Ga naar inhoud
GENEGEERD

Revieuw 800g Eintopf a 99ct


Messenmaker

Aanbevolen berichten

Met regelmaat kom ik in in Duitse discount-supermarkten.

Daar te koop zijn blikken ‘Eintopf’.

Dat zijn complete maaltijden in een 800g blik.

Eintopf staat voor “één pan” en gaat in de richting van stamppot/dikke soep/stoofpot.

 

Ik heb hier in de kelder altijd een hoeveelheid staan. Perfect voor een simpele en snelle maaltijd, als je geen zin hebt om te koken.

Maar sinds ik bewuster aan het worden ben, sla ik er ook meer van in.

 

Voor 99ct koop je een blik Kartoffeleintopf, mit Würstchen und Rauchspeck van 800gram van het merk Poté.

THT 03-01-2015 (maar persoonlijk geloof ik niet in THT)

624 Kcal

 

Het is een blik zoals een soepblik en heeft een treklip om het te openen.

3min in de magnetron, piep-piep en klaar.

Met wat warmer weer zal ik er eens een buiten warm maken in z’n eigen blik.

 

Zie het als een gevulde en dikke aardappelsoep. Er zitten daadwerkelijk worstjes in, vergelijkbaar met kleine knakworstjes en ook stukjes spek.

Het smaakt beter dan je voor 99ct zou verwachten.

Iedere dag dit eten word je niet gelukkig van maar gecombineerd met andere maaltijden is het mooie aanvulling.

En het is ook een perfecte maaltijd om aan te vullen met kliekjes.

Zelf meng ik er (als het aan de orde is) gare aardappels, erwten etc die ik nog heb, staan door. (macaroni, meel, rijst, brood, alles kan wel)

 

Wel laat het eten van zo’n blik ruimte om nog wat meer te eten.

Met iets lekkers en voedzaams er achter aan ben je makkelijk en goedkoop een tevreden eter. (zelf ingemaakte stoofperen!)

 

Goedkope maaltijden, goed op te slaan.

Laatst ook een op erwten gebaseerde variant gegeten.

Deze was even goed te doen.

 

Duitse discounters hebben vaak een mooi assortiment van dit soort blikken.

Eintopf, linzensoepen, rijst/kip en pastamaaltijden en nog meer.

Voor minder dan een euro per blik tot zo rond de twee-en-een-half per blik.

In mijn beleving smaakt duurder niet per-se beter.

(je koopt er wel variatie mee)

 

Ik ga de komende tijd er een voorraad mee opbouwen.

Elders op dit forum zag ik een link naar een site van een man die een soort ‘roulatiekast’ had gebouwd.

Nieuwe blikken boven liggend er in en de oudere van onder er uit.

Deze blikken zouden zich er perfect voor lenen.

 

Ik hoop dat dit stukje gewaardeerd wordt :-)

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Jouw stukje wordt zeker gewaardeerd en onderstreept. Onlangs net over de grens bij Nordhorn in de supermarkt ook een partij van dat spul ingeslagen. Het was 0,89 per blik en de smaken spaghetti bolognese, mexicaanse bonen, witte bonen, erwten, aardappel en ravioli zaten allemaal in het assortiment. Dit zijn werkelijk buitenkaansjes, daar dit spul in nederland niet zo uitgebreid en zeker niet voor deze prijs te krijgen is. Ze kijken je alleen wel raar aan bij de kassa wanneer je met een kar vol blikken aan komt zetten. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat dit stukje gewaardeerd wordt :-)

 

ik denk wel dat iedereen die op dit forum met informatie en/of ervaringen een positieve bijdrage wil geven gewaardeerd wordt, dus op dat gebied "no problem".

 

Eintopf is idd typisch duits, als die blikken van 800 gr voor 99 ct je qua smaak bevallen, de voedingswaarde is zeker ok voor de prijs kwaliteit, lang houdbaar, dus zeker de moeite om wat van in te slaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k Kom regelmatig in Duitsland, maar opsturen met de post lijkt me niet handig, @jobs

Kaufhallen in Meppen (in 't centrum) heeft massa's aan varianten, ben er nu dingen van aan het uitproberen.

 

Dit was lekker, foliepak jagertopf: Pic-20130115-006.jpg.4b35a62dcf47a64f3fac75d9b32f1e1e.jpg Daar zit zoveel saus bij, dat je er rustig rijst bij kunt eten, of extra pasta.

 

Deze kartoffel topf, gaat nu in de magnetron: Pic-20130115-007.jpg.ef326088725dc92298a6a860d3393f07.jpg

 

'k Zit het nu te happen. 't Gaat redelijk, voornamelijk veel aardappel, weinig worst. Met een scheutje maggi erbij goed te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jobs: Volgende week dinsdag ga ik sowieso naar de Lidl in duitsland. Of ik voor die tijd nog in Meppen kom, weet ik niet. Dus wellicht kunnen we wel wat regelen.

