Ga naar inhoud
GENEGEERD

Echte winterpreps


Gast Riesie

Aanbevolen berichten

Je kunt ook op marktplaats zoeken naar gratis op te halen grenen of eiken kast (ongeverfd) of zo, hebben wij ook gedaan.

Gratis brandhout :-)

 

Echt waar, deze moet ik onthouden.

En ik wist het hoor @Richa, want zo ben ik ooit eens aan een partij stoeptegels gekomen.

Waarom dan niet hout...damn good one.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Riesie: Kijk dan meteen naar die advertenties: Haantjes, gratis af te halen, niet voor de slacht...

 

Hahaha, 't is dat ik een beetje een watje ben als het aankomt op het doden van dieren, anders lag de diepvries hier al gratis vol met haantjes. :p

 

m'n moeder wilde wel graag een huis met groter tuin, konden we kippen nemen, zei ze er ook meteen bij dat we ze niet gingen slachten omdat ze dat heel zielig vindt xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
@Mandy Lifeboats: Lidl verkoopt dat grove RVS staal"wol" (zonder zeep)

 

'k Denk dat ze dit soort bedoeld: (sorry voor de wat wazige foto's, webcam beperking)

 

Pic-20130115-002.jpg.d27c807b657dbc3fdc944336601f910b.jpg Pic-20130115-004.jpg.f12bdeadac69f2e14955d9cf12e96d29.jpg

 

Ik gebruik het dagelijks voor de pannen.

 

yep, van die dingen. bindt ze onder je schoenen en je kunt zelfs veilig op ijs lopen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog1/2 cuub hout en ong 400 kg bruinkool.De kachel brand lekker en ik heb mijn eigen chocalade melk mix geprep ,en genoeg rum om erbij te doen.Oh ja, ik heb ook een bonte muts.Trouwens ,ik kan erg slecht rijden in de sweeuw.Mrsjones is een tropendier en het is nu 26 in huis,hum,lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winterpreps?

 

Warme kleding. Ik haal de mijne altijd bij de Boerenbond, zo'n jas houd je altijd warm, hoe koud het ook is buiten. Haal tegenwoordig ook alleen maar kleding bij de boerenbond, oerdegelijk en ze doen waarvoor ze bedoeld zijn. En voor de budgetiers heb je zeker goede kleding die jarenlang meegaat, lijkt bijna slijtvast en lekker warm.

 

Ik weet dat ik mijn verwarming hoger kan zetten, maar ik doe het niet. Zit gewoon in mijn kamertje met een lekkere boerenbond trui aan. Tis hier 16 graden. Prima te doen, geen rare rillingen, gewoon lekker. :) Bovendien leer je jezelf met koudere temperaturen om te gaan. Als ik voor elke kou rilling de verwarming een graadje warmer zou zetten... pfffff

Ga anders even een stevige wandeling maken door de sneeuw en kom dan terug in je huis. Wedden dat je dat lekker warm vind? :p

 

En qua voedsel? Tja, erwtensoep is natuurlijk superlekker met wat brood erin soppend, vooral met deze koude en sneeuwlandschap. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winterpreps?

 

Warme kleding. Ik haal de mijne altijd bij de Boerenbond, zo'n jas houd je altijd warm, hoe koud het ook is buiten. Haal tegenwoordig ook alleen maar kleding bij de boerenbond, oerdegelijk en ze doen waarvoor ze bedoeld zijn. En voor de budgetiers heb je zeker goede kleding die jarenlang meegaat, lijkt bijna slijtvast en lekker warm.

 

Ik weet dat ik mijn verwarming hoger kan zetten, maar ik doe het niet. Zit gewoon in mijn kamertje met een lekkere boerenbond trui aan. Tis hier 16 graden. Prima te doen, geen rare rillingen, gewoon lekker. :) Bovendien leer je jezelf met koudere temperaturen om te gaan. Als ik voor elke kou rilling de verwarming een graadje warmer zou zetten... pfffff

Ga anders even een stevige wandeling maken door de sneeuw en kom dan terug in je huis. Wedden dat je dat lekker warm vind? :p

 

En qua voedsel? Tja, erwtensoep is natuurlijk superlekker met wat brood erin soppend, vooral met deze koude en sneeuwlandschap. :p

 

Sta hier volledig achter, vroeger als je het koud had kreeg je dikkere sokken en een trui

Nu gaat de kachel omhoog.

Vroeger sliep iedereen met zijn raam open, nu gaat de airco aan.

We zijn zo gemoderniseerd dat we haast vergeten dat we "vroeger" en dan heb ik het over nog geen honderd jaar geleden. De luxe van nu niet konden voorstellen.

En daarbij hadden we vroeger ook meer weerstand, gingen langer door, en konden mee verdragen...tja, ben 45 maar voel me af en toe zo oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Wat zijn we allemaal gefocussed op spullen jongens!... En we vergeten met z'n allen de skills!...

 

Was winter en sneeuw niet de ideale tijd om het boekje "dierensporen" uit de kast te pakken en weer eens fijn met je neus aan de grond je tracking-skills aan te scherpen?

Zoek in het bos een spoor van een man met hond, en kijk of je'm terug kan volgen naar z'n huis of auto... Of een eekhoorn van z'n boom naar z'n notenvoorraad en via z'n drinkplek weer terug naar de boom...

