Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hendershot generator: zelf te bouwen gratis energie?


caroline

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik zal je op je woord geloven! (en nee, ik ga het niet uittesten!)

 

Hoe zou jij trouwens je elektriciteitsprobleem oplossen na bijvoorbeeld een CME?

 

Veronderstellend dat ik zonder stroom zou zitten omdat ik niets voorbereid heb zou ik gaan voor een generator, op wind, diesel, water, zon...

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Het werkt met accus..."

"Heeft geen gelijkspanning... " Bedoel je niet: Geeft geen gelijkspanning? Zo ja, dan geeft het wisselspanning... en dat is toch prima?

 

Sinds wanneer zijn accu's op wisselspanning? Volgens mij weet je echt helemaal niet waarover je het hebt.

Heb je de klok gehoord, maar weet je de klepel echt niet hangen.

 

Dat ik niet de kennis heb is duidelijk, maar ik wil wel leren.

 

Maar zou het niet leuker zijn dat je mee denkt, je visie deelt en mensen helpt ipv te kleineren?

Iedereen is hier om kennis te delen en te vergaren, ik ook, en jij ook.

Jij kan op dit onderwerp dus schitteren, mischien wel tof om ons er van te laten meegenieten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je om te beginnen dit verduidelijken met jou redenen....

 

Het is totaal zinloos vind ik om dit via het forum te doen.

Ofwel heeft een bezoeker genoeg basiskennis om gefundeerd bij te leren en dan kan die dat perfect op de rest van het internet (google is your friend) vinden,

ofwel heeft een bezoeker de basiskennis niet en dan moet ie deze eerst verwerven en dat kan mijns inziens NIET via dit forum.

 

In dat laatste geval zijn een basiscursus wiskunde, fysica, elektriciteit/elektronica de eerste stappen die moeten genomen worden.

 

Probeer niet alles te weten, probeer uit te blinken in wat je goed kan, dichten, naaien, tomaten kweken, dieren verzorgen, koken...

Ben je in niets echt goed.... zoek tot je het vindt.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Er bestaat geen generator, die meer energie produceert dan hij gebruikt, @caroline.

Dat weet je in de tussentijd al, maar het komt door energie-verlies:

 

Wrijving in de lagers

Wrijving met de lucht

Hitte-verlies door weerstand in de draad

Wervelstroom-verlies

Geluid dat je hoort is ook energie-verlies

En nog een paar....

 

Voor "gratis" energie (eerst een apparaat kopen/maken) pak je gewoon een windmolen of een zonnepaneel of warmte-paneel.

 

Er zijn natuurlijk wel generatoren te bedenken, die efficiënter zijn dan andere, als je goed naar bovenstaand lijstje kijkt en voor optimale omstandigheden en materialen zorgt.

 

Hoi @live2survive, heb je dit stukje al gelezen?

Dan ben je in de tussentijd al wat technischer. :)

 

Je geeft aan, dat je geen verstand hebt van techniek en dat je met je eigen ogen een werkende machine hebt mogen aanschouwen.

Het spijt me dat ik je moet teleurstellen, maar vooralsnog, zijn dit soort dingen allemaal hetzelfde als een goochel-voorstelling:

Kijk mammie, er kwam een konijn uit zijn hoed. M.a.w., mensen zijn makkelijk te besodemieteren, vooral als ze geen technisch inzicht en kennis hebben.

Tel daar Niburu bij op en je weet zeker dat het alleen maar geldklopperij is.

 

Net zoals met magie is het met techniek. Je gooit er een paar hokus pokus tegenaan en het werkt.

Dus een "vortex-energie"-term is gewoon zand in de ogen van mensen zonder verstand van techniek.

 

Stel nou eens, dat je zo'n apparaat zou hebben.

Nu moet ik weer even technisch gaan doen: weet je hoe een accu in elkaar zit? Nee waarschijnlijk, maar het zijn dus allemaal cellen, die samen 1 grote maken.

Zoals 2 AA-batterijen van 1,5 volt, samen 3 volt geven, okee?

