Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat zit er in jouw EDC?


Sneard

Aanbevolen berichten

Nav dit draadje: http://preppers.nl/forum/threads/9958-Jouw-EDC! ook maar eens een foto gemaakt van mijn EDC.

Dit heb ik in principe altijd op mij, alleen is het meestal of de leatherman of de kershaw en niet beide, soms wel.

In sommige gevallen heb ik een mini EHBO kitje bij mij, maar da's niet veel meer dan wat pleisters, tape en pijnstillers.

In de auto heb ik meer spullen.

 

DSCF0002.jpg.72d921af7aa58f614dbc7aeb336d3cd8.jpg

 

Edit:

 

En meestal 1 van deze horloges:

 

20140603_002.jpg.0ec0275d3de94c9c63e120feab827f14.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast ghostwhiper

Wat ik tegenwoordig bij me draag:

Aan mijn riem in een foudraaltje:

Leatherman sidekick

Exotac nanostriker

Olight s15 (soms in de jas of broekzak)

 

In mijn broekzakken:

Portefeuille

Sleutels auto's en huis

Telefoon

Aansteker die minimaal half vol is.

Pakje van nelle zwaar xl met extra pakje vloeitjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht, al die foto's van stoere mannen en vrouwen.... Ik mag niet meer achterblijven nu

 

Altijd aan de riem/in de broekzakken:

[ATTACH]10652[/ATTACH]

 

Altijd in mijn jas:

[ATTACH]10653[/ATTACH]

 

Ideeën? Suggesties?

 

CtM

 

investeer 20 euro in een Led Lenser P2 of P3 en maak van dat rode lampje een lucifer of tinderbox.

 

voor 10-12 euro heb je een nylon leathermanhoesje voor de wave, deze kan je op je riem dragen en je sidekick en nog wat andere spullen instoppen.

de P2 en de P3 passen in de elastische tubezakjes van dit hoesje. in de andere kan gerust een brede firesteel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

WP_20140604_001.jpg.65ac693afd817a59ec43f6bf6edbba51.jpg

Wat u ziet:

 

Schoudertas

hoesje telefoon (zonder tellie, daar is de foto mee gemaakt)

Poncho met afbeelding leuke dame

Portemonnee

Sleutels

Labello

Sultana

Agenda/pen/notitieblok

Bear Grylls survival blaadje*

Kompas met thermometer* (met thermometer was goedkoper dan zonder)

Stukje touw*

Aansteker*

Zakdoek*

Doosje voor spullen met sterrtje

Watten en drogerpluis*

Zwitsers mes met zaag*

Firesteel*

 

Hier te zien mis ik nog een klein lampje en klein flesje water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

investeer 20 euro in een Led Lenser P2 of P3 en maak van dat rode lampje een lucifer of tinderbox.

 

voor 10-12 euro heb je een nylon leathermanhoesje voor de wave, deze kan je op je riem dragen en je sidekick en nog wat andere spullen instoppen.

de P2 en de P3 passen in de elastische tubezakjes van dit hoesje. in de andere kan gerust een brede firesteel.

Mijn neefje heeft een Led Lenser P3, ik was eigenlijk niet onder de indruk, voor 20 euro (voor de P2, de P3 ligt rond de 30 euro) kan je veel beter krijgen, Led Lenser is een bekend merk, maar zeker niet het beste. Zowel de Lumintop Worm, Olight i3 of bvb de Thrunite Ti2 en andere AAA-lampjes zijn veel krachtiger hebben verschillende standen en zijn kwalitatief minstens gelijkstaand voor minder geld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn neefje heeft een Led Lenser P3, ik was eigenlijk niet onder de indruk, voor 20 euro (voor de P2, de P3 ligt rond de 30 euro) kan je veel beter krijgen, Led Lenser is een bekend merk, maar zeker niet het beste. Zowel de Lumintop Worm, Olight i3 of bvb de Thrunite Ti2 en andere AAA-lampjes zijn veel krachtiger hebben verschillende standen en zijn kwalitatief minstens gelijkstaand voor minder geld...

