Ga naar inhoud
GENEGEERD

Duitsland: de eerste central bank kiest eieren voor haar geld

Harkonen
 Share

Recommended Posts

Bundesbank haalt goud terug naar Frankfurt

http://www.zerohedge.com/news/2013-01-14/it-begins-bundesbank-commence-repatriating-gold-new-york-fed

Na eerst een audit geëist te hebben die nogal vaag in het nieuws kwam met termen als "wij vertrouwen er op dat..." etc, vertrouwd Duitsland het blijkbaar tóch niet helemaal en haalt haar goud terug uit Parijs en een gedeelte uit New York. Dit is HUGE!

Interessant natuurlijk dat Duitsland blijkbaar de VS nog steeds goud toe vertrouwd en Frankrijk dus níet; dit is een b*tchslap in het gezicht van de EuroZone natuurlijk

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Een cruciaal moment, aldus Zerohedge.

"In brief: this is a momentous development, one which may signify that the regime of mutual assured and very much telegraphed - because if the central banks don't have faith in one another, why should anyone else? - trust in central banks by other central banks is ending.

Much more importantly, it is being telegraphed as such, with Buba fully aware of just what the consequences of this repatriation will be in a global monetary arena, which is already scraping by on the last traces of faith in a monetary system that is slowly but surely dying but first diluting itself to oblivion."

http://www.telegraaf.nl/dft/21219283/__Duitsers_halen_goudstaven_terug__.html

http://www.handelsblatt.com/politik/deutschland/reserven-bundesbank-will-deutsches-gold-zurueckholen/7629600.html

http://www.zerohedge.com/news/2013-01-14/it-begins-bundesbank-commence-repatriating-gold-new-york-fed

Link naar reactie

Hm, nog geen reacties?

Waar is iedereen, nu het weer even echt interessant wordt?

O, ik snap t al, jullie zitten allemaal in de auto (eh.. file) onderweg naar de Silver Mountains en Doijers en Kalffen om de laatste muntjes te gaan halen?!

Ikke niet hoor.

Ik open mijn horoscoop voor vandaag, zegt dat ding:

"If you are stressed out about making a financial decision, don't just take the easy way out today. There is more going on now than meets the eye; you'll be better off if you let the current situation take its course for a while longer, giving you additional time to discern what's best. Rest assured that your thoughts will grow clearer in the days ahead. Once your confidence returns, you will feel empowered to make the right choice."

LOL!

Link naar reactie

Nu een grote instantie feitelijk zegt "boeien dat je goud niet kunt eten, ik wil in mijn knuistjes voelen!", icm Basel III tier-1 asset regel, geloof ik dat we dicht bij de hype fase zitten.

MSM media pikken het ook op; BBC had laatste weer een repo over goud en zilver in Singapore en andere aziatische landen.

Natuurlijk moeten we politieke motieven niet uitsluiten. Merkel moet verkiezingen winnen dus is zieltjes aan het winnen. Ik zeg niet dat het één het ander uitsluit, maar dit nieuws omvat veel meer dan alleen goud alleen.

Link naar reactie

Gast gebruikersnaam

ik doe in feite hetzelfde ;) Zou NL trouwens ook moeten doen, controle en toegankelijkheid over/tot je eigen financiéle middelen.

Zal eens vragen of ze op weg van London naar Frankfurt ff bij mij kunnen stoppen om mijn deel af te laden. Kunnen we delen in de transportkosten whoehahaha

Link naar reactie

Het goud dan van de Nederlandse staat?

Daar beslissen commissies over, niet jij of ik.

Wij zullen daar nooit een gram van verkrijgen, nog kunnen beslissen wat er mee moet gebeuren.

Het politieke process schermt dat te goed af.

Om van staatsgoud als "ons goud" te spreken is dan ook zinloos imo. Ik denk zelfs dat dit bijdraagt tot de spreuk die je onder je posts hebt staan.

"The State is the great fiction through which everyone endeavours to live at the expense of everyone else"

Link naar reactie

Is dit het begin?

FRANKFURT - Duizenden tonnen Duits goud liggen op de planken van opslagplaatsen in Parijs, Londen en New York. De Bundesbank wil echter de blinkende staven terug in eigen beheer en dat betekent: terug naar huis halen.

Foto: AFP

Om weer de volledige beschikking te hebben over de goudreserves, sluit de Bundesbank de opslagplaats in Parijs waar ongeveer 11 procent van de voorraad ligt.

Ook Londen en New York, waar respectievelijk 13 procent en bijna de helft van het Duitse goud zou liggen, moeten inleveren. Hoeveel er precies wordt teruggehaald is niet duidelijk, maar het belooft een zwaar transport te worden.

