Ga naar inhoud
GENEGEERD

Van sparen word je dus vanaf volgende week armer.

BSTS
 Share

Recommended Posts

Nu het merendeel van de banken deze week hun spaar rentes naar beneden stellen en daar me onder de inflatie uitkomen... Is het na volgende week een feit dat je van sparen armer word.

http://www.nugeld.nl/portemonnee/3004268/banken-verlagen-spaarrente.html

Is misschien ook een antwoord op de vraag of goud zal blijven stijgen...... De Duitsers denken volgens mij van wel... (ze halen hun goud terug naar eigen bodem)

http://www.nu.nl/economie/3004353/duitsland-haalt-goud-terug-buitenland.html

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mja. dat is de terreur van de banken.

Het is de oorlog van spaarders versus speculanten.

En maar geld in de banken pompen, bailout na redding, en weer opnieuw.

Ondertussen schieten we er nix mee op.

Laat ploffen die banken!

Dan pas kunnen we aan herstel beginnen. Echt.

Zie IJsland.

Link naar reactie

Er is altijd wat liquiditeit nodig m.b.t. cash.

Voor als er apparatuur is die het begeeft of je auto ernstig kaduuk gaat ofzo.

De rest kun je parkeren op een rekening die je het meeste aan rente oplevert, en/of omzetten in zaken die waarde conserveren.

Naast edelmetalen kun je denk ik wel wat bedenken.

Link naar reactie

Gast gerbewoner
Kan me iemand herinneren op de meeting volgens mij was het @gerbewoner die zei nee ik heb geen geld ik heb spullen :p

En daar kan ik mijzelf ook erg goed in vinden ;)

Dat was ik. Zin was "Geld heb ik niet, maar spullen".

Trok van de week een blikje pijptabak open. Gekocht in 2008. Voor het geld waar ik het toen voor kocht, kan ik het nu niet meer krijgen. En met de hoge inflatie kan het zinvoller zijn spullen in voorraad te nemen waarvan je toch wel weet dat je het gaat gebruiken.

Edit:het blijft ook wel belangrijk een financiele buffer te hebben. Vorig jaar werd onze auto drie dagen voor het verlopen van de keuring afgekeurd wegens doorgerotte chasisbalken. In zo'n geval is het dan toch fijn dat je meteen een nieuwe kan kopen. Daar houden we wel een buffer voor aan.

Link naar reactie

Even voorop gesteld , het is altijd het doel van de bank geweest dat jij het geld bij hun parkeerd, zodat zij er nog veel lucreatieve dingen mee kan doen zoals uitlenen aan anderen voor natuurlijk een veel hogere rente of in een tienvoud uitzetten enz.

De vergoeding die je daarvoor kreeg, rente, is heel waarschijnlijk heel precies en massaal gemaakt door die banken en had heeft weinig met marktwerking te maken.

Het hele systeem is nu zo verrot geworden dat banken elkaar niet meer vertrouwen en dus zij maximaal de rente op jou storting willen minimaliseren en de rente op wat jij leent maximaliseren, en voormalig minister Zalm vind dat doodleuk een gezonde ontwikkeling omdat de banken hun kapitaal moeten vergroten,. En vergroten waarom? Omdat ze het zelf door wanbeleid en gokgedrag enorme verliezen hebben geleden die nog lang niet allemaal in de boeken verwerkt zijn.

En dus is de consument weer gewoon openlijk de klos en wordt lekker (mis) gebruikt, omdat we eigenlijk niet meer normaal zonder bank kunnen!

Nou bedankt!

Ik heb minimaal geld op de bank staan, ben binnen een paar jaar van mijn hypotheek af en alles wat ik dan nog overhou gun ik ook geen enkele bank meer en gaat in PM, eigen investeringen, kwaliteitsgoederen die ofwel echt onmisbaar zijn ofwel mijn onafhankelijkheid vergroten, ofwel die ik als waarde vaste investering zie.

En als maar genoeg mensen dat doen dan ben ik benieuwd hoe lang zij zo durven en kunnen doorgaan...

Grt

Kans

• Leuk 2
Link naar reactie

Ik heb minimaal geld op de bank staan, ben binnen een laar jaar van mijn hypotheek af en alles wat ik dan nog overhou gun ik ook geen enkele bank meer en gaat in PM, eigen investeringen, kwaliteitsgoederen die ofwel echt onmisbaar zijn ofwel mijn onafhankelijkheid vergroten, ofwel die ik als waarde vaste investering zie.

