Ga naar inhoud
GENEGEERD

Brandend maagzuur


Aanbevolen berichten

Misschien een tip van niks, maar toch.

 

Ik kan me zo voorstellen dat je tijdens een crisis je normale eetpatroon niet kunt handhaven. Dat kan brandend maagzuur als gevolg hebben. Rennies preppen dus.

 

Maar het eten van gewoon ouderwets wit schoolkrijt heeft hetzelfde effect, is een stuk goedkoper en neemt minder plaats in. Wel voorzichtig doseren: niet meteen een heel krijtje opeten, maar met kleine stukjes het euvel bestrijden. Eierschaal (evt. gemalen) werkt ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik kan me voorstellen dat melk ineens niet meer voorhanden is.

 

Eerste tijd wel,tenminste op het platte land...vergeet niet met shtf komen de boeren niet van hun product af,en met beetje onderhandelen en laten zien dat je geen kwaad in de zin hebt kom je al ver.

Na SHTF....ligt er aan wat er gebeurt, maar je hebt kans dat er uiteindelijk koeien gewoon los lopen. En anders heb je nog wel andere dieren dat melk geeft....Was maar een idee voor als het wel voor handen is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste tijd wel,tenminste op het platte land...vergeet niet met shtf komen de boeren niet van hun product af,en met beetje onderhandelen en laten zien dat je geen kwaad in de zin hebt kom je al ver.

Na SHTF....ligt er aan wat er gebeurt, maar je hebt kans dat er uiteindelijk koeien gewoon los lopen. En anders heb je nog wel andere dieren dat melk geeft....Was maar een idee voor als het wel voor handen is

 

Je hebt het nu over weken. Nadat de loslopende koeien uit hun ellende zijn verlost, en de kinderboerderijen zijn leeggeroofd, kan een simpel krijtje toch echt uitkomst bieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschillende middeltjes bestrijden maagzuur.

Mijn oma (rip) ga me vroeger een stukje rauwe zuurkool. Maar ook een slokje zout water, zuiveringszout of meerdere keren een paar slokken melk drinken helpt.

Eet niet teveel, eet geen scherp gekruide gerechten en pas op met zeer koud of zeer warm voedsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschillende middeltjes bestrijden maagzuur.

Mijn oma (rip) ga me vroeger een stukje rauwe zuurkool. Maar ook een slokje zout water, zuiveringszout of meerdere keren een paar slokken melk drinken helpt.

Eet niet teveel, eet geen scherp gekruide gerechten en pas op met zeer koud of zeer warm voedsel.

 

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/27995-brandend-maagzuur-spastische-darmen-natuurlijke-remedies.html

En nog veel meer tips

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar tips die mogelijk helpen:

•Kauwen op havervlokken

•Kauwen op amandelen zonder zout

•Kauwen op een stuk bruin brood

•Leg uw hoofd hoger dan uw lichaam, met behulp van kussens

•Buk niet voorover maar hurk als u iets moet oppakken

•Een kopje vanille vla, langzaam oplepelen, bindt het zuur iets

•Beweeg langzaam, ga rustig op bed liggen met uw hoofd op enkele kussens. Vermijdt gedachten aan eten want gek genoeg kan het daardoor erger worden.

•Zorg dat u wat bruinbrood (en een glaasje water of melk) naast uw bed heeft staan.

•pepermunt eten

•een beker warme melk (zo heet mogelijk opdrinken)

•een mespunt kaneel

•wat drop eten

•een schaaltje naturel kwark eten (zonder suiker!)

 

Bron: tips tegen brandend maagzuur | Mens en gezondheid | Ziekten

 

En een goede site voor natuurlijke middelen tegen maagzuur en vele andere aandoeningen:

http://www.natuurgeneeskunde-praktijk.nl/index.php?pagina=maagzuur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een stukje rauwe aardappel werkt ook als een rennie.

 

Je bent me voor! dit werkt erg goed, zeg ik als ervaringsdeskundige. Beter dan een renie eigenlijk. Alleen niet teveel van eten, dan is het niet zo goed en helemaal stuk kouwen voordat je het doorslikt. Raspen heeft het beste effect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...