 

Nou, dan ga ik dat apparaat kopiëren, en ik zet er 100 neer.

Vanaf nu ga ik met fictieve bedragen werken. De cijfer-techneuten mogen dit verbeteren, maar dat is niet nodig. Het gaat om het principe.

Dat kost me 1000 euro aan materiaal.

Ik lever nu genoeg energie op, om van het net af te gaan en terug te leveren aan het energie-bedrijf.

Ik spaar dus 400 euro in de maand en verdien 100 erbij.

In 2 maanden tijd, heb ik mijn investering van 1000 euro terugverdiend.

In nog 2 maanden tijd, kan ik nog zo'n apparaat maken.

Die verkoop ik, zodat nog 2 apparaten kan maken.

Dan 4 - 8 - 16 - 32 - 64 - exponentieel, dus binnen no time kan ik de wereld kopen.

 

Hoe gaat het met die Niburu gast? Multinational geworden?

 

:D

 

Kijk, we dromen allemaal van gratis energie, maar voorlopig gaan we off grid en zelfvoorzienend worden, door te consuminderen en de wind en zon te gebruiken.

 

Stel je voor, dat ik uit 1 AA batterij, de energie van 2 AA batterijen kan halen.

Dan schakel ik ze achter elkaar en het ik binnen no time de energie van een atoombom, ter grootte van een bladblazer in mijn handen.

Leuk speelgoed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is totaal zinloos vind ik om dit via het forum te doen.

Ofwel heeft een bezoeker genoeg basiskennis om gefundeerd bij te leren en dan kan die dat perfect op de rest van het internet (google is your friend) vinden,

ofwel heeft een bezoeker de basiskennis niet en dan moet ie deze eerst verwerven en dat kan mijns inziens NIET via dit forum.

 

In dat laatste geval zijn een basiscursus wiskunde, fysica, elektriciteit/elektronica de eerste stappen die moeten genomen worden.

 

 

 

Dit was de reactie die ik van jou verwacht had @wodan

 

Vandaar ook mijn eerdere reactie dat het jammer is dat er niet meer mensen met verstand van deze materie reageren op dit draadje.

En met deze materie bedoel ik bijvoorbeeld de hendershot generator en mensen die hier echt mee geexperimenteerd hebben.

 

In schoolboeken en op internet kun je inderdaad een hoop info vinden en ook erg veel bijleren.

 

Maar uiteindelijk zal de praktijk uitwijzen of er dergelijke free energy devices gebouwd kunnen worden.

En ook @Heksenboot er bestaan wel degelijk werkende hendershot generators maar deze leveren NOG niet voldoende energie om van free energie te kunnen spreken maar wel al een verhoging ten opzichte van de input.Dus met genoeg investeringen zou je ook alleen maar rijker en rijker worden.

Maar waarom gebeurd dat dan ook niet met aardwarmte/zonnegenerators/enze.

 

Als ik het goed begrijp kan er volgens jou @wodan alleen maar bijgeleerd worden in de richting van jou theorie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@joost5: Ofwel begrijp je me niet en dan laat ik het hierbij want ik krijg wat ik bedoel niet aan jou uitgelegd,

ofwel wil je me niet begrijpen en dan heeft het ook geen zin.

 

Er kan in alle richtingen bijgeleerd worden, maar als je de basiskennis niet hebt, kan ik je noch een ander je via het forum wijzer maken.

Verwerf eerst basiskennis, dan pas kan je verder. Men leert eerst fysica, dan deeltjes fysica, niet omgekeerd. Eerst leren lopen, dan hardlopen.

 

Als input lager is dan uitput, dan heb je niet alle input gemeten. Als de input deels bestaat uit iets dat gratis ter beschikking is en de uitput

is in een voor ons bruikbare vorm van energie, heb je gratis energie ter beschikking.

Als je je met wetenschap wilt bezighouden, leer dan eerst er op zijn minst de grondbeginselen van zoals ik al eerder aangaf. Anders weet je niet waar je mee bezig bent.

