Ga naar inhoud
GENEGEERD

review MSR miniworks ex waterfilter


chrisprep

Aanbevolen berichten

heb me eindelijk ook een waterfilter aangeschaft, mijn keuze viel op de MSR miniworks ex.

De aankoopprijs online was inclusief verzending 97,02 euro.

 

Alhoewel voor mij compact genoeg, is de filter geen mini zoals de naam mss doet vermoeden.

Bij de levering krijg je een hoesje om de filter in op te bergen en een schuursponsje om te reinigen.

Vandaag tijdens een wandeling de filter meegenomen en aan een praktijktest onderworpen.

 

Volgens het instructieboekje moet je bij eerste gebruik de filter doorspoelen, zo gezegd zo gedaan.

De filter ziet er zeer degelijk uit en voelt ook zo aan.

De hendel om te pompen is tamelijk groot, en ergonomisch goed gevormd, wat het pompen vergemakkelijkt.

Je kan de filter rechtstreeks op een nalgene fles schroeven, wat ik ook een pluspunt vind.

Na het spoelen kan de test beginnen, ik schroef de filter op mijn nalgene fles en druk de chrono in.

Met pompen op een rustig tempo, heb ik na 1 min 48 sec, 1 liter gefilterd water.

Het pompen gaat vlot, maar dit is mijn eerste ervaring met een waterfilter, ik kan dus niet vergelijken met andere filters.

Volgens mij is dit zeker een zeer degelijke filter en aangenaam in gebruik.

 

IMG_20130112_111806.jpg.53d5b70c74ebee5fd78f2d20e5f2d10e.jpg

 

IMG_20130112_112316.jpg.d1b47dfb4bdf9cb00a3d53d1cfc2fb11.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Graag nog wat meer info.

 

De hendel om te pompen lijkt van plastic te zijn. is dit voldoende solide uitgevoerd? (zwabber tijdens pompen etc)

 

Is het filter voor je gevoel bestand tegen schokken en stoten ?

 

Wat me het meeste intresseert, zou je in een SHTF situatie volledig vertrouwen op dit filter of verwacht je bepaalde problemen bij langdurig gebruik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag nog wat meer info.

 

De hendel om te pompen lijkt van plastic te zijn. is dit voldoende solide uitgevoerd? (zwabber tijdens pompen etc)

 

Is het filter voor je gevoel bestand tegen schokken en stoten ?

 

Wat me het meeste intresseert, zou je in een SHTF situatie volledig vertrouwen op dit filter of verwacht je bepaalde problemen bij langdurig gebruik?

 

ja, naar mijn gevoel is het filter solide genoeg, ook de hendel verwacht ik geen problemen mee,

in hoever het schokbestendig is , geen idee, zal wel wat kunnen verdragen, maar alles heeft zijn breekpunt, dus dat ga ik niet echt testen.

 

ja, dit is een filter, het is natuurlijk ook mijn eerste en enige, waarop ik in een SHTF zal betrouwen,

hij zal ook een vast onderdeel worden van mijn wandel- , kampeeruitrusting, dus binnen enige tijd kan ik mss een review met de ervaring op langere termijn schrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de review, zou je er wat technische specificaties bij kunnen voegen, dat maakt de review wat makkelijker vergelijkbaar met de anderen. Fijn te lezen dat jij erop zou vertrouwen.

 

hopelijk kan dit helpen,

 

MSR MiniWorks EX Microfilter Overview

 

Type: Pump filter

Ceramic Element Life: Up to 525 gallons (2,000 liters) depending on water conditions (about 30-60 cleanings)

Best Use: Backpacking and trekking (1-4 people)

Output Speed: 1 quart/min (1 liter/min)

Dimensions: 7½” x 2¾”

Weight: 1 lb. 4 oz.

Warranty: Lifetime

 

Technical Information

 

Made of polyurethane, ceramic, and carbon

0.2 micron ceramic filtration removes microbiological organisms such as bacteria, protozoa, cysts, algae, and spores

Carbon filtration removes unwanted chemicals such as chlorine and VOCs

Innovative AirSpring Accumulator allows for a faster filtration speed of up to 1 quart/liter per minute

Integrated bottom screws directly onto MSR Dromedary Bag or Nalgene (wide mouth) water bottles

Ceramic filter element is easily cleanable — no tools required

Link naar reactie
Delen op andere sites

mja, sorry dat ik niet helemaal duidelijk was wat betreft de "mishandelbaarheid" , het was niet het idee dat je er een spijker mee in de muur zou moeten slaan.

 

het ging me meer om een gevoel, kan je hem een keer laten vallen, bij een scheef aanschroeven knapt er dan meteen iets etc. dus bestand tegen stevig normaal gebruik.

 

hoe dan ook, dank je voor je reactie. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...