Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zo, dat was ff een kijkje inside...............

Schokkend om te zien en te horen allemaal.

En inderdaad, dat kan hier ook gebeuren, Doel (België, naast de deur) wordt weer opgestart, ik geloof nog voor het volledig is vrijgegeven voor veilig opstarten, waarom dat is ?

Ook vreemd dat hier verder ook nog niet op gereageerd is ?

Het lijkt wel of de mensheid moe is van alle ellende, bijna zeker wetend dat er nog meer zal volgen op dit pad...............:(

1 vrouw vertelde in de documentaire over Fukushima: ik schaam me omdat ik ook een mens ben............... dat heb ik ook al verschillende keren gedacht.............

Deze post delen

We hebben totaal geen idee wat deze ramp veroorzaakt heeft en wat er nog veroorzaakt gaat worden.

Het is de grootste ramp veroorzaakt door de mensheid en "we boltly go where no man has gone before" jammer dat het in dit geval geen prestatie is waar we trots op kunnen zijn..

Grt

Kans

Deze post delen

Ongelooflijk, moeten smeken om kinderen en mensen te evacueren.

Deze ramp is veroorzaakt door de gemanipuleerde aardbeving met daarop volgend de tsunami!! De gevolgen gaan verder reiken dan tjernobyl. Er zitten nog zoveel mensen in het besmette gebied.. te triest voor woorden.

xxbirgittexx

Deze post delen

"Unless we change, the politicians won't"

Vond ik een geweldige uitspraak van één van de vrouwen.

Indirect, maar zeker doordat wij het toelaten, kiezen wij er zelf voor dat nucleaire energie nog steeds een kans maakt.

Ik schaam mij niet dat ik een mens ben. Ik schaam mij dat de soort mens zich gedraagt als pubers.

Dat is van mij, ik wil meer, dat interesseert mij niet, wat maakt mij dat uit, maak je niet druk.

Gelukkig heeft ellende de eigenschap mensen aan het denken te zetten.

Jammer dat er ellende voor nodig is om mensen aan het denken te zetten.

Een mooi beeld was de struisvogel die het in Fukushima blijkbaar naar zijn zin had.

Deze post delen

Deze ramp is niet de grootste ooit. Dat is Tschernobyl. IMO tenminste. Aan de gevolgen van de straling van fukushima lijkt nog niemand te zijn overleden. Dat is bij T wel anders.

Afgezien daarvan, het ramp gevoel wordt vooral door de media met alarmerende berichten veroorzaakt.

Er zijn in F mensen geevacueerd op basis van stralingsniveau's die ergens anders ter wereld als normale achtergrondstraling geclassificeerd zijn.

Als gevolg daarvan zijn er dan ook meer mensen overleden aan de gevolgen van de overhaaste evacuatie dan waarschijnlijk aan de gevolgen van straling zullen overlijden.

Als wij mensen ergens goed in zijn dan is het wel overreageren.

PS: Is een wereldoorlog geen "ramp"?

De mensheid offert ieder jaar meer mensen aan het verkeer dan alle stralingsdoden bij elkaar (uitgezonderd Hiroshima en Nagasaki).

Deze post delen

Deze ramp is niet de grootste ooit. Dat is Tschernobyl. IMO tenminste. Aan de gevolgen van de straling van fukushima lijkt nog niemand te zijn overleden. Dat is bij T wel anders.

Afgezien daarvan, het ramp gevoel wordt vooral door de media met alarmerende berichten veroorzaakt.

Er zijn in F mensen geevacueerd op basis van stralingsniveau's die ergens anders ter wereld als normale achtergrondstraling geclassificeerd zijn.

Als gevolg daarvan zijn er dan ook meer mensen overleden aan de gevolgen van de overhaaste evacuatie dan waarschijnlijk aan de gevolgen van straling zullen overlijden.

Als wij mensen ergens goed in zijn dan is het wel overreageren.

PS: Is een wereldoorlog geen "ramp"?

De mensheid offert ieder jaar meer mensen aan het verkeer dan alle stralingsdoden bij elkaar (uitgezonderd Hiroshima en Nagasaki).

Ik vraag me werkelijk af of Fukushima een overschatte ramp is, ik denk toch zelf het omgekeerde. De evacuatiezone is maar 20 km. En hoe je het ook wend of keert, er leven mensen in gevaarlijke stralingsgebieden, hoe weet je dat er niemand is doodgegaan? Volgens mij heeft de regering het verhaal juist minder erg naar buiten gebracht dan het is.

En hoe staat het nu? Het is nog steeds niet opgelost, de reactor is nog steeds een gevaar. Er is geen mantel overheen gegoten zover ik weet........

Deze post delen

Hoe weet jij dat?

Er zijn zeker wel mensen die in gevaarlijke stralingsgebieden leven, klein voorbeeldje:

http://www.gezond24.nl/video/bekijk/wonen-in-een-stralingsgebied1.htm

Ook in Japan leven ze nog in de straling, niet alleen voor de mensen maar ook voor de etenswaren is het gevaarlijk:

http://niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=2587:straling-overal-merkbaar-in-dagelijks-leven-japan&catid=25:natuur-en-milieu&Itemid=38

Deze post delen

Er zijn zeker wel mensen die in gevaarlijke stralingsgebieden leven, klein voorbeeldje:

http://www.gezond24.nl/video/bekijk/wonen-in-een-stralingsgebied1.htm

Dat gaat over Tchjernobyl, niet Fukushima.

