Ga naar inhoud
GENEGEERD

Voorraad beheer APPS, shopping list


rescue

Aanbevolen berichten

Hebben jullie ervaring met Apps voor boodschappenlijsten en voorraadbeheer,..

 

Ik zou graag een voorraadbeheer systeem hebben, die boodschappenlijstje genenereerd..

 

Producten , ijzerenvoorraad, FIFO-systeem, onder ijzerenvoorraad, --> bestellijst. en die bijvoorkeur boodschappenlijstjes voor mijn vrouw genereerd..

 

Voor de iphone heb je Out of Milk, Appie Hein app.. Sommigen gebruiken google tasks.. die ze delen met Moeder de Vrouw ?,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
nee ik heb totaal geen ervaring met apps of dergelijke,en wil dat graag zo houden

en trouwens bij een wtshtf heb je daar ook barweinig aan.

nee ik vertrouw nog steeds op papier en pen.

discipline bloed zweet en tranen dat wel maar dan heb je ook wat.

 

Ik de k niet dat dit een reactie is waar @rescue op zit te wachten.

Zelf heb ik hier geen apps voor maar zit met smart te wachten of andere preppers nog goede apps hebben.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik de k niet dat dit een reactie is waar @rescue op zit te wachten.

Zelf heb ik hier geen apps voor maar zit met smart te wachten of andere preppers nog goede apps hebben.

 

Greener

 

ik snap gewoon niet dat er zo krampachtig vast wordt gehouden aan deze hedendaagse techniek als de stroom uitvalt is het gedaan met je draadloze verbinding en kun je albert en hein gedag zeggen.

dat is dus mijn advies GREENER kom maar met een tegenargument dat het niet zo is dat waneer de stroom uitvalt het allemaal afgelopen is met je apps.

gewoon pen en papier of wat communicator in een ander onderwerp aangaf excel uitprinten en bijhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap gewoon niet dat er zo krampachtig vast wordt gehouden aan deze hedendaagse techniek als de stroom uitvalt is het gedaan met je draadloze verbinding en kun je albert en hein gedag zeggen.

dat is dus mijn advies GREENER kom maar met een tegenargument dat het niet zo is dat waneer de stroom uitvalt het allemaal afgelopen is met je apps.

gewoon pen en papier of wat communicator in een ander onderwerp aangaf excel uitprinten en bijhouden.

 

Dit is gemakzucht, om in de preppen periode een overzicht te hebben, en bestellijsten te genereren.. Dit is niet voor als de SHTF heeft plaats gevonden.. Excelsheets leveren me niet een actueel voorraad beheer, en bestellijsten, en tussendoor ze ook even bij degene die de boodschappen doet, in haar niet te vergeten lijstje te zetten..

Onze voorraden werken met een FIFO systeem, Onze ijzerenvoorraad is ongeveer 10 pakken product x op locatie 1,. /20 pakken product x op locatie 2.. (etc..)

 

Op deze manier hebben we inmiddels een ijzerenvoorraad van 20 weken. opgebouwd, zonder dat de voorraad echt verouderd in het kader van tht.

 

Om die aan te vullen, en daar de discipline bij te houden, is het handig dat er tooltjes zijn, die daar bij helpen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap gewoon niet dat er zo krampachtig vast wordt gehouden aan deze hedendaagse techniek als de stroom uitvalt is het gedaan met je draadloze verbinding en kun je albert en hein gedag zeggen.

dat is dus mijn advies GREENER kom maar met een tegenargument dat het niet zo is dat waneer de stroom uitvalt het allemaal afgelopen is met je apps.

gewoon pen en papier of wat communicator in een ander onderwerp aangaf excel uitprinten en bijhouden.

 

Als de stroom uitvalt en je gaat dan je app tevoorschijn halen om te gaan preppen heb je niet echt de juiste volgorde aangehouden. Moderne middelen maken ook het leven van een prepper makkelijker. We hoeven nu nog niet met paard en wagen de weg over, dus waarom zouden we nu pen en papier pakken als er andere middelen zijn die het voor nu een stuk overzichtelijker maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben jullie ervaring met Apps voor boodschappenlijsten en voorraadbeheer,..

 

Ik zou graag een voorraadbeheer systeem hebben, die boodschappenlijstje genenereerd..

 

Producten , ijzerenvoorraad, FIFO-systeem, onder ijzerenvoorraad, --> bestellijst. en die bijvoorkeur boodschappenlijstjes voor mijn vrouw genereerd..