 

Wat Hendershot en Tesla aangaat, probeer eens met je huidige technische kennis te begrijpen wat zij allemaal ontdekt hebben. Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Hoi @joost5, een werkende Henderson Generator. Waar, wie, wanneer, hoe, wat, vertel?

 

Kijk, ik kan bijvoorbeeld met een Tesla-spoel een bliksemstraal uit een batterij laten komen, maar komt er dan meer uit dan dat ik erin stop?

 

Ja: de spanning is hoger.

Nee: de stroom is lager.

Rendement: minder, door verlies (al 2 x uitgelegd in dit draadje).

 

Kan ik een generator bouwen waar meer uitkomt dan je erin steekt?

Ja, ik kan dat, door een stel magneten naar beneden te laten vallen door een spoel, daardoor krijg je een eenmalige boost.

MAAR.

Die magneten moeten eerst hoog geplaatst worden, dat kost ook energie.

Hoe is het rendement daarvan? Geen idee. Misschien wel positief, dus er is nog hoop.

 

Verder geloof ik pas iets, als ik het zelf gezien en onderzocht heb.

 

De sleutel zit in het combineren van wind-energie met dit soort methoden.

Er kunnen dingen bedacht worden, om het rendement van een generator te verhogen.

Of had ik dat ook al gezegd? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Maar als je een zendantenne volledig omhuld met een antenne om zo alle zendvermogen voor jezelf te gebruiken, dan denk ik dat je je niet kunt beroepen op dit verdrag... :)

 

Aha, jij en @wodan hebben allebei gelijk, waarschijnlijk.

Als ik gewoon een hoop antennes ergens neerzet, moet ik dat zelf weten. Alleen moet je dan wel gratis antennes gebruiken, want de "ontvangst" zal minimaal zijn.

:)

 

Als je in de stad woont, zetten ze gewoon zo'n gsm-antenne op je dak....

 

Hoe zou je het beste energie uit de lucht bij een hoogspanningsmast kunnen halen?

Ik ga er niet wonen, maar je kan er wel een auto onder parkeren.

Ik had wel eens de fantasie om bewegende spoelen/magneten te gebruiken, op de bladen van een windmolen......, toch nog free energy.... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje of-topic maar toch;vroeger,en misschien nu nog,kon je TL lampen aansluiten op een manier dat er geen stroomafname geregistreerd werd.ook was er iets met condensatoren die op een dergelijke manier stroom konden pikken;iets met co-sinus pi of zo.

Weet iemand hier het fijne van?

 

Het klopt dat als je een volledig inductieve belasting hebt, je vals vermogen of blindvermogen verbruikt, maw de stroom en spanning zijn niet meer synchroon in fase

(de fase verschuift, de hoek wordt soms dmv Cos phi uitgedrukt) en dus meet jouw verbruiksmeter niet correct wat je aan de centrale aan vermogen kost.

Om dit te doen (ik raad het af) neem je een oude TL-armatuur, eentje die zowel transformator als condensator heeft en daar haal je de condensator uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen die oude draai-meters zijn op die manier te beïnvloeden.

En die worden vanaf 2014 vervangen.

Dat vervangen wordt ook leuk: geen `slimme` meter hier.

Verder vervalt door zo'n meter de inkoop = verkooppprijs garantie voor als je energie op wekt.

Apart draadje aan wijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat een lastige beslissing. Op zich is er niet veel in te brengen tegen de slimme meter. Maar het is weer een klein stukje zelfstandigheid die je opgeeft. En alle beetjes samen maken dat je op den duur geleefd wordt ipv zelf leeft.

Het liefst ga ik dus die vraag uit de weg door autonoom te worden. Maar dat zal wel niet lukken op korte termijn.

Niet veel in te brengen? Hoe komen we daarbij?

Ik wil geen inkoop/verkoop voordeel kwijtraken voordat ik er van heb kunnen profiteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt me de 'handleiding" van de hendershot generator.. dikke onzin zoals ik het zie.