Ook in Japan leven ze nog in de straling, niet alleen voor de mensen maar ook voor de etenswaren is het gevaarlijk:

http://niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=2587:straling-overal-merkbaar-in-dagelijks-leven-japan&catid=25:natuur-en-milieu&Itemid=38

Sorry, maar die website neem ik niet serieus.

Maar zelfs dat bericht zegt niets over gevaar. Alleen dat het waarneembaar zou zijn.

Deze post delen

lol, voor nogal vrij pessimistisch te zijn naar overheden toe (in het algemeen bedoel ik) zijn er hier mensen die denken dat dit een 'overschatte ramp' was^^, rare gedachtengang.

Ik denk dat je er vrij zeker van mag zijn (en volgens mij blijkt dat ook uit de geschiedenis bij zulke dingen) dat zoiets altijd veel positiever wordt voorgesteld, zowel naar de eigen bevolking als naar de buitenwereld toe, dan het in werkelijkheid is. (Tsjernobyl was in het begin ook geen probleem hé)

Dit is een echte wereldramp, eentje waarvan de gevolgen nog lang niet duidelijk zijn en zelfs eentje die nog helemaal niet voorbij is (blijkbaar is het hier weer een gevalletje van 'uit het oog, uit het hart'), er ligt nog heel wat zwaar radioactief materiaal in die verhakkelde gebouwtjes, dat nog steeds niet is geborgen en waarvan men zelfs niet weet hoe er aan te beginnen en indien dat zou vrij komen (helemaal geen onrealistische gedachte in 'the ring of fire'), dan hebben we pas echt iets te vertellen denk ik...

• Leuk 1

Deze post delen

Dat gaat over Tchjernobyl, niet Fukushima.

Maar dat betekent wel dat er mensen leven in straling, Fukushima of niet. Want zoiets vroeg je toch?

Anders heb ik je verkeerd begrijpen, mijn excuses daarvoor dan.

En ik moet zeggen als het in Nederland in mijn buurt in die mate waarneembaar zou zijn, zou ik toch eieren voor mijn geld kiezen en het elders gaan opzoeken haha.

Deze post delen

Maar dat betekent wel dat er mensen leven in straling, Fukushima of niet. Want zoiets vroeg je toch?

Anders heb ik je verkeerd begrijpen, mijn excuses daarvoor dan.

Als je mijn quote terugvervolgt dan zie je dat het specified over F ging.

Dat er mensen in gebieden met hoge achtergrond straling leven (in Frankrijk bv) die net zo hoog is als de straling om F dat is wel bekend.

Maar het ging hier expliciet om mensen die leven in gebieden met een gevaarlijk hoge straling om F.

Deze post delen

lol, voor nogal vrij pessimistisch te zijn naar overheden toe (in het algemeen bedoel ik) zijn er hier mensen die denken dat dit een 'overschatte ramp' was^^, rare gedachtengang.

Het zal je vast niet ontgaan zijn dat ik "zeker geen liefhebber" ben van kunstmatige instanties als "overheid" :)

Maar denk dan ook even aan de andere kant: hoe weet je dat straling gevaarlijk is? wie heeft dat in de wereld gezet? welke limits zijn er toen gebruikt? waarom zijn die limits gebruikt? waarom staat de media altijd klaar om elk beetje straling te verdoemen?

Is het niet zo dat een beetje straling goed voor je kan zijn?

Als je nieuwsgierig bent geworden, bezoek dan deze site eens: http://www.degroenerekenkamer.nl/

Misschien wil je zelfs het boek "Stralingstekort" wel kopen :)

Deze post delen

Het zal je vast niet ontgaan zijn dat ik "zeker geen liefhebber" ben van kunstmatige instanties als "overheid" :)

Het verbaasde me idd wel even :)

Maar over straling:

radioactiviteit bvb bestaat uit verschillende soorten straling, dus hangt het er van af over welke straling het juist gaat.

Ik heb even snel op die site gekeken en zag een artikeltje over een eiland waar er 'radioactieve straling zou zijn en waar de mensen daar eigenlijk geen last van hebben.

Buiten dat ze niet vernoemen om welke straling het gaat, vergeten ze er ook bij te zeggen dat de straling van uranium, gefabriceerd om in een kerncentrale te worden verbruikt, vele malen hoger is dan die van natuurlijk uraniumgesteente. Beiden zijn radioactief, maar ik sta dan toch liever naast een uranium bevattend rotsblok, dan naast 1kg verwerkt uranium.

En dat is net het feit wat een ramp met een kerncentrale zo gevaarlijk maakt denk ik.

Zal de site nog eens wat verder bekijken, maar ben toch wat sceptisch...

Deze post delen

Zal de site nog eens wat verder bekijken, maar ben toch wat sceptisch...

Alle wijsheid begint met sceptisme :)

Maar dan moet je wel ook die scepsis toepassen op de manier waarop je huidige denkbeelden ontstaan zijn.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...