Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Wat voor ellende zie je dit jaar op je afkomen (prep minded gezien)

Recommended Posts

In mijn geval, door de stijgende prijzen nog kritischer zijn naar wat ik aanschaf.

Met de huidige economie, en de ontwikkelingen voorzie ik schaarste ontstaan als er niet snel iets gaat gebeuren in dit prachtige land.

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik ben wel een beetje ongerust dat ik in zal zakken. Dat wil zeggen dat wij onze geprepte boodschappen zullen opeten en vergeten ze te vervangen. Gebeurt nu al een beetje. Chips, chocolade, spaghettisaus, wcpapier enz. wordt regelmatig van onze prepkamer gehaald en opgegeten. Op zich is dat niet verkeerd maar ik bemerk nu al dat ik dan vergeet nieuwe te halen. Zit ook wel een beetje in mijn aard. Ik heb de neiging met te veel dingen tegelijkertijd bezig te zijn en dan alles maar half te doen. Ben erg chaotisch.

Ik ben wel een beetje ongerust dat ik in zal zakken. Dat wil zeggen dat wij onze geprepte boodschappen zullen opeten en vergeten ze te vervangen. Gebeurt nu al een beetje. Chips, chocolade, spaghettisaus, wcpapier enz. wordt regelmatig van onze prepkamer gehaald en opgegeten. Op zich is dat niet verkeerd maar ik bemerk nu al dat ik dan vergeet nieuwe te halen. Zit ook wel een beetje in mijn aard. Ik heb de neiging met te veel dingen tegelijkertijd bezig te zijn en dan alles maar half te doen. Ben erg chaotisch.

Had ik in het begin ook heel erg, echt een heel simpel systeem. Lijstje....simpel lijstje om vast te stellen wat heb ik nu, wat wil ik nog, wat moet ik echt, en wat zou fijn zijn.

Langzaam aan komt er dan vanzelf duidelijkheid in je verhaal.

Had ik in het begin ook heel erg, echt een heel simpel systeem. Lijstje....simpel lijstje om vast te stellen wat heb ik nu, wat wil ik nog, wat moet ik echt, en wat zou fijn zijn.

Mee eens. Een lijstje heb ik ook al gemaakt maar het tempo waarop mijn preps verdwijnen is hoog. Misschien moet ik maar een slot op die kamer maken. ;)

Ik zie nog veel meer regeltjes en wetten vanuit Brussel op me af komen, ik zie de voedselprijzen de pan uit reizen, ik zie veel mensen alles verliezen waar ze voor gewerkt hebben, ik zie mensen uit huis gezet worden, ........ ik zie de pl***s uitbreken, vrij snel, hoogstwaarschijnlijk door een ineenstorting van het financiele systeem. Kijk naar de VS, kijk naar het ESN, kijk naar Griekenland, Spanje, Italië, Portugal, Frankrijk, België. Kijk naar TARGET2. Kijk.

• Leuk 1
Ik zie nog veel meer regeltjes en wetten vanuit Brussel op me af komen, ik zie de voedselprijzen de pan uit reizen, ik zie veel mensen alles verliezen waar ze voor gewerkt hebben, ik zie mensen uit huis gezet worden, ........ ik zie de pl***s uitbreken, vrij snel, hoogstwaarschijnlijk door een ineenstorting van het financiele systeem. Kijk naar de VS, kijk naar het ESN, kijk naar Griekenland, Spanje, Italië, Portugal, Frankrijk, België. Kijk naar TARGET2. Kijk.

EU, wat er van over is, is een angstig in het donker stervend kindje geworden. Gaatje met gaatje dichtgooien. Tot we geen gaatjes meer hebben. En Duitsland die het wel even gaat rechttrekken.

VS, 48 van de 50 staten failliet, en die boys gaan echt een keer shoppen buiten hun eigen land. Dat deden ze vroeger al, en dat doen ze nu ook weer.

Een van mijn zorgen.

Wat mij dit jaar zorgen baart is de stijgende prijzen van mijn vaste lasten terwijl mijn salaris braaf het zelfde blijft.

Daardoor houd ik minder geld over aan het einde van de maand waardoor ik ook minder prep inkopen kan doen. Mijn prepvoorraad groeit daardoor minder snel dan dat ik gehoopt had.

• 5 weeks later...

Zorgen heb ik er niet zo over, maar zie het wel in een rap tempo financieel minder worden.

Kosten stijgen, inkomens staan onder druk. Meer werkelozen en daar zijn de zzpers zonder werk niet bij opgeteld...

Zorg wordt minder, alles waarvan we afhankelijk zijn wordt letterlijk duurder.

We worden uitgekleed en de gene die het veroorzaken hebben een vrijbrief lijkt wel. Dat vind ik zorgelijk.

Mij bekruipt het idee van een eindspel.

Maar als dat het is.... wat is dan het volgende....

Ik denk dat we dit jaar met z'n allen uiteindelijk druk zijn met financiele zaken.

