Ga naar inhoud
GENEGEERD

Technische analyse goud zilver dollar

Kans
 Share

Recommended Posts

Ik vind de technische analyse redelijk drijfzand en heb nooit de energy gehad om me erin te verdiepen en mee te handelen domweg omdat je dan eigenlijk 24 uur per dag bezig bent..

Hier is zo'n technische analyse, lekker veel grafieken als je daar van houd, en dit keer is de voorspelling doom voor de dollar en bergen voor goud en zilver:

http://www.silverdoctors.com/gold-silver-hammer-time/

Als je er echt iets van snapt en je kunt het mij ook in eem uurtje uitleggen, graag!

Grt,

Kans

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik vind de technische analyse redelijk drijfzand en heb nooit de energy gehad om me erin te verdiepen en mee te handelen domweg omdat je dan eigenlijk 24 uur per dag bezig bent..

Waarom zoek je deze info dan op ;-)

De erste chart deed me al meteen verzuchten. De bekende head-and-shoulders formatie.

Je ziet steeds weer dat mensen deze formatie gebruiken in een trend. En dat is de grootste fout die je met deze formatie kunt maken. Een H&S formatie kan enkel gebruikt worden als een reversal formatie, i.e. daar waar een trend omslaat.

De rest heb ik toen maar niet gelezen....

Link naar reactie

Waarom zoek je deze info dan op ;-)

....

Ik struikel erover meerdere keren per dag...

En wat ik niet vind werken kan een ander bijzonder fijn vinden..

En stel je voor dat er iemand was die me in dat uurtje wel het licht zou kunnen laten zien?

Nou dat waren wel zo de redenen ( om te posten)

Analyseer ze,

Kans

Link naar reactie

Ik struikel erover meerdere keren per dag...

En wat ik niet vind werken kan een ander bijzonder fijn vinden..

En stel je voor dat er iemand was die me in dat uurtje wel het licht zou kunnen laten zien?

Nou dat waren wel zo de redenen ( om te posten)

Analyseer ze,

Kans

Een uurtje? dat is wel veel.

In een notendop, TA werkt middels "kansverhoging".

Doordat de psyche van de mensen over de jaren gelijk blijft ontstaan ook dezelfde soort reacties op koersbewegingen. TA probeert hiervan te profiteren door deze bewegingen te analyseren en te herkennen. Indien men een formatie herkend denkt te hebben hoopt men dat wat er normaal volgt op die formatie waarschijnlijker is dan iets anders. Men neemt dan een positie en blijft in deze positie tot een van het volgende optreed: a) Een vooringesteld verlies wordt overschreden, b) De vooringesteld doel wordt bereikt of c) Het wordt bewezen dat geen normaal patroon volgt.

Mensen klagen vaak dat TA niet werkt. IMO is dat onzin. Vaak begrijpt men niet dat TA geen zwart wit voorspellingen doet. TA heeft enkel met waarschijnlijkheden te maken.

Als bijvoorbeeld een bepaald patroon historisch gezien 25% van de tijd gevolgd wordt door een 100% winst en 75% van de tijd door een 10% verlies, dan is met deze formatie goed geld te verdienen. Natuurlijk heeft men 3 keer verlies tov die ene keer winst. Maar de winst compenseert het verlies.

Bv:

1ste keer verlies, van 100 blijft 90.

2de keer verlies, van 90 blijft 81.

3de keer verlies, van 81 blijft 72.

4de keer verlies, van 72 blijft 64.

5de keer winst, 64 wordt 128.

6de keer verlies, 128 wordt ... etc

Dus hoewel men meer voorspellingen mist dan goed heeft is er toch uiteindelijk winst. Mits de zakken diep genoeg zijn.

Het probleem is natuurlijk dat mensen 100% goede voorspellingen willen. Die zijn er niet. Maar om dan te zeggen dat TA niet werkt is onzin.

Alhoewel het IMO beter zou zijn om te zeggen dat het niet de TA maar vooral het geld management is dat de winst veroorzaakt. Maar dan moet ik wel wat dieper op de zaak ingaan :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...