Ga naar inhoud
GENEGEERD

Griekse bossen worden aangevallen...

Rien
 Share

Recommended Posts

http://www.zerohedge.com/news/2013-01-14/greeks-raid-forests-search-wood-heat-homes

Tens of thousands of trees have disappeared from parks and woodlands this winter across Greece, authorities said, in a worsening problem that has had tragic consequences as the crisis-hit country’s impoverished residents, too broke to pay for electricity or fuel, turn to fireplaces and wood stoves for heat.

En dan is Griekenland nog een relatief warm land. Wat denk je dat er in NL zou gebeuren als het gas stopt?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik vind dit zulke geweldige posts die je enorm op de feiten drukken als je deze onder ogen wilt zien!

Het is natuurlijk het tipje van de ijsberg, er is zoveel shit te vinden die nu gewoon plaatsvinden in griekenland spanje enZ.

En toch 99% kan dit allemaal negeren, wegwuiven, dat het allemaal wel meevalt, dat zal hier toch niet gebeuren.

Ik kan maar weer een ding zeggen:

PREP ZE,

Kans

Link naar reactie

http://www.zerohedge.com/news/2013-01-14/greeks-raid-forests-search-wood-heat-homes

Tens of thousands of trees have disappeared from parks and woodlands this winter across Greece, authorities said, in a worsening problem that has had tragic consequences as the crisis-hit country’s impoverished residents, too broke to pay for electricity or fuel, turn to fireplaces and wood stoves for heat.

En dan is Griekenland nog een relatief warm land. Wat denk je dat er in NL zou gebeuren als het gas stopt?

Zelfde verhaal, mensen stoken alles op wat ze kunnen vinden. Wat een ieder van ons zou doen als we het koud krijgen.

Link naar reactie

Zelfde verhaal, mensen stoken alles op wat ze kunnen vinden. Wat een ieder van ons zou doen als we het koud krijgen.

En koud krijgen is maar een heel klein eerste stapje, dat heel snel tot honger, dorst, ziek enz kan escaleren en dus ook het gedrag, de normen en waarden zal escaleren,

Grt

Kans

Link naar reactie

Gast Dick Berts
Zoals in WW2 al gebeurde.

Hier in Leiden waren alle stadsparken ongeveer leeggezaagd.

Net als binnenshuis alle kasten en binnendeuren waren opgestookt.

Zelfs verdiepingsvloeren werden in Nederland opgestookt in WWII. Dat is dan einde huis!

Link naar reactie

Gast Heksenboot

Even rekenen. Help me, want ik maak nog wel eens fouten:

1 hectare (100m x 100 m) is pakweg 5000 bomen. 20 hectare is dus 100.000 bomen in 1 winter.

We hebben 1 miljoen hectare bos. Dat zijn dus 50.000 winters.

Aantallen alleen van willekeurige sites geplukt:

http://www.vriendenvandesloterplas.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=51&Itemid=8

http://www.probos.net/bosdigitaal/html/doc_hoeveelbos_txt.html

Klopt dat?

Link naar reactie

Ik denk zelf dat het nog wel meevalt. Voor buitenlandse begrippen is Nederland best een groen land met veel bebossing.

En je moet het natuurlijk wel schalen voor een zo ontwikkeld technisch industrieel ontwikkeld land als Nederland.

Hoeveel inwoners heeft een stad als New York en hoeveel Nederland totaal???

Ik vind dat we best veel groen hebben..

Link naar reactie

Kijk, en daarom weiger ik dus om me voor te bereiden op een bug-out naar het 'bos'. Ten eerste hebben we in Nederland amper bos, en als het hier echt zo onhoudbaar is dat je al richting het bos moet buggen, is de kans dat het bos binnen enkele weken in de houtkachel verdwenen is vrij aanwezig.

En dan ook nog te bedenken dat een groot deel van de Nederlandse bossen uit naaldhout bestaat dat hier helemaal niet thuishoort en waarin je alleen maar wat spinnen aantreft en amper onderbegroeïng. Van die kaarsrechte bomen, oorspronkelijk bedoeld als stutpalen voor de mijnbouw en nu als pulp voor spaanplaat.

Link naar reactie

Gast Heksenboot
Kijk, en daarom weiger ik dus om me voor te bereiden op een bug-out naar het 'bos'. Ten eerste hebben we in Nederland amper bos, en als het hier echt zo onhoudbaar is dat je al richting het bos moet buggen, is de kans dat het bos binnen enkele weken in de houtkachel verdwenen is vrij aanwezig.

Maar dan ben wel JIJ degene, die het bos opstookt :) Lekker warm.

Hoe vond je mijn rekenkunst?

Link naar reactie

Zoals in WW2 al gebeurde.

Hier in Leiden waren alle stadsparken ongeveer leeggezaagd.

Net als binnenshuis alle kasten en binnendeuren waren opgestookt.

klopt..aan het einde van de oorlog kreeg een huishouden 10 gulden ( het oorlogs tientje ) en achter deze ambtenaar liep iemand van de woningbouw om schade aan het huis op tenemen. de mensen konden die centen gelijk weer inleveren, omdat ze geen kastdeuren/planken meer hadden :(

Link naar reactie

Weer een reden om meubels van echt hout te hebben, ipv die IKEA zooi.

Kringloopwinkels staan vol met massief eiken meubelen die niet meer in de mode zijn.

Weg met spaanplaat en MDF, neem echt hout!

Hoelang zou ik kunnen stoken op m'n massief eiken wandmeubel van 100kg?

Die vd Ikea kun je ook niet oververven. Je kunt echt houten kasten vd kringloop zelf weer in de mode maken met bijv. Krijtverf! Zie hiervan voorbeelden in het fotoalbum op deze site:

http://www.de-oude-bank.nl/woonidee/

• Leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...