Ga naar inhoud
GENEGEERD

Alcohol brandertje maken van zwerfafval


Castaway

Aanbevolen berichten

Ik ben naar aanleiding van een artikel wat ik ooit ergens gelezen heb alcohol brandertjes gaan maken van bier/limonade blikjes. De achterliggende gedachte bij dit artikel was dat je tijdens een wandeling de moeite neemt om blikjes die je langs de weg tegenkomt met je meeneemt. Na een nuttige wandeling kan je dan in zo'n drie kwartier je brandertje van blikjes maken. De brandertjes werken volgens hetzelfde principe als een gewone trangia spiritus brander en wegen maar een paar gram. Ik gebruik ipv spiritus bio ethanol wat nagenoeg reukloos is en fantastisch werkt. Op het internet zijn allerlei links te vinden om dit zelf te doen en met een mes,schaar en priem of boortje of punaise kom je een heel eind. In Amerika doen ze met dit soort zelfbouw brandertjes wedstrijden wie het snelst een bepaalde hoeveelheid (0.4 ltr) water kan koken. Misschien een aardig idee voor een toekomstig treffen? Foto's van mijn eigen branders krijg ik niet voor elkaar om bij te voegen maar mocht iemand interesse hebben kan ik ze altijd opsturen.

 

Castaway

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot

Hoi Castaway, er zijn al topics over dit onderwerp. Zoek even met de zoekfunctie.

In de opmerkwerkbalk rechts van de smileys, staat een knopje "insert Image". Dat moet wel lukken toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben naar aanleiding van een artikel wat ik ooit ergens gelezen heb alcohol brandertjes gaan maken van bier/limonade blikjes. De achterliggende gedachte bij dit artikel was dat je tijdens een wandeling de moeite neemt om blikjes die je langs de weg tegenkomt met je meeneemt. Na een nuttige wandeling kan je dan in zo'n drie kwartier je brandertje van blikjes maken. De brandertjes werken volgens hetzelfde principe als een gewone trangia spiritus brander en wegen maar een paar gram. Ik gebruik ipv spiritus bio ethanol wat nagenoeg reukloos is en fantastisch werkt. Op het internet zijn allerlei links te vinden om dit zelf te doen en met een mes,schaar en priem of boortje of punaise kom je een heel eind. In Amerika doen ze met dit soort zelfbouw brandertjes wedstrijden wie het snelst een bepaalde hoeveelheid (0.4 ltr) water kan koken. Misschien een aardig idee voor een toekomstig treffen? Foto's van mijn eigen branders krijg ik niet voor elkaar om bij te voegen maar mocht iemand interesse hebben kan ik ze altijd opsturen.

 

Castaway

 

Bedankt voor de tips..( dat zal je nog vaak moeten doen want ben niet superhandig met de pjoeter) de foto moest even verkleind worden om wat voor reden dan ook .

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Bedankt voor de tips..( dat zal je nog vaak moeten doen want ben niet superhandig met de pjoeter) de foto moest even verkleind worden om wat voor reden dan ook .

 

groetjes

 

Geen probleem, graag gedaan.

Daarvoor zijn we hier met zn allen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ben er groot fan van en had ook wat opgezocht ter voorbreiding.

Moet nog gaan bouwen ,wel alvast wat spiritus gekocht,drank-blik aan het verzamelen.De blikjes exotische Foco Cononut juice van de toko zijn lekker stevig.

 

Ook ben ik voedselblik aan het bewaren ( leeg ja ) om die als woodstove op convectie te maken.

Check deze eens: http://www.youtube.com/user/tetkoba?feature=watch .Geweldig hoe Japanners alles weer perfectioneren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag: Als de spiritus bijna op is maar het brand nog wel, kun je dat er wat bij gooien zonder eerst het vuur te doven en koud te laten worden? Dit schijnt namelijk niet te kunnen met brandgel dus ik vroeg het me af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag: Als de spiritus bijna op is maar het brand nog wel, kun je dat er wat bij gooien zonder eerst het vuur te doven en koud te laten worden? Dit schijnt namelijk niet te kunnen met brandgel dus ik vroeg het me af.

 

Hoi IsaBo,

 

Doe dat alstublieft nooit !! al teveel mensen hebben hier heel veel spijt van. Zelfs als je denkt dat je brander uit is voor de zekerheid nog afdekken met dekseltje of zoiets.

 

Groetjes,

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi IsaBo,

 

Doe dat alstublieft nooit !! al teveel mensen hebben hier heel veel spijt van. Zelfs als je denkt dat je brander uit is voor de zekerheid nog afdekken met dekseltje of zoiets.

 

Groetjes,

 

Dank je. Dus ook bij spiritus niet doen. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

fiber glass? is dit gewoon van dat gele glaswol isolatie materiaal?

 

en hoe vaak kan je dit (her)gebruiken?

 

Zag btw ook nog n leuke van een axe deo spuitbusje :

 

Het fiberglass is iets anders van structuur dan het isolatie materiaal. Je kan het ook vinden in de brandertjes van een gourmet stel. Ik heb bij de lokale kringloopwinkel 5 van die branders gekocht voor 1 euro. mooie deo brander op die link btw

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...