Ga naar inhoud
GENEGEERD

Colonne: Motor (scout) - Bus (Matrieel) - Auto (Achterhoede) !!Dit is een plan!!


DutchSurvival101

Aanbevolen berichten

dit is een "Idiaal" plan. waarvan ik niet zeker weet of het zal werken in een SHTF.

 

het ziet er zo uit:

Ik zal me motor gebruiken.

me meid de bus.

me schoonma de auto met me schoonpa op de achterhoede...

 

uitwerking moet nog komen!!

 

ik weet dat dit veel brandstof zal vergen maar gelukig rijd de bus en auto op diesel dus er zal wel brandstof (olie) te vinden zijn.

maar dan moet ik volgens mij ook iets aan het blok doen van de bus en auto???????

 

EN ik moet me schoonouders en vrouwtje zo ver krijgen :p hahah

 

IDEEN ZIJN ZEKER WELKOM!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zoals altijd zeg ik weer hetzelfde.

In geval van een serieuze shtf is Nederland te klein om met de auto of bus te kunnen ontvluchten. Moter zou misschien nog kunnen, maar ook daar ben je zo van af geschoten.

MIJN mening is dan ook liever te fiets of te voet te gaan

Bereken het aantal kilometers wat je 's nachts kunt lopen, en zoek nu al naar verschillende locaties waar je dan overdag kunt overnachten.

Denk hierbij aan bos, electriciteitshuisjes, bruggen enz enz.

Neem niet 1 route in gedachten naar je plek waarheen je wilt vluchten, maar stippel er nu al meerdere uit. Immers je weet niet van welke kant het gevaar komt dus moet je verscheidene scenario's in gedachten houden.

Heb je geen vaste BOL. Zoek ook dan nu al verscheidene locaties waar je deze kan realiseren.

 

Gaat alles echt naar de klote en zoek je mensen met gemeenschappelijke ideeen om naar toe te vluchten? Verdiep je eens in de gemeenschap van Shelter Camping (te vinden hier als groep) en deel je meningen, ideeen en voeg plannen toe...

 

Samen kunnen we "The last stand" zijn ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
5km walky's.... en ik heb gelukig hele goede schoonouders... :o

Dan mogen de schoonouders blijven :D

 

Zijn die 5km walkys standaard PMR's. Ik heb zelf een setje liggen met iets meer vermogen (5 watt tov 500 miliwatt). Het bereik is heel variabel. 8 kilometer in open veld is haalbaar als een van de twee porto's hoog is opgesteld. Als je vrouw in de auto zit ben je al een boel bereik kwijt. Vanuit de auto heb ik met die porto naar een hoog opgestelde port 4 km bereik. Twee laag opgestelde porto's hebben een bereik van een kilometer of drie als de omstandigheden goed zijn. Beiden stabiel en in de open lucht. Bomen zijn funest voor je ontvangst, net als heuvels en hoge gebouwen.

 

Oh, hoe ga je de porto gebruiken als je op de motor zit? Heb je een helmmicro?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals altijd zeg ik weer hetzelfde.

In geval van een serieuze shtf is Nederland te klein om met de auto of bus te kunnen ontvluchten. Moter zou misschien nog kunnen, maar ook daar ben je zo van af geschoten.

MIJN mening is dan ook liever te fiets of te voet te gaan

Bereken het aantal kilometers wat je 's nachts kunt lopen, en zoek nu al naar verschillende locaties waar je dan overdag kunt overnachten.

Denk hierbij aan bos, electriciteitshuisjes, bruggen enz enz.

Neem niet 1 route in gedachten naar je plek waarheen je wilt vluchten, maar stippel er nu al meerdere uit. Immers je weet niet van welke kant het gevaar komt dus moet je verscheidene scenario's in gedachten houden.

Heb je geen vaste BOL. Zoek ook dan nu al verscheidene locaties waar je deze kan realiseren.

 

Gaat alles echt naar de klote en zoek je mensen met gemeenschappelijke ideeen om naar toe te vluchten? Verdiep je eens in de gemeenschap van Shelter Camping (te vinden hier als groep) en deel je meningen, ideeen en voeg plannen toe...

 

Samen kunnen we "The last stand" zijn ;)

 

Jep, klopt Ik heb voor mezelf wel een uitgedacht plan. 3 routes voor me motor en lopend. hier heb ik op locatie ook voedsel en water opgeslagen met een reserve mes. (voor als ik me BoB moet afwerpen)

Ik heb alleen me vrouwtje en sch.ouders niet overtuigd :confused: dus een goed plan voor 4per. heb ik niet.

Ik weet ook niet 100% hoe ze op zo een situatie zullen reageren.

Als oud militiar werkte ik in een kleine groep met mensen die weten wat ze doen, toen ik alleen in het bos huppelde wist ik wat ik kon en moest doen...