 

P2 en P3 kosten evenveel als je 30 euro voor dit ding gaat neertellen dan heb je geen prijzen vergeleken.

--> dit is de duurste winkelketen van belgie betreft gear --> http://www.asadventure.com/benl/led-lenser-zaklamp-p-3-2521b80003?id_colour=4168

--> dit heb ik gevonden in nederland --> http://www.conrad.be/ce/nl/product/572523/LED-Lenser-P3-BM-Mini-zaklamp-LED-Werkt-op-batterijen-35-g-Zwart-8603?ref=searchDetail

Voor minder dan 20 euro krijg je het lampje, een lanyard, een nylon tasje, 2 batterijen en een pocketclip die je kan wisselen zodat je deze op je pet kan zetten.

 

Ik kies net dit lampje omwille van 1 stand geen elektronische foefjes, dus gewoon aan en uit. De full moon straal en het fast focus systeem is erg handig. Ik doe al meer dan anderhalf jaar met hetzelfde AAA batterijtje en gebruik em toch wel regelmatig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

P2 en P3 kosten evenveel als je 30 euro voor dit ding gaat neertellen dan heb je geen prijzen vergeleken.

--> dit is de duurste winkelketen van belgie betreft gear --> http://www.asadventure.com/benl/led-lenser-zaklamp-p-3-2521b80003?id_colour=4168

--> dit heb ik gevonden in nederland --> http://www.conrad.be/ce/nl/product/572523/LED-Lenser-P3-BM-Mini-zaklamp-LED-Werkt-op-batterijen-35-g-Zwart-8603?ref=searchDetail

Voor minder dan 20 euro krijg je het lampje, een lanyard, een nylon tasje, 2 batterijen en een pocketclip die je kan wisselen zodat je deze op je pet kan zetten.

 

Ik kies net dit lampje omwille van 1 stand geen elektronische foefjes, dus gewoon aan en uit. De full moon straal en het fast focus systeem is erg handig. Ik doe al meer dan anderhalf jaar met hetzelfde AAA batterijtje en gebruik em toch wel regelmatig.

Ieder zijn ding natuurlijk, maar als ik voor dezelfde prijs even goede kwaliteit kan krijgen, met meer mogelijkheden en een veel grotere lichtopbrengst op dezelfde batterij, dan weet ik ook wat kiezen

Het feit dat de Led Lenser kan focussen wordt dan ruimschoots goed gemaakt door de veel grotere lichtopbrengst van de concurrenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder zijn ding natuurlijk, maar als ik voor dezelfde prijs even goede kwaliteit kan krijgen, met meer mogelijkheden en een veel grotere lichtopbrengst op dezelfde batterij, dan weet ik ook wat kiezen

Het feit dat de Led Lenser kan focussen wordt dan ruimschoots goed gemaakt door de veel grotere lichtopbrengst van de concurrenten.

 

Grotere lichtopbrengst betekend ook dat je batterij sneller leeg zal zijn, meer mogelijkheden betekend in meeste gevallen meer geklungel in noodsituaties. 20 lumen is voldoende om je weg te vinden en niet op te vallen.

 

Ik heb geen grotere lichtopbrengst nodig, het verlicht de objecten of ruimte dat ik verlicht wil zien en in geval van nood kan ik m'n tegenstander verblinden. 1 knopje aan de achterkant van het lampje en half indrukken is seinen, volledig indrukken is vastzetten. Keep It Stupid Simple...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grotere lichtopbrengst betekend ook dat je batterij sneller leeg zal zijn, meer mogelijkheden betekend in meeste gevallen meer geklungel in noodsituaties. 20 lumen is voldoende om je weg te vinden en niet op te vallen.

 

Ik heb geen grotere lichtopbrengst nodig, het verlicht de objecten of ruimte dat ik verlicht wil zien en in geval van nood kan ik m'n tegenstander verblinden. 1 knopje aan de achterkant van het lampje en half indrukken is seinen, volledig indrukken is vastzetten. Keep It Stupid Simple...