 

http://www.hendershotgenerator.com/files/pdf/hendershot_book.pdf

http://www.hendershotgenerator.com/files/pdf/list_of_parts_and_tools.pdf

http://www.hendershotgenerator.com/files/pdf/schematics.pdf

 

en dat voor maar $27

 

Hier nog een pdf van een beschrijving.

http://www.rexresearch.com/hendershot2/HendershotMotorMystery.pdf

 

 

Ook leuk te lezen, een artikel uit 27-02-1928:

Een sensationeele uitvinding.

Detroit, 26 Febr. (Aneta-Reuter.) Een

uitvinding van Lester Hendershot kan

een gehele revolutie in de luchtvaart

veroorzaken. Deze uitvinding dient zich

namelijk aan in den vorm van een nieuw

type van motor, welke instede van door

benzine, wordt gedreven door een eclectisch mechanisme, dat „op zijn eigen

electro-mechanisme loopt, dat verband

houdt met de ronddraaiende beweging

van de aarde." Lindbergh en majoor,Lanphier, die een levendige belangstelling

nebben voor de nieuweuitvinding, hebben

den nieuwen motor te Selfridgefield beproefd. Hij maakte 1800 toeren per minuut

en kan 2000 uren loopen, alvorens het

noodig is het magnetisch centrum te

herladen. De Guggenheim- belangen hebben onmiddellijk besloten tot een conferentie met de eigenaren van den motor,

majoor Lanphier en Lindbergh.

 

--------------

 

Nog leuker om te lezen is dit artikel 07-04-1928

Nu kan men natuurlijk denken in complotten, maar ik vermoed toch echt dat de machine nooit gewerkt heeft.

hier te lezen:

http://resources3.kb.nl/010655000/pdf/DDD_010658662.pdf

 

Luchtvaart.

EEN VERMAKELIJK BEDROG

De electrische vliegimotor.

Naar men zich zal herinneren, deed kortgeleden in de dagbladpers een uit Amerika

afkomstig bericht de ronde, betreffende een

electrischen vliegmotor, die zijn voortbeweging ontleende aan het aardmagnetisme, en

daardoor practisch gesproken een ongelimiteerd aantal uren kon draaien. De bescheiden uitvinder, Lester J. Hendershot deelde

mede, dat het door hem toegepaste principe toch niettemin niets te maken had met

het perpetuum mobile. Het feit dat in verband met deze uitvinding de namen van colonel Charles Lindbergh en majoor Lanphier

genoemd weiden, die op 2. Februari op het

militaire vliegveld Selfridge Field den wonder-motor op een proefstand hadden zien

draaien, scheen een waarborg, dat men met

een serieuze zaak had te doen. Bericht werd

nog, dat dc motor 1800 toeren per minuut

maakte en eerst na 20.000 a 30.000 bediijfsuren in revisie behoefde te worden genomen.

Thans is bekend geworden, dat,, voor den

zooveelsten keer, ook de berichten aangaande dezen wonder-motor, naar het rijk der fabelen moeten worden teruggebracht. Het

heele experiment blijkt namelijk te hebben

berust op bedrog. Onder den proefstand zaten, doch handig aan het oog onttrokken, een

paar batterijen, accu's en andere energiegevende bedenksels. De namen van colonel

Lindbergh en majoor Lanphier werden gebruikt om aan het goed-geloovige publiek

nog wat aandeelen in de nieuwe „onderneming" te kunnen verkoopen. Vóór dit echter

goed en wel

lukte, werd door iemand in

New Vork eenzelfde soort motor gedemonstreerd doch met het energie verwekkend

mechaniek open en bloot.

Do leger-autoriteiten hebben thans gelast

een onderzoek in te stellen naar het feit,

hoe er toestemming kon worden verleend

een dergelijke demonstratie te doen plaats

hebben op een militair vliegveld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Alleen die oude draai-meters zijn op die manier te beïnvloeden.

En die worden vanaf 2014 vervangen.

 

Volgens http://nl.wikipedia.org/wiki/Slimme_meter zal dat gelukkig wel *vrijwillig* zijn. En dan weiger ik dus.