 

@Iedereen: De erbsen eintopf moet je vooral laten staan. Als je erwtensoep gewend bent, is dat een afknapper. Erwtensoep van de Lidl (Baroni) vind ik de lekkerste, uit blik dan.

 

In duisland heb je ook vanalles in glazenpotten en zelfs kant en klare weckpotjes. De aardappelen in glas, zijn wel niet super, maar wel lang houdbaar. Ook zuurkool sla ik in, in glazen potten. Zuurkool zit vol met goede voedingsstoffen en in 't glas erg lang houdbaar, itt die kwetsbare plastic zakjes die hier in de supermarkt liggen. 'k Heb gisteren nog een ovenschotel gemaakt met die zuurkool uit pot, prima spul!

Link naar reactie
Delen op andere sites

He! nog meer mensen die het inkopen in Duitsland doen. Ik vond de eintopf zon goed idee (zetmeel, vlees, beetje groente samen in 1 blik) dat ik er laatst in de LIDL direct een aardige voorraad van kocht. Nu valt over smaak niet te twisten, maar ik had na een paar happen genoeg van de aardappeleintopf. De Linzeneintopf daarentegen was weer heerlijk. Oftewel: probeer eerst even een smaakje uit, voor je er een voorraad van aanschaft, want uiteindelijk ga je het wel eten en dan is het toch fijn dat het iets is wat je ook een beetje lekker vind.

Hoewel ik trouwens ook nog van de school ben: honger maakt rauwe bonen zoet.

Iets anders wat ze in Duitsland ook hebben, dat zijn lichte zakjes met een gedroogde maaltijd er, waar je alleen wat water bij hoeft te voegen. Je hebt ze in varianten van spaghetti en rijst met groenten/champi's en nog wat varianten. Maaltijd voor 2 personen. Ik heb ze aangeschaft voor in de BOB, is licht van gewicht en geeft misschien niet de grootste maaltijd, maar wel even een warme hap zodat je weer even verder kan.

Recent zag ik ze ook in een supermarkt in Nederland, maar in 1 smaak.

De LIDL heeft ook een veel gevarieerder -vruchten- in -glas -assortiment voor je voorraad.Vooral als je niet altijd perzik of ananas in blik wilt. Ze hebben veel dingen in glas als cranberries, bramen, frambozen etc. Lekker en niet zo duur en mooi om mee af te wisselen. Het glas wat overblijft na consumptie kan ik evt weer gebruiken om de eigen jam in in te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Carina: Normaal eet ik alleen vers, zelf bereid voedsel. Nu ben ik echter af en toe ook de duitse blikken, potten en droogvoer aan 't testen. 'k Bewaar alle bonnetjes en alle verpakkingen van wat me bevalt.

'k wil niet alleen maar voedsel voor als, maar ook als ik een keertje wel te lui ben om te koken. :)

 

't Valt mij op, dat die duitsers veel meer aandacht aan hun blik/pot/gedroogde zakjes besteden. Net met Heksenboot nog over gepm'med, 'k kan geen E-nummers vinden op m'n voorraadje duitse blikken, glazen potten en droogvoer.

 

Als je de mogelijkheid heb, shop eens in duitsland, die stoppen vanalles in blikken, potten, etc. Je hebt blikken nasi van 69 cent en van drie euro.. smaak is 't verschil.

 

Gister nog Vitasia Gebratene Nudeln bami goreng geprobeerd. Moet echt wat bij, maggi heb ik gebruikt, maar 125 gram droog, maakt een flinke maaltijd, ik kreeg het althans niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt idd, ik vind het heerlijk om door die grote supermarkten bij onze buren te dwalen en al die produkten te bekijken, ik kan er niets aan doen, het is een van mijn heimlijke genoegens. En ook idd prima voor een luie dag of een snelle hap. De soepen van de LIDL bevatten geen smaakversterkers en kleur-en geurstoffen, vind ik zelf heel belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met regelmaat kom ik in in Duitse discount-supermarkten.

Daar te koop zijn blikken ‘Eintopf’.

Dat zijn complete maaltijden in een 800g blik.

Eintopf staat voor “één pan” en gaat in de richting van stamppot/dikke soep/stoofpot.

 

Ik heb hier in de kelder altijd een hoeveelheid staan. Perfect voor een simpele en snelle maaltijd, als je geen zin hebt om te koken.

Maar sinds ik bewuster aan het worden ben, sla ik er ook meer van in.

 

Voor 99ct koop je een blik Kartoffeleintopf, mit Würstchen und Rauchspeck van 800gram van het merk Poté.

THT 03-01-2015 (maar persoonlijk geloof ik niet in THT)

624 Kcal

 

Het is een blik zoals een soepblik en heeft een treklip om het te openen.

