Ga naar inhoud
GENEGEERD

Herken de crimineel

Gast gerbewoner
 Share

Recommended Posts

Gast gerbewoner

http://www.nu.nl/binnenland/2999571/politie-krijgt-pincrimineel-live-in-beeld.html

We komen voortaan direct bij de politie in beeld als we gaan pinnen bij de ABN-AMRO. Mijn vraag is natuurlijk, hoe weet de camera of ik crimineel ben of niet. Zal vast een verdere invoering zijn van nog meer camera's die ons overal in de gaten houden. Komende vorstperiode toch maar eens met een bivakmuts op gaan pinnen om te zien hoe snel er iemand op mijn schouder staat te kloppen.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Meer informatie over het lifeview.systeem

Big Brother ? Het systeem werkt niet met videobeelden als trigger, maar begint pas met life doorsturen als er een trigger heeft plaats gevonden. (Bij de boerenbont, overval alarm, bij pin automaten, als er een onregelmatige transactie plaats vind, of de sensoren merken dat er aan de pinautomaat word geklooid.)

is er geen directe triggers worden de opnames automatsch na 48/72 uur overschreven.

Het innovatieve is dat de beelden via een PAC ook snel op de politiemeldkamer beschikbaar zijn, en de diender op straat via zijn smartphone snel kan beschikken over signalementen.

.

Link naar reactie

Pakkans

Volgens een woordvoerster van ABN Amro kan er met de rechtstreekse beelden veel tijd worden gewonnen en vergroot het de pakkans. ''Zodra er iets gebeurt, kan de politie bijvoorbeeld meteen een agent inschakelen die in de buurt is'', legt ze uit.

Live View is niet helemaal nieuw. Opstelten introduceerde het systeem in juni vorig jaar al voor winkels en horecaondernemingen.

Door: ANP

Geloven die mensen zelf wat ze hier zeggen? In welke onrealistische droomwereld leven die?

Hebben die zelf al eens beroep gedaan op de Politie?

Link naar reactie

Geloven die mensen zelf wat ze hier zeggen? In welke onrealistische droomwereld leven die?

Hebben die zelf al eens beroep gedaan op de Politie?

Meerdere malen, en helaas is nog niet elke regio toegerust met smartphones en de middelen om beelden snel bij elke diender op straat te krijgen.

Op sommige momenten en locaties in het jaar, hebben binnen 5 minuten bijstand van de politie, en sommige momenten op andere locaties duurt het meer dan 30 minuten voor de eerste auto ter plaatse is..

Je veranderd nu eenmaal niet de wereld niet in 1 jaar, en ook niet in 8 jaar.. Zeker niet in een ambtelijke organisatie zoals de hulpdiensten.

Link naar reactie

Inderdaad! Het gaat allemaal niet zo vlot als men zou willen... Mijn ervaring met Politie is dat als je ze ECHT nodig hebt, ze er heel lang over doen tegen dat ze er zijn... en als ze hun pitta aan het eten zijn, je gerust mag leegbloeden...

Als ik er eentje nodig heb, bel ik ze deze welke ik privé ken op hun GSM, voor de rest reken ik er niet veel op. (Tenzij je verkeerd geparkeerd staat, dan heb je wel een extra taksaanslag van een onzichtbare agent, dat wel :))

Link naar reactie

Gast gerbewoner

Heb even het promo filmpje gekeken.

Zorgelijk dat de beelden eerst naar een particuliere alarmcentrale gaan. Zoals ik het zie draaien de camera's altijd maar ga ze pas meekijken als ze een seintje krijgen. Het zal vast niet lang duren voordat iemand besluit dat het handiger is om de beelden constant op te nemen.

Dan moet er in winkels iemand fysiek een knop indrukken. Zodra dit systeem goed ingevoerd is moet je dus een overval met twee of drie man doen waarbij je eerste de medewerkers gijzelt om dan je buit te pakken. Ik weet niet wat traumatischer is. Beroofd worden, of een pistool tegen je hoofd krijgen met de dreiging dat er geschoten wordt en dan beroofd worden.

En hoe gaat dat dan bij pin-automaten? Het systeem gaa automatisch werken bij een plofkraak. Maar dat zal dan zijn op het moment dat de ontploffing er is. Voor die tijd kun je eenvoudig de camera's afschermen neem ik aan. Er kijkt immers niemand mee tot het moment van de ontploffing.

Link naar reactie

ja, dat snap ik, maar er als in sommige regio's er maar 2 noodhulpauto's zijn in het weekend, met een doorsnede van 30 kilometer.. (en dat komt voor) dan moet je wel eens wachten.. Of als er een groot incident is, waarbij meerdere noodhulpauto's nodig zijn, dan kan het zijn dat je ff moet wachten..

Maar als klant van de politie, met een acuut incident, sta je wel te kijken als je 45 minuten staat..