Mijn bezwaar tegen de slimme meter is, dat ik zonnepanelen op het dak heb. Nu draait mijn metertje vrolijk terug en betaal ik alleen belasting (= het leeuwendeel van de energieprijs) over de van het net afgenomen energie.

Met een slimme meter wordt mijn totale verbruik geregistreerd, daar betaal ik belasting over, en voor het zelf geproduceerde deel krijg ik de energieprijs minus belastingen terug. Daarmee betaal ik dus dik belasting over energie die ik zelf produceer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm lijkt er inderdaad op dat ik te snel gelezen heb. Ik zag een kWh vergoeding die veel lager is dan de te betalen prijs per kWh maar zo te zien gaat dat over wat je meer produceert dan je eigen verbruik.

 

Hoe dan ook, ik wil die slimme meter niet. Want de wet kan gemakkelijk zo aangepast worden dat ik alsnog wel belasting moet gaan betalen over mijn zelf geproduceerde energie. Wat er waarschijnlijk sowieso aankomt nu de zonnepanelen zo populair zijn, dat gaat de schatkist geld schelen dus ze zullen er wel wat op vinden.

 

Mensen met een eigen huis kunnen die 80 euro of wat is het wel ophoesten als ze later alsnog die slimme meter willen hebben. Zo niet dan moeten ze zo snel mogelijk hun huis verkopen en gaan huren, want dan kunnen ze het jaarlijks onderhoud al helemaal niet opbrengen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zonnepanelen/windmolen neem, gaat het mooi naar de accu, voor eigen gebruik en niet aan de meter. Hier in NL krijg je veel te weinig terug voor geleverde energie.

Dat is in andere landen wel anders.

Ik heb al standaard een digitale meter, waar terug geleverde energie ook bij aangesloten kan worden, maar daar wordt niets bij uitgelezen op afstand.

Ik wil sowieso genoeg aan energie opwekken voor mezelf, en ben nu goed aan het bijhouden wat ik daarvoor nodig zou hebben, en dat valt best mee.

Ik verbruik niet veel, en zit in een goed geïsoleerd huis, dus dat scheelt ook veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast Heksenboot
moet je eens zoeken op tesla coil, geniale uitvinder ivm overdracht van draadloze elektriciteit, maar thomas edison heeft hem verslaan :( daarom zien we nu overal die lelijke masten.

 

Hmm, was het maar zo simpel, venom. Zelfs bij hoogspanningsmasten komt een wolk elektronen vrij, waar je niet blij van wordt.

Als je eronder woont wordt je tegenwoordig zelfs uitgekocht.........

 

http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2013/04_april/17/binnenland/verhuispremie_bij_wonen_onder_stroomkabels.xml

 

Alleen hebben ze er niet zo haast mee, natuurlijk.

 

Dus kan je nagaan wat er gebeurt, als je energie direct door de lucht transporteert.

Het kan wel, maar of dat slim is? Kijk maar eens op een plaatje vanuit de ruimte, als het nacht is op aarde.

 

https://www.google.nl/search?q=aarde+bij+nacht+vanuit+de+ruimte&rlz=1C5CHFA_enNL503NL503&aq=f&um=1&ie=UTF-8&hl=nl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=iPmRUcfwAsGj0QXbs4CgAQ&biw=1152&bih=568&sei=jfmRUd_rIqr20gWNj4DQCA

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja daar kan je gelijk in hebben, ik weet te weinig van elektriciteit af om echt hierop voort te gaan,

laatst nog op nat. geo. gehoord dat die nikola tesla gek werd want hij wou zijn uitvinding ook bewijzen als weapon of mass destruction, en toen ze hem afkraakten, er rond die periode 1908 die katastrofe in siberie gebeurde die 1200km² bos met de grond gelijk maakte.

Maar dat is voer voor conspiracies, daar moei ik me liever niet mee :D

ik heb ook wel een aflevering gezien van mythbusters waarin jamie in een tesla coil ( beschermd) kruipt en zo bliksems laat inslagen op ballistische poppen.

heel leuk om te zien:

http://dsc.discovery.com/tv-shows/mythbusters/videos/water-stun-gun.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...