Frankfurt

Waar het goud komt te liggen, is ook nog niet duidelijk. Vermoedelijk wordt het toegevoegd aan de voorraad in Frankfurt. Daar ligt momenteel al 1100 van de 3396 ton goud.

De opslag van goud in het buitenland stamt nog uit de Koude Oorlog. Frankfurt lag in die tijd te dicht bij het Oostblok.

De Bundesbank geeft met de verhuizingsoperatie toe aan kritiek van onder meer de rekenkamer dat de bank geen controle heeft over de reserves, aldus de Süddeutsche Zeitung van dinsdag. In het geval van crisis staat het niet direct ter beschikking van het instituut

bron nu.nl

link

http://www.nu.nl/economie/3004353/duitsland-haalt-goud-terug-buitenland.html

• Leuk 1
Link naar reactie

Eieren?

Gewoon: Kiest voor goud!

Immers: je bezit het pas echt als je het in je handen kunt houden.

Daarom is Klaas Knot (DNB) absurd bezig door niets terug te halen, laat staan een audit te regelen.

Dit maakt hem verdachte in het goudcircus voorzover dat dit de Nederlandse situatie omvat.

Immers: als het goud er gewoon lag en zonder problemen beschikbaar was (dus niet uitgeleend enzomeer) was een regelmatige audit of transport geen enkel probleem.

Dus des te meer gedoe des te meer reden om haast te maken met die repatriëring.

Link naar reactie

Ahh, je was me voor, heb eenzelfde draadje gestart sorrie...

Goede post :D

Je titel is wel niet 100% correct, er zijn al meer landen die hun goud terug halen of al hebben, maar dit is nu eens geen wazig land met een rare knakker die regeert, nee het is alom gerespecteerd Duitsland en dus wel even slikken voor wat partijen vermoed ik zo...

Kans

Link naar reactie

Er staat hier op de site een mooie column over het NL goud, 'Nederlandse goudvoorraad als vertrouwensanker?', van de hand van The Silver Mountain, onze edelmetaal huisdealer.

Het schijnt dat zo'n 540 ton goud in handen is van de USA. Die wel wat extra's kunnen gebruiken. En zoals @Harkonen al aangeeft, een vraag is of de goudstaven nog echt zijn.

Na wat vragen vanuit de Kamer eind November 2012, blijft het stil. De politiek heeft blijkbaar wat anders aan het hoofd.

Ook onze eerbiedwaardige @Dr.Prepper heeft hier het één en ander over geschreven. Twijfels over Nederlandse goudvoorraad.

In zowel de column van The Silver Mountain als in het topic van Dr.Prepper een link naar de petitie die getekend kan worden om meer duidelijkheid te eisen.

Een reden van landen om hun goud terug naar eigen bodem te halen, is waarschijnlijk dat goud weer terugkomt als monetair anker.

Lees hier op deze site ook de column 'De voordelen van een gouden standaard', van Sander Boon, schrijver van het boek 'De Geldbubbel'.

De terugkeer van goud als monetair anker is waarschijnlijk de enige structurele manier om weer een gezond mondiaal financieel stelsel te krijgen.

Link naar reactie

Er staat hier op de site een mooie column over het NL goud, 'Nederlandse goudvoorraad als vertrouwensanker?', van de hand van The Silver Mountain, onze edelmetaal huisdealer.

Het schijnt dat zo'n 540 ton goud in handen is van de USA. Die wel wat extra's kunnen gebruiken. En zoals @Harkonen al aangeeft, een vraag is of de goudstaven nog echt zijn.

Na wat vragen vanuit de Kamer eind November 2012, blijft het stil. De politiek heeft blijkbaar wat anders aan het hoofd.

Ook onze eerbiedwaardige @Dr.Prepper heeft hier het één en ander over geschreven. Twijfels over Nederlandse goudvoorraad.

In zowel de column van The Silver Mountain als in het topic van Dr.Prepper een link naar de petitie die getekend kan worden om meer duidelijkheid te eisen.

Een reden van landen om hun goud terug naar eigen bodem te halen, is waarschijnlijk dat goud weer terugkomt als monetair anker.

Lees hier op deze site ook de column 'De voordelen van een gouden standaard', van Sander Boon, schrijver van het boek 'De Geldbubbel'.

De terugkeer van goud als monetair anker is waarschijnlijk de enige structurele manier om weer een gezond mondiaal financieel stelsel te krijgen.

Rectificatie: Van ons goud ligt 18% in Londen, 20% in Ottawa en 51% in New York. In de USA dus zo'n 320 ton.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...