Ga naar inhoud
GENEGEERD

Flexibeler liquiditeitsregels voor banken

jobs
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Dick Berts

Jobs ik ben geen expert op dit gebied en misschien is dat maar goed ook. Overal zie je verruiming, versoepeling, nieuwe kredieten, extra tijd, extreme geldschepping uit dunne lucht en noem maar op. Totdat mensen door krijgen, dat ze hun producten of diensten aan het weggeven zijn, omdat er alleen waardeloze illusies (geld) tegenover staan. Dan rent iedereen met zijn illusies naar de winkels om er iets concreets voor te kopen en stort onze maatschappij totaal in.

Link naar reactie

Klopt; Basel III stelt dat banken eigenlijk 9% liquide middelen moeten aanhouden ipv 3% onder Basel II.

Blijkbaar wordt dat te lastig door alle zooi die de banken op de balans hebben staan wat ze niet willen afschrijven. Ergo; de Banksters hebben weer geregeld dat ze er onder uit komen.

Dit punt geeft wederom aan hoe kwetsbaar de sector is onder het fractional reserve banking systeem...

Link naar reactie

Prachtig he? Het is net zo'n farce als het feit dat wanneer IK geld op de bank zet -dus het aan hen leen- slechts een schamele 2% krijg (als ik mazzel heb) en dat wanneer ik rood sta, dus van hen leen, ik 14% betaal...

Goed, deze maatregel is om het "ploffen" van banken te voorkomen, echter wordt dit slechts uitgesteld. Het is zoiets als vallen van een flatgebouw van 200 verdiepingen, het duurt een tijd voordat je het beton raakt en je kan zelfs nog even denken als je de 100e verdieping passeert "hey, ik leef nog, het gaat nog best okay!", maar het beton, dat ga je raken, hoe dan ook.

Maar vooralsnog denkt de meute dat het best goed gaat terwijl we nu al de 80e verdieping zijn gepasseerd...

Link naar reactie

Prachtig he? Het is net zo'n farce als het feit dat wanneer IK geld op de bank zet -dus het aan hen leen- slechts een schamele 2% krijg (als ik mazzel heb) en dat wanneer ik rood sta, dus van hen leen, ik 14% betaal...

Goed, deze maatregel is om het "ploffen" van banken te voorkomen, echter wordt dit slechts uitgesteld. Het is zoiets als vallen van een flatgebouw van 200 verdiepingen, het duurt een tijd voordat je het beton raakt en je kan zelfs nog even denken als je de 100e verdieping passeert "hey, ik leef nog, het gaat nog best okay!", maar het beton, dat ga je raken, hoe dan ook.

Maar vooralsnog denkt de meute dat het best goed gaat terwijl we nu al de 80e verdieping zijn gepasseerd...

Ach, je geld pakken doen ze toch wel hoor. Als een bank failliet gaat keert deze verzekering aan de rekeninghouder van een bank diens tegoeden uit, tot een maximum van 40.000 euro, met tien procent eigen risico voor het tegoed boven de 20.000 euro – in totaal dus 38.000 euro.

Link naar reactie

Gast Dick Berts

Denk nou niet dat het deposito garantiestelsel werkt. Stel dat je 10.000 euro op de bank hebt staan. Daar kun je nu nog 30.000 rollen toiletpapier voor kopen. Na de shtf krijg je via het deposito garantiestelsel wel je 10.000 euro nominaal terug, maar daar kun je dan hooguit nog een rol toiletpapier voor kopen. Wat te doen? Die tienduizend in vijf euro biljetten laten uitbetalen en dat als toiletpapier gebruiken? Het papier is daarvoor te glad.

Link naar reactie

Ach, je geld pakken doen ze toch wel hoor. Als een bank failliet gaat keert deze verzekering aan de rekeninghouder van een bank diens tegoeden uit, tot een maximum van 40.000 euro, met tien procent eigen risico voor het tegoed boven de 20.000 euro – in totaal dus 38.000 euro.

En het meest prachtige is dat bijna alle verzekeringsmaatschappijen in handen zijn van, je raadt het al: Banken...

Link naar reactie

Wordt dat platina-plan nu echt serieus overwogen?!

Hoe ziek kun je zijn om zoiets te doen?

het is idd te zot voor woorden.Toch krijgt de googelaar een groot applaus voor het steeds maar blijven komen van witte konijntjes uit zijn hoge hoed.

Hoe ziek kun je zijn om deze farce te blijven geloven?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...