3min in de magnetron, piep-piep en klaar.

Met wat warmer weer zal ik er eens een buiten warm maken in z’n eigen blik.

 

Zie het als een gevulde en dikke aardappelsoep. Er zitten daadwerkelijk worstjes in, vergelijkbaar met kleine knakworstjes en ook stukjes spek.

Het smaakt beter dan je voor 99ct zou verwachten.

Iedere dag dit eten word je niet gelukkig van maar gecombineerd met andere maaltijden is het mooie aanvulling.

En het is ook een perfecte maaltijd om aan te vullen met kliekjes.

Zelf meng ik er (als het aan de orde is) gare aardappels, erwten etc die ik nog heb, staan door. (macaroni, meel, rijst, brood, alles kan wel)

 

Wel laat het eten van zo’n blik ruimte om nog wat meer te eten.

Met iets lekkers en voedzaams er achter aan ben je makkelijk en goedkoop een tevreden eter. (zelf ingemaakte stoofperen!)

 

Goedkope maaltijden, goed op te slaan.

Laatst ook een op erwten gebaseerde variant gegeten.

Deze was even goed te doen.

 

Duitse discounters hebben vaak een mooi assortiment van dit soort blikken.

Eintopf, linzensoepen, rijst/kip en pastamaaltijden en nog meer.

Voor minder dan een euro per blik tot zo rond de twee-en-een-half per blik.

In mijn beleving smaakt duurder niet per-se beter.

(je koopt er wel variatie mee)

 

Ik ga de komende tijd er een voorraad mee opbouwen.

Elders op dit forum zag ik een link naar een site van een man die een soort ‘roulatiekast’ had gebouwd.

Nieuwe blikken boven liggend er in en de oudere van onder er uit.

Deze blikken zouden zich er perfect voor lenen.

 

Ik hoop dat dit stukje gewaardeerd wordt :-)

 

Natuurlijk gewaardeerd,herkenbaar heb ze zelf ook in de kast en getest.

Als je in Duitsland bent kijk eens bij de Aldi voor ingeblikt brood,drie of vier soorten voor minder dan 1,50 per stuk.

ik heb er 2 in de kast staan om te testen.....

 

gegroet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog niet bezig met het opslaan van voedsel. Omdat ik nog thuis woon. Wel probeer ik alvast uit te zoeken wat wel en niet zinnig is om te kopen zodra ik hier wel mee begin. Ik heb een streng dieet i.v.m. mijn spierziekte. Ik mag maar zo'n 100 koolhydraten per dag hebben zonder dat ik daar last krijg. Fruit is helemaal geen optie vanwege de suiker. Ook word ik agresief van melk, wat ook niet mee helpt hihihi.

 

Ik moet het dus hebben van eiwitten. Zijn er ook maaltijden met alleen vlees en groenten zonder melk voor zover jullie weten? :)

 

Groetjes,

 

Appelflapje

Link naar reactie
Delen op andere sites

@appelflapje: Uiteraard. Goulash, jachtschotels, ingemaakt vlees en de groenten in pot of blik. Het hoeven natuurlijk geen kant en klare maaltijden te zijn.

 

Vanwege jouw specifieke dieet, is voedselpreppen wel erg belangrijk geworden, je bent geen alleseter.

 

't Is zaak dit goed te onderzoeken en daarvoor moet jezelf naar zo'n duitse super.

 

Blik Baroni erwtensoep van de Lidl, bevat 718 kcal, 80,8 gram koolhydraten en 11,3 gram suiker. 1 Blik is twee kleine maaltijden en kost 0,99 cent.

Er staat nog wel op dat het sporen van gluten, ei, mosterd en melk kan bevatten. 'k Weet niet hoe gevoelig je bent voor melk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk! Daar heb ik wat aan, thanks! ;)

 

Ik probeer melk zo veel mogelijk te vermijden. Maar zolang melk niet als product in het voedsel zit maar alleen sporen bevat duid dat meestal op dat er in dezelfde fabriek ook gewerkt word met melk producten. Dit soort producten is voor mij geen probleem aangezien ik een redelijke hoeveelheid binnen moet krijgen. Denk daar bij aan een ijsje of klein glaasje melk of chocolade.

 

Het sporen deel is wel van levensbelang voor mensen die bijvoorbeeld een pinda allergie hebben. En daar aan kunnen overlijden.

 

Tegen de tijd dat ik mn eigen huisje heb ga ik maar eens richting Duitsland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad! Ook zijn doperwten van de lidl erg lekker. Die eet ik elke week wel een keer. Je hebt ook die hamburgers van Unox, maar die zijn we gestopt met kopen....ik weet eigenlijk niet meer waarom. Maar volgens mij was er bij een vernieuwd recept melk aan toegevoegd. In ieder geval weet ik weer wat meer. Bedankt :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...