Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kan goud nog verder stijgen?

Kans
 Share

Recommended Posts

Als je de laatste twaalf jaar bekijkt dan vraag je jezelf mischien af wanneer zakt deze goudbubble weer in?

Maar er zijn ook andere redenaties mogelijk.

Goud is algemeen toch nog steeds een vluchthaven tegen fiatgeld implosies zoals inflatie en erger.

China en India laten zien dat hun goudhonger nog lang niet op is.

Maar er zijn nog andere partijen die goud nog niet ondekt hebben, de diverse pensionfondsen en grote speculatiefondsen.

En als die maar enkele procenten van hun beheerde vermogen in PM gaan stoppen dan is de beschikbare voorraad PM gewoon te klein:

http://truthingold.blogspot.ca/2013/01/the-gold-bull-stage-2-here-come-pensions.html?m=1

Grt

Kans

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dat vind ik wel een redelijk speculatief stukje?

Ik krijg nauwelijks de meer inhoudelijke stukken waarbij kwantitatieve argumenten gebruikt worden, en de wat meer diepgravende theorieen worden aangehaald, weggewerkt laat staan dat ik ook nog deze berichten meeneem:p

Maar goed uiteindelijk is er maar een echte prijsbepaler en dat is emotie, en zelfs die is volgens mij echt de goede kant aan het opgaan...

Grt

Kans

Link naar reactie

Als je de laatste twaalf jaar bekijkt dan vraag je jezelf mischien af wanneer zakt deze goudbubble weer in?

Maar er zijn ook andere redenaties mogelijk.

Goud is algemeen toch nog steeds een vluchthaven tegen fiatgeld implosies zoals inflatie en erger.

China en India laten zien dat hun goudhonger nog lang niet op is.

Maar er zijn nog andere partijen die goud nog niet ondekt hebben, de diverse pensionfondsen en grote speculatiefondsen.

En als die maar enkele procenten van hun beheerde vermogen in PM gaan stoppen dan is de beschikbare voorraad PM gewoon te klein:

http://truthingold.blogspot.ca/2013/01/the-gold-bull-stage-2-here-come-pensions.html?m=1

Grt

Kans

als je hoor dat goldman sachs goud en ziver gaat kopen dan weet je dat shit has hit the fan goud en silver prijzen zullen dan door het dak gaan maar dan is de vraag wat is fiat geld nog waard?

wat ik me afvraag is hoeveel ik kan kopen zonder dat het onverantwoordelijk wordt voor mezelf mocht het toch verkeerd gaan want het is goed mogelijk dat goud en/of silver een neusduik gaan maken

gr boye

Link naar reactie

wat ik me afvraag is hoeveel ik kan kopen zonder dat het onverantwoordelijk wordt voor mezelf mocht het toch verkeerd gaan want het is goed mogelijk dat goud en/of silver een neusduik gaan maken

gr boye

Gewoon geen euro's uitgeven die je mogelijk binnenkort nodig hebt. Op de lange termijn is zilver/goud the place to be.

Link naar reactie

Feit is dat goud uiteindelijk met een waarde uitgedrukt in papiergeld zal stijgen, om de eenvoudige reden dat ons papiergeld minder en minder waard wordt...

Qua beleggingsoogpunt, wacht op de volgende SIGNIFICANTE daling in de goudprijs en koop dan, veel kans dat je een goede zaak doet.

Link naar reactie

We zitten nu in het oog van de oorkaan wmb; als het écht mis gaat dan zal de prijs eerst mee gaan met de deflatoire golf door sell-offs etc.

Dat is het laatste grote koopmoment, daarna zal de prijs waarschijnlijk gaan stijgen.

Overigens kán het allemaal nogal snel gaan; een van de hoofdeconomen van Deutsche Bank heeft in een adviesrapport afgeraden om nog in US bonds te gaan aangezien hij de kans groot acht dat de dollar om pleurt. Wanneer dat gebeurt vindt er een financiële pandemonium plaats...

Link naar reactie

Hoe hoger hij staat hoe harder hij kan dalen. Hij kan natuurlijk door blijven stijgen.

Nee, hoe hoger hij staat hoe verder hij kan dalen.

En tov nul maakt ook dat niks meer uit......( je kunt dus alles verliezen)

Absolute zekerheid is dat we dood gaan.

Ik denk dat in pm gaan een redelijk zwart wit verhaal is.

Of je denkt dat fiat geld onderuit kan gaan, en dan geloven de meeste dat pm wel waarde blijft houden.