Hoe snel je batterij leeg is hangt af van je regulatie in je zaklamp zelf (ben even de correcte benaming kwijt van dat onderdeel), één van de betere daarin is trouwens de Lumintop Worm en nog enkelen die hetzelfde circuitboardje gebruiken. Tank007 daarentegen is meestal het andere uiterste.

Daarbij, dat is dan weer een voordeel van de verschillende lichtstanden, wil je lang gebruik maken van je zaklamp ga je voor een lagere stand, wil je veel licht kan je kiezen voor een hogere stand, dus dat is mijn inziens zeker geen gimmick.

 

Best leuk, dat Chineze spul.

Moet je voor de gein eens op dx.com kijken, daar wordt je doodgegooid met leuke lampies voor weinig.

Is wel een beetje een loterij, meestal zijn de specs nogal opgeblazen (gebruiken meestal niet de ANSI-standaard) en de kwaliteit varieert ook nogal, ik heb nog maar 1 zaklampje dat is kapot gegaan en dat is zo een Chinees lampje, één van de meer bekende dan nog wel, de SIPIK-SK68, deed het na 2 maand opeens niet meer, geen idee waarom, moet er nog eens wat gedetaileerder naar kijken, maar nog geen zin gehad en zaklampen genoeg.

Budgettair gezien kan je daar echter idd wel goede kopen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

 

 

Is wel een beetje een loterij, meestal zijn de specs nogal opgeblazen (gebruiken meestal niet de ANSI-standaard) en de kwaliteit varieert ook nogal, ik heb nog maar 1 zaklampje dat is kapot gegaan en dat is zo een Chinees lampje, één van de meer bekende dan nog wel, de SIPIK-SK68, deed het na 2 maand opeens niet meer, geen idee waarom, moet er nog eens wat gedetaileerder naar kijken, maar nog geen zin gehad en zaklampen genoeg.

Budgettair gezien kan je daar echter idd wel goede kopen doen.

 

Klopt.

Maar leuke bijkomstigheid zijn de gebruikers-reviews.

Dat verhoogt je kans weer een beetje.

 

Standaard lamp moet je standaard goede kwaliteit nemen.

 

Extra prepdingen kunnen best van zo'n site komen, of van de Lidl of Aldi, wat mij betreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

investeer 20 euro in een Led Lenser P2 of P3 en maak van dat rode lampje een lucifer of tinderbox.

 

voor 10-12 euro heb je een nylon leathermanhoesje voor de wave, deze kan je op je riem dragen en je sidekick en nog wat andere spullen instoppen.

de P2 en de P3 passen in de elastische tubezakjes van dit hoesje. in de andere kan gerust een brede firesteel.

 

Dank, maar financiëel is het geen optie om dit 7-ledlampje te vervangen. Firesteel is van het welbekende merk: lightmyfire!

 

Ik zal zoiezo onthouden dat een smal en fel zaklampje van gedegen kwaliteit een dikke internet-research waard is.

 

Thnks for the info @carismo!:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@carismo @larik ea ik zie allemaal gasaanstekers bij jullie EDC , een kleine tip (want zo kunnen ze leeglopen ) wikkel net onder het knopje wat je naar beneden drukt een stukje

elektriciteit isolatie tape zodat dit knopje niet naar beneden gedrukt kan worden tevens kun je als je dat wilt 1 of 2 naalden hierbij doen .