En als maar genoeg mensen dat doen dan ben ik benieuwd hoe lang zij zo durven en kunnen doorgaan...

Alweer iets waar we het roerend over eens zijn! BFG!!

Link naar reactie

Het onderwerp kwam vandaag ook langs op TV. Daar werd als verklaring gegeven, dat mensen in deze tijd te veel sparen. Alleen in Nederland zou al € 375 miljard aan spaargeld zijn, zoals werd gezegd "genoeg om bijvoorbeeld de hele Griekse staatsschuld in één keer af te lossen". Een overschot aan spaargeld ten opzichte van de vraag levert volgens sommige geïntervieuwden een lage rente op.

Link naar reactie

Een overschot aan spaargeld ten opzichte van de vraag levert volgens sommige geïntervieuwden een lage rente op.

Wat een ongelofelijk gebrek aan inzicht.

Er bestaat niet zoiets als een overschot aan spaargeld.

Bovendien vraag ik me af waarom de ECB en FED dan staatsleningen opkopen. Met zoveel spaargeld zou er toch genoeg vraag moeten zijn? Hebben ze daar misschien een verklaring voor?

Ik wel: mensen vertrouwen de overheid niet. Ze laten het geld liever op een spaarrekening staan dan het in obligaties te steken.

Het paradoxale is natuurlijk dat de vermeende zekerheid op een spaarrekening helemaal niet aanwezig is. Maar dat weet maar een klein percentage van alle spaarders.

Link naar reactie

Bovendien vraag ik me af waarom de ECB en FED dan staatsleningen opkopen. ... Ik wel: mensen vertrouwen de overheid niet. Ze laten het geld liever op een spaarrekening staan dan het in obligaties te steken.

Ik denk dat dat inderdaad het geval is. Bovendien is de rente op staatsleningen volgens mij lager dan wat je nog bij sommige spaarbanken kunt krijgen, en zijn staatsleningen minder flexibel dan gewone spaarrekeningen. Dan lijkt mij de verklaring plausibel dat er (door bedrijven en natuurlijke personen) minder geld geleend wordt, dan er door spaarders wordt gespaard. Waardoor spaarders dus een lage rente krijgen.

Link naar reactie

• 1 month later...
Gast Pretletter

Ik wordt de roverheid en die klote banken zo kots-beu. Krijg ik vandaag een blauwe envelop. Of ik mn belastingaangifte wil doen. De saldi op MIJN rekeningen vullen zij wel alvast van tevoren in......... Hoezo vullen jullie in? Dus de overheid kijkt gewoon op (particuliere) rekeningen. Ik dacht dat er zoiets bestond als vertrouwelijkheid???

Banken heb je als particulier zowiezo weinig aan. De bonussen kunnen niet hoog genoeg zijn, hypotheken verstrekken ze nauwelijks, spaarrente is lager dan de inflatie. Zó dat ben ik mooi s even kwijt! :mad:

Link naar reactie

Ik kijk en ik kijk, maar ik zie niets. De gulden en de mark bestaan niet meer als betaalmidde, maar zijn nog steeds inwisselbaar tegen de euro. En wat betreft de dollar, de euro en de yen zou ik willen dat ik er stapels van had.

Welke bewezen realiteit? Je toont tot nu toe niets aan. Wat is er dan bewezen? De realiteit, en daar heb je het over, is dat het papieren geld op de hele wereld gebruikt wordt. In China al vanaf de 7e eeuw.

Link naar reactie

Het onderwerp kwam vandaag ook langs op TV. Daar werd als verklaring gegeven, dat mensen in deze tijd te veel sparen. Alleen in Nederland zou al € 375 miljard aan spaargeld zijn, zoals werd gezegd "genoeg om bijvoorbeeld de hele Griekse staatsschuld in één keer af te lossen". Een overschot aan spaargeld ten opzichte van de vraag levert volgens sommige geïntervieuwden een lage rente op.

Ik las ook iets dergelijks; volgens het CBS heeft 'De Nederlander de economie kapot gespaard.' Vrij logisch dat men de hand op de knip houdt met zoveel onzekerheid. Het interessante is dat de maatregelen in de zin van geldverruiming dus helemaal niet helpen. Het geld is er wel, maar wordt niet uitgegeven. Al dat geld dat nu in de economie wordt gepompt vloeit nu in aandelen en staatsobligaties. Dus als je ziet dat de Dow nog gewoon op 14,000 punten staat, dan begrijp je dat gewoon een bubbel is.

Het is wachten voor de volgende zeepbel om te worden doorprikt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...