Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kleding: How do you hit the Road!


Aanbevolen berichten

Ik ben benieuwd hoe mensen in een SHTF situatie de deur uit gaan? :confused:

de BOB en BOV zie ik wel staan op het forum maar niet de kleding en de PBM's :p

 

Ik zelf heb mijn lijst zo neer gezet: (van top tot teen)

Mijn doel is om mensen te weerhouden/afteschrikken van een aanval op mij! :o

maar in WCS zal dit bescherming bieden. :rolleyes:

 

Ik weet dat er veel/vaak staat om niet in Camo te verplaatsen. Ik ga dat wel doen (Mijn doel is om mensen te weerhouden/afteschrikken van een aanval op mij!)

en zal dus mijn professionele outfit pakken (Helaas niet totaal IVM inleveren spullen einde dienst (Scherfvest) maar close kom ik wel)

 

- Helm Keflar (FR model - CCE) (of mijn baret)

- Bivac muts (CCE)

- Uniform (CCE)

- Scherfwerend vest met trauma plaaten (Voor en achter) (NLD - DPM)

- Combat vest (FR - CCE)

- Holster (Medium - CCE)

- Combat kisten (Ligt gewicht)

 

ik hoor graag feedback en of kritiek.. ;)

 

Gr D.S.101

 

Ik ga onopvallend, bushcraftstijl, zonder dat enige taktische indruk werkt

comfortabele buitensportbroek, jas, met veel zakken, meerdere lagen,

Soepele hoge S3 schoenen, compacte tas, of kleine rugzak, rest ligt in de stage of al in de BOL.

On onopvallende Schietbril,

Hoed/Muts

Leren handschoenen.

Onder de jas, een (vis)vest met extra zakken.

Bij hoosbuien, Longcoat

1o32brns.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik ga onopvallend, bushcraftstijl, zonder dat enige taktische indruk werkt

comfortabele buitensportbroek, jas, met veel zakken, meerdere lagen,

Soepele hoge S3 schoenen, compacte tas, of kleine rugzak, rest ligt in de stage of al in de BOL.

On onopvallende Schietbril,

Hoed/Muts

Leren handschoenen.

Onder de jas, een (vis)vest met extra zakken.

Bij hoosbuien, Longcoat

1o32brns.jpg

@rescue Heb je die lange jongen voor bushcraften? Vroeg mezelf gelijk de vraag, blijf ik niet overal achter hangen.

Maar even terug, ik heb een zelfde zien hangen bij Intratuin, en het lijkt me heerlijk.

Maar ik twijfel of dit is wat ik met craften wil dragen, wat is je mening hier over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal heb een korte variant, van Fjallraven, maar ik heb voor de zware regenachtige dagen is een longcoat met hoed eigenlijk geweldig.. Je kan toch goed lopen, en je word niet nat.. En als je tarp hebt hangen, tijdens rust.. kan je op de jas gaan zitten..

 

Ik heb er ook door dichte bebossing meegelopen, blijf nooit hangen. Je kan er ook veel onder kwijt. En de kleur bruin is prima als je alsnog wil camoufleren, Wat mij betreft een echte aanrader, bij slecht weer.. Beter als een poncho. nadeel : stukje zwaarder, maar daardoor minder kwetsbaar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bushmaster

Zo snel en licht als mogelijk. Met de voorkeur tegen de avond, fully loaded (tja, en daar praten we niet over).

Mede om het feit dat ik de BOL ga zeker stellen en op de rest wacht.

Vrouw en kids gaan met m'n maat mee.

 

Daarna in teams van 2 de overige voorraden halen.

Uitrusting is dan full ops, vul het zelf maar in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo snel en licht als mogelijk. Met de voorkeur tegen de avond, fully loaded (tja, en daar praten we niet over).

Mede om het feit dat ik de BOL ga zeker stellen en op de rest wacht.

Vrouw en kids gaan met m'n maat mee.

 

Daarna in teams van 2 de overige voorraden halen.

Uitrusting is dan full ops, vul het zelf maar in.

