Ga naar inhoud
GENEGEERD

Cities � A Prepper�s Worst Nightmare & Solutions


Rodin

Aanbevolen berichten

Cities – A Prepper’s Worst Nightmare & Solutions

 

Is it a coincidence that all of my nightmares occur in big cities? While it may be a personality glitch, I find that considering the dangers you face in the event of an emergency while living in a city, my nightmares may be justified. If you live in a city – buckle up. As a prepper you will have to work extra hard to make your emergency plan viable. And while I make no judgments on city dwellers, I must say – MOVE! For your own safety – MOVE! Move, move, move, move, move. Okay. I think I got it all out.

Now I understand that not everyone can just pick up and move because some lady on the internet says so. So if you are in the situation where you must stay in the city here are a few things you MUST have in your emergency preparedness plan.

 

Define Your Strategy

One of the biggest problems with cities are the fact that they aren’t self-sustaining. They rely on outer communities to supply them with food, water and often times electricity. The second biggest issue with cities is the space. Most homes/apartments/condos don’t have the space needed to store supplies for 6 months to a year. And even if they did there is a severely high probability of civil unrest, leading to looting and robbery. In short – you need a plan. The three questions to ask yourself:

 

1. How long will we stay

2. How will we get out

3. Where will we go

 

Verder lezen op: http://www.pakalertpress.com/2012/04/13/cities-a-preppers-worst-nightmare-solutions/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast urbanprepper

Vind het als stedeling nogal een naief stuk. Om te denken dat een stad in wrol alleen maar gevaren brengt. Ik lees niets over de voordelen zoals bv de mate van aanwezig voedsel en bouwmaterialen. Maar laat vooral iedereen dit stuk lezen en de stad ontvluchtrn want dan blijft er meer voor mij over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@urbanprepper

 

In WWII (hongerwinter) trok men van de steden naar het platteland, omdat er juist NIETS meer te eten was in de steden. Vlak voor het einde en net na de oorlog werden er veel (zo'n 50.000) stadskinderen naar het platteland gestuurd om daar aan te sterken. Er zijn boeken vol mee geschreven.

 

Per definitie heb je een veel grotere kans dat wanneer er een grote populatie op een relatief klein gebied zit, er een verhoogde stressfactor is en er eerder misdaden en geweld aan te pas komt. Je argumenten "de mate van aanwezig voedsel en bouwmaterialen." zijn ietwat ondoordacht. Ik zou zelfs het tegenovergestelde willen beweren: In de eerste plaats werken alle supermarkten met een JIT (Just In Time) delivery systeem (de kern hiervan is: Voorraad is verspilling). Dat houdt in dat er geen grote voorraden zijn maar dat er 2 of 3 keer per dag een vrachtwagen rijdt om de schappen aan te vullen. Vooral ook omdat het veel bederfelijke levensmiddelen betreft. Een supermarkt is binnen 2 dagen volledig leeg wanneer die niet wordt bevoorraad, in een WROL/SHTF situatie wellicht binnen enkele uren.

 

Wat de "bouwmaterialen" betreft, ik heb geen flauw idee wat je daarmee bedoelde.

 

Wanneer, in een WROL/SHTF situatie, de sanitaire voorzieningen uitvallen, is een stad een van de meest gevaarlijke plekken voor wat betreft ziekten. Humane feces bevatten ernstige ziekteverwekkers die binnen korte tijd een epidemie kunnen veroorzaken.

 

Met andere woorden: Vlucht!!! ;)

 

Nee, ik snap best dat je voor je stad en je woon- en leefsituatie opkomt, maar je argumentatie klopt niet helemaal.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet als Amsterdammer Johnny Bravo toch wel gelijk geven. Zie ook New Orleans. Desalniettemin blijven de vier muren van je woning met alle spullen die je daar hebt in eerste instantie toch echt de beste plek om te verblijven, waar die vier muren dan ook mogen staan. De enige echte voordelen van Amsterdam in een poepventilator-situatie voor mijzelf zijn: Schiphol dichtbij (schoonfamilie in booming Brazilië) en het zeewaardige 40 meter lange woonschip van m'n nicht (met de Noordzee naast de deur).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@urbanprepper

 

In WWII (hongerwinter) trok men van de steden naar het platteland, omdat er juist NIETS meer te eten was in de steden. Vlak voor het einde en net na de oorlog werden er veel (zo'n 50.000) stadskinderen naar het platteland gestuurd om daar aan te sterken. Er zijn boeken vol mee geschreven.

