Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat je ''moet" hebben als prepper


Snake

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Dick Berts
Boekje van Dick! Daarin staan lijsten met uitleg over waarom.

 

Ik vind dat ik voor lul hoor te staan, als ik reclame boodschappen voor mijn eigen product van een plus voorzie. Maar het is nog steeds niet zichtbaar dat DB plust. Of wordt dat alleen bij de minnetjes minnelijk aangegeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mindset

Skills

Gear

 

In die volgorde.

 

Als je niet het doorzettingsvermogen, de alertheid, doortastendheid en vastberadenheid hebt om lastige, zware moeilijke dingen te doen en te blijven doen, onder omstandigheden die zelden makkelijk zijn en heel vaak onoverkomelijk lijken, vergeet dan al het andere maar. Als je ze wel hebt is al het overige mooi meegenomen.

 

Als je daarnaast de skills hebt om jezelf onder alle omstandigheden te beschermen en te beveiligen, om jezelf van de middelen te voorzien die je nodig hebt om te overleven, en om je veilig van punt A naar punt B te bewegen, dan ben je er eigenlijk wel.

 

Gear spreekt voor zich. Goede spullen maken overleven (veel) makkelijker, maar maken van de eigenaar geen 'survivor.' Omgekeerd heeft een echte survivor geen gear nodig, al zullen die altijd onderdeel zijn van een goede voorbereiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je vooral dynamisch moet zijn en flexibel.

Niets voorgeprogrammeerd, maar direct uit je database die in je hoofd zit gepast handelen.

Een soort McGyver....

 

z.s.m. Vaardig worden op een zo'n breed mogelijk gebied dus.

Prio lijstje maken en aan de slag. Elke dag wat leren en vooral DOEN.

 

Vervolgens even zoeken op het forum wat anderen in hun BOB hebben.

Vergeet overigens de zaakjes thuis niet. Hier begint alles en als je geluk hebt heb je de BOB niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...