Driehart

Ik heb ook een lijstje gemaakt:

1. Lijst bijhouden!

2. Lijst meenemen naar de supermarkt!

3. Niet vergeten bovenstaande te blijven doen!

;)

OT: ik zie nieuwe 'bezuinigingen' op korte termijn, eerst 3,7 miljard voor SNS en daarna ook die 5 miljard aan garanties voor dat bouwfonds.

Wat mij dit jaar zorgen baart is de stijgende prijzen van mijn vaste lasten terwijl mijn salaris braaf het zelfde blijft.

Daardoor houd ik minder geld over aan het einde van de maand waardoor ik ook minder prep inkopen kan doen. Mijn prepvoorraad groeit daardoor minder snel dan dat ik gehoopt had.

En de stijging van vaste lasten gaat gewoon door, maatregel voor maatregel, procent na procent. Btw ging in okt ook al van 19 naar 21%. Nog meer bailout van banken, nog meer innen van de braaf werkende burger. Linksom EN rechtsom het wordt uit je zakken getoverd waar je bijstaat. En we pikken het allemaal.....

Ik eis minimaal een millieuvriendelijke en anti-populistische revolutie.

Tot die tijd blijft de riek en de hooivork in het schuurtje.

Ik zie het alleen maar erger worden.Het nadeel is dat het allemaal heel geleidelijk gaat;hier een procentje btw meer,daar een tientje minder salaris,weer een beetje meer benzine/tabaks accijns etc etc.Natuurlijk wel een bank redden voor miljarden.Grieken helpen,weer wat meer wetjes uit Brussel,noem maar op.

Maar zolang de grote meerderheid nog gewoon te vreten heeft zal de pleuris niet uit breken.

Tot op een dag,een dag dat iedereen ineens in de gaten krijgt dat z'n leven toch wel heel veel veranderd is in een paar jaar tijd.

En dat een I-phone wel leuk is maar dat je er weinig aan hebt als je niet te vreten hebt en dat het wel handig is dat je overal in Europa met euro's kan betalen maar als je er niks meer voor kan kopen omdat het te duur is toch ook niet ideaal is.

De grote vraag is natuurlijk; En Dan?

Als prepper in hart en nieren doet me dit wel een beetje pijn om te zeggen....

Wat verwacht je .. nee wat heb je al... NU .. naar mijn idee zit ik nu in het ahum voorspel van de zooi.. De eerst 3 maanden van het jaar .. is t altijd minder.. in verband met afrekeningen water, gemeentelijke belastingen en nog meer van die shit.. is ieder jaar zo.. weten we.. zijn we op voorbereid.:mad:

Wanneer ik mijn normale boodschappen ga doen breng ik ook altijd iets extras mee voor de voorraad kast. Echter sinds een maand of wat.. worden het minder boodschappen en interen op de voorraad.. en geen geld om dat extra dingetje mee te nemen..

Wat @IsaBo al zei.. de verleiding om even wat uit je voorraad te halen is groot.. zeker bij de lekkere dingen ;o) (vriendjes die blijven slapen.. extra zakje chips.. ) Alleen is het nu geen verleiding maar noodzaak geworden..

1 januari ll. 23%btw ipv 21 op je telefoon abonnement.. 3 x tel uit je winst..:mad: Alles wordt duurder.. Nu zou lekker zijn om nog even dat extra duwtje te maken om je voorraad te vergroten. gelukkig we krijgen nog vakantiegeld.. ;o) We zijn alweer in de moestuin begonnen dus we hebben nog eventjes..

Waarom eventjes.. Ben toch wel met zoon onderbuikgevoel aan het afwachten op de verkiezingen dit najaar in duitsland. Hangt veel vanaf.. !!

Ook alle knokpartijen om ons heen.. geloof dat meer dan de helft van de wereld vecht.. Durf het aantal landen niet op te zoeken.. (zou dr depri van worden)

Syrie, mali pffff

Amerika die ook maar gek blijft doen.. iets anders kan ik het niet noemen.. Als het daar klapt klapt t hier en vice versa..

Ja dit jaar kon wel eens het jaar van de knikker kunnen worden.. We zitten op een tikkende tijdbom!!

Tot die tijd..

Keep on prepping..

xxbirgittexx

• Leuk 1
Als prepper in hart en nieren doet me dit wel een beetje pijn om te zeggen....

Wat verwacht je .. nee wat heb je al... NU .. naar mijn idee zit ik nu in het ahum voorspel van de zooi.. De eerst 3 maanden van het jaar .. is t altijd minder.. in verband met afrekeningen water, gemeentelijke belastingen en nog meer van die shit.. is ieder jaar zo.. weten we.. zijn we op voorbereid.:mad:

Wanneer ik mijn normale boodschappen ga doen breng ik ook altijd iets extras mee voor de voorraad kast. Echter sinds een maand of wat.. worden het minder boodschappen en interen op de voorraad.. en geen geld om dat extra dingetje mee te nemen..

