Ga naar inhoud
GENEGEERD

[mededeling] Wapens

Dr.Prepper
 Share

Recommended Posts

Een aantal ontoelaatbare uitingen over voorgenomen wapengebruik hebben de beheerders van Preppers.nl doen besluiten, om het wapen(sub)forum te sluiten en de volgende wijziging aan te brengen in de Forum Regels:

Preppers.nl wil met een positieve instelling preppers en andere geinteresseerden in zelfvoorzienendheid en zelfredzaamheid een virtuele ontmoetingsplaats bieden. We menen dat het belang van preppers niet gediend is, met discussies over het gebruik van (vuur)wapens, of andere voorwerpen, waarvan gezien de manier waarop daarover gediscussieerd wordt kan worden aangenomen, dat ze bestemd zijn om letsel aan personen toe te brengen. Die discussies staan we niet toe. We vragen je nadrukkelijk om ons te willen begrijpen en niet naar een maas te zoeken in een stukje regelgeving op dit forum, dat moeilijk waterdicht te krijgen is. Praten over het omhakken van een boom met een bijl, ja! Discussies over hoe je een bijl kunt gebruiken om het hoofd van een plunderaar in tweeen te klieven, nee! Niet omdat wij zeikerige softies zijn, maar omdat de buitenwereld ook meeleest en dit soort posts ongewenst jezelf en andere preppers in een negatief daglicht kunnen stellen. Het internet biedt genoeg andere fora waar wel over deze onderwerpen kan worden gesproken.

Gevolg van het niet langer toestaan over wapens te discussieren is ook het besluit om het subforum Wapens te sluiten.

We weten dat er veel members zijn, die graag over de schietsport of het verzamelen van wapens discussieren. Als jullie alternatieve fora met elkaar willen delen, waar wel over dit onderwerp gesproken kan worden, dan kan je het in dit draadje aan anderen kenbaar maken.

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 59
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

http://www.vuurwapens.net/forum/

http://www.schietsportforum.nl/phpbb2/viewtopic.php?f=56&t=1596#start_here

http://www.luchtbuks.net/

http://www.tommy-talk.com/viewforum.php?f=8&start=100

En de rest kun je zoals hierboven staat echt Googlen, maar toch jammer. Wapens zijn onlosmakelijk voor een hoop preppers hun verzekering van bescherming/verdediging en voedsel.

Mag ik @Dr.Prepper wel vragen of de gemiddelde prepper nog wel over handbogen mag spreken, kruisbogen en compoundbogen?

Of is het wapens algemeen?

Want mijn Esee is niet alleen een prep mes maar ook een wapen, een tool en een vorm van extreme verdediging in mijn handen....een vork overigens ook.

Mijn boog is ook een vorm van voedsel vergaren, maar ook een vorm van geborgenheid, en zeker een wapen met een goede jachtpunt.

Dus definieer de setting "wapens" even specifiek voor een ieder.

Link naar reactie

Met respect voor jullie keuze, die ik ook zeker wel begrijp, wil ik wel een kanttekening plaatsen. Ik heb eerder op het forum geschreven, dat het feitelijk een afsplitsing is van de maatschappij. Echter worden nu ook de angsten en beperkingen die daaruit voortkomen geintergreerd in het forum. Een beperking die inhoud dat een ander nu voor jou denkt en beslist. Helaas is het nodig gebleken, maar laten we alsjeblieft niet uit het oog verliezen dat 99% van de postings vrij is van ongeregeldheden en het wederom de goeden zijn die onder de kwaden lijden. Deze laatsten moeten zich maar eens achter de oren krabben. Of hebben ze deze ruimte gekregen en zelf de grenzen niet herkend???

Ik hoop van harte dat hiermee nu echt de onderwerpen waar een beperking op wordt gelegd achter de rug zijn, immers op dit forum komen en prepper zijn maakt ons sowieso al anders dan de gemiddelde Nederlander, met waarschijnlijk soms een iets andere mening over verschillende zaken en dat moeten we toch nog wel met elkaar kunnen delen lijkt mij.

Nogmaals respect voor de keuze, maar wat ik echt vind lijkt me duidelijk.

Link naar reactie

Dus definieer de setting "wapens" even specifiek voor een ieder.

Dank voor al je mooie links.