 

dus loop ik nu tegen dat probleem... hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep, klopt Ik heb voor mezelf wel een uitgedacht plan. 3 routes voor me motor en lopend. hier heb ik op locatie ook voedsel en water opgeslagen met een reserve mes. (voor als ik me BoB moet afwerpen)

Ik heb alleen me vrouwtje en sch.ouders niet overtuigd :confused: dus een goed plan voor 4per. heb ik niet.

Ik weet ook niet 100% hoe ze op zo een sitiatie zullen reageren.

Als oud militiar werkte in in een kleine groep met mensen die weten wat ze doen, toen ik alleen in het bos huppelde wist ik wat ik kon en moest doen...

 

dus loop ik nu tegen dat probleem... hahaha

 

In tijden van nood luistwren mensen naar degene die de leiding neemt en de groep gerust stelt.

Neem op dat moment dus ook het heft in handen en totdat je in veiligheid bent niet samen beslissingen nemen.

VERTEL hun wat te doen. Vraag NIET of ze het ermee eens zijn.

Ga ervan uit dat met jouw expertise jij op dat de juiste man bent om te handelen.

Nu ben jij de.officier, de rest moet volgen...

Zijn jullie veilig op de BOL aangekomen kan je (als de situatie dat weer aangeeft), terug naar een democratie komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In tijden van nood luistwren mensen naar degene die de leiding neemt en de groep gerust stelt.

Neem op dat moment dus ook het heft in handen en totdat je in veiligheid bent niet samen beslissingen nemen.

VERTEL hun wat te doen. Vraag NIET of ze het ermee eens zijn.

Ga ervan uit dat met jouw expertise jij op dat de juiste man bent om te handelen.

Nu ben jij de.officier, de rest moet volgen...

Zijn jullie veilig op de BOL aangekomen kan je (als de situatie dat weer aangeeft), terug naar een democratie komen.

Nu is een ieder niet opgewassen voor het zojuist hierboven beschreven.

Kun je dit niet, doe het dan ook niet.

Misschien staat er een natuurlijke leider op in je groep welke jij beter kan volgen en dan hem/haar kan proberen te overtuigen van jouw kunnen en weten waar hij/zij gebruik van kan maken tijdens de vlucht.

Doe wat het veiligst is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
nee, ik moet het doen met een "oortje" :( das ook een probleem haha.. maar ik heb een systeem helm daardoor zou ik eventueel wel kunnen praten. maar niet met +75kmpu hahah

 

Daarom. Dus is je plan wat dat betreft niet haalbaar. Je gaat er namelijk van uit dat je vooruit rijdt. Bij problemen wil je dit melden. Maar als je een gewapende wegversperring tegenkomt ga je niet eerst stoppen om dat door te geven. Dan wil je draaien en zo hard mogelijk weer wegrijden. Eerst draaien, wegrijden en op veilige afstand stoppen doe je ook niet want als je vrouw vrouw 2 kilometer achter je rijd (de betrouwbare communicatieafstand) dan is ze met een snelheid van 80 km/uur in 90 seconden op het punt waar jij was toen je ontdekte dat het foute boel was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom. Dus is je plan wat dat betreft niet haalbaar. Je gaat er namelijk van uit dat je vooruit rijdt. Bij problemen wil je dit melden. Maar als je een gewapende wegversperring tegenkomt ga je niet eerst stoppen om dat door te geven. Dan wil je draaien en zo hard mogelijk weer wegrijden. Eerst draaien, wegrijden en op veilige afstand stoppen doe je ook niet want als je vrouw vrouw 2 kilometer achter je rijd (de betrouwbare communicatieafstand) dan is ze met een snelheid van 80 km/uur in 90 seconden op het punt waar jij was toen je ontdekte dat het foute boel was.

Leuk dat verhaal over die walkie talkies. En zeker zeer nuttig om te hebben.

Maar leest dan niemand mijn verhaal dat het zowiezo ONMOGELIJK is om tijdens een serieuze shtf Nederland te ontvluchten met de auto???

Alle wegen en ja ook de binnenwegen zullen volstaan met in file geparkeerde auto's!!!:mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
Leuk dat verhaal over die walkie talkies. En zeker zeer nuttig om te hebben.

Maar leest dan niemand mijn verhaal dat het zowiezo ONMOGELIJK is om tijdens een serieuze shtf Nederland te ontvluchten met de auto???

Alle wegen en ja ook de binnenwegen zullen volstaan met in file geparkeerde auto's!!!:mad:

 

Ik heb je verhaal gelezen, maar ga er nu van uit dat het wel lukt. Een groot deel van de mensen zal thuis blijven verwacht ik. DIt omdat de overheid nu eenmaal zegt dat het moet. Netjes met ramen en deuren dicht. Als dat niet zo is an zullen de hoofdwegen misschien wel vol staan maar de binnenwegen zullen zeker in landelijke gebieden wel bereikbaar zijn. Al is het alleen maar omdat het gros van de Nederlanders hun eigen woning al niet meer kan vinden zonder TomTom, dus een binnendoorweg wordt helemaal moeilijk. En omdat je als prepper een aantal routes vantevoren hebt bekeken, kunnen die zelfs over onverharde boswegen gaan omdat jij weet dat je via die weg wel ergens kan komen.