 

Voor de iphone heb je Out of Milk, Appie Hein app.. Sommigen gebruiken google tasks.. die ze delen met Moeder de Vrouw ?,

 

Aangezien je toch handmatig moet bijhouden wat erin en eruit gaat: waarom niet Excel of een andere spreadsheet gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als stroom uitvalt kan je je mooie excel bestand ook niet meer openen op de computer.

ik denk dat dit puur als voorbereiding bedoelt is en niet SHTF

ik zou het ook waarderen als er iets van een prepper inventaris app en booschappenlijstje was, dit zou mij erg helpen in mijn voorbereiding en aanschaf van voedsel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog geen app kunnen vinden anders dan de AlbertHeijn app voor boodschappen. Daar kun je je boodschappen op invullen en tijdens het shoppen doorstrepen of weghalen. Ook heb ik op mijn telefoon een aantal lijstjes staan met wat ik heb aan preps, wat nog gekocht moet worden met merknaam of ras erbij en lijsten van winkels waar ik dit kan kopen. Deze app zat er al op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als stroom uitvalt kan je je mooie excel bestand ook niet meer openen op de computer.

ik denk dat dit puur als voorbereiding bedoelt is en niet SHTF

ik zou het ook waarderen als er iets van een prepper inventaris app en booschappenlijstje was, dit zou mij erg helpen in mijn voorbereiding en aanschaf van voedsel

 

het verschil met een app en iets uitprinten is bij een app je continu afhankelijk bent in dit geval stroom mocht die uitvallen dan ben je al je (online) gegevens kwijt.

zoals dR3,comunicator en ik al aangaf is het verstandiger om in zulke gevallen iets tastbaars te hebben in dit geval voorraad lijsten food/non food enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is nu duidelijk aangegeven dat je de apps voor de shtf kan gebruiken.

Daarnaast heb ik speciale opladers inclusief genoeg batterijen om maanden door te gaan.

Apps hebben niet altijd een internet verbinding nodig.

 

Ik laat nu toch ook niet de auto staan omdat brandstof bij een shtf zeldzaam is?

 

Ontopic want ik ben nog steeds nieuwsgierig naar goede apps!

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is nu duidelijk aangegeven dat je de apps voor de shtf kan gebruiken.

Daarnaast heb ik speciale opladers inclusief genoeg batterijen om maanden door te gaan.

Apps hebben niet altijd een internet verbinding nodig.

 

Ik laat nu toch ook niet de auto staan omdat brandstof bij een shtf zeldzaam is?

 

Ontopic want ik ben nog steeds nieuwsgierig naar goede apps!

 

Greener

 

iOS heeft (oa) de app Numbers om spreadsheets mee te bewerken, de sheets kun je 'in the cloud' opslaan zodat je partner vrijwel realtime je wijzigingen ziet (mits je een internetverbinding hebt, bijv 3g). Voor de overige mobiele OS-en heb je vast ook spreadsheet apps.

 

Wat natuurlijk gaaf zou zijn is als elke fabrikant een QR-code op z'n verpakking zet, in de QR code alle interessante informatie over het product (inhoud, gewicht, tht, ingrediënten etc). Dan zou ik een app bouwen waarmee je met je mobiel elke verpakking scant en zo automatisch je voorraadlijst vult. :)

 

Edit: met de barcode haal je volgens mij alleen de naam van het product op. Zelf een database bouwen met productinfo is monnikenwerk (tienduizenden producten), en dan moet je die vervolgens onderhouden (checken of de ingrediënten niet gewijzigd zijn) en als gebruiker moet je zelf de THT invullen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

iOS heeft (oa) de app Numbers om spreadsheets mee te bewerken, de sheets kun je 'in the cloud' opslaan zodat je partner vrijwel realtime je wijzigingen ziet (mits je een internetverbinding hebt, bijv 3g). Voor de overige mobiele OS-en heb je vast ook spreadsheet apps.

 

Wat natuurlijk gaaf zou zijn is als elke fabrikant een QR-code op z'n verpakking zet, in de QR code alle interessante informatie over het product (inhoud, gewicht, tht, ingrediënten etc). Dan zou ik een app bouwen waarmee je met je mobiel elke verpakking scant en zo automatisch je voorraadlijst vult. :)

 

Edit: met de barcode haal je volgens mij alleen de naam van het product op. Zelf een database bouwen met productinfo is monnikenwerk (tienduizenden producten), en dan moet je die vervolgens onderhouden (checken of de ingrediënten niet gewijzigd zijn) en als gebruiker moet je zelf de THT invullen.

 

Top, hier kan ik wat mee!

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
ik snap gewoon niet dat er zo krampachtig vast wordt gehouden aan deze hedendaagse techniek als de stroom uitvalt is het gedaan met je draadloze verbinding en kun je albert en hein gedag zeggen..

 

klopt, alleen wil dat niet zeggen dat je ondertussen in de steentijd moet gaan leven. Gebruik maken van de mogelijkheden die er nu rondom je heen zijn is ook preppen. Zaak is er alleen niet op te vertrouwen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...