Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mensen in "noodsituatie"


Gast Pretletter

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Dick Berts

Ha, ha, Pretletter. In mijn jonge jaren had ik een studentenbaantje op het hoofdkantoor van het GVB in Amsterdam, dat toen nog in het Scheepvaarhuis zat. Daar hadden ze een paternosterlift. Van die ronddraaiende bakken, waar jij tijdig in- en uit moet springen. Zoals je in onderstaand filmpje kunt zien draaien die bakken op een veilige manier rond, maar iedereen dacht altijd, dat je op je kop terecht kwam als je te lang in de paternoster bleef staan. Dat leidde tot menige panieksprong uit dat ding. Een van de directeuren van het GVB was namelijk eens expres in dat ding blijven zitten en op zijn hoofd gaan staan toe hij er weer uit kwam :D

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Paternoster_%28lift%29

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het erge is dat iedereen meteen in paniek raakt en elkaar onder de voet loopt, terwijl ze ook gewoon rustig naar beneden kunnen gaan en er van weglopen. 5 mensen gewond. Schande toch?

Dat was ook het punt dat de OP maakte. Het is inderdaad te triest voor woorden dat de 'man in de straat' compleet ontdaan lijkt van iedere alertheid en overlevingsinstinct. En dit is nou niet wat je noemt een scheepsramp of zo... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.youtube.com/watch?v=IrXmdtPO6LQ

 

Ik laat deze nog wel eens zien op bedrijven, niet voor "het plezier" van een goed fikkie. Maar om aan te geven dat mensen zich als vee gedragen.

Op 1.10 wordt er nog gefeest naast de vlammen. Op 2.10, een minuut later loopt men over elkaar heen.

En alleen door training en discipline reageer je correct (meestal) de rest rent voor zijn leven....hard...en in alle richtingen over elkaar heen.

 

En het gekke is, pas als men veilig is, draait men zich om om te kijken of ze een ander kunnen helpen.

Zelfbehoud, en angst voor de dood doen rare dingen met iedereen, ook mij, ook jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk naar deze video, hoe mensen reageren als een roltrapke vreemd doet. Dat beloofd wat voor een groot deel van de bevolking WTSHTF......

http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2013/01/roltrap_slaat_op_hol_5_gewonde.html

 

 

dat wordt dan weer een aantal rechtzaken van een paar miljoen dollar die de gedupeerde dan krijgen van de overheid

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Riesie gruwelijk! Idd gezien tijdens BHV training. Vuur kan zo snel gaan en paniek slaat dan snel toe idd. We zijn toch kudde dieren.

 

Dit filmpje wordt volgens mij juist vaak vertoond bij BHV trainingen (ook bij die van mij) om te laten zien hoe snel iets kan escaleren. Wie denkt nu dat een paar bankjes die in de fik staan er binnen een minuut of wat toe leiden dat de volledige tribune in fik staat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha, ha, Pretletter. In mijn jonge jaren had ik een studentenbaantje op het hoofdkantoor van het GVB in Amsterdam, dat toen nog in het Scheepvaarhuis zat. Daar hadden ze een paternosterlift. Van die ronddraaiende bakken, waar jij tijdig in- en uit moet springen. Zoals je in onderstaand filmpje kunt zien draaien die bakken op een veilige manier rond, maar iedereen dacht altijd, dat je op je kop terecht kwam als je te lang in de paternoster bleef staan. Dat leidde tot menige panieksprong uit dat ding. Een van de directeuren van het GVB was namelijk eens expres in dat ding blijven zitten en op zijn hoofd gaan staan toe hij er weer uit kwam :D

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Paternoster_%28lift%29

 

Geweldig! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...