Andersom heb ik afgelopen december een "verdacht" persoon staande gehouden, en ik had binnen 8 minuten na melding (112) assistentie politie.. En de persoon is ook aangehouden voor de WWM (verborgen wapens) en voor de reden dat ik hem staande hield.. dat is dan wel even prettig dat je vlot extra handjes hebt..

Maar goed dat was in een stad, met uitgaansgebied op een uitgaansavond, wel in een buitenwijk...

Link naar reactie

hou op man, ik heb eens 45 minuten met een autodief in mijn handen gestaan. was toen de prinsemarij eindelijk kwam kwaaier op hun dan op dief .

Ik lig echt in een deuk over de onzinverhalen die over de politie worden verteld.

Of heeft niemand van dat verhaal gehoord waarbij een man bij de politie wilde en na de psychologie testen

en iq testen geconcludeerd werd dat hij niet werd geaccepteerd omdat hij feitelijk te slim was. De politie zoekt

ja-knikkers die liever in de auto blijven zitten met hun suikerdonut dan helpen. Hoe vaak ik niet situaties heb gezien

waarbij je de dienders in de auto ziet langsrijden, je ze met een blik aankijkt van er gebeurt wat, beschaamd

wegkijken en even flink gas geven om maar zover mogelijk weg te zijn, want er mocht wat gebeuren oh jee

dan moeten we uit de warme auto. Daar krijgen we niet genoeg voor betaald..

Of die politievrouw waarbij voor mijn deur de straat was afgezet, met het lint langs de voordeur, waarbij je je voordeur

opendoet om te zien wat er aan de hand is, je nog binnen je eigen voordeurdrempel staat en dus binnen je huis

wettelijk en die domme dombo zegt goh meneer wilt u naar binnen gaan, uh ik ben al binnen, om dan haar gelijk

probeerde te krijgen met een daadwerkelijke ruziemakerij en bedreiging met wettelijke maatregelen.

Geen aandacht van je vriendje gehad gisteravond meid? Sorry ik doe net de deur open, ik ben niet de crimineel hier.

En dan dreigen met allerlei maatregelen zoals arrestatie, ik sta gewoon binnen mijn eigen huis, wat als ik weg

moet naar een afspraak?? Mijn ervaring is dat de politie uit behoorlijk domme mensen bestaat die niet weten hoe

ze moeten reageren op gevaarlijke situaties, het is tenslotte maar een uniform..

Ik ben een voorstander van recht, maar als je het over de politie hebt denk ik eerder aan onrechtvaardigheid.

De omgekeerde wereld waarbij de crimineel als slachtoffer wordt gezien en het slachtoffer het nakijken heeft.

Link naar reactie

Vroeger kwamen de meldingen van de triggersensoren binnen bij de operators van de transactie verwerkende mainframes van de banken. Deze belden dan de politie. Door deze indirecte weg kwamen de agenten vaak te laat.

Dat het nu pas is geautomatiseerd verbaasd me, vooral als je kijkt hoeveel tijd en moeite we er vroeger mee kwijt waren!

Ik begrijp dat een hoop mensen liever niet worden opgenomen met een camera. Deze camera's (en die zijn ook niet nieuw in pinautomaten) heb ik een stuk minder bezwaar tegen, dan die in supermarkten, sigarenwinkeltjes, etc.

Word ik bij een pinautomaat overvallen, dan is er een gerede kans, dat de overvaller ook wordt opgenomen, wat overvallers afschrikt en de pakkans verhoogt.

Link naar reactie

Gast der_obergefreiter
O verrassend,

We gaan een topic wat interessant begin volgooien met negatieve verhalen over de politie :confused:

;)

Greener

neuh, niet echt noodzakelijk. Helaas is het wel zo dat meer mensen problemen hebben met functioneren van een log apparaat .

maar laten we back on topic gaan ., je hebt gelijk.

Link naar reactie

neuh, niet echt noodzakelijk. Helaas is het wel zo dat meer mensen problemen hebben met functioneren van een log apparaat .

maar laten we back on topic gaan ., je hebt gelijk.

De politie is er voor orde handhaving,het beschermen van de burgers van het land..

Kan je mij vertellen dat dit zo is, ervan uitgaande dat je niet je hele leven in een grot hebt gewoond?

Ik begrijp het on-topic blijven wel, maar waar ik vroeger het heerlijk vond om te discussieren over bestuur,

het logge politie apparaat, en de complexiteit van orde handhaving kijk ik nu gewoon naar de burger op zich.

Daar waar de politie voor in het leven is geroepen. Simpel gezegd, ik heb geen vertrouwen meer in de politie,

hoe ze ook draaien of keren, net als dat ik geen vertrouwen in politici meer heb, en dit kankergezwel raast zich

door alle hoeken van de maatschappij heen..financieen, bedrijven, politie, banken, regering..het hangt allemaal samen.