 

Als je dan toch bij die boom staat, wat voor boom was dat dan? ...We kennen allemaal een eikenblad, maar die zitten er niet aan in de winter!... Dus oefen je de winterkenmerken van de inheemse boomsoorten... (Schors, vorm, takopbouw en knoppen).

 

En alsje dan klaar bent met takjes analiseren, oefen je gelijk even vuur

maken in de sneeuw!!

 

Dat zijn de echte winterpreps! En ze kosten niks!..

 

Wedden dat die warme sloffen, de warme chocomel en het haartvuur nog bevredigender aanvoelen! ;-)

 

 

Goed pad, zonnig spoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wegens de koude sneeuwige winters in Hongarije heb ik vast geprept:

 

Thermo ondergoed voor been en lijf

skibroeken

skioverall

skiwanten

skijassen

donsen jassen

schapenbont onderlegger 2-persoons

8 schapenvachten

geitenwollensokken, jaja

schapenleren boots gevoerd met bont 2x

gevoerde rubberlaarzen

moonboots 2x

2x gebreide gevoerde sloffen

dubbeldikke dekbedden

schaatsen (supersnel vervoer, als je kan schaatsen tenminste)

slee om hout te halen/zoeken

grote voorraad hout

grote voorraad weckgroente (in de zomer gemaakt)

palinka 52% (schnapps)

veel kruiden voor thee

sneeuwschuif 2x

waxinelichten

zand/zout/houtas (as ook voor moestuin gespaard)

 

nee geen muts en oorwarmers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn we allemaal gefocussed op spullen jongens!... En we vergeten met z'n allen de skills!...

 

Was winter en sneeuw niet de ideale tijd om het boekje "dierensporen" uit de kast te pakken en weer eens fijn met je neus aan de grond je tracking-skills aan te scherpen?

Zoek in het bos een spoor van een man met hond, en kijk of je'm terug kan volgen naar z'n huis of auto... Of een eekhoorn van z'n boom naar z'n notenvoorraad en via z'n drinkplek weer terug naar de boom...

 

Als je dan toch bij die boom staat, wat voor boom was dat dan? ...We kennen allemaal een eikenblad, maar die zitten er niet aan in de winter!... Dus oefen je de winterkenmerken van de inheemse boomsoorten... (Schors, vorm, takopbouw en knoppen).

 

En alsje dan klaar bent met takjes analiseren, oefen je gelijk even vuur

maken in de sneeuw!!

 

Dat zijn de echte winterpreps! En ze kosten niks!..

 

Wedden dat die warme sloffen, de warme chocomel en het haartvuur nog bevredigender aanvoelen! ;-)

 

 

Goed pad, zonnig spoor!

 

De beste post die ik hier in maanden heb gezien!

Iedereen gaat idd. voor spullen, de prepper is stiekem nog verslaafder aan het consumeren en 'het systeem' dan de gewone consument!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn we allemaal gefocussed op spullen jongens!... En we vergeten met z'n allen de skills!...

 

Was winter en sneeuw niet de ideale tijd om het boekje "dierensporen" uit de kast te pakken en weer eens fijn met je neus aan de grond je tracking-skills aan te scherpen?

Zoek in het bos een spoor van een man met hond, en kijk of je'm terug kan volgen naar z'n huis of auto... Of een eekhoorn van z'n boom naar z'n notenvoorraad en via z'n drinkplek weer terug naar de boom...

 

Als je dan toch bij die boom staat, wat voor boom was dat dan? ...We kennen allemaal een eikenblad, maar die zitten er niet aan in de winter!... Dus oefen je de winterkenmerken van de inheemse boomsoorten... (Schors, vorm, takopbouw en knoppen).

 

En alsje dan klaar bent met takjes analiseren, oefen je gelijk even vuur

maken in de sneeuw!!

 

Dat zijn de echte winterpreps! En ze kosten niks!..

 

Wedden dat die warme sloffen, de warme chocomel en het haartvuur nog bevredigender aanvoelen! ;-)

 

 

Goed pad, zonnig spoor!

 

goed gezegd!

 

Ik doe het zelf al jaren omdat ik elke winter in een sneeuwgebied zit, die sporen volgen is superleuk! Ook om te leren van welke dieren welke sporen zijn . Dit kan overigens ook goed in de zomer, in de blubber staan ook veel sporen, dan kan je 2x per jaar oefenen ;)

 

Ook kook ik in de winter nog af en toe buiten, het kan alleen berekoud zijn, vandaar mijn enorme lijst met kleding, want zonder deze kleding kan je ook echt niet je skills buiten oefenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
hihi, OK, wil jij er ook 1? met vikinghoorns en oranje snor?

 

Ja, ik wil er serieus een, maar ik ben nog geen bekwame, gewillige breier/breister tegengekomen.

Om mijn baard warm te houden. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beste post die ik hier in maanden heb gezien!

Iedereen gaat idd. voor spullen, de prepper is stiekem nog verslaafder aan het consumeren en 'het systeem' dan de gewone consument!

 

Thanx ;-)

 

Ik ben ook wel goed voorzien van spulletjes hoor... Maar ben ook al een jaar of 20 zoet, dus heb zo langzamerhand ook wel wat verzameld ;-)

Maar ik grijp idd elke kans om ook m'n skills op pijl te houden, zeker in de tijden dat ik aan het einde van m'n salaris nog een stukkie maand heb... h

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...