Ga naar inhoud
GENEGEERD

Surviving 2012

Cyberbeer
 Share

Recommended Posts

Het hele financiële systeem(wereldwijd) heeft zoveel schulden opgebouwd, dat deze niet meer zijn terug te draaien. Elke regering weet dit, maar kunnen dit verhaal niet via de media aan haar burgers verkopen. Nee, ze maken de burgers wijs dat ze er alles aan doen om de schuldencrisis op te lossen, door nog meer hervormingen door te voeren(meer belasting heffen). Alle prijzen zijn aan het stijgen(inflatie) en meer burgers zullen in de problemen komen(als ze er al niet in zitten). Het is nu nog wachten op de grote economische collapse, die op dit moment bij iedereen voor de voordeur staat. Er zullen donkere en onzekere tijden aanbreken waarbij iedereen voor zichzelf moet zorgen. De regeringen zullen maatregelen moeten treffen (waar ze waarschijnlijk maanden over gaan doen).

De banken

Wat ik me wel afvraag, is wat de banken gaan doen als deze economische collapse gaat gebeuren. Kun je dan nog bij je geld, spaarrekening, goud/zilver enz. In 1929(Grote Depressie) kwam er een run op de spaarbanken van mensen die al hun tegoeden wilden opnemen. Een groot aantal banken ging over de kop en velen verloren al hun spaargeld. http://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_Depressie

Surviving 2012

http://www.youtube.com/watch?v=nQQqYb4CIEE&feature=related

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

oei ik voel een lang verhaal weer opkomen in mij ;)

als je geld hebt: GEEF HET UIT!!!!:D

al je spaartegoeden gaan je echt niet helpen, er zal een bankrun komen op alle banken tegen die tijd,

als de boel in mekaar valt dan is het geld ook geen klap meer waard, kun je beter nog nuttige spullen hebben.

iedereen die zijn gezond verstand gebruikt ziet dat er ellende voor de deur staat, maar weinigen zien in dat ze er zelf wat aan moeten doen, omdat de regering ook al zouden ze willen er niks aan kunnen doen.

die oktober 2008 is in mijn geheugen gegrift hoe snel kon het gaan?? ja langzame oploop ernaartoe die buiten de media gehouden is, maar ineens brak het finaal in 2en, ze hebben het gelijmt met heel snel heel veel geld als een soort secondelijm, maarja secondelijm kan geen langdurige zware spanningen aan, we zijn nu bijna 4 jaar verder en het zaakje breekt straks weer af alleen zit je dan nog wel met die dure lijmresten die weggeschaaft moeten worden.

er zal geprobeerd worden het opnieuw te lijmen, maar lijm over lijm werkt nooit zo goed dus het al nog sneller afbreken en nog meer geld gaan kosten, het word een vicieuze cirkel maar dan in neerwaartse spiraal.

waarvoor moeten WIJ een spaarrekening hebben?? voor die 2.5 procent rente?? die banken zijn uitzuigers allemaal, ze hebben en maken er zelf een ongelofelijke pestzooitje van teerden eerst op ONZE zakken, vervolgens waren ze ''too big to fall'' en moesten ze gered worden met weer ONS geld en nu krijgen WIJ heel weinig rente terwijl HUN bonussen blijven krijgen van ONS geld, straks vallen ze weer om en mogen WIJ weer betalen.

veel mensen snappen de implicaties niet van dat afgeronde onderzoek over crisis 2008 niet, wat het inhoud is: als het weer omdondert dan word het weer met geld afgedekt en komt er weer een 1,5 miljoen kostende commissie om het weer te onderzoeken, en je raad het vast al: VAN ONS GELD.:confused:

goed dan denk je: ik koop zilver en ik koop goud, nou leuk al je aankopen staan geregistreert, dus als je bij zo,n instantie je spullen koopt dan ben je gewoon opgeschreven hoor

dat was in de jaren 30 al zo en dat is nog steeds zo, dat doen ze o.a met het excuus van: om de illegale handel en maffia te weerhouden van witwasserij.

gevolg is: als het misgaat krijg je een brief op de mat waarin staat: dat je vriendelijk doch dringend verzocht wordt je goud en zilver in te leveren uiteraard met

waarde-vergoedingspapieren erbij , net zoals ze in amerika kregen in de jaren 30 en zoals onze grootouders kregen van de duitsers toen ze hun fietsen en paarden en klokken,dekens,voedsel etc stalen.

denk je dat het niet zo ver komt?? het woordje ''landsbelang'' is de grootste bedreiging voor de vrijheid van de mensen die er is, uit naam van terrorismedreiging en landsbelang hebben ze afgelopen 10 jaar zoveel kunnen flikken wereldwijd, mensenrechtenschendingen, diefstal, moord, privacydiefstal,karaktermoord etc etc.'