 

Per definitie heb je een veel grotere kans dat wanneer er een grote populatie op een relatief klein gebied zit, er een verhoogde stressfactor is en er eerder misdaden en geweld aan te pas komt. Je argumenten "de mate van aanwezig voedsel en bouwmaterialen." zijn ietwat ondoordacht. Ik zou zelfs het tegenovergestelde willen beweren: In de eerste plaats werken alle supermarkten met een JIT (Just In Time) delivery systeem (de kern hiervan is: Voorraad is verspilling). Dat houdt in dat er geen grote voorraden zijn maar dat er 2 of 3 keer per dag een vrachtwagen rijdt om de schappen aan te vullen. Vooral ook omdat het veel bederfelijke levensmiddelen betreft. Een supermarkt is binnen 2 dagen volledig leeg wanneer die niet wordt bevoorraad, in een WROL/SHTF situatie wellicht binnen enkele uren.

 

Wat de "bouwmaterialen" betreft, ik heb geen flauw idee wat je daarmee bedoelde.

 

Wanneer, in een WROL/SHTF situatie, de sanitaire voorzieningen uitvallen, is een stad een van de meest gevaarlijke plekken voor wat betreft ziekten. Humane feces bevatten ernstige ziekteverwekkers die binnen korte tijd een epidemie kunnen veroorzaken.

 

Met andere woorden: Vlucht!!! ;)

 

Nee, ik snap best dat je voor je stad en je woon- en leefsituatie opkomt, maar je argumentatie klopt niet helemaal.

 

Johnny B heeft gelijk denk ik. Zoals ik al eerder ergens schreef, duurt het ongeveer 3 weken totdat er gewapend met bijlen en messen plunderende verkrachtende idioten rondlopen. Zodra duidelijk is dat de politie de zaak niet meer in de hand heeft, gaan de winkelruiten eraan, is de supermarkt in een dag leeg, zijn er rellen en brandstichtingen. It's a dog eats dog world....en er zitten maar 3 maaltijden tussen georganiseerde samenleving en totale chaos. Geen electriciteit, geen water, geen politie, geen supermarkten? Dan zit ik toch echt liever in een dunbevolkt gebied, liefst met een paar schapen en wat koeien, en een watertje waar ik kan vissen, en een stukkie grond waar ik groente kan planten. Denk er ook om dat al die oudere mensen en andere mensen die volledig afhankelijk zijn van een normale organisatie (gehandicapten bijvoorbeeld), alsmede zieken en mensen die slecht zijn voorbereid, behoorlijk gaan stinken als ze dood zijn/gaan. Waarschijnlijk is de stad na een maand EEN GROTE lijkenkist met bijbehorende lucht.

Waar mensen in de oertijd woonden, waren ze het meest succesvol langs de kust. Dat is dan ook mijn keuze als SHTF, en dat zal mega zwaar zijn. Maar ik denk dat je ten dode bent opgeschreven als je in de stad blijft, MITS je je huis kunt barricaderen en je voor 1-2 jaar voedsel EN WATER hebt. Dat is niet makkelijk zo niet onmogelijk.

En een stuk land is prachtig, maar om daar naar toe te komen EN OM HET TE VERDEDIGEN is een hele klus. Verdedigen lukt alleen maar met een grotere groep mensen (15-30 volwassenen) en/of uitgebreide maatregelen als nachtkijkers, prikkeldraad, sensoren, grote honden, geweren/pistolen etc. Sta je daar lekker tuinbonen te plukken in de middle of nowhere, de ongenode gasten in de bosjes wachten tot je genoeg hebt geplukt, slaan jouw schedel in, verkrachten je vrouw en eten lekkere verse bonen en je kippen en je geitje. Succes.

