Ga naar inhoud
GENEGEERD

Oproepje: vrouwelijke prepper gezocht voor glossy magazine


Vivienne

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 130
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Heksenboot
Misschien met alle meiden hier van de prep, met maskers op van anonymous ?

 

Kunnen we er een gezellig dagje van maken, laten ons verwennen, doen we natuurlijk niet voor niets, en de opbrengst doneren in een prepperpot ?

 

Zomaar een ideetje............. weet niet of het wat is.............of ik dat echt wel wil...........

Wil zeker wel anoniem blijven !!!!! :cool:

 

Ik zou het gelijk doen, @Vivienne. Er is echt serieus nog nooit zo'n enthousiaste reactie vanuit het forum gekomen. Vooral met @Keyzer Suze en @johnnyBravoNL erbij, perfect toch?

Jammer dat @Jager geen tijd heeft....

 

Eh, nee, ik nog steeds niet, wees maar niet bang :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste preppers,

 

Ik ben freelance journaliste en voor een productie in een bekende glossy zoek ik vrouwelijke preppers (20-45) die willen vertellen over hun "lifestyle". Insteek is een integer portret, niet om iemand belachelijk te maken oid. Je mag het artikel voor publicatie checken op onjuistheden.

 

Aan de orde komen o.a. vragen als : waarvoor preppen jullie? Een eenvoudige stroomstoring? Of iets veel ingrijpenders? Hoe vertellen jullie je omgeving dat je aan het preppen bent en welke reacties komen daarop? Neemt het een groot deel van je leven in beslag, of is het iets wat je "erbij" doet. Hoe wordt er aangekeken tegen programma's als doomsday preppers; zijn dit excessen waardoor preppen in een raar "hokje" terecht is gekomen?

 

Interesse of meer info? Mail me! v.b.groenewoud@gmail.com

 

Beste Vivi,

 

Zoals je ziet best wel wat reacties. Ieder tijdschrift en tv programma wilde tot nog toe per se onze gezichten foto graveren of filmen. Dus...dan krijg je alleen @Dick Berts zo gek (die helemaal niet gek is en waarschijnlijk één van de beste Preppers die je je kunt wensen, nog los van het feit dat hij erg goed kan verwoorden wat preppen is en waarom wij dat doen).

 

Ik snap heus wel, dat je in een dames blad niet zit te springen om gemaskerde mensen. We hebben echter geen zin om onze identiteit weg te geven. We zijn bang om, als de hel daadwerkelijk uitbreekt, beroofd te worden van onze mooie spulletjes, olie lampjes, blikken bonen, zaklampen, batterijen, kook toestellen, radio's, zakken rijst, flessen water, en ga zo maar door.

 

Ik daag je bij deze uit. Doe het. Wees uniek in glossy land. Durf. Durf ons zonder gezicht in je blad te zetten. Maak een echte reportage. Ontstijg het niveau van de schaapjes die braaf alles willen weten over Rafael en Sylvie. Zou het niet de moeite waard zijn om je nek uit te steken om alle jonge dames, alle moeders van jonge gezinnen, en weet ik veel welke dames en heren jouw blad lezen, iets extra's te bieden?

 

Dat extra's is een stukje 'denk nu na want je weet maar nooit' en kan levens redden. Een voorraad water voor de kleine kinderen, voor als de water kraan ineens het niet doet, een extra doos kaarsen voor als de stroom uitvalt, een weekje voorraad blikken omdat de supermarkt moeilijkheden heeft met bevoorraden. Jonge vrouwen die nadenken over het nut van een zaklantaarn en een cursus zelfverdediging.

 

We zijn echt niet gek, we zijn niet zo idioot als de maffe Amerikanen met bunkers en pistolen. We hebben zaadjes in voorraad, we hebben water filters, we hebben een jerry can diesel, we hebben een tas die we kunnen pakken als ons huis afbrand en daarmee kunnen we het gezin drie dagen voeden en warm houden. Is dat zo raar? Is het raar om een extra radio te hebben met extra batterijen om in tijden van nood de nieuws berichten te willen volgen?