om maar een voorbeeld te geven:

amerika heeft er al 2 wetten doorheen gejast in die tijd waarmee langzamerhand iedereen verwurgd gaat worden die niet in lijn loopt met de CHANGE (wat inderdaad ook verandering is alleen je moet niet vragen hoe)

1-patriot act van bush(patriottistisch(hmm landsbelang) , mensen die verdacht worden van terrorisme mogen zonder vorm van proces opgepakt worden en gevangen gezet worden, waterboarding included)

2-ndaa act van obama( iedereen die meer als 7 dagen te vreten heeft, een vinger mist, wapens heeft, en kunstmest koopt(om maar paar dingen te noemen) kan al aangemerkt worden als: vijandig en een terrorist en is het onderzoeken ervan legaal ook het oppakken en voor onbepaalde tijd gevangen zetten uit ''landsbelang'')

3-met welke wet of act komt romney???

en om in sport termen te zeggen: 3 STRIKES... YOUR OUT!!!!!:mad:

die veranderingen van presidenten en de zwartmakerij naar mekaar is alleen maar schijn, ze zitten allemaal in hetzelfde vrijmetselaarsclupje hoor anders mag je daar echt niet aan het roer komen

en als het heel ver doordrijft en het echt honger wordt dan kunnen we straks alle mannen en vrouwen tot 60 jaar naar het land sturen om te oogsten en te produceren, en dit allemaal uit ''landsbelang.''

voor dit werk krijg je dan uitbetaald in voedsel voor je familie.

ondenkbaar in deze tijd ?? ach ik hoop ook dat het zover nooit komt, maar houd er rekening mee dat zodra het woordje: ''LANDSBELANG'' genoemt wordt je je heil elders moet zoeken.

ik ben als vrij mens geboren, ik ben door mijn God als vrij mens bedoeld en ik wil als vrij mens sterven als dat mogelijk en mij gegeven is.

dus:

ik hou zo min mogelijk spaargeld op mijn bank,

en ik spendeer vrijwel al mijn geld aan:

-waterzuivering,

-voedsel kopen,

-medische spullen,

-hygieneproducten,

-huisbescherming,

-campingspullen,

-visgerei en andere gear.

mocht er nou niks gebeuren?? beter toch?? meer tijd om te preppen, die gear blijft in de kast staan en het eten en hygieneproducten rouleer ik toch.

een constante van minimaal een jaar voedsel is eigenlijk een vereiste.

Link naar reactie

Het hele financiële systeem(wereldwijd) heeft zoveel schulden opgebouwd, dat deze niet meer zijn terug te draaien.

Het beste is dit uit te leggen met de bekende stoelendans.

Het geld dat in omloop is zijn de mensen die om de stoelen heengaan.

De fysieke middelen de stoelen.

En de verhouding geld:fysiek is waarschijnlijk slechter dan 50:1

Als nu de muziek stopt....

@Dutchpreper

Klopt, stop met de stoelendans voordat de muziek stopt. Niemand dwingt je cash te houden.

Link naar reactie

Het beste is dit uit te leggen met de bekende stoelendans.

Het geld dat in omloop is zijn de mensen die om de stoelen heengaan.

De fysieke middelen de stoelen.

En de verhouding geld:fysiek is waarschijnlijk slechter dan 50:1

Als nu de muziek stopt....

@Dutchpreper

Klopt, stop met de stoelendans voordat de muziek stopt. Niemand dwingt je cash te houden.

nee klopt niemand dwingt het mij, maar mensen zouden eens moeten leren dat ze overal verzekeringen voor hebben behalve voor hun levensonderhoud.

mensen kloppen niet voor niks steeds vaker steeds massaler aan bij de voedselbanken, kun je hele discussie over hebben of het hun eigen schuld is??

mensen zijn nu ook gewaarschuwd geen onverantwoorde risico,s te nemen en geen onverantwoorde uitgaven te doen, maar wie snapt nog wat verantwoord inhoud??

wij zijn de eerste nederlanders die als prepper zijnde wakker zijn geworden, wij zijn een soort van: een gewaarschuwd mens telt voor 2.

de tijd die komen gaat is inderdaad een stoelendans maar weet je wie er het eerst op die stoelen zullen zitten?? de rijken, en als je als arme er het eerst opzit dan word je eraf geslagen, met allerlei wetjes en regeltjes waardoor je niks overhoud op het eind.

