Ga naar inhoud
GENEGEERD

Scherpste mes op de wereld?


Revolutionair-Anarchist..

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Vroeg je zo iets van de week ook al niet?

 

Oh nee dat ging over een helicopter....

 

Een mes is zo scherp als je hem slijpt.

Voor mij persoonlijk is.een goed en betaalbaar jachtmes er 1 van Gerber. Heb hem zelf en kan niet.zonder.

Wat voor jou het beste mes is, is het mes wat jij persoonlijk het best in de hand vind liggen.

Dus ga er op uit. Test verschillende winkels en maak jouw keuze.

Voor een goed jachtmes moet je er 1nemen waarvan het staal doorloopt in het handvat. Dit om het breken van je lemmet te voorkomen.

 

Succes ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Revolutionair-Anarchist.. Vreemde vraag. Inderdaad zo scherp als je 'm zelf slijpt/laat slijpen. Wel is het zo dat staalsoorten waar een V van Vanadium in voorkomt over het algemeen iets scherper te krijgen zijn, maar dan praten we over niveaus boven 'stupid sharp'. Beter kan je je afvragen welk mes het langst scherp blijft denk ik. Mind you: hoe harder het staal, hoe langer het scherp blijft, hoe onmogelijker (lees: moeilijker) het is om te slijpen als het eenmaal bot is. Over het algemeen worden Rockstead knives gezien als de crème de la crème qua edge holding. Reken op een duizendje aan EUR of meer. Echter is dat voor jou jachtdoeleinden totaal onnodig. Zie de shitload aan herten die Virtuovice de afgelopen vijf jaar gevild heeft. Zijn favoriete deer dressing knife is een Bark RIver Gunny A2 rampless, zelfs in het vochtige klimaat waar hij woont.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bushmaster

In een notendop, en ja ik ben het met @Holbewoner eens, gebruik de zoekfunctie.

 

Elk mes heeft een eigen vorm en eigen eigenschappen die bepalen voor welke taken ze al dan niet geschikt zijn.

Een jachtmes, let wel een goed jachtmes heeft een comfortabel handvat met een goede grip (vorm, uitvoering, en samenstelling altijd persoonlijk).

Bij de jacht is een fijne snede zeer belangrijk aangezien je vlees nauwkeurig wil snijden. Meestal een flat grind met secondary bevel, maar een hollow grind werkt ook prima. Maar ook met een scandi snijkant kun wonderen verrichten.

Serraties (bekende broodmesribbels) worden amper gebruikt, zijn meer om touw of dik leer te snijden, en komen NIET op een jachtmes voor omdat deze het materiaal kapot scheuren. Een jachtmes bestaat bij voorkeur uit een vast lemmet.

Staalsoorten zijn er legio, ook hier weer: wat is je voorkeur, carbon, stainless, high carbon?

Ik gebruik om wild schoon te maken een Buck alpha hunter zakmes, met guthook. Aan de achterzijde van het lemmet zit een simpel geslepen haak om de huid open te ritsen en daarmee de ingewanden te sparen.

buck-alpha-hunter.jpg.c89b8da62e1cf5b9bf61280787fdc600.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

het scherpste mes van de wereld? messen gemaakt van (vulkanisch) glas. worden zelfs als scalpels gebruik . maar da's waarschijnlijk niet echt "he-man"like en sensationeel, vrees ik .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 jaren later...

 

Op 8-1-2013 om 00:07, Revolutionair-Anarchist.. zei:

wie kent er heel goed mes wat scherp is wil het gebruiken voor het jagen.

Misschien is het deze wel, maar het is wel de duurste mes die ik ooit heb gezien.

 

995453005_fkhk9cxbm03-fallkniven.thumb.jpg.613970abf99335c4cd1e7d53cda1977d.jpg1000913167_fkhk9cxbm04-fallkniven.thumb.jpg.f105801faa1a27da3d343a0f1d2c2c3c.jpg

1922651034_fkhk9cxbm07-fallkniven4.thumb.jpg.b6dcde48615a0e01b10fb6b33e379a1f.jpg

Nu in de aanbieding voor schrik niet, 

€ 2.169,95 nu voor € 2.573,00

-15%

JE BESPAART € 403,05

https://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-fallkniven-hk9cxbm-prestige-knife-jachtmes.htm?gclid=Cj0KCQiA7YyCBhD_ARIsALkj54pr2CRw1E2NybCHbz-Z3jKyvgN0ZcLB7IGcjQsk4ry-NEdtzf7uJ3gaApzxEALw_wcB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
  • 2 maanden later...
wie kent er heel goed mes wat scherp is wil het gebruiken voor het jagen.
Ik denk niet dat je alleen moet kijken naar de scherpte, maar vooral naar hardheid van het staal en dat deze niet gevoelig is voor corrosie.

Volgens mij is vg10 staal prima. Ik heb een goed mes van het merk Joker en deze is dik prima. Mooie zware kwaliteit. Blijf lang scherp en is goed te slijpen

Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...