 

Als meer mensen voorbereid zijn, of beter gezegd, zouden zijn, dan durven we wel onze gezichten te laten zien. Maar omdat we met weinigen zijn, durven we niet ons kenbaar te maken, want ALS HET MIS GAAT, dan staan de buren op de stoep, onze zogenaamde vrienden, onze familie, want, nou ja, tsja zeg, je kunt toch wel wat water delen, mijn kind heeft dorst en de supermarkt is leeg....of de waterleiding pompen werken niet vanwege stroom uitval en jij hebt vast wel een olie lampje over...en ik wil even naar mijn moeder in Drenthe dus geef mij effe wat diesel, doe maar vijftig liter, rij ik ook even langs mijn oma in Limburg....

 

Als meer dan vijftig procent van Nederland voorbereid zou zijn, zouden we samen elke ramp groot of klein aan kunnen. Dan wordt je niet verbaasd aangekeken als je tegen je vrienden zegt dat je een water filter hebt. Waarom heb je dat? Ga je kamperen in Finland? Oh....als de stroom uitvalt? Mjaa, maar we wonen toch niet in de Bommelerwaard? Kan dat hier dan ook gebeuren?

 

Wij denken van wel en hopen van niet. En we hopen ook, dat onze kinderen, ons zelf, en onze vrouwen (in mijn geval, voor de dames onder ons, onze mannen) geen dorst hoeven te hebben en niet honger hoeven te hebben. Want we hebben blikjes bonen en een hengel en zakken rijst.

 

Kom op, ga je iets schrijven over het nieuwe masker van klei van dokter van der Hoog, of durf je de poriën te laten voor wat het is en zijn jullie het eerste blad wat serieus ingaat op serieuze bedreigingen die hopelijk nooit komen? Als ik het nieuws lees, zie ik economische crisis (met kans op bank run en omvallen geld systeem), ik zie mogelijke terreur aanslagen omdat we ons bemoeien met het Midden Oosten, ik zie ik zie ik zie ik zie wat jij niet ziet en het is.....narigheid. Enig idee wat er gebeurt als om wat voor reden dan ook de supermarkt leeg is? Juist....moord en doodslag.

 

Ik wordt zo moe van dit soort oproepen, er komt namelijk nooit iets van. Ik ben één van de weinigen die wéér de moeite neemt om uitleg te geven geloof ik. Want we zijn een beetje moe van die loze oproepen.

 

Ik ben Sander en werk voor een krant en ik wil iets met Preppers doen.

 

Wat is dat toch met die journalisten, hebben jullie geen copy? Is er geen mode beurs? Of is er toch iets dat knaagt...een stemmetje dat zegt: goh, we zijn zo afhankelijk van techniek, logistiek, banken, ziekenhuizen, water, gas, electra...wat nou als er iets misgaat? Hoeft niet eens in eigen land te zijn hoor...problemen in Duitsland of België met de energie centrales en hoppa, Nederlandse stroom wordt gerantsoeneerd en gaat de grens over...kun je alleen 's morgens vroeg en 's avonds beetje de was draaien en de kraan gebruiken.

 

Dus....Vivi, ga je af haken en over de nieuwe iPad schrijven die zo leuk staat bij de Mini countryman of Range Rover Evoque, de perikelen van Estelle C en haar testosteron idioot, of ga je iets serieus doen met het blad? Laat me raden....de biseksuele metroman van de redactie vindt toch dat het beter is om de nieuwe Home And Garden Fair te belichten...en iets over kamerplanten nu dat die kerstboom weg is. Ik weet nu al dat dit weer verspilde moeite gaat zijn, de schapen die denken dat het altijd wel goed blijft gaan...altijd.....altijd...goh, das best lang zeg...doe alvast de hartelijke groeten aan jouw biseksuele metro man redacteur en vertel hem alvast dat we allemaal aan hem zullen denken als hij in een half lege supermarkt moet vechten voor een kratje Bar le Duc terwijl wij slootwater drinken door onze Lifestraw of Katadyn, terwijl we nog een keer koekjes gaan bakken op waxinelichtjes.

 

Geef mij aub een plusje voor deze tekst, bij dertig plusjes gaan ze het artikel doen, zeggen de stemmetjes mij.....

 

Keyser Suze, über sukkel of verstandige prepper, wie zal het zeggen.

  • Leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Keyser Suze en anderen

 

Beste preppers,

 

Ik ben freelance journaliste en voor een productie in een bekende glossy zoek ik vrouwelijke preppers (20-45) die willen vertellen over hun "lifestyle". Insteek is een integer portret, niet om iemand belachelijk te maken oid. Je mag het artikel voor publicatie checken op onjuistheden.

 

Aan de orde komen o.a. vragen als : waarvoor preppen jullie? Een eenvoudige stroomstoring? Of iets veel ingrijpenders? Hoe vertellen jullie je omgeving dat je aan het preppen bent en welke reacties komen daarop? Neemt het een groot deel van je leven in beslag, of is het iets wat je "erbij" doet. Hoe wordt er aangekeken tegen programma's als doomsday preppers; zijn dit excessen waardoor preppen in een raar "hokje" terecht is gekomen?

 

Interesse of meer info? Mail me! v.b.groenewoud@gmail.com

 

Nergens wordt gezegd dat het om een damesblad gaat, dus het zou zomaar de Maarten kunnen zijn!

 

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

@Keyser Suze. Een keizerlijk stuk. De problemen rond de almaar toenemende kwetsbaarheid van moderne hoogtechnologische samenleving en de mega economische crisis die op ons afkomt, los je alleen maar op, doordat heel Nederland gaat preppen. Daarom zijn de media zo vreselijk belangrijk. Suze heeft dat door. Hij maakt op een zeer strategische manier gebruik van zijn (schrijf) energie. Werkelijk super om dit te doen! Jammer dat de positieve waarderingsinstrumenten van deze site zo beperkt inzetbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

#31 respect!! Geweldig verwoord...

 

Ps voor de @MOD's @Vlinder ik vertoef nog wel eens op een ander soort forum (urbex) een van de zaken daar is het absoluut geheim houden van locaties;

Nieuwe leden moeten zich eerst "bewijzen" voordat ze toegang krijgen tot de "gevoelige" delen van het forum.

 

Met de journalist Vivienne die zich heeft ingeschreven op het forum (en is toegelaten) heeft ze (?) ook toegang tot de "leden only" delen van het forum...

 

Ze (?) kan zelf al een heel mooie repo maken met de schat aan informatie waartoe zij momenteel toegang heeft.... incl profiles en soms ook woonplaatsen enz.

 

Misschien een idee om een soortgelijk filter in te bouwen? Zo is het eigenlijk heel gemakkelijk in het forum en aan informatie te komen; ik zal me beslist prettiger voelen als we daar wat meer aandacht aan besteden...

 

grts Wisks

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@wiskers dank voor het meedenken! Achter de schermen wordt gedacht en gediscussieerd over verschillende opties voor de toekomst van dit forum. Een soortgelijk idee als het jouwe is onderwerp van gesprek. Blijf je ideeën noemen, zijn we blij mee!

@Vlinder, bedankt... ik post wel niet veel (zeker tov anderen niet..) maar ik probeer daar waar ik wat kan betekenen iets bij te dragen... (overigens ook ff te druk voor veel berichten... hahaha)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Keyser Suze

 

Ik heb nu net het appelsap van mijn toetsenbord moeten halen (kwam uit mijn neus van het lachen) ;).

 

Ik quote mezelf even:

 

Bij dezen wil ik alle journalisten wel te woord staan over de huidige financiële problemen die wij hebben, waardoor vele mensen zijn gaan preppen. Stuur maar een PM als je interesse hebt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
#31 respect!! Geweldig verwoord...

 

Ps voor de @MOD's @Vlinder ik vertoef nog wel eens op een ander soort forum (urbex) een van de zaken daar is het absoluut geheim houden van locaties;

Nieuwe leden moeten zich eerst "bewijzen" voordat ze toegang krijgen tot de "gevoelige" delen van het forum.

 

Met de journalist Vivienne die zich heeft ingeschreven op het forum (en is toegelaten) heeft ze (?) ook toegang tot de "leden only" delen van het forum...

 

Ze (?) kan zelf al een heel mooie repo maken met de schat aan informatie waartoe zij momenteel toegang heeft.... incl profiles en soms ook woonplaatsen enz.

 

Misschien een idee om een soortgelijk filter in te bouwen? Zo is het eigenlijk heel gemakkelijk in het forum en aan informatie te komen; ik zal me beslist prettiger voelen als we daar wat meer aandacht aan besteden...

 

grts Wisks

 

waar woord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...