Ga naar inhoud
GENEGEERD

Advies voor radio gevraagd


sukikara

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mooi eerste bericht op een forum waar niemand u kent.

Ik zou zeggen probeer de zoek functie eens waarschijnlijk staat uw vraag er al een keer of 10 op.

Als u toch aan het zoeken bent bekijk dan even de topic voorstellen.

Hier stellen nieuwe leden zich voor.

Met vriendelijke groet

 

PowerBox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

 

Weet iemand waar ik een goedkope radio kan vinden die zowel op zonne-energie als op batterijen werkt?

 

Sukikara

 

lijkt me handig om te weten wat je ermee wilt kunnen

 

ik vermoed dat de goedkoopste fm radio op penlights genoeg is anders had je wel wat meer eisen gesteld ;) ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit naar deze te kijken en vraag me af of het wat is. Met koptelefoon verbruikt hij niet veel en hij laadt ook nog je mobieltje op. Hij is licht in gewicht en zo te zien (spat)waterdicht. Het is tegelijkertijd een zaklantaarn.

HIj werkt op zonne-energie en is opwindbaar. In de review wordt er wel geklaagd over de prijs, maar als je op andere radio's gaat googelen, dan vind ik hem in verhouding, het geld wel waard.

 

http://www.eco-logisch.nl/FreePlay-Companion-2698

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heb je hier iets aan, Emmy:

 

'Fazit: ein hochwertiges, energieeffizientes Kurbelradio. Zukunftssicher durch austauschbaren Akkupack. Für Camper mit Stil, die noch bis in die Nacht lesen möchten.'

 

http://www.wattgeizer.com/blog/kurbelradios-im-test/

 

Dank je! Op die pagina staat onderaan een vergelijk van alle aangeboden opwindradio's. Ik heb er een beetje op zitten studeren. De radio van mijn linkje stond er ook tussen. Er was mij alleen niet duidelijk hoe het precies zit met het oplaadpunt voor mobiele telefoons. Het lijkt me dat de eerste, de goedkope van nog geen vijftien euro allerlei mobieltjes kan opladen en de zwarte van 39,- euro alleen een nokia (die praktisch niemand meer heeft). Maar ja, het lijkt me dat er wel een kabeltje voor bestaat om er tussen te doen.

Ik zag ook dat bij sommige het accublok uitwisselbaar is. Dus dan zou je daarmee weer iets anders van stroom kunnen voorzien? Of om een opgeladen reserveblokje binnen bereik te hebben?

 

Ik hoor hier ook een tip dat een ouderwetse 'kristalontvanger' dus een radiootje zonder versterker of speakers wel eens van pas zou kunnen komen omdat die echt op minimale stroom werkt. Die kun je in noodgevallen altijd aan laten, oor-dopje in en het ontvangertje in een zakje van je kleding.

 

In elk geval weer een waardevolle tip om mee verder te komen. Thx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...