Op deze manier kan je aansteker niet per ongeluk leeglopen, heb je tevens een stukje isolatie tape bij je (wat handig kan zijn ) en eventueel 1 of 2 naalden (die je niet kunnen prikken :D )

ik vind de doorzichtige gasaanstekers prettiger omdat je kunt zien hoeveel gas er nog in zit en in Belgie verkopen ze van die gasaanstekers met onderin een kleine bright lLED

hetgeen handig kan zijn als back-up (is geen topkwaliteit maar zover als ik ze gebruikt heb werkten ze bijna altijd en het neemt geen verdere ruimte in )

 

DSCF8563.JPG.b782e0296df89d2f96b7c513cf094e6f.jpg

DSCF8559.JPG.75b2cd3f691c19ee25ab1b5023f659ab.jpg

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een eerdere posting heb ik mijn "My Survival Tube" beschreven. In de praktijk blijkt dit concept niet te werken. Een EDC die je niet dagelijks draagt is geen EDC meer. Ik betrap mezelf er op dat ik eigenlijk alleen mijn portefuille en sleutelbos dagelijks bij mij draag.

Voor mijn verjaardag heb ik een nieuwe wat grotere portefeuille gekregen. Een "Maxpedition CMC Wallet".

Foto's van deze portefeuille zijn in zowel gesloten als open toestand hieronder weergegeven.

 

CMC_1.jpg.991a0dbe7436f3b536c19f0cadb5f942.jpg

 

CMC_2.jpg.ec10d8dab71bdab72a7ace883a81aba1.jpg

 

Op foto hieronder is gedocumenteerd getoond wat er in de "Maxpedition CMC Wallet" zoal aanwezig is.

Veel EDC-items zijn herkenbaar en behoeven geen nadere uitleg.

 

EDC_CMC.jpg.9a6ee24a48afd7220e001e145242f8f3.jpg

 

Een paar items behoeven wel enige uitleg:

 

  • De Stanley blade gemonteerd in een sleutelhangerlabel is op dit forum reeds besproken [1] [2].
  • De bloedstelpende Chitosan -folie (linksonder in foto) is vermeld in een eerdere posting.
  • Een SD Memory card met deels geëncrypte informatie. De geëncrypte bestanden zijn 'zelfuitpakkend' omdat op gast-machines de encryptieprogramma's in de regel niet aanwezig zijn.
  • Tevens getoond een zg. tindercard. De bereiding van tindercards heb ik niet eerder gepubliceerd. Men moet uitgaan van de fijnste soort golfkarton van ca. 1 - 1,5 mm dik. De 'kanaaltjes' in dit karton zijn zó dun dat deze gemakkelijk gesmolten waxine of kaarsvet cappillair opzuigen. Kaartjes laten afkoelen. Mooie tinder! Brandt lang! Watervast! Deze tinderkaartjes kun je perforeren en bv. ook aan een fire-set hangen (zie foto). Kaartje is echter niet aan te steken met een firesteel. Let op dun karton voordat u het weggooit. Heel vaak is dit toch golfkarton. Hoe fijner de 'golf' hoe beter de tinder kaartjes het doen.

 

Tenslotte nog een gedocumenteerde foto van mijn sleutelbos:

 

Sleutel.jpg.b78373461c0dfe598c4b5ff5f1120ad5.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hieronder mijn EWH (Elke Wandeling Heuptasje), wat ik meeneem als ik een lekkere wandeling (met mijn 4-voeters) maak.

 

Het doel hiervan is niet overleven of in SHTF thuiskomen, maar om tijdens calamiteiten tijdens het wandelen mijzelf, of de honden, te voorzien van vocht en de tijd uit te zingen tot ik hulp heb. Vandaar de telefoon.

Machete heb ik niet altijd mee, hangt er vanaf of ik onderhoud aan de wandelpaden wil doen of niet.

Op de foto missen nog een Sultana koekje oid waarvan ik altijd wel 1 of 2 van mee heb, tevens mijn hoed/pet om mijn hoofd te beschermen tegen de zon.

De sporttape is om vingers of enkels mee te kunnen intapen (of ergens anders voor, EHBO).

 

En nee, er mist geen aansteker of Firesteel, het laatste waar je op deze rots je druk om hoeft te maken is de kou. In de plaats daarvan; zonnebrandcrème.