Wapens is volgens Van Dale: "voorwerp, werktuig om iemand aan te vallen, om zich te verdedigen"

Feitelijk gaat het woord wapen dus over gedrag. Je mag dus gerust over messen, duikbrillen en baco's praten op het forum, zolang niet in de opzet om er anderen letsel mee aan te brengen.

Link naar reactie

Gast Bushmaster

Dus mijn bijl mag ik niet benoemen om iemand zijn ......in te slaan. Maar dat ik er een zwijn in Noorwegen mee omleg mag wel.

Duidelijk.

Om @Riesie bij te vallen, bogen, compound en kruisbogen? Jacht? allemaal toegestaan dan?

Prima.

Link naar reactie

Dank voor al je mooie links.

Wapens is volgens Van Dale: "voorwerp, werktuig om iemand aan te vallen, om zich te verdedigen"

Feitelijk gaat het woord wapen dus over gedrag. Je mag dus gerust over messen, duikbrillen en baco's praten op het forum, zolang niet in de opzet om er anderen letsel mee aan te brengen.

Gelukkig ik mag het nog over de handtas van mijn vrouw hebben.

En nu niet lachen want die is dodelijk met een strijkijzer erin ;)

Link naar reactie

Gast Dick Berts

@Riesie Als dr. Prepper naar de maan wijst, dan moet je niet naar het puntje van zijn vinger gaan staren. Met andere woorden, je moet hem ook WILLEN begrijpen.

Ik ga alleen even op je vork in.

Uiteraard toegestaan: "Ik prik met mijn vork in een aardappel"

Niet toegestaan: "Mensen, zou je na een shtf een plunderaar een beetje effectief zijn ogen kunnen uitsteken met een vork. Lukt dat? Wat denken jullie?"

Riesie (fictief): "Ja hallo zeg, mag je het nou wel of niet over een vork hebben op deze site???"

DB: Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff..................

Link naar reactie

Gast Bushmaster
@Riesie Als dr. Prepper naar de maan wijst, dan moet je niet naar het puntje van zijn vinger gaan staren. Met andere woorden, je moet hem ook WILLEN begrijpen.

Ik ga alleen even op je vork in.

Uiteraard toegestaan: "Ik prik met mijn vork in een aardappel"

Niet toegestaan: "Mensen, zou je na een shtf een plunderaar een beetje effectief zijn ogen kunnen uitsteken met een vork. Lukt dat? Wat denken jullie?"

Riesie (fictief): "Ja hallo zeg, mag je het nou wel of niet over een vork hebben op deze site???"

DB: Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff..................

Tja....toch leuk dit soort comments, ik geniet van je, echt.

Link naar reactie

Gast Bushmaster
Inderdaad, want als ik mijn breekijzer als wapen benoem, wat dan?

Dat mag niet....nee dat mag niet. Tenzij hij afbreekt, dan komt er een revieuw over dat breekijzer.

Link naar reactie

Gast Bushmaster
Verdere jurisprudentie: Onder Iemand wordt ook verstaan een Zombie in tijden van een Zombie-apocalypse hier op preppers.nl...

Dit om moeilijke discussies in de toekomst alvast voor te zijn :)

@Dr.Prepper

Damn dude, your good....real good.

Me like.

Link naar reactie

Gast Bushmaster
Je lijkt wel een marinier, die zien schildpadden ook altijd voor gevulde koeken aan.

Omgedraaid stomen, best te doen, hoezo overigens mariniers?

Link naar reactie

Dus mijn bijl mag ik niet benoemen om iemand zijn ......in te slaan. Maar dat ik er een zwijn in Noorwegen mee omleg mag wel.

Duidelijk.

Om @Riesie bij te vallen, bogen, compound en kruisbogen? Jacht? allemaal toegestaan dan?

Prima.

Laat gaan Bush, laat gaan.....

Link naar reactie

LOL.

In de categorie 'het is niet de bedoeling om de grenzen van deze regel op te zoeken'.

Of topic: Ben benieuwd waar de grens ligt....en wie hem bepaald als het er op aankomt.

Link naar reactie

Duidelijk.

Prima.

.....en je begint over dat varken....zo voorspelbaar.

Was wel lekker overigens, dat wel.

Link naar reactie

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.
 Share

• Nieuwe aanmaken...