 

Joepie, het oud ijzer wordt door jou gedaan....mag ik baby-sitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet zeker dat ik als ooit een 'mall ninja' tegen kom in SHTF omstandigheden, ik uit zal gaan van het ergste. En dat gaat dus hoe dan ook geen nieuwe vriendschappen opleveren, terwijl dat onder meer neutrale omstandigheden misschien best wel mogelijk zou zijn.

 

Mall Ninja, moving in the shadow....

Je bedoelt dit...ja, nadat ik het zie zal ik zeker schrikken.

InternetCommando.jpg.94750bc7682e5db983b4f228431b1649.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mall Ninja, moving in the shadow....

Je bedoelt dit...ja, nadat ik het zie zal ik zeker schrikken.

InternetCommando.jpg.94750bc7682e5db983b4f228431b1649.jpg

Je lacht erom, en deze is inderdaad erg komisch. Maar als ik sommige mensen hoor praten... Trek wat comfortabels aan, 'earth colors,' zorg dat je een systeem hebt waardoor je snel en makkelijk bij de spullen kunt die je nodig hebt. Wees de grijze man.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@prepass @Riesie Ookal vind ik dit er wel tof uitzien image127.jpg.7287933254831935960bf100feb7bcef.jpg

 

@DutchSurvival101 ik dacht meer aan de kl helm aangezien dat net ffies wat meer bescherming geeft aan de zijkant rond de oren en op het achterhoofd. Even kijken wat er allemaal is.

 

Jullie nog goede ideeën?

 

>laat ik wel benadrukken dat ik dit niet draag zolang het niet echt nodig is. Dan heb ik mijn edc gear bij mij. (zippo, maglite AA, multitool en mes + rugtas met medicatie, kleine medische kit, drinken en eten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bivakmuts_skull__fro.png.7a5972c8fa8cd96058f8393a702c290e.png

 

!

 

Soms niet duidelijk wat nog serieus is?

Maar wat denk je dat er gebeurt als een opgejaagde groep die probeert te overleven zal doen als een schutter deze kop in zijn vizier krijgt?

A) het positief bekijken mischien is het toch wel een aardige vent..

B) die andere optie..

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt ervan af wat voor SHTF het is, wil ik zo snel mogelijk weg zijn, dan trek ik normale kleding aan, wel thermo, om tussen de mensen door weg te kunnen. doe ik aan een bugging in, ga ik toch voor bescherming dus mijn OPS vest, been en onderarmbeschermers, en kunststof helm, werkbroek en kisten. Ziet eruit als een mall ninja maar t is wel effectief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga onopvallend, bushcraftstijl, zonder dat enige taktische indruk werkt

comfortabele buitensportbroek, jas, met veel zakken, meerdere lagen,

Soepele hoge S3 schoenen, compacte tas, of kleine rugzak, rest ligt in de stage of al in de BOL.

On onopvallende Schietbril,

Hoed/Muts

Leren handschoenen.

Onder de jas, een (vis)vest met extra zakken.

Bij hoosbuien, Longcoat

1o32brns.jpg

Krijg ik toch zo'n ouderwets cowboy deuntje in mijn hoofd: tiedeletie..tietietie!!!

:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

@prepass @Riesie Ookal vind ik dit er wel tof uitzien image127.jpg.7287933254831935960bf100feb7bcef.jpg

 

@DutchSurvival101 ik dacht meer aan de kl helm aangezien dat net ffies wat meer bescherming geeft aan de zijkant rond de oren en op het achterhoofd. Even kijken wat er allemaal is.

 

Jullie nog goede ideeën?

 

>laat ik wel benadrukken dat ik dit niet draag zolang het niet echt nodig is. Dan heb ik mijn edc gear bij mij. (zippo, maglite AA, multitool en mes + rugtas met medicatie, kleine medische kit, drinken en eten)

 

Kom op als het echt nodig is??? Dan gaat dat bivakmutsje je helpen......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms niet duidelijk wat nog serieus is?

Maar wat denk je dat er gebeurt als een opgejaagde groep die probeert te overleven zal doen als een schutter deze kop in zijn vizier krijgt?

A) het positief bekijken mischien is het toch wel een aardige vent..

B) die andere optie..

 

Grt

Kans

 

Mee eens @Kans, mijn vriend het konijn zal ook gaan voor degene met het opvallende makser.