Link naar reactie

• Admin
als je geld hebt: GEEF HET UIT!!!!:D

al je spaartegoeden gaan je echt niet helpen, er zal een bankrun komen op alle banken tegen die tijd,

als de boel in mekaar valt dan is het geld ook geen klap meer waard, kun je beter nog nuttige spullen hebben.

.

Weer een mooi forumdraadje gestart door Cyberbeer en een reactie Dutchprepper waar ik vrolijk en ook weer verdrietig van wordt. Ik geloof ook dat we het niet zo gaan redden en ik zoek naar antwoorden, hoe lang zal dit nog duren, hoe kunnen wij het uitzingen. Ik ben zelf altijd wel een spaarder geweest en geld uitgeven voor hogere doelen draai ik mijn hand ook niet voor om. De onzekerheid, wat gaat er gebeuren, hoe kan ik daar het beste op anticiperen. Ik krijg meer en meer vragen en de puzzel is in mijn hoofd nog lang niet opgelost maar dit soort posts doen mij wel beseffen dat ik gelukkig niet de enige ben en dat sterkt enorm. Bedankt!

Link naar reactie

Weer een mooi forumdraadje gestart door Cyberbeer en een reactie Dutchprepper waar ik vrolijk en ook weer verdrietig van wordt. Ik geloof ook dat we het niet zo gaan redden en ik zoek naar antwoorden, hoe lang zal dit nog duren, hoe kunnen wij het uitzingen. Ik ben zelf altijd wel een spaarder geweest en geld uitgeven voor hogere doelen draai ik mijn hand ook niet voor om. De onzekerheid, wat gaat er gebeuren, hoe kan ik daar het beste op anticiperen. Ik krijg meer en meer vragen en de puzzel is in mijn hoofd nog lang niet opgelost maar dit soort posts doen mij wel beseffen dat ik gelukkig niet de enige ben en dat sterkt enorm. Bedankt!

ja sorry man:o ik ben ermee opgehouden om dingen te sugarcoaten onder het motto: als je mijn mening te ongezouten vind strooi je er zelf maar wat overheen.

ik kan hier ook een heel mooi verhaal houden dat sparen o zo belangerijk is, EN DAT WAS HET TOT 4 JAAR GELEDEN OOK ZEKER., maar nu niet.

nu moet je op andere manier sparen, op je eigen voedselbank op je eigen zadenbank, op je eigen spullenbank.

en zelfs daarvan is nog niet gezegd dat je het allemaal tot je beschikking hebt als het misgaat.

maar je geld in dingen stoppen waarvan het net zo zeker is of je de loterij wint of dat je geld er nog is over een jaar, nee dat kan ik dan niet over mijn hart verkrijgen om je die leugen voor te spiegelen.

en geloof me: ik hoop dat ik het allemaal mis heb.

en ik weet dat jullie er misschien niet in geloven maar er zijn mensen geweest christelijke en niet christelijke die gezegd hebben dat dit op een drama gaat uitlopen.

wie oren heeft die horen

wie ogen heeft die zien

wie een mond heeft praat

wie handen heeft HANDEL DAN.

Link naar reactie

de tijd die komen gaat is inderdaad een stoelendans maar weet je wie er het eerst op die stoelen zullen zitten?? de rijken, en als je als arme er het eerst opzit dan word je eraf geslagen, met allerlei wetjes en regeltjes waardoor je niks overhoud op het eind.

Hoofd beneden het maaiveld houden!

Je mag inderdaad niet opvallen.

Een huis dat er uit ziet alsof er niets te halen is zal veel minder last van inbrekers hebben als het buurhuis.

Het is ook zaak om de belangrijkste uitrusting te kopen zolang het nog kan.

Zie de US waar veel voedsel kopen je automatisch verdacht maakt.

Link naar reactie

het is hardstikke lastig om niet op te vallen, mensen kijken eens naar binnen bij je en zien dat je geen dikke deken om je heen hebt geslagen en er komt rook uit de schoorsteen, je bent er vlees op aan het braden en ze ruiken het.

als je dan toch thuis moet blijven in je eigen huis dan moet je vormen hebben van onopvallende kookstellen,onopvallende warmtebronnen,onopvallende lichtbronnen.

als je het 1 keer vergeet kun je al de sjaak zijn.

nee bugging in is niet zo makkelijk net zo als met bugging out lastig is.

zorg vooral voor extra maatregelen om mensen buiten te houden, dat is mijns inziens belangerijk, je kunt 80 geiten en 1000 kippen hebben en voedsel te over maar al die beesten maken geluid,

als ze eenmaal over je schutting zijn wat doe je dan?? als ze met een auto door je schutting rijden wat doe je dan??

niet opvallen valt nog niet mee.

