Ga naar inhoud
GENEGEERD

SHTF, hoeveel tijd denk je te hebben

Gast gebruikersnaam
 Share

Recommended Posts

Gast gebruikersnaam

Ik zie hier steeds berichten voorbij komen dat men zich bij een SHTF situatie gaat "ingraven" of verplaatsen. Wat me opvalt aan de diverse scenario's is dat het lijkt alsof de situatie in een oogwenk is omgeslagen in een vijandige. Je zit dus thuis, SHTF en de buitenwereld is op sla gefixeerd op mensen die met rugzak en in camo door te straten lopen. Er worden al vuurgevechten geleverd en overdag is overal chaos.

Dus moet ik thuis weg in mijn SHTF outfit icl. helm, tactisch vest, grote rugzak en boog en me met de allergrootste om/voorzichtigheid verplaatsen naar mn BOL.

Vinden jullie dit een reële situatie? Zelf denk ik dat als SHTF ik nog voldoende tijd heb om me op een "normale"manier te verplaatsen (ook in een grote stad) en kan toch nog onopvallend al mijn spullen verplaatsen. Als prepper heb je nadacht over een mogelijke bailout dus pik je de signalen sneller op dan de "onwetenden/ongelovigen" en zijn we verdwenen voordat de straat veranderd in een slagveld

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@gebruikersnaam - zoals @Heksenboot al melde ga je van de ergste situatie uit. Alles wat langer duur is mee genomen.

een economische break-down duurt natuurlijk langer dan een overstroming of een meteoriet die inslaat.

dus is het kijken voor de situatie die zich voor doet en daar je plan op in werking stellen

P.S. de economische break-down is naar mijn mening al begonnen met de Euro.... ;) maar dat is een andere topic :p

Link naar reactie

Ik zie hier steeds berichten voorbij komen dat men zich bij een SHTF situatie gaat "ingraven" of verplaatsen. Wat me opvalt aan de diverse scenario's is dat het lijkt alsof de situatie in een oogwenk is omgeslagen in een vijandige. Je zit dus thuis, SHTF en de buitenwereld is op sla gefixeerd op mensen die met rugzak en in camo door te straten lopen. Er worden al vuurgevechten geleverd en overdag is overal chaos.

Dus moet ik thuis weg in mijn SHTF outfit icl. helm, tactisch vest, grote rugzak en boog en me met de allergrootste om/voorzichtigheid verplaatsen naar mn BOL.

Vinden jullie dit een reële situatie? Zelf denk ik dat als SHTF ik nog voldoende tijd heb om me op een "normale"manier te verplaatsen (ook in een grote stad) en kan toch nog onopvallend al mijn spullen verplaatsen. Als prepper heb je nadacht over een mogelijke bailout dus pik je de signalen sneller op dan de "onwetenden/ongelovigen" en zijn we verdwenen voordat de straat veranderd in een slagveld

Dus alles hangt af van een goede early detection, en misschien al een vroegtijdige early response.. zoals

> Op starten met intelligence verzamelen, en indien nodig desinformatie verspreiden.

> Op starten comms

> Team en gezin informeren

Is je early detection goed heb je wel even wat tijd.. Er zijn natuurlijk altijd SHTF, die zich niet aankondigen, Echter als je niet woont in de eerste directe impactzone, dan heb je wat tijd.

Link naar reactie

My guess is dat een groot deel van de bevolking eerst moet bijkomen van de schrik.

Als je je wil verplaatsen is dat het moment, en dat zo onopvallend mogelijk, dus in je "normale kloffie, met normale transport middelen"

al het andere strek alleen maar aandacht. Als de situatie verslechterd kan je altijd nog over op steath modus

dit zijn mijn 2 centen

Link naar reactie

Je kunt het ook simpel houden...nu al verkassen naar een dunbevolkt gebied in bijvoorbeeld Spanje of Frankrijk...je kunt er voor 10k pleuro een bouwval met grond kopen....leef simpel van je grond en de natuur......je moet wel durven loslaten, maar e leeft dan rijker dan 99% van de stadse consumptieverslaafden, zo kun je ook inkomen verwerven door de toko op te knappen, te verkopen en na een aantal jaar te verkassen...begin je weer hetzelfde....en in die situatie hoef je nooit te "timen"want je zit al goed....oh ja...niet als kluizenaar of zonderling gaan leven, bouw een groot lokaal netwerk op.....