Zwart wit steekt ook zo mooi af in de natuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik aangaf is het leuk maar werkt het tegen je wat camouflage betreft. @Kans Trouwens denk ik dat je sowieso aangevallen zal worden als je gezien word door een groep die kosten wat kost probeert te overleven. Dan zal dat masker naar mijn mening geen verschil meer maken

 

Ik vind het wel een leuk ding, maar of ik het zal kopen of dragen weet ik nog net zo niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zou je dus mega opvallen met zo,n jas. Beter een hoogglans Nicolson jas met bontkraag aan doen :D

 

Waar is hier ?..

 

In het bos, stond ik met deze jas en hoed op, vlak naast een wandelpad, onder de schaduw van een boom. van de 50 pasanten, zag niemand me staan, terwijl ik niet echt "tradioneel" gecamoufleerd was. In de stad val je niet echt op, als je je handig verplaatst..

ook is slecht weer is dan je vriend., Die stads hang jongeren, komen niet eens in de buurt, want hun haar raakt door de war.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die stads hang jongeren, komen niet eens in de buurt, want hun haar raakt door de war.

 

Hahahah lol, precies!

 

Ik heb twee keer een agressieve aanvaringen gehad met zulke groepjes *zucht*.

Als het er op aan komt pak je er één, de rest loopt dan gewoon weg.

Niet helemaal politiek correct. Maar goed, soms moet je wel jammer genoeg.

Maar ga geweld altijd uit de weg zolang dat lukt, dat doe ik tenminste :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Waar het op neerkomt is dat je je kleed op die manier dat je het minst opvalt in de omgeving waarin je je begeeft. Dat kan full camo zijn, of strak in het pak. Zo liep ik zondag in tijdens de meeting in full camo want bos. Vandaag naar kantoor in de passende kleding. Toen ik daar ging solliciteren liep ik in pak. Viel net zo op daar als zondag tijdens de meet. Nu dus gewoon in spijkerbroek, shirt en wandelschoenen achter mijn bureau. Ik ben gecamoufleerd voor die omgeving.

 

Mocht ik overigens naar Schotland moeten vluchten heb ik ook een aantal kilts hangen. Uiteraard ook een in de KL camo ;) Zelfgemaakt zoals het een prepper betaamd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bushmaster
Mee eens @Kans, mijn vriend het konijn zal ook gaan voor degene met het opvallende makser.

Zwart wit steekt ook zo mooi af in de natuur.

 

O...zo overduidelijk, en de angst giert nu al door mijn keel.

Een mal-ninja, wat verzinnen ze nog meer, lachen dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd hoe mensen in een SHTF situatie de deur uit gaan? :confused:

de BOB en BOV zie ik wel staan op het forum maar niet de kleding en de PBM's :p

 

Ik zelf heb mijn lijst zo neer gezet: (van top tot teen)

Mijn doel is om mensen te weerhouden/afteschrikken van een aanval op mij! :o

maar in WCS zal dit bescherming bieden. :rolleyes:

 

Ik weet dat er veel/vaak staat om niet in Camo te verplaatsen. Ik ga dat wel doen (Mijn doel is om mensen te weerhouden/afteschrikken van een aanval op mij!)

en zal dus mijn professionele outfit pakken (Helaas niet totaal IVM inleveren spullen einde dienst (Scherfvest) maar close kom ik wel)

 

- Helm Keflar (FR model - CCE) (of mijn baret)

- Bivac muts (CCE)

- Uniform (CCE)

- Scherfwerend vest met trauma plaaten (Voor en achter) (NLD - DPM)

- Combat vest (FR - CCE)

- Holster (Medium - CCE)

- Combat kisten (Ligt gewicht)

 

ik hoor graag feedback en of kritiek.. ;)

 

Gr D.S.101

 

@Mr. Gold - Als er al een topic bestaat (in deze vorm) graag door verwijzen BvD.