Wat @IsaBo al zei.. de verleiding om even wat uit je voorraad te halen is groot.. zeker bij de lekkere dingen ;o) (vriendjes die blijven slapen.. extra zakje chips.. ) Alleen is het nu geen verleiding maar noodzaak geworden..

1 januari ll. 23%btw ipv 21 op je telefoon abonnement.. 3 x tel uit je winst..:mad: Alles wordt duurder.. Nu zou lekker zijn om nog even dat extra duwtje te maken om je voorraad te vergroten. gelukkig we krijgen nog vakantiegeld.. ;o) We zijn alweer in de moestuin begonnen dus we hebben nog eventjes..

Waarom eventjes.. Ben toch wel met zoon onderbuikgevoel aan het afwachten op de verkiezingen dit najaar in duitsland. Hangt veel vanaf.. !!

Ook alle knokpartijen om ons heen.. geloof dat meer dan de helft van de wereld vecht.. Durf het aantal landen niet op te zoeken.. (zou dr depri van worden)

Syrie, mali pffff

Amerika die ook maar gek blijft doen.. iets anders kan ik het niet noemen.. Als het daar klapt klapt t hier en vice versa..

Ja dit jaar kon wel eens het jaar van de knikker kunnen worden.. We zitten op een tikkende tijdbom!!

Tot die tijd..

Keep on prepping..

xxbirgittexx

Meisje, ik wacht op die klap, alles wijst er op dat die gaat komen.

Overal is de ellende aan het groeien, en ik zie hier geen reet verbetering in komen.

Doemdenker? Ik? Nee totaal niet, maar met 2 kids wel een realist, en iemand die het verdomt om op die flut regering te vertrouwen om mijn buikje te vullen

Waar het heengaat, geen flauw idee. Kijkend naar het oosten....grafzooit, kijkend naar Amerika, puinhoop. Kijkend naar Europa...ongecontroleerde bende.

Iemand iets positiefs dan graag, want bij mij worden de positieve gedachten steeds minder.

En de scenario's waar ik ooit lachwekkend naar keek op mijn lijst steeds realistischer.

En NEE ik zit er niet op te wachten, echt niet. Ik zit niet te wachten op honger, of dorst, of om ziek/zwak en misselijk mijn laatste blik spam samen met de kids leeglikkend naar een paddenstoel in de lucht te kijken.

Maar als iemand met "Gods gegeven inzicht" mij kan vertellen waar het positieve is, je hebt aan mij een luisterend oor.

Ries.

Herkenbaar, een van de risicos dat je je preps aanspreekt voordat de echte shit uitbreekt....

Heb er geen last van maar besef dat dit een kwestie van 'luxe' is.

Vind eerlijk gezegt chips nou niet zo een hoog prepppersgehalte hebben?

Ik geef toe kilo's harde snoep en drop enz te hebben, maar die zijn uit het oog en blijven daar tot richting de houdsbaarheid datum en dan worden ze vervangen. Al heb ik nog geen idee wat ik dan moet doen met dat 'overschot' wil nu ook weer niet de tandarts gaan sponseren...

De kansen die ik zie ( haha kan het niet laten)

Nog een paar maandjes en mijn verdediging komt op een hoger plan.

Een uitgebreidere zonne installatie komt in zicht.

En de risicos blijven wat ze waren, de financieele crisis met de eventuele zijstappen, oorlogje, noodwetten enz.

Grootste zorg een nog te kleine groep..

Grt

Kans

@Kans hahah maar als je geen zoetekouwen hebt.. maar zout vreters.. blijft de chocolade voor ma liggen.. en prep ik wel wat extra chips/mais voor popcorn, gedroogd fruit.. Die chips komen zelden de kast uit.. Chips maken is ook niet zo moeilijk en kost geen ruk..;o) Lang houdbaar ? geen idee.. haalt de schaal wel .. maar blijft niet genoeg over om te preppen.;o)

dick volgen........ ken niet .. loop zelf voorop .;o)

keep on prepping..

xxbirgittexx

Wat ik wil zien, of probeer te laten inzien, dat niet alles met bloemen, een open hand en een bak koffie mogelijk is.

Nee ik ga een gezonde discussie niet uit de weg, en ja ik ga altijd uit van een passieve oplossing.

Maar door schade en schande geleerd dat dit soort passieve oplossingen in een SHTF situatie heeeeel kort duren, en als bliksem omslaan naar geweld.

Mensen die honger hebben, met kids die papa vragen wat er te eten valt, doen rare dingen

Heel rare dingen.

Ries.

Geeft niks jongens, kom maar lekker uit de kast :p

We zijn hier ruim denkend hoor....

Grt

Kans

Niet zo jaloers doen Kans. Niet iedereen is als jij :p

On topic: Ik zie het dit jaar wel eens volledig uit de hand lopen met zowel Europa als in het midden oosten. Maar je weet nooit, misschien helpt moeder natuur ook nog eens een handje....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...