Ga naar inhoud
GENEGEERD

Het raadsel van de Bunker ?!


Richa

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Bunkerprepper

Even voor de duidelijkheid: ik distantieer me volledig van het openbreken van objecten.

 

[ATTACH=CONFIG]2719[/ATTACH]

 

Mijn soort onderzoeken en archiefwerk is er juist op gericht om zaken langs een legale weg te doen.

 

Bunkerprepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
3-cijferig? Was het een cijferslot?

 

3-letterige antwoord, het is wel de dag van de raadsels zeg. 3-letterig antwoord. Fuck, schrijf je met 4 letters.

 

Wat doe ik als ik een lijk vind, in 3 letters.

 

EenfilmpjemakenenopYouTubezetten, past dat erin?

 

 

En het antwoord is:

 

112

 

 

:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
3 cijfers, 112 ? Voor een dood lijk? Niet echt iets om 112 mee lastig te vallen hoor, gewoon de politie bellen :)

 

Maare, er zit een slot op voor een reden, lijkt me verstandig om er gewoon vanaf te blijven, voordat je jezelf in de ellende werkt :p

 

Dat zoeken ze bij 112 maar uit. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Even voor de duidelijkheid: ik distantieer me volledig van het openbreken van objecten.

 

[ATTACH=CONFIG]2719[/ATTACH]

 

Mijn soort onderzoeken en archiefwerk is er juist op gericht om zaken langs een legale weg te doen.

 

Bunkerprepper

 

Ik ook.

 

Geef gewoon een tip aan de politie over een wietplantage.

Kijken hoe snel ze komen.

Laat hun maar lekker graven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de duidelijkheid: ik distantieer me volledig van het openbreken van objecten.

 

[ATTACH=CONFIG]2719[/ATTACH]

 

Mijn soort onderzoeken en archiefwerk is er juist op gericht om zaken langs een legale weg te doen.

 

Bunkerprepper

 

Correct dat zei ik ook al, ik quote mezelf Maar eh ff serieus, het is niet zo netjes van ons om je aan te zetten tot snode daden, dus laat het slot het slot. Sommige dingen moet je misschien niet willen weten en wie weet in wat voor stront je jezelf werkt als je het open gaat breken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Correct dat zei ik ook al, ik quote mezelf Maar eh ff serieus, het is niet zo netjes van ons om je aan te zetten tot snode daden, dus laat het slot het slot. Sommige dingen moet je misschien niet willen weten en wie weet in wat voor stront je jezelf werkt als je het open gaat breken.

 

Ik ga heus niet zomaar iets openbreken omdat jij het als geinig idee suggereert hoor :D Dus ik ga niets openbreken.

Dat 2e slotje eraan lijkt me wel een geinig idee. Verder denk ik, zoals eerder gezegd, dat het gewoon door een particulier gekraakt is. Dan ben ik nog steeds nieuwsgierig naar wie, wat en waarom. Maar daar zal ik misschien niet achter komen. Dus de opties zijn:

 

1. Openbreken, dat doe ik dus niet. (dus eigenlijk geen optie meer)

2. Het melden bij de gemeente en kijken hoe ze reageren

3. Nog een slotje erbij hangen

4. Mezelf ingraven en 24 uur per dag met een verrekijker de boel in de gaten houden.

5. Elke week die wandeling maken en kijken of er iets verandert.

 

Ik overweeg optie 2 en 5

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 lijkt me heel interessant. Daar zou ik mee beginnen als ik jou was en vraag ze gelijk of ze het ding niet willen verhuren. Wie weet zien ze daar wat in en heb je er een leuke bol bij.

 

5 lijkt me ook een goeie. Hou ons op de hoogte!

 

Als ik een BOL zou willen Blikvoer, dan zou liever ik voor deze hieronder kiezen. Er is geen bunker te zien en toch moet hij daar zitten, diep in de dijk weggescholen. Er steekt namelijk nog een stuk betonijzer omhoog (ook alweer een beetje een raadsel eigenlijk :-) )

(op foto klikken voor vergroting)

 

bunkerraadsel5jpg.jpg.2663ab702f832d04612421eafbe9e42f.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een BOL zou willen Blikvoer, dan zou liever ik voor deze hieronder kiezen. Er is geen bunker te zien en toch moet hij daar zitten, diep in de dijk weggescholen. Er steekt namelijk nog een stuk betonijzer omhoog (ook alweer een beetje een raadsel eigenlijk :-) )

(op foto klikken voor vergroting)

 

bunkerraadsel5jpg.jpg.2663ab702f832d04612421eafbe9e42f.jpg

 

Dat is ook heel spannend. Gaaf die dingen, zoveel historie eraan vast. Heb ooit (met geocachen) een bunker in Duitsland gezien die kennelijk onder een aanval had gelegen en daar is het hele dak een stuk van verplaatst door de klap. Heel indrukwekkend. Beton van een meter dik met bewapening eruit stekend dat gewoon ff opgetild lijkt en verschoven op de muur weer is neergedaald. Geen kwestie van verzakken van de hele bunker, maar echt heel indrukwekkend. Daar hebben ze niet veilig gezeten indertijd.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon even het slotje picken... is tegenwoordig geen kunst meer... hahaha

 

Probeer het maar eens.

 

Er wordt heel makkelijk over lockpicken gepraat maar ik denk dat niemand hier op het forum echt weleense live op lokatie een discusslot / hangslot gepickt heeft.

Aan een lockpickset heb je in geval van SHTF helemaal niets. Iedereen die minder als 100 oefen uren + talent heeft kan zijn geld beter besteden aan een gedore betonschaar.

 

Alleen enkele P en E en M-lock hangsloten / cilinders of klonen van voor 2005 zijn nog picken voor een amateur.