 

P1070466.50.jpg.a373dae6d28d85c8d8452694e102814c.jpg

 

P1070459.jpg.c8d74a2c4e6a24ee5c0c3a8f35cffe6d.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Allemaal,

Hierbij mijn EDC, ben er eindelijk trots genoeg op om het te durven posten. Maar er zal nog veel toegevoegd worden! :D

 

saqavara.jpg

 

Op deze foto zie je: (links naar rechts, boven naar beneden)

- Mijn telefoon, een iPhone 4, zeker aan vernieuwing toe maar helaas het geld er niet voor (over).

- Mijn portemonnee, van VVV-Venlo uit 2008, toen ze nog konden voetballen ;)

- Een zelfgemaakte Paracord armband (als iemand er een wil kopen voor een paar euro's dan meld hij zich maar, heb nog genoeg touw over.)

- Apple Earpods, misschien niet de beste oordopjes maar ze zien er zeker niet verkeerd uit en ook niet de duur (en ja, ik berg ze altijd terug op in het doosje, knap hè :) )

- Fenix LD01, misschien een duur lampje maar zeker zijn geld waard.

- Leatherman Micra, heb hem net binnengekregen dus kan er nog weinig over zeggen maar hij ligt fijn in de hand en perfect geschikt voor EDC.

- En als laatste mijn sleutelbos, niks bijzonders alleen wat sleuteltjes en een flesopener.

 

Ook heb ik meestal mijn zonnebril bij me, de RayBan New Wayfarer's, heb hem nog niet veel meegenomen maar heb mezelf nu voorgenomen dat wel te doen sinds ik er €225,- ingestoken heb.

 

En als laatste draag ik af en toe nog een pet voor de lol maar die is niet echt EDC.

 

Dat was mijn EDC dus.

 

Bedankt voor het lezen, :)

Sam

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry maar mijn eerste reactie is: WTF?!

 

Earpods?

€225 voor een zonnebril uitgeven en dan aangeven dat een Fenix LD01 misschien wel duur is?

 

Help me eens op weg, ik ben het nu echt haast kwijt......snap er echt niks meer van.....

 

EDC

 

ook wel Every Day Carry.

 

Hoeft geen reet met "preppen", "bushcraft" of "survival" te maken te hebben. Hij heeft elke dag oordopjes bij zich ofwel Every Day Carry.

 

 

Vijftien jaar he, nog niet uitontwikkelde prefrontale kwab...lijkt me een logische verklaring.

 

Je geintjes waren even geinig.

 

Even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry maar mijn eerste reactie is: WTF?!

 

Earpods?

€225 voor een zonnebril uitgeven en dan aangeven dat een Fenix LD01 misschien wel duur is?

 

Help me eens op weg, ik ben het nu echt haast kwijt......snap er echt niks meer van.....

 

Klopt, heb die zonnebril een paar jaar geleden gekocht. Achteraf een grote geldverspilling, maarja toch maar het beste ervan uithalen ;).

 

En wat is er met Earpods? De halve wereldbevolking gebruit die vandaag de dag. Ik vind de geluidskwaliteit niet slecht voor z'n geld.

 

Vijftien jaar he, nog niet uitontwikkelde prefrontale kwab...lijkt me een logische verklaring.

Hoi Stuudje,

Kun je misschien een keer leren accepteren dat ik 15 ben. Ik zeg toch ook niets beledigends over jou? Ik vraag me af waar dat al die tijd voor nodig is. Iedereen maakt fouten. Ik geloof niet dat er iemand op deze wereldbol is die nog nooit een miskoop/foute keuze heeft gemaakt.

 

Sam

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sam's EDC

 

ietwat ironisch toch?

 

Van uitgemaakt worden voor "troll" nu zelf "getroll'ed" worden door forumlieden.

 

Je kan op het profiel van een lid klikken. Zie je links een aantal opties. Optie #3 aanklikken. "Voeg toe aan Negeer lijst"

Scheelt hoopjes irritatie. Net zelf ook weer gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...