Iedereen die dit snapt en die bereid is tzt een lange tocht te maken om je te verschansen met gelijkgestemden, voel je vrij om een vriendschapsverzoek te sturen. Hoe meer slimme zielen, hoe beter (en hoe meer kennis er onder de groep is, hoe beter!). Ook op de langere termijn staan er dan nog dingen op je te wachten; als het eerste jaar voorbij is en iedereen zit weer in zijn post-apocalyptische blokhut of schuilkelder, dan komen er weer andere problemen zoals grote groepen mensen die zich verplaatsen omdat hun gebied leeg is qua mogelijkheden tot landbouw of ziekten waar men voor vlucht, de pest kan de kop weer opsteken door rattenplagen, karige oogsten worden vernield door insecten en schimmels. Etcetera. Dus dan sta je sterker als je met een goed georganiseerd clubje bent.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben het compleet met keyser eens maar zn groep moet wel bereikbaar zijn voor mensen, het platteland of veluwe zijn geen optie.. mensen zullen daar masaal naar toe trekken, het buitenland is in mijn ogen ook geen optie dus dan hou je vrij weinig over hier in nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

preps, Nederland heeft ook heel veel kleine eilandtjes van ongeveer een vierkante kilometer(of minder). Hier kom je geen hond tegen. Je moet wel een opblaasbootje hebben om er naartoe te varen. Eénmaal daar zet je gewoon je tent op en gooit je hengel uit. Kijk op google earth.

 

ja ok maar bekijk het eens realistisch hoeveel preps kun jij mee nemen op je rubberen bootje?

hoeveel aan gewicht kan zn bootje eigenlijk dragen.

en met slecht weer kun je geen kant op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf ben ik enkele weken door Zweden en Noorwegen gereisd; je komt er uren niemand tegen. Schoon water overal, in de zomer kun je eten verbouwen en aan kust en bij meren kun je vissen. Hout is er genoeg om mee te bouwen en om te stoken. 's Winters is het er kut weer. Er wonen weinig mensen. Ik denk dat als ik duidelijk kan maken dat ik dokter ben, dat ik minder kans heb om in gevaarlijke situaties door mijn kop geschoten te worden; er is altijd wel een bepaald nut voor een dokter. Kortom, ik denk dat ik me in Scandinavië wel staande zou kunnen houden. De Vikingen waren er ook zo'n 500 jaar succesvol. En dat waren meestal nederzettingen van 50-100 man.

Kijk, erg leuk leuk om midden in Frankrijk een stekkie te hebben en veel zaken zijn daar makkelijker denk ik (groente verbouwen bijvoorbeeld). Maar Frankrijk is te druk en licht te centraal in Europa. Als de bedreigingen niet te groot zijn, is zuidelijk Europa de beste optie. Als er echter veel zombies rondlopen is het wellicht minder aantrekkelijk; alle boeren daar hebben een geweer en zijn vaak nogal patriottistisch, das dus vragen om beschoten te worden, hetzelfde geldt ook voor Spanje en Portugal.

Wat ik meest ideaal voor ogen heb: een grote zeil boot met mogelijkheden om te vissen en een prive-fjord in Noorwegen; dan kan ik daar heen varen als SHTF....als iemand nog wat miljoenen over heeft, zal ik het regelen. Inclusief enkele kassen in het fjord om voedsel te verbouwen en uitkijktorens met machinegeweren en een bos wat stikt van de everzwijnen en elanden. Maar zonder dollen, de natuur is als SHTF niet de grootste vijand, het zijn de mensen om ons heen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

preps, Nederland heeft ook heel veel kleine eilandtjes van ongeveer een vierkante kilometer(of minder). Hier kom je geen hond tegen. Je moet wel een opblaasbootje hebben om er naartoe te varen. Eénmaal daar zet je gewoon je tent op en gooit je hengel uit. Kijk op google earth.

 

Inderdaad Cyberbeer, tot mijn grote verbazing is er een hoop te koop! Goeie tip! Kijk hier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...