 

Waarom denk jij dat de binnenwegen vol zullen staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je verhaal gelezen, maar ga er nu van uit dat het wel lukt. Een groot deel van de mensen zal thuis blijven verwacht ik. DIt omdat de overheid nu eenmaal zegt dat het moet. Netjes met ramen en deuren dicht. Als dat niet zo is an zullen de hoofdwegen misschien wel vol staan maar de binnenwegen zullen zeker in landelijke gebieden wel bereikbaar zijn. Al is het alleen maar omdat het gros van de Nederlanders hun eigen woning al niet meer kan vinden zonder TomTom, dus een binnendoorweg wordt helemaal moeilijk. En omdat je als prepper een aantal routes vantevoren hebt bekeken, kunnen die zelfs over onverharde boswegen gaan omdat jij weet dat je via die weg wel ergens kan komen.

 

Waarom denk jij dat de binnenwegen vol zullen staan?

Nah, die mening deel ik niet met je.

Paniek is de grote veroorzaker waardoor veel mensen weg zullen vluchten. Iedereen denkt het slimste te zijn en daarom de binnenweggetjes te nemen.

En je vergeet dat elk binnenweggetje uiteindelijk weer uitkomt op de normale weg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
Moet je nu al eens om zes uur in de ochtend de a6 van lelystad naar amsterdam nemen. Vollop file en dan slapen de meeste mensen nog....!!!

 

Eens, net zoals hier in de regio. Binnendoor heb ik echter nooit problemen omdat iedereen op de rijksweg wil staan want dat zijn we gewend. Wel heb je grote problemen als je in een gebied woont waar je een brug of tunnel nodig hebt om weg te komen, maar als ik nu in mijn woonogeving rondkijk (Noord Brabant) heb ik veel wegen die ik kan nemen om weg te komen, waarbij er veel onverhard zijn en die dus voor veel mensen af zullen vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens, net zoals hier in de regio. Binnendoor heb ik echter nooit problemen omdat iedereen op de rijksweg wil staan want dat zijn we gewend. Wel heb je grote problemen als je in een gebied woont waar je een brug of tunnel nodig hebt om weg te komen, maar als ik nu in mijn woonogeving rondkijk (Noord Brabant) heb ik veel wegen die ik kan nemen om weg te komen, waarbij er veel onverhard zijn en die dus voor veel mensen af zullen vallen.

Vergis je nooit over een noodsituatie en die ene die denkt net als jij te zijn alleen dan met een normale auto en dus aldoende de weg voor jou zal versperren omdat hij vast is komen te zitten.

Pfoei...allemaal in 1 adem gesproken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
Vergis je nooit over een noodsituatie en die ene die denkt net als jij te zijn alleen dan met een normale auto en dus aldoende de weg voor jou zal versperren omdat hij vast is komen te zitten.

Pfoei...allemaal in 1 adem gesproken...

Heb je een puntje. Diep adem halen. Dus toch die lier aan mijn buggy bouwen :-D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals altijd zeg ik weer hetzelfde.

In geval van een serieuze shtf is Nederland te klein om met de auto of bus te kunnen ontvluchten. Moter zou misschien nog kunnen, maar ook daar ben je zo van af geschoten.

MIJN mening is dan ook liever te fiets of te voet te gaan

Bereken het aantal kilometers wat je 's nachts kunt lopen, en zoek nu al naar verschillende locaties waar je dan overdag kunt overnachten.

Denk hierbij aan bos, electriciteitshuisjes, bruggen enz enz.

Neem niet 1 route in gedachten naar je plek waarheen je wilt vluchten, maar stippel er nu al meerdere uit. Immers je weet niet van welke kant het gevaar komt dus moet je verscheidene scenario's in gedachten houden.

Heb je geen vaste BOL. Zoek ook dan nu al verscheidene locaties waar je deze kan realiseren.

 

Gaat alles echt naar de klote en zoek je mensen met gemeenschappelijke ideeen om naar toe te vluchten? Verdiep je eens in de gemeenschap van Shelter Camping (te vinden hier als groep) en deel je meningen, ideeen en voeg plannen toe...

 

Samen kunnen we "The last stand" zijn ;)

 

Standaard protocol van de regering, alle A wegen worden afgesloten voor burgers, zie heel Nederland niet direct over B wegen vertrekken

Komt overigens van de Duitsers, A stond voor de Aanvals wegen, B stond voor Bevoorradingswegen.

 

Ik deel de mening van @Jager, te voet, of met een fiets kom je verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...