 

Groeten

Neoclyps

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het maar eens.

 

Er wordt heel makkelijk over lockpicken gepraat maar ik denk dat niemand hier op het forum echt weleense live op lokatie een discusslot / hangslot gepickt heeft.

Aan een lockpickset heb je in geval van SHTF helemaal niets. Iedereen die minder als 100 oefen uren + talent heeft kan zijn geld beter besteden aan een gedore betonschaar.

 

Alleen enkele P en E en M-lock hangsloten / cilinders of klonen van voor 2005 zijn nog picken voor een amateur.

 

Groeten

Neoclyps

 

Tja nu maak je me wel weer heel nieuwsgierig.

Maar weer eens de sloten zaak inlopen en wat dagen gaan proberen.

Ik ken veel sloten die ik niet open krijg, wel met subtiel geweld, lokale hoge temperaturen heb ik nog niks tegen bestand gezien...,

Maar een klasiek cilinderslot? Dat zou me toch wel verbazen, of ik ben mischien geen amateur........ Of bedoel je daarmee de nieuwere 'cilinder' sloten met die afwijkende sleutels?

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

betonschaar bij action voor 9 euro...

 

De bekken van betonschaar passen niet lekker op de beugel van het 70mm discusslot, je zal dan toch echt de messing kern moeten uitboren. en daarna met een platte schroevendraaier de meenemer draaien

Als je een abus discuslot van 70mm live op lokatie kan picken mag je zeker trots zijn op jezelf, als het zou lukken graag foto's plaatsen

 

Er is maar 1 snelle oplossing , een accu slijper met 1mm rvs schijfje zonder veiligheidskap , als een heet mes door door de boter.

 

Neoclyps

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bekken van betonschaar passen niet lekker op de beugel van het 70mm discusslot, je zal dan toch echt de messing kern moeten uitboren. en daarna met een platte schroevendraaier de meenemer draaien

Als je een abus discuslot van 70mm live op lokatie kan picken mag je zeker trots zijn op jezelf, als het zou lukken graag foto's plaatsen

Qua picken kan ik een demoslot meenemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja nu maak je me wel weer heel nieuwsgierig.

Maar weer eens de sloten zaak inlopen en wat dagen gaan proberen.

Ik ken veel sloten die ik niet open krijg, wel met subtiel geweld, lokale hoge temperaturen heb ik nog niks tegen bestand gezien...,

Maar een klasiek cilinderslot? Dat zou me toch wel verbazen, of ik ben mischien geen amateur........ Of bedoel je daarmee de nieuwere 'cilinder' sloten met die afwijkende sleutels?

 

Grt

Kans

 

Hallo Kans,

 

Als je de gangbare recente cilindersloten en hangsloten live openkrijgt ben je geen amateur maar heb je waarschijnlijk veel talent, ijzersterke concentratie en veel fijnmechanische vaardigheid.

Wil je je vaardigheden testen moet je bij de ijzerwarenhandel , een eenvoudige dom RN skg** cilinder kopen (+/- 20 euro) en evt een lips cilinder 8062 skg** en een iets groter hangslot een Abus 65/50, ik bedoel hiermee niet de cilinders met gecertificeerde sleutels.

 

Als je deze 3 openkrijgt met picken openkrijgt ben je echt goed. Geloof weinig wat je op youtube ziet , bij veel cilinders daar zijn de kernstiften al een paar keer vervangen voor rechte en reeds gebruikte ipv mushroom kernstiften en de originele bezetting.

Op YT wordt je gewoon geflest,

 

Ik zelf houdt me hier niet zo veel meer mee bezig. mijn praktische vaardigheden op dat gebied zijn daardoor op het niveau van beginner gekomen, met lockpicken is het use it or loose it. Of je gaat er helemaal voor of niet.

 

Groeten

Neoclyps

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kans,

 

.

Wil je je vaardigheden testen moet je bij de ijzerwarenhandel , een eenvoudige dom RN skg** cilinder kopen (+/- 20 euro) en evt een lips cilinder 8062 skg** en een iets groter hangslot een Abus 65/50, ik bedoel hiermee niet de cilinders met gecertificeerde sleutels.

 

Groeten

Neoclyps

 

20euro voor uren fun is niet veel :p

 

Ik ben ooit in mijn studietijd begonnen met die domme nummersloten, je kent ze wel met drie van die ronddraaiende schijfjes.

Die kreeg ik binnen 10 20 seconden allemaal open dus daar was de lol snel vanaf, en op de een of andere suffe reden kon de concierge Het niet waarderen dat ik na tien minuten werk alle nummerslotjes in de fietsen stalling had omgewisseld. Terwijl ik daar de lol wel van kon inzien en toen hij de betonschaar wilde gaan halen ik hem vroeg of ik ze dan maar even opnieuw zou open maken.....

 

Toen ben ik maar aan de cilindersloten begonnen, dat was iets moeilijker, maar dat kom mijn moeder weer niet waarderen omdat ik daarvoor alle taartvorkjes voor uit de keukenla voor gebruikte. Dan boog ik die drie vorksteeltjes uitelkaar en slijpte die allemaal op een verschillende dikte en breedte af zodat ik een passende maat had voor elk slottype.

Dan even harden, roodheet stoken en in het water afkoelen en ik had mijn eerste setje snel bij elkaar.

 

Nou ja de rest mag je zelf invullen, was er blijkbaar handig in want toen de buurman zijn voordeur sleutel vergeten was mocht ik even helpen:cool:

 

Ach vroeger werdt handigheid nog wel gewaardeerd, waarschijnlijk zou ik hedentendagen voor de jeugdrechter uitleg hebben moeten geven....

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...