Ga naar inhoud
GENEGEERD

EU geeft 5 miljard pleuro aan Egypte om de democratie te ondersteunen....

Teotwawki
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

volgens mij heeft nederlandse industrie van wapens wel een belang bij wat schiettuig te verkopen aan het nieuwe regime in egypte.......en aangezien we de vijfde wapenexporteur zijn....en zowel israel als de arabische landen tegelijk steunen; tsja, als ze ooit gaan vechten, dan hebben we sowieso vrienden die overwinnaar zijn. ik had jou toch een paar miljard gegeven? laat die lui in egypte lekker zelf betalen voor al hun problemen. Was ooit het rijkste land ter wereld, nu een strontbak met een strookje mooi strand.

Link naar reactie

Was het allemaal maar zo zwart/wit. Zou het leven makkelijker maken. Nu ja, na 10 minuten erover nagedacht te hebben heb ik besloten nog maar één ding te zeggen:

Wat een heerlijk ongenuanceerd draadje. Veel plezier ermee.

effe je nadere verklaring aub...of gaan we nou als EU elk land met problemen ineens financieren? Hier zit toch een behoorlijke verborgen agenda verscholen lijkt mij. Het is gewoon vriendjes kopen. Als ik wist dat er aan de andere kant van de Middellandse Zee iemand zit met een berg raketten die mij kunnen bereiken, dan gaf ik ook wat smeergeld hoor, daar niet van....

Link naar reactie

@Keyser Suze

:) Had ik mezelf toch echt beloofd niet in dit draadje terug te komen. Maar hoe kan ik jou negeren?

Stel gerust een zaak als deze aan de orde. Maar ajb. niet op zo'n zwart/wit en stemming makende manier.

Ik vind het te kort door de bocht gesteld. Achtergronden en nuances gaan verloren.

Zij willen ons vernietigen! En die daar geven ze poen! Onze poen!

Sorry @Teotwawki , maar ik vind echt dat je dat iets anders had kunnen doen.

:) Ik kan me goed voorstellen dat je je ei kwijt moest, maar vooral de uitspraak "naar een land dat ons het liefst vernietigd" schoot mij in het verkeerde keelgat.

Vandaar mijn eerdere post.

Zoals ik vaker zeg, en blijf herhalen:

Als wij niet naar onze onderlinge verschillen zouden kijken, maar naar onze onderlinge overeenkomsten, zouden wij in een betere wereld leven. Zijn wij niet allen mensen?

Vergeet niet dat juist met het opblazen van verschillen tussen mensen, de politiek en wie weet wat voor duistere groepjes nog meer, ons proberen te sturen. Laat je niet meeslepen!

Hoezo zijn 'zij' erop uit ons te vernietigen? Bestaat een land dan niet uit een overheid en een volk? Met, zoals in Nederland, elk een eigen agenda? Egypte is verdeeld, en heeft op dit moment zo haar eigen problemen.

Dat volk heeft laatst bewezen in meerderheid naar meer vrijheid te willen. En al zitten er radicale elementen, niemand kan mij wijs maken dat de meerderheid Europa wil vernietigen.

Het zijn jongeren die willen leven zoals wij dat in Europa doen die daar de revolutie zijn gestart. Kunnen wij nog een voorbeeld aan nemen met ons geklaag. Wie hier kent het Malieveld nog? Nee, niet die camping.

Verborgen agenda? Daar prik je zo doorheen. Egypte is een directe buur van Europa. Ja, het gaat zeker ook om vriendjes kopen. Een vette groeimarkt vlak aan de grens.

8 Miljoen mensen in Caïro, plus nog eens 15 miljoen in de voorsteden van Caïro. Nog afgezien van de 60 miljoen mensen in de rest van het land.

Bovendien is het Westen altijd bezig met het promoten en bekostigen van democratie in de hele wereld. Daar valt ook een hoop over te zeggen, voor en tegen, maar het is de bekende weg.

Ik heb me verder (nog) niet verdiept in het hele verhaal, dus ik kan er eerlijk gezegd nu ook niet meer over zeggen.

Nog één ding dan. Wat zouden wij ervan vinden als wij, zoals in het voorbeeld door @jobs hierboven gesteld, land B zouden zijn?

Link naar reactie

Het is heel eenvoudig; Egypte is een van de sterkere landen in het Midden-Oosten (geo)politiek gezien.

Door diplomatieke banden aan te houden zorg je voor stabiliteit, handel etc.

Kortom; Je kunt beter zorgen dat Egypte aan je kant staat dan dat Egypte mee gezogen wordt de Iraanse kant op en de kiet daar als één front escaleert.

Met de Moslim broederschap aan het hoofd zal niet nog een aardige klus worden daarom zit het Westen er zo bovenop. Ja, dit kost geld en daar ben ik ook absoluut niet blij mee, maar er zit meer achter dan je op het eerste gezicht misschien denkt.

Link naar reactie

Het is heel eenvoudig; Egypte is een van de sterkere landen in het Midden-Oosten (geo)politiek gezien.

Door diplomatieke banden aan te houden zorg je voor stabiliteit, handel etc.

Kortom; Je kunt beter zorgen dat Egypte aan je kant staat dan dat Egypte mee gezogen wordt de Iraanse kant op en de kiet daar als één front escaleert.

Met de Moslim broederschap aan het hoofd zal niet nog een aardige klus worden daarom zit het Westen er zo bovenop. Ja, dit kost geld en daar ben ik ook absoluut niet blij mee, maar er zit meer achter dan je op het eerste gezicht misschien denkt.

Je vergeet een van de buren te noemen.

Dat zit er achter.

Link naar reactie

Marc , PVDA , SP of toch Groen Links?

Waarom nog denken in die partijen? Dat is pas echt ouderwets.

Het spel van partijen dient geen enkel doel.

Geen enkele partij is wat hij zou moeten zijn qua richting.

Geen enkele partij krijgt echt gedaan wat hij zou willen.

Het resultaat dus dus niets ten bate van de kiezer. (!)

Link naar reactie

de grotere partijen:

VVD != liberaal

PvdA != sociaal

CDA != christelijk

D66 != democratisch maar wel anti-religie

PVV != vrijheid, alleen problemen aankaarten, niet oplossen

etc, etc.

Dus zien we vage gedrochten als uitkomst en toch nog zomaar 5 miljard voor een geopolitiek doel waar wij zelf niets aan zullen hebben zonder enige inspraak. En dan maar bezuinigen.

Idem met de patriots, met de steun van oorlogsmateriaal overal. De aankoop ervan.

Idem met inzicht in de bankencrisis.

idem met AOW, WW, pensioen, zorg, etc. Totaal wanbestuur.

Ik zie dat zelfs bij mijn riolering. (!)

Link naar reactie

Dus geen politieke partijen , maar wel links gereutel?

Dat hoor je m niet zeggen. En links is ook maar een label.

Het gaat er om wat men doet. Niet wat men roept.

Dus geen sorry-cultuur en bij de volgende termijn weer in de kamer of op een post. Weg is weg hoort het te zijn.

• Leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...