Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waar gebeurd, en wellicht leerzaam


philwar

Aanbevolen berichten

Hieronder een verslag van een incident dat mijn gezin is overkomen in Portugal. Het verslag is in het Engels omdat ik het ooit optekende voor vrienden op bladeforums.com.

Het doel van het posten van dit verslag is het trekken van lessen. Een paar die ik er uit heb opgestoken (in willekeurige volgorde):

  • Honden zijn waanzinnige goede wakers. Ik heb er sinds die tijd een Boerboel bij gekocht. ;)
  • Slapen op de begane grond is 'a big no-no.' De begane grond is niet te verdedigen, zelfs stalen blinderingen falen uiteindelijk.
  • Communicatiemiddelen moeten bij de hand zijn, liefst meer dan een, liefst draadloos.
  • Een vrouw alleen met twee kinderen voelt zich een stuk minder zwak met een flink mes in haar handen,
  • MOD On Onderdeel verwijderd i.v.m. strijdigheid forumregels. MOD Off
  • Reken niet op hulp. Doe het maximum mogelijke om jezelf te kunnen redden, al het overige is meegenomen.

 

Bij voorbaat mijn excuses als dit niet het juiste (sub)forum is. Ik heb gezocht, kon geen geschiktere vinden.

 

DRAM THE HERO

My family lived in Portugal in 2009. I tried to find a job similar to what I do in Holland (software design and analysis) but I was totally unsuccessful. So I worked in Holland and traveled to Portugal every other weekend, stayed for three days, and went back.

The first 6 months we rented a villa on the Algarve, a one-story building with an amazing view:

Naturally, we had some furniture in there once we moved there.

 

The lady who rented it to us was a lawyer, fairly well-off and nice. She had a father, and not much family beside that... as far as we knew.

 

One Thursday night when I was in Holland (actually 5 AM) my oldest son (10 at the time) woke up to the sound of the metal blinds being beaten with a brick or a stick, accompanied by insane screaming and yelling. He woke up his mother and younger brother, and they all retreated to the master bedroom.

My wife didn't panic but it was close. She didn't know who it was, or if there was more than one. She didn't know what they were after. There were lots of knives in the house (go figure...) but no guns. My wife had my Cold Steel X2 in her trembling hand.

 

At that time, we had two dogs, an American Staffordshire of 11 years old. She must be the kindest dog in the world, she still hasn't figured out what purpose her teeth serve. And there was Dram, the Old Victorian Bulldog, 3 years old, 34 kg (just under 80 lbs), fearless, loyal to a fault, all muscle and willpower - but untrained and untested.

My wife phoned friends, but at that time of day no one answered. She phoned me and I told her 112 (European equivalent of 911) works in Portugal too. She'd already called the cops but they were taking their bloody time. Windows were breaking, the screaming, yelling and pounding was almost literally scaring the sh1t out of them, and I sat there helplessly. I could hear the racket thru the phone.

 

I told her to set Dram loose. They needed a lightning rod at the very least, and who knew what the dog might do? So my wife went to him (he was very charged already, foaming at whatever window or door was subjected to abuse outside) and she told him she was very sorry but she felt she had no choice.

Now remember, she didn't know who it was, if there was more than one, if they were armed and if so, what with. She realized she might be sending him to his death.

Dram charged out the door like the maniac he can be. She heard him running over the veranda to the other side of the house, where the noise was coming from, and all of a sudden they heard a terrifying wail, as Dram was barking and growling at his most menacing. He has the voice of a dog twice his size and the head to go with it.

The wailing continued, as did the growling, almost screaming of Dram. It went on for what seemed like ages (might have been 10 minutes or more), until finally the police arrived. They assured my wife it was safe to come out the front door (the noise was still coming from the back), and together (the cops with pistols drawn in front) walked to where Dram was.

What they found was a man, standing in the corner of the railing with his back towards the dog, who was foaming and spitting while jumping like he was ready to charge, growling with his lips curled. The police were unable to restrain him and he actually eyed them too, but my wife set him at ease.

The intruder was taken into custody without further drama.

 

The day after, the whole story was told. The man was the brother of my landlady, who had at one time lived in that house. He had a long history of psychotic attacks, he'd stabbed his mother with a kitchen knife once, beaten his father senseless more than once, and had attacked the house before with an axe. The landlady had never told us any of this of course.

 

He was still catatonic three weeks after Dram scared the hell out of him, the therapist who treated him said he'd never seen anything like it.

 

Dram made my family feel safe when there was no one else, and very possibly saved lives that day. I can never look at him without thinking of that. He never seems to think it was a big deal.