Als de politie niet doet waarvoor ze gemaakt is door bureaucratie, of een overgroot deel van de bevolking heeft weinig op met

de politie of heeft een onveilig gevoel en durft niet over straat, daar ligt volgens mij de essentie van het probleem en mogelijke

manieren zoeken om dit op te lossen, en dan maakt het niet uit dat het niet zo goed gaat, wel dat de maatregelen zichtbaar

zijn en men ziet dat eraan gewerkt wordt.

Niet dat het apparaat log is, dat weten we allemaal wel door eigen ervaring, je kan zoveel verklaren wat je wilt,

maar de politie heeft een doel, net als de de mens eet om te leven.

Je wilt tenslotte gewoon als burger veilig over straat willen, waarom kan dat niet?

Link naar reactie

De politie is er voor orde handhaving,het beschermen van de burgers van het land..

Kan je mij vertellen dat dit zo is, ervan uitgaande dat je niet je hele leven in een grot hebt gewoond?

Ik begrijp het on-topic blijven wel, maar waar ik vroeger het heerlijk vond om te discussieren over bestuur,

het logge politie apparaat, en de complexiteit van orde handhaving kijk ik nu gewoon naar de burger op zich.

Daar waar de politie voor in het leven is geroepen. Simpel gezegd, ik heb geen vertrouwen meer in de politie,

hoe ze ook draaien of keren, net als dat ik geen vertrouwen in politici meer heb, en dit kankergezwel raast zich

door alle hoeken van de maatschappij heen..financieen, bedrijven, politie, banken, regering..het hangt allemaal samen.

Als de politie niet doet waarvoor ze gemaakt is door bureaucratie, of een overgroot deel van de bevolking heeft weinig op met

de politie of heeft een onveilig gevoel en durft niet over straat, daar ligt volgens mij de essentie van het probleem en mogelijke

manieren zoeken om dit op te lossen, en dan maakt het niet uit dat het niet zo goed gaat, wel dat de maatregelen zichtbaar

Niet dat het apparaat log is, dat weten we allemaal wel door eigen ervaring, je kan zoveel verklaren wat je wilt,

Je wilt tenslotte gewoon als burger veilig over straat willen, waarom kan dat niet?

In elk vakgebied, heb je mensen die enorm goed hun werk doen, en sommigen die daar niets van bakken.. Of je nu politie, brandweerman/vrouw, arts, verpleegkundige, timmerman of logistiek medewerker bent. Je hebt kanjers, en sukkels..

De Politie bestaat niet.. Er zijn individuele politieagenten, die moeten werken soms onder moeilijke omstandigheden, en ja er zijn ook individuele agenten, die een situatie niet zo erg goed inschatten. De vele politieagenten moeten werken binnen een organisatie, die aan het veranderen is, en die de individuele agent echt nog niet optimaal ondersteunt. Ze krijgen slechts een beperkt aantal uren om te trainen voor hun werk. en voor het salaris is echt mager..

Het zijn geen supermensen, het zijn gewoon mensen, in niet een makkelijk baan.. (Nee, het is niet mijn job..)

Link naar reactie

Word ik bij een pinautomaat overvallen, dan is er een gerede kans, dat de overvaller ook wordt opgenomen, wat overvallers afschrikt en de pakkans verhoogt.

Pin automaat boefjes zullen er niet zo mee zitten gepakt te worden, hebben over het algemeen vrij weinig te verliezen. Grote jongens, die georganiseerd werken hebben over het algemeen een gewone baan, een goed leven, en genoeg geld en middelen achter zich. Dus meer te verliezen. Verwachtingskans dat je in Nederland 3 gewapende overvallers bij een pin transactie hebt staan met vluchtwagen is kleiner dan 1. Verwachtingskans dat een klein crimineeltje je met een mes je pin transactie afhandig maakt is hoger dan 12%. Cijfers uit Zuid Holland geven dit aan.

Link naar reactie

Gast der_obergefreiter

dan zou ik daar als een speer een eigen topic over openen , en dan wil ik dáár mijn mening over het al of niet functioneren van de diverse politiekorpsen geven.

Link naar reactie

Gast Bushmaster
Pin automaat boefjes zullen er niet zo mee zitten gepakt te worden, hebben over het algemeen vrij weinig te verliezen. Grote jongens, die georganiseerd werken hebben over het algemeen een gewone baan, een goed leven, en genoeg geld en middelen achter zich. Dus meer te verliezen. Verwachtingskans dat je in Nederland 3 gewapende overvallers bij een pin transactie hebt staan met vluchtwagen is kleiner dan 1. Verwachtingskans dat een klein crimineeltje je met een mes je pin transactie afhandig maakt is hoger dan 12%. Cijfers uit Zuid Holland geven dit aan.

Die boefjes hebben nog genoeg te verliezen hoor maat. Als je er maar lang genoeg mee rammelt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...