Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kijk, ook de Fietsersbond is aan het preppen


Gast

Aanbevolen berichten

In het blad De Vogelvrije Fietser deze maand een uitgebreid artikel 'De fiets, eerste hulp bij rampen?'. Na orkaan Sandy en na de aardbeving in Tokyo bleken fietsen reuze handig, schrijft Karin Broer. Ze maakt een rondje langs de velden - universiteiten, veiligheidsdiensten, het Nationaal CrisisCentrum. "Maar bij de overheid is dat onbekend. In Nederlandse rampenplannen staat geen letter over de fiets."

 

Fietsersbond-p1015.jpg.4ccd2b75efd089260a8c16254904a2e4.jpg Fietsersbond-p2016.jpg.f837caedc25825299602fb85ecd27450.jpg Fietsersbond-p3017.jpg.42dcb6e2a93215709bc63e755e01f4db.jpg Fietsersbond-p4018.jpg.e59337bb943d2de689e9426a7e5844c2.jpg

 

NB

De jpg's zijn op 1:1 formaat, als je via muis aanklikt en inzoomt of in apart venster opent, zijn ze goed leesbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik ook, zie mijn eerdere bijdragen over de ouderwetse transportfiets. Dit type fiets lijkt me bij uitstek geschikt om relatief snel de Randstad uit te komen, comfortabel tot honderd kilo aan bagage. Het gewicht van de fiets, bestuurder en vracht bijeen maakt dat je rijdt als een trein, zolang er weinig hoogteverschillen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor foam, Kans?

 

Er zijn er nogal wat bv:

 

http://www.rubson.be/new/nl/onzeproducten/03_isolatieschuim_en_Reinigers/05_isolatieschuim_Flex_BENL_NL

 

Je kunt beter geen foams pakken die echt hard worden zoals pur werkt wel hoor maar dan kun je bijna je band evengoed met beton vullen...

 

Oeps volgens mij is de link ook een purschuim...

Dus zeker even checken of het niet te hard wordt is niet lekker met beton in je banden rijden..

 

Je kunt je band ook met siliconen vullen maar dat wordt wel weer duur.

Hoop nog een betere te vinden zo snel...

 

Voor de duidelijkheid ik zou nu mijn comfort niet willen opofferen, je banden worden echt veel harder maar in een shtf stuatie zou ik wel blij zijn met een paar van deze bussen met name voor de autobanden toepassing...

 

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eerlijk gezegd wel verbaasd over de auto-focus van de geinterviewde heren die zich dagelijks bezighouden met ambtelijke rampenbestrijding. Allerlei argumenten in de trant van 'bij een slecht-weer-ramp is het gevaarlijk op de fiets' en 'in de auto kunnen mensen meer meenemen' en 'de auto is een waardevol bezit dat je wilt evacueren'. Duh!

 

Ik weet één ding: in geval van een ramp heb ik twee opties - thuis blijven of de fiets pakken, wat voor weer het ook is. De verkeerssituatie is hier zodanig dat ik per auto nog geen drie straten ver kom voordat ik definitief vast kom te staan in een onoplosbare opstopping.

 

En dat geldt volgens mij voor een heleboel andere Nederlandse steden en woonwijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet één ding: in geval van een ramp heb ik twee opties - thuis blijven of de fiets pakken, wat voor weer het ook is. De verkeerssituatie is hier zodanig dat ik per auto nog geen drie straten ver kom voordat ik definitief vast kom te staan in een onoplosbare opstopping.

 

en daarom rij ik motor... whahah :p

tot ik geen benzine meer heb... dan komt de 1st wagen toch goed van pas (de benenwagen ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaa,dat is ook het punt, heb nog een flinke littekens ,aan een yamaha 500xt over gehouden.misschien kan ik bij shelter camping leren fietsen.

 

Dan weet je in ieder geval hoe het niet moet Mrsjones, met de XT 500 heb je vast over onverharde paden gereden of slechter wegdek. Denk dat je hier in Nederland, zeker op een all-road fiets een heel eind kunt komen, mits je natuurlijk wel een reservetank benzine meeneemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan weet je in ieder geval hoe het niet moet Mrsjones, met de XT 500 heb je vast over onverharde paden gereden of slechter wegdek. Denk dat je hier in Nederland, zeker op een all-road fiets een heel eind kunt komen, mits je natuurlijk wel een reservetank benzine meeneemt.

 

hey.. motor-muizen hier... leuk...

ik heb een GSX600F en een LS650 dus onverharde paden lukt niet zo!! :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hmmm. ik heb een bakfiets voor de deur staan.

Maar als de shtf, vraag ik me af hoe snel ik met 2 kinderen en BOB's erin het Westland uit ben.

Bij gemiddelde snelheid van 18 km per uur ben ik al een uur bezig om het Westland uit te komen.

En dan?.....

 

Maar goed, als alle wegen vaststaan en dat is mijn enige optie. So be it.

 

Ik realiseer me wel dat ik dus ook een BOL hier in de buurt moet hebben eigenlijk, op fietsafstand....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bah, jullie ook altijd met die goede ideeen. 'k Heb het al zo druk en nu moet ik ook nog m'n fiets opknappen en pimpen! ;)

 

Tja, fietsen is nu eenmaal de meest efficiente manier voor een mens om zich zonder brandstof voor te bewegen. 'k Moet toch eens gaan denken aan zo'n fietskarretje.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaa,dat is ook het punt, heb nog een flinke littekens ,aan een yamaha 500xt over gehouden.misschien kan ik bij shelter camping leren fietsen.

 

Je had ook een Honda 500XL moeten nemen.....:D heerlijke fiets, zonder problemen, goed zelf te onderhouden. Echte shtf fiets.....:D oja, rijdt met gemak 1:30

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooruit ziende blik, ik heb afgelopen zomer een transport achtige fiets gekocht met ondersteuning. Met gemak 26 km/h actieradius min 55 km op fullpower.

Ik was en zal waarschijnlijk nooit een diehard fietser worden maar nu met de kleine pak je de fiets iets gemakkelijker als je geholpen word :)

Maar wie weet wanneer de diesel/ benzine op is...........?

Gegroet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...