Link naar reactie

Gast Bushmaster
Heel simpel @gebruikersnaam:

Je kan gaan speculeren, maar het blijft giswerk.

Dus ga je uit van het ergste.

Helemaal mee eens, als je al uitgaat van het uiterste, zal het (hopelijk) alleen maar makkelijker zijn als het niet "het uiterste" is uiteindelijk.

Link naar reactie

My guess is dat een groot deel van de bevolking eerst moet bijkomen van de schrik.

Als je je wil verplaatsen is dat het moment, en dat zo onopvallend mogelijk, dus in je "normale kloffie, met normale transport middelen"

al het andere strek alleen maar aandacht. Als de situatie verslechterd kan je altijd nog over op steath modus

dit zijn mijn 2 centen

Wat je standaard ziet gebeuren is dat iedereen als schapen achter elkaar naar een opvang gaat (sportpark, verzamelgebouw, door regering aangewezen area) of dat ze massaal in een lange sliert vertrekken. Weg van de ellende. Geen van deze opties spreken mij aan.

Link naar reactie

Je kunt het ook simpel houden...nu al verkassen naar een dunbevolkt gebied in bijvoorbeeld Spanje of Frankrijk...je kunt er voor 10k pleuro een bouwval met grond kopen....leef simpel van je grond en de natuur......je moet wel durven loslaten, maar e leeft dan rijker dan 99% van de stadse consumptieverslaafden, zo kun je ook inkomen verwerven door de toko op te knappen, te verkopen en na een aantal jaar te verkassen...begin je weer hetzelfde....en in die situatie hoef je nooit te "timen"want je zit al goed....oh ja...niet als kluizenaar of zonderling gaan leven, bouw een groot lokaal netwerk op.....

Als ik geen vrouw en kinderen had, mijn idee helemaal. Echter vergeet niet dat mensen contacten leggen, kinderen maken vriendjes, en werk is niet overal te vinden.

Leven van je eigen grond en natuur betekend op de nieuwe plek investeren, tijd stoppen, en alleen zoiets ondernemen is zwaar (niet onmogelijk).

Daarbij als je alleen van je eigen grond wilt leven, en daarbij ook nog een netwerk wilt gaan opbouwen, gaan er ineens wel heel veel uren in een dag zitten.

Daarvoor heb je tijd nodig, geld en organisatie.

Dus op de vraag hoeveel tijd denk je te hebben moet ik het antwoord schuldig blijven.

Ik hoop voldoende tijd om de juiste beslissing te maken als SHTF (als de ontlasting de ventilator onderspuit)

Link naar reactie

Wat je standaard ziet gebeuren is dat iedereen als schapen achter elkaar naar een opvang gaat (sportpark, verzamelgebouw, door regering aangewezen area) of dat ze massaal in een lange sliert vertrekken. Weg van de ellende. Geen van deze opties spreken mij aan.

dat komt omdat we "kudedieren" zijn. Ik heb ook geen zin in het naar een regering aangewezen area te hobbelen. hier moet je toch wachten tot je kapot gaat.

de regering zal op een SHTF situatie heus niet "wonderlijk" wel om de mensen gaan geven.. (doen ze nu ook niet?) die zullen vanuit een bunkertje via TV/Radio praten met het standaard zinnetje: "Mensen, blijf AUB rustig, er word alles aan gedaan om u te helpen.....: is de tv/radio nu uit? ja?, pffff wat een schapen.. kan ik me wijntje nu lekker op drinken mmmm lekker"

nee, dan ga ik wel naar mijn BOL....