================================================

Hier is Dram nu:

IMG_8449.JPG

 

Vragen en opmerkingen zijn natuurlijk welkom.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Nou idd! Kreeg er rillingen van!

Zo zie je maar weer dat je jezelf nooit ergens veilig moet wanen. Gisteren nog aan den lijve ondervonden. Heb kunnen voorkomen dat ik beroofd werd doordat ik optijd door had wat zo'n rotjoch van plan was. Ik heb direct aangekeken toen ik het gevoel kreeg dat hij iets van plan was, ben oogcantact blijven houden en heb " vriendelijk" naar hem geknikt terwijl ik mijn paraplu (die dicht was)omhoog hield. Hij begreep de hint en fietste toen snel door gelukkig ( volgens mij schrok hij ook al van het feit dat ik hem ruim op tijd door had) maar echt lekker stond ik daar niet als vrouw met baby in kinderwagen in een park waar verder geen andere mensen te zien waren:mad:

Geef Dram idd maar extra koekjes of een heul heul heul groot bot!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Man, ***** (een paar verboden termen), dat is wel echt de schrik van je leven!

Alles goed met je vrouw en kinderen dan? En met jou?

 

Goeie aktie van Dram the Hero, ongelofelijk.

Pas op met die extra koekies, maar je weet wat we bedoelen :)

 

Dat zet je wel weer aan het denken. Dank je voor het delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een held die Dram.

Ik woon momenteel nog in een appartement, maar als ik in een groter huis woon dan zou ik graag voor een "licht" afgekeurde politiehond willen gaan.

Een kennis van mij heeft z'on hond en dat is perfect!

Deze honden hebben misschien een spiertje gescheurd in het verleden, maar dat merk je absoluut niet.

Maar luisteren dat ze doen en op commando vallen ze aan als er iemand je huis binnen dringt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, ik heb een heel lief snoezig jacht hondje die volgens mij niet eens kan blaffen of grommen. Ik denk dat ze zich achter mij zou verschuilen als er iets zou gebeuren. Maar ja dat weten de bad guys niet, misschien toch tijd voor een tweede andere hond?

Zeker weten dat dram meer voor jullie is dan gewoon een hond, hopenlijk blijft hij nog lang bij juliie.

 

Hoe is het met de kinderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, ik heb een heel lief snoezig jacht hondje die volgens mij niet eens kan blaffen of grommen. Ik denk dat ze zich achter mij zou verschuilen als er iets zou gebeuren. Maar ja dat weten de bad guys niet, misschien toch tijd voor een tweede andere hond?

Zeker weten dat dram meer voor jullie is dan gewoon een hond, hopenlijk blijft hij nog lang bij juliie.

 

Hoe is het met de kinderen?

Dram is als een kind voor ons, en zou in een SHTF met dezelfde voorrang behandeld worden.

 

Mijn jongste heeft er nooit last van gehad. Mijn oudste, die zich tijdens het incident erg kranig en verantwoordelijk gedroeg, heeft jaren moeite gehad met slapen. Dan lieten we Dram bij hem slapen, en dan was alles ok. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@philwar

Wees blij met een gezinslid als Dram! Hij heeft echt zijn best gedaan,

Maar wees ook dankbaar dat je vrouw haar hoofd koel heeft gehouden en heeft gedaan wat er nodig was, ook al kon ze de gevolgen niet inschatten.

Er zijn genoeg vrouwen die compleet in paniek raken en de zaken veel, en veel erger maken.

 

Al met al is je familie tegen wil en dank een enorme ervaring rijker.

Ik hoop echter met ganzer harte dat jullie dit nooit meer mee hoeven te maken en dat jullie,samen met jullie viervoeters, gewoon ontzettend lekker verder kunnen leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@philwar

Wees blij met een gezinslid als Dram! Hij heeft echt zijn best gedaan,

Maar wees ook dankbaar dat je vrouw haar hoofd koel heeft gehouden en heeft gedaan wat er nodig was, ook al kon ze de gevolgen niet inschatten.

Er zijn genoeg vrouwen die compleet in paniek raken en de zaken veel, en veel erger maken.

 

Al met al is je familie tegen wil en dank een enorme ervaring rijker.

Ik hoop echter met ganzer harte dat jullie dit nooit meer mee hoeven te maken en dat jullie,samen met jullie viervoeters, gewoon ontzettend lekker verder kunnen leven.

:)

 

Om de een of andere reden hebben wij een nogal 'anders dan anders' leven, altijd gehad. Helemaal standaard zal het nooit worden, LOL. Maar we waarderen het sentiment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...