Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

De crisis maakt ons creatief. Waar we vroeger kapotte spullen weggooiden, laten we ze tegenwoordig meer en meer repareren.

Aldus RTL Nieuws in de half 8 uitzending van vandaag. (vanaf 16'05")

Leuk item!

Door dit soort berichten krijg ik ook de kriebels om een ambacht te leren. Want sites bouwen is nou niet echt SHTF-proof ... zucht .... ;)

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
De crisis maakt ons creatief. Waar we vroeger kapotte spullen weggooiden, laten we ze tegenwoordig meer en meer repareren.

Aldus RTL Nieuws in de half 8 uitzending van vandaag. (vanaf 16'05")

Leuk item!

Door dit soort berichten krijg ik ook de kriebels om een ambacht te leren. Want sites bouwen is nou niet echt SHTF-proof ... zucht .... ;)

1) Dit is zeker een trend.

2) Behalve een ambacht leren, is wat gereedschap inslaan zeker geen verkeerd idee. (Nee, geen powertools :))

3) Sites bouwen zal ook in de toekomst gevraagd zijn (behoudens een totale collaps). Naarmate er meer en meer druk komt te staan op de winstmarges zal de automatisering toenemen, niet afnemen. Vooral ook omdat mensenwerk belast wordt door de overheid. Het zal daarom steeds duurder worden om werk door mensen te laten doen naarmate de economie slechter wordt.

4) Als je zelf spullen koopt, let er dan op dat deze gerepareerd kunnen worden. Dwz gebruik vooral natuurlijke materialen, hout en ijzer. Vermijd plastic. (Dit wordt steeds moeilijker)

Toen ik jong was...lang geleden, zit in de 45+ en je had iets aan je fiets, of je brommertje. Dan had je altijd het "ik doe het zelf" gevoel.

Hoe dit kwam, ach iedereen had wel een opa met een schuur of garage vol met "spul" en dan bedoel ik alles van wasmachinemotors tot net dat ene lager-tje wat niemand anders had.

Je opa deed dit, je buurman, en jijzelf was net eender.

De huidige maatschappij is er een van: Smijt weg, en koop nieuw.

Zelf meegemaakt dat er een plastic busje, in mijn ruitenwisser-unit piepte. Leek mij een verhaal van, haal eruit, vervang busje, en plaats terug....nee dus.

Deze dealer haalt de volledige unit eruit, mikt deze weg, en plaatst een compleet nieuwe. Fantastisch toch? Ja en nee. Ja want het viel onder de garantie. En nee want de weggegooide unit (hij ging dus echt de vuilbak in) kost kale inkoop 390 Euro. Maar dit is waar we staan met onze vooruitgang.

Blij dat ik nog uit de "ik doe het zelf" tijd kom. En ja ik heb ook zo een verzamel-schuur die niet onder doet voor een kleine Gamma.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...