nee ik hou het erop dat als je geld hebt te besteden en je woont in de buurt van groot water, dat je inplaats van die nieuwe mooie auto gewoon een zeiljacht met motor zou moeten kopen, stouw dat vol met voedsel en zorg dat je kippen en konijnen rens hebt die je zo mee kunt nemen aan boord. zorg voor stro/hooi en voer en dat weegt niet al te veel naar verhouding.

neem een uitgebreide groentezadenbank mee en kijk of je ergens anders een plekkie kan vinden ver weg van de bewoonde wereld.

sloop eerst alle loodzware stroomvretende onzin eruit op de koelkast/vriezer na(weegt relatief weinig en heeft zo zijn voordelen) je hebt van die boten met echte keramische sanitair en eikenhouten kastjes etc etc sloop het er maar uit want het weegt allemaal als dieplood, je boot komt dan een stuk hoger te liggen maar houd wel in dat je meer brandstof mee kunt nemen, en je meer plek hebt voor van alles en nog wat. dus dat compenseer je dan weer

een zeil/motorboot van 7 meter kan al 10 tot 15 keer meer meenemen dan je in een gemiddelde kofferbak kwijt kunt,

dat is dan echt serieuze bug out wat je de dan doet, daar kun je jaren op teren, je hoeft niet vast te staan in de files, je hoeft geen slachtoffer te worden van bendes die je bug out locatie te grazen nemen, niet opvallen?? ze zien toch rook?? ze zien toch licht?? ze zien toch een moestuin?? ze bespieden je eerst om te kijken met hoeveel je bent en dan ben je de pineut als je pech hebt.

ja dit kan ook op water gebeuren, maar het is stukken lastiger om aan boord te komen al hebben ze een schuit.

je kunt dan op zijn minst op zoek gaan naar een beter leven, en als het je niet bevalt dan vaar je naar een andere plek, je bent nergens volstrekt veilig in deze wereld, als je overvallen word duurt het ook 15 minuten voor de politie er is...

Link naar reactie

Preparing for an economic collapse

Dit is een amerikaanse televisie show van Glenn Beck, waarin hij zijn kijkers waarschuwd voor de economische collapse. In deze show geeft hij adviezen, tips en ideeën. Deze show is wel langdradig(zoals we van de amerikanen gewend zijn) en ik adviseer om af en toe verder te skippen.

Glenn Beck shows us a list of things you should do to be prepared for an economic collapse.

http://www.youtube.com/watch?v=RsQKzXvsRX8&feature=related

Link naar reactie

• 4 months later...

Ohja, bedankt, dat stond ook nog op mijn lijstje wat ik moest doen... :)

Hoewel... Geld... Als alles in zou storten word geld eigenlijk niets meer waard, omdat het maatschappelijke briefjes zijn. Vroeger deden ze aan ruilhandel en paprikapoeder en cayenne was het meest waardevolle. Cayenne is een natuurlijk antibioticum bijvoorbeeld. En idd, je word geregistreerd als je goud en zilver inkoopt en de regering kan zomaar langskomen om het in beslag te nemen zonder jou er iets voor terug te geven... Dit is een heel lastig iets!

Maar mogen we dat wel van de regering? Voor onszelf gaan zorgen? De regering wil dat wij blijven dokken voor hun acties, of ze nu goed zijn of slecht... Wij betalen de regering alsof ze onze werknemers zijn om de maatschappij draaiende te houden, maar ik heb zo'n gevoel dat we in een drol zijn getrapt...

Die donkere, onzekere tijden zullen zeker komen. Ik zit met een hypotheek en als ze mijn maandelijkse lasten gaan verhogen kan ik het niet meer opbrengen of althans, kan ik wel. Ik kijk nooit meer TV dus die kan ik schrappen. Telefoneren doe ik ook niet, doch heb ik een abonnement. Ik kan mijn auto opgeven en voortaan met de fiets alles doen, maar echt blij word ik er niet van. Liefst zat ik in een blokhut vlak bij een meer in de bossen, maar dat zijn slechts dromen...

Link naar reactie

Had laatst het idee om mezelf te verschansen als het echt serieus erg zou worden in het kruipgat te gaan onder je huis... Nou, toevallig vandaag voor de grap es geprobeerd, ik ben te groot om door dat kleine luikje te komen, maar als ik het geld ervoor had, dan wist ik het wel, maar dat is het helaas niet. Maar daar val je tenminste niet op, geen ramen, alleen lastig als je iets wil gaan koken.

Zeiljacht, goed idee. Pas je wel op voor piraten? :) Deze wereld moet echt een schop onder zijn kont krijgen, een andere richting, zoals het nu gaat, gaat het nergens heen. Paranoia word dan terrorist nummer één!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...