Of je denkt dat pm geen echte waarde vertegewoordigd en dus 'onzin' is ( een soort aandeel)

In het ene geval zorg je dus dat je pm bezit en dan maakt de prijs eigenlijk niet uit.

Of in het andere geval handel je wel of niet met pm en dan tellen alleen de regels: laag inkopen hoog verkopen, of uit de markt blijven.

Je kunt beiden mischien handig combineren, maar dan ben je waarschijnlijk de uitzondering!

( de meesten, en ik ook, hebben al genoeg moeite met laag inkopen hoog verkopen)

Grt

Kans

Link naar reactie

als 1% van de mensen die papieren goud in bezit heeft zijn fysieke goud opvraagt kan goud nar 100000 per ounce stijgen want zoveel goud is er gewoonweg niet beschikbaar.

Op de site van the silve mountain kan je zien dat er geen enkele zilveren munt op voorraad is. is het wel duidelijk dat de prijs wel degelijk hoger kan.

Link naar reactie

als 1% van de mensen die papieren goud in bezit heeft zijn fysieke goud opvraagt kan goud nar 100000 per ounce stijgen want zoveel goud is er gewoonweg niet beschikbaar.

Op de site van the silve mountain kan je zien dat er geen enkele zilveren munt op voorraad is. is het wel duidelijk dat de prijs wel degelijk hoger kan.

Kijk eens hier https://www.goudpensioen.nl/zilver/zilveren-munten.html , alles op voorraad :)

Link naar reactie

Nu de Chinese economie stagneert zou de goudprijs weleens flink kunnen inzakken.

Kun je die gedachte gang bewoorden?

Ik denk namelijk de ander kant op, daardoor stijgt goud:

China koopt goud van hun voorraad dollars, en die is nog laaaaang niet op, dus ze zullen, versnelt is nu de trend, blijven doorgaan.

Ook china zla kost wat kost de groei willen behouden, dus stimuleren dus geld lenen of creeren dus goud prijs omhoog enz.

Ik zie een optie dat de bevolking minder goud zal kopen omdat ze minder te besteden hebben?

Maar of dat zo'n grote inpact zal hebben tov de ander krachten?

Grt

Kans

Link naar reactie

Als China gaat dumpen of extra wil investeren heb je een gerede kans dat ze dat met goud doen. Ik sluit het niet uit en hoor niet bij de reken-je-rijk-goud-preppers.

Waarom denk je dat ze dat met goud zouden doen?

Ze hebben nog bergen dollars, als ze goud gaan dumpen zal de prijs inzakken dus waarom zouden ze dat doen als ze net als iedereen ook de geld persen kunnen aanzetten?

En monetair ingrijpen is best beperkt, je kun wel willen maar hoe ga je goud in je eigen markt pompen!

Ze kunnen geld injecteren door hun eigen schuldpapier enz op te kopen, dus dat wat america nu probeert te doen en duidelijk beperkt werkt, de aandelen gaan omhoog en da banken potten het geld op of gaan ermee speculeren, of vullen hun reserves aan die ze met afschrijvingen verloren zijn.

(Bottom line er komt niks bij de gewone man uit) maar dat kun je niet met je fysieke goud voorraad doen.

Goud is zeer bepert inzetbaar, inkopen verkopen opslaan en als derivaat misbruiken ( meerdere malen je ene kilo op papier uitlenen)

Goud verkopen zeker op die schaal dan moet je wel een koper hebben, dan is de reguliere manier bijdrukken/ creatie of iemand vinden die je schulden wil financieren, amerika kan dit alleen omdat de dollar de reserve munt is, veel makkelijker.

Dus hoe zie jij dit?

Grt

Kans

Link naar reactie

Dollars dumpen zou vrijwel direct tot een zeer scherpe waardedaling, en alle daarop volgende consequenties, leiden. Vergeet niet dat de Amerikaanse én Chinese economie sterk van elkaar afhankelijk zijn.

Goud dumpen zou niet zo snel een catastrophaal effect hebben. Ik heb het gevoel dat de goudmarkt net zo'n grote bubbel is als bijvoorbeeld de huizenmarkt in Nederland was en nog steeds is.

Link naar reactie

Goud en zilver gaan m.i. dit jaar nog gegarandeerd stijgen!

Zilver is interessanter als goud. Zilver stijgt relatief gezien meer dan goud.

Ik heb geen goud of zilver.

Wel een enorme rugzak met skills en veel zaken om eventueel te ruilen.

Zilver, goud en geld kun je niet eten...

Op colloidaal goud en zilver na dan, dat kun je drinken

Driehart.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...