 

ik denk zelf dat het onverstandig is om je zelf zo te kleden.

want je moet je is voorstellen als alle communicatie wegvalt en burgers zien jou zo lopen om de 7 meter wordt je aangesproken of je wat weet want ze denken dan waarschijnlijk dat je een beroeps-militair bent.

dit kost je alleen maar tijd en in tijden van crisis zijn mensen gespannen/bang enz dit zal alleen maar in je nadeel werken.

en niet te vergeten dat onze nederlandse krijgsmacht door de straten heen trekt en als die je zien dan ga je gewoon op je knietjes en krijg je een mooie tyrap om je polsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om toch even, te reageren op DS101

Je Kleding stijl/uitstraling en de mate van bescherming hoeven niet in elkaars verlengde te liggen.

Ik weet dat er veel/vaak staat om niet in Camo te verplaatsen. Ik ga dat wel doen (Mijn doel is om mensen te weerhouden/afteschrikken van een aanval op mij!)

en zal dus mijn professionele outfit pakken (Helaas niet totaal IVM inleveren spullen einde dienst (Scherfvest) maar close kom ik wel)

 

- Helm Keflar (FR model - CCE) (of mijn baret)

- Bivac muts (CCE)

- Uniform (CCE)

- Scherfwerend vest met trauma plaaten (Voor en achter) (NLD - DPM)

- Combat vest (FR - CCE)

- Holster (Medium - CCE)

- Combat kisten (Ligt gewicht)

 

ik hoor graag feedback en of kritiek.. ;)

 

Gr D.S.101

 

Je scherfvest kan ook onder andere kleding, Je kan met de zelfde mate van PBM een gehele andere uitstraling krijgen.

 

Zelfs met zeg maar een "long-riders coat" kan je heel goed ook onopvallend door de sneeuw verplaatsen.

Camouflage is meer kwestie van kennis en creativiteit, dan DPM spullen of andere camouflage spullen.

Juist in WROL situaties, wil onopvallend zijn, en niet militair of tactical overkomen,

 

Veel handige tactical spullen kan je ook in zwart komen, en dan doet het ineens niet militair aan. en kan je het dagelijks gebruiken.

Je "Slagkracht" wil je niet direct zichtbaar hebben, maar wel direct voorhanden.

 

Iedereen die met camou rondloopt en met zichtbare "slagkracht" rondloopt, vind ik snel genoeg terug in mijn scope als die mijn locatie benaderd en niet de juiste comms heeft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om toch even, te reageren op DS101

Je Kleding stijl/uitstraling en de mate van bescherming hoeven niet in elkaars verlengde te liggen.

 

 

Je scherfvest kan ook onder andere kleding, Je kan met de zelfde mate van PBM een gehele andere uitstraling krijgen.

 

Zelfs met zeg maar een "long-riders coat" kan je heel goed ook onopvallend door de sneeuw verplaatsen.

Camouflage is meer kwestie van kennis en creativiteit, dan DPM spullen of andere camouflage spullen.

Juist in WROL situaties, wil onopvallend zijn, en niet militair of tactical overkomen,

 

Veel handige tactical spullen kan je ook in zwart komen, en dan doet het ineens niet militair aan. en kan je het dagelijks gebruiken.

Je "Slagkracht" wil je niet direct zichtbaar hebben, maar wel direct voorhanden.

 

Iedereen die met camou rondloopt en met zichtbare "slagkracht" rondloopt, vind ik snel genoeg terug in mijn scope als die mijn locatie benaderd en niet de juiste comms heeft..

 

Ik wil er wel even op reageren.. :p

 

een vest onder de kleding is net zo zichtbaar. (zeker met trauma platen) kijk maar naar een politie agent (en die heeft niet een platen in zijn vest) en als je denkt dat ik als een 10jarige school meisje rond ga huppelen naar mijn locatie heb je het toch wel mis.. hahah..

 

Ik zal me tachtisch verplaatsen.

nu met de sneeuw, ligt er een witte (sneeuw) camo suit klaar. (Nee, niet die urban camo) waardoor ik niet te veel opval.

ook zou ik proberen om in de nacht te verplatsen. (als de situatie dit toe laat)

 

ik ben wel benieuwd hoe je met een "long-riders coat" zonder geluid/zicht kan verplaatsen?

Ik zie een lange stuk stof als belemering qua verplaatsen? (Het leger ook, kijk maar naar de kleding van "Snipers". die zijn nooit lang)

 

maar bedankt voor je bijdragen..

zo krijgen we allemaal veel info..

 

Merci,

D.S.101

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...