Ga naar inhoud
GENEGEERD

CDA: goudvoorraad in Nederland opslaan

Sofie
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Matthijs Bouman is van mening dat ze de goudvoorraad moeten verspreiden, maar ruim de helft (51%) ligt diep onder Manhattan in New York. Dan pleit ik er in elk geval voor om daarvan de helft naar een land te brengen waar je vanuit Nederland ook gemakkelijk via de weg kunt komen ipv met het vliegtuig....Stel je voor dat er een SHTF is en er zijn geen vluchten meer mogelijk naar New York, Ottawa. Moet dan toch ook te vervoeren zijn in gedeelten in geldauto's?

Londen is nog te doen per boot...

Link naar reactie

Pff, hoop topics over goud laatste dagen. Daarom gewoon maar even een quote van mezelf:

Er staat hier op de site een mooie column over het NL goud, 'Nederlandse goudvoorraad als vertrouwensanker?', van de hand van The Silver Mountain, onze huisdealer in edelmetaal.

Het schijnt dat zo'n 540 ton goud, 90% van de NL voorraad, in handen is van de USA. Die wel wat extra's kunnen gebruiken. En zoals @Harkonen al aangeeft, een vraag is of de goudstaven nog echt zijn.

Na wat vragen vanuit de Kamer eind November 2012, blijft het stil. De politiek heeft blijkbaar wat anders aan het hoofd.

Ook onze eerbiedwaardige @Dr.Prepper heeft hier het één en ander over geschreven. Twijfels over Nederlandse goudvoorraad.

In zowel de column van The Silver Mountain als in het topic van Dr.Prepper een link naar de petitie die getekend kan worden om meer duidelijkheid te eisen.

Een reden van landen om hun goud terug naar eigen bodem te halen, is waarschijnlijk dat goud weer terugkomt als monetair anker.

Lees hier op deze site ook de column 'De voordelen van een gouden standaard', van Sander Boon, schrijver van het boek 'De Geldbubbel'.

De terugkeer van goud als monetair anker is waarschijnlijk de enige structurele manier om weer een gezond mondiaal financieel stelsel te krijgen.

Ik ben blij om te zien dat het in de politiek toch weer gaat spelen. Beter laat dan te laat.

Rectificatie: 18% in Londen, 20% in Ottawa en 51% in New York.

Bron: http://www.rtl.nl/components/financi...nd-opslaan.xml

Link naar reactie

Ook wel grappig:

RTL Z beurscomentator Mathijs Bouman vindt dat terughalen van het Nederlandse goud logisch lijkt, maar het niet per se is: ''in 1938 is een flink deel van de Nederlandse goudvoorraad naar Londen en de VS verscheept. In de Tweede Wereldoorlog namen de Duitsers echter het goud dat in Nederland was achtergebleven mee. je kunt dus beter de goudvoorraden spreiden''.

Blijkbaar zijn de nadelen van het opslaan van goud in het buitenland nog niet duidelijk.... :)

Link naar reactie

Dooddoener van Mathijs Bouman. Nederland loopt op dit moment geen risico op bezetting, en niet al het goud hoeft meteen terug gehaald te worden.

Hopelijk gaan alle centrale banken dit doen, zodat de Amerikaanse overheid al snel geen keus heeft (impliciet) toe te geven dat kluizen vol liggen met wolfraam, als dat zo is.

Link naar reactie

Gast Dick Berts
Dooddoener van Mathijs Bouman. Nederland loopt op dit moment geen risico op bezetting, en niet al het goud hoeft meteen terug gehaald te worden.

Hopelijk gaan alle centrale banken dit doen, zodat de Amerikaanse overheid al snel geen keus heeft (impliciet) toe te geven dat kluizen vol liggen met wolfraam, als dat zo is.

:D Mijn grootste hobby op deze site? Rothbard tegenspreken. Oei wat een kans! Volgens Rothbard loopt Nederland op dit moment geen risico op bezetting. Ik spreek dat tegen, want -cynischer kan niet in dit verband- de VS dreigen ons te bezetten!

http://www.hrw.org/news/2002/08/03/us-hague-invasion-act-becomes-law

Link naar reactie

Gast Dick Berts
Dit gaat nog leuk worden. Duitsland heeft nl. ook net aan Amerika gevraagd om haar goud terug te geven, en dat zijn aardig wat meer tonnen goud dan Nederland er heeft liggen.

Nederland heeft exact hetzelfde gewicht aan goud in de VS liggen als Duitsland. 100x0 = 0 , 1000x0 = ook nul. Weg foetsjie!

Link naar reactie

:D Mijn grootste hobby op deze site? Rothbard tegenspreken. Oei wat een kans! Volgens Rothbard loopt Nederland op dit moment geen risico op bezetting. Ik spreek dat tegen, want -cynischer kan niet in dit verband- de VS dreigen ons te bezetten!

http://www.hrw.org/news/2002/08/03/us-hague-invasion-act-becomes-law

Waar lees jij "bezetting"?

Overigens lijkt me dat nauwelijks een reden om niet die 71% van het Nederlandse goud dat in de VS ligt terug te halen, als je snapt wat ik bedoel.

Nice try.

Link naar reactie

Vind het bijzonder lachwekkend.. Wij gaan goud terughalen.. whoeaaaaaa welk goud!!!!!

Beter onderwerp naam : Wie op de wereld gaat er mee spoorzoeken naar het goud!!

Maar @Dick Berts je hebt gelijk.. We verkeren wel in staat van enorm risico op bezetting door de kansloze helft aan de andere kant van de wereld!!

De vs wacht op de val van de euro .. wij wachten op de val van de v.s..

Goh waarom duurt dit spelletje toch zo lang???

Ben een echte rasoptimist en zal ik altijd blijven.. maar van mij mag de zaak best klappen.. Wakker worden!!

xxbirgittexx

Link naar reactie

Ziet er serieus naar uit.

Je krijgt de uitgeleende Ferrari nog terug van je verre 'vriend', terwijl je weet dat hij aan het randje van de (fiscal) afgrond staat.

En hij vertelt je bloedserieus dat je hem echt wel met een jaartje of zeven terug hebt.

Daarnaast doet hij alle mogelijke moeite om door middel van nog meer leningen en uitgaven aan deurwaarders te ontkomen.

Wat ga je doen? Je zet F®ed onder druk.

Even wat minder serieus, ik stel voor dat we zelf de eerste stap zetten, en een kleine inval doen in de USA. Ons eigen voorraadje terughalen.

Heb New York altijd al eens willen bekijken. Moet daar onder de grond fascinerend zijn. Bovengronds krijg je al gauw een stuk wolkenkrabber op je hoofd.

Link naar reactie

Gast Dick Berts

Goud is als honest money buitengewoon interessant. Helaas heb ik geen geld om het te kopen. Maar ik volg de goudkoers permanent, omdat hij een goede indicator kan zijn of er wat mis gaat met het systeem. Op dit moment vind ik de bewegingen in de goudprijs (pijlsnel omlaag en dan weer even pijlsnel omhoog) zorgwekkend.

Link naar reactie

50% van 24 miljard euro is 12miljard. Dat is een vierde van wat wereldwijd per maand wordt bijgedrukt.

Waar maken we ons toch druk om, druk er gewoon 12miljard bij en schenk het goud aan Amerika, kunnen we het weer een paar maanden rekken.

Goud is immers toch alleen goed om in je kleding te naaien.. ;-)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...