Link naar reactie

dat komt omdat we "kudedieren" zijn. Ik heb ook geen zin in het naar een regering aangewezen area te hobbelen. hier moet je toch wachten tot je kapot gaat.

de regering zal op een SHTF situatie heus niet "wonderlijk" wel om de mensen gaan geven.. (doen ze nu ook niet?) die zullen vanuit een bunkertje via TV/Radio praten met het standaard zinnetje: "Mensen, blijf AUB rustig, er word alles aan gedaan om u te helpen.....: is de tv/radio nu uit? ja?, pffff wat een schapen.. kan ik me wijntje nu lekker op drinken mmmm lekker"

nee, dan ga ik wel naar mijn BOL....

Dito, deur dicht en wachten tot het rustig wordt om te gaan inventariseren/controleren.

Als het maar donker is...ik houd van de nacht, de nacht is mijn vriend.

Link naar reactie

Als ik geen vrouw en kinderen had, mijn idee helemaal. Echter vergeet niet dat mensen contacten leggen, kinderen maken vriendjes, en werk is niet overal te vinden.

Leven van je eigen grond en natuur betekend op de nieuwe plek investeren, tijd stoppen, en alleen zoiets ondernemen is zwaar (niet onmogelijk).

Daarbij als je alleen van je eigen grond wilt leven, en daarbij ook nog een netwerk wilt gaan opbouwen, gaan er ineens wel heel veel uren in een dag zitten.

Dus op de vraag hoeveel tijd denk je te hebben moet ik het antwoord schuldig blijven.

Ik hoop voldoende tijd om de juiste beslissing te maken als SHTF (als de ontlasting de ventilator onderspuit)

Toch is het ook veel makkelijker dan je denkt....mijn buurman in Frankrijk is fighterpilot geweest in een Mirage, heeft allerlei survival geleerd in dienst...heeft mij al aardig wat geleerd van leven in de bossen(die 200 meter naast ons dorp beginnen, je kunt je er letterlijk klem vreten als je wilt)...andere buurman heeft een groentetuin waar echt niet zo veel tijd in gaat, maar de opbrengst is immens....hij geeft heel veel weg om het op te krijgen....kippen en konijnen houden stelt ook niet veel voor.........

Link naar reactie

Kijk daar hou ik nou van... reeel zijn.

Merci @Riesie

Oefenen, nadenken, derde en vierde mogelijkheid in je achterhoofd houden. Oefenen, nakijken, evalueren, aanpassen en weer oefenen.

En weten wanneer je links moet gaan als iedereen rechtsaf slaat.

Link naar reactie

Langzaam opbouwen, koop een huisje in Frankrijk, en ga er in alle vakanties aan de slag, leg contacten begin je tuin, ga de bossen in en laat je gezin zien, dat het leven er rijker is....ik geeft toe dat het tegen kan vallen.....

Link naar reactie

Gast Heksenboot
Langzaam opbouwen, koop een huisje in Frankrijk, en ga er in alle vakanties aan de slag, leg contacten begin je tuin, ga de bossen in en laat je gezin zien, dat het leven er rijker is....ik geeft toe dat het tegen kan vallen.....

Leuke tips, heb jij ook gedaan toch?

Is het te doen, om zo een moestuin te beginnen? Qua onderhoud/onkruid wieden, bedoel ik. En doorschietende sla/andijvie/enz.

Link naar reactie

Precies. En vergeet niet dat zelfs na een plotselinge ramp er altijd een grace periode volgt. Dwz er treedt een samenhorigheidsgevoel op die de samenleving bij elkaar houdt. Deze fase duurt op zijn minst een paar uur, op zijn best enkele dagen. Pas daarna wordt het onveilig. Als je er snel bij bent heb je zeker de mogelijkheid om te ontsnappen.

Zelf denk ik dat ontsnappen wel voorbehouden moet worden aan extreme scenario's. Meestal zul je thuis beter af zijn. Maar niet altijd. Als de ramp groot genoeg is ben je gegarandeerd niet welkom in de omgeving van je BOL als je daar geen kennissenkring hebt opgebouwd.

Lekker makkelijk weer he, met je perfect gelegen huisje en je bol om de hoek :p
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...