Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vreemde explosie te maken met nadering asteroide D14?

freeprepper
 Share

Recommended Posts

Vreemde explosie te maken met nadering asteroide D14?

Vorige week werden door een man in Amerika opnames gemaakt van een mysterieuze explosie in de ruimte.

Had dit wellicht te maken met de asteroïde D14 die volgende maand op wel zeer kleine afstand de aarde zal passeren?

Vorige week verscheen de volgende video van een man uit Sacramento in Amerika die een vreemde explosie in de ruimte vastlegde.

De hele wetenschappelijke wereld, inclusief NASA, heeft zich er weer heel gemakkelijk vanaf gemaakt door simpelweg helemaal niets zinnigs hierover te melden.

Wie dat wel doet is Gordon Duff. Middels informatie afkomstig van zijn contacten bij ondermeer inlichtingendiensten komt hij wel met een verklaring. Wat we in bovenstaande video hebben kunnen zien heeft alles te maken met een asteroïde die op weg is naar de aarde.

Dit gevaarte met de codenaam D14 zal medio februari onze aarde passeren op een afstand van minder dan 27.000 kilometer. Dat is dichterbij dan de omloopbaan van sommige satellieten en nog nooit in onze historie, dat wil zeggen zolang men deze gegevens verzameld, is er een object geweest dat zo dicht langs de aarde komt.

Dr. David Dunham, NASA expert, vertelde aan een groep Russische studenten in Moskou dat verdere berekeningen nodig zijn om de potentiële bedreiging goed te kunnen inschatten en hoe een mogelijke ramp te voorkomen.

Volgens Duff zijn via een “lek” bij NASA bij hen gegevens binnengekomen die ondermeer zeggen dat er twee “voertuigen/schepen” gelanceerd zijn op een missie. Er is geen verdere informatie verstrekt. De implicatie van dit bericht is dat het in ieder geval om zeer geheime informatie gaat en dat de missie werd uitgevoerd door twee “voertuigen/schepen” die officiëel “niet bestaan” binnen de bekende wetenschap. Hetgeen dan weer inhoudt dat deze ruimtevoertuigen deel uit maken van het geheime ruimteprogramma.

Daarnaast heeft Gordon privé ook nog informatie ontvangen over D14 waaruit zou blijken dat als de aantrekkingskracht van de aarde deze asteroïde gaat beïnvloeden en deze daarmee richting aarde zou sturen, hij terecht zou komen in Noord Afrika. De klap waarmee hij dan de aarde zal raken staat gelijk aan die van 2.000 nucleaire bommen. Een dergelijke inslag zou vergelijkbaar zijn met die in Toengoeska in 1908.

De bronnen bevestigen dat zelfs al zou de asteroïde midden in de Sahara terechtkomen, dit ongekende tsunami’s zal veroorzaken. Volgens Dr. Durham zou het allemaal nog mee kunnen vallen áls de asteroide bij het binnengaan van onze atmosfeer in stukken zou breken. Maar, dat is een 'als'.

Volgens de huidige berekeningen komt de asteroïde langs op een afstand van 27.000 kilometer. Zoals Dr. Durham echter letterlijk zegt, “Het zwaartekrachtveld van de aarde zal de koers van deze asteroïde aanzienlijk veranderen. Er zullen verdere, heel nauwkeurige berekeningen nodig zijn om het risico van een inslag goed te kunnen inschatten”.

De combinatie “aanzienlijk veranderen” en “zwaartekrachtveld van de aarde” houdt automatisch in dat die richting zal veranderen verder richting aarde. Ook dat de afstand van de passage (aanzienlijk) minder zal zijn dan die 27.000 kilometer. Die is trouwens ook door NASA officiëel bevestigd, dus daar is geen discussie over. De vraag is alleen of de zwaartekracht van de aarde vanaf die afstand groot genoeg is om die asteroïde richting aarde te trekken.

Dat risico, die dreiging, is er absoluut. In dat kader zou de informatie van Gordon Duff wel eens kunnen kloppen en waren die explosies vorige week de eerste pogingen om deze asteroïde onschadelijk te maken

bron.veterans today

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het is nog steeds 27.000 km hé, als het overdag gebeurt ga je niets zien en indien het 's nacht's gebeurt ga je, tenzij de asteroide zelf licht geeft of dat van de zon kan weerkaatsen, ook niets zien...

Indien hij echter dichter zou passeren en de dampkring schampt of induikt, ga je het wss wel zien, hangt er ook wat van af hoe groot dat ding is natuurlijk.

Link naar reactie

Wat ik me afvraag,als ie daadwerkelijk zo dichtbij komt moetten wij hem kunnen zien toch?

Als het een echt rotsblok is zal er geen 'staart' vanafdampen als het ding dichter bij de zon komt.

Licht weerkaatsing is afhankelijk van het materiaal en de kleur.

In de dampkring, maar die komt niet zo hoog, wordt er door de wrijving wel licht geproduceerd. (maar dan is het angstig dichtbij...)

Link naar reactie

Gast gebruikersnaam

Hebben de maya's zich destijds 0.000000001% verteld of hebben wij de vertaling van hun kalender niet helemaal correct gedaan :confused:

Ben ik net blij dat het 21/12 drama achter de rug is komt er een 21/2 drama voor terug. Moet ik weer opnieuw beginnen met preppen ;) Nou ook nog maar voor een helm kijken, want als hij soms op mn kop valt dan.......

Link naar reactie

Tientallen jaren is dat ook eens gebeurt he, dat er een asteroide vlak langs de aarde voorbij kwam. NASA en andere "watchers" zagen het pas toen ie pas voorbij was gekomen. Kwam door het feit dat de asteroide uit een bepaald soort materiaal bevatte dat licht absorbeerde. Soort van mat zwart ofzo? Anyway, als die de aarde had geraakt joh, had ie behoorlijk wat schade hebben aangericht want het was een best behoorlijk groot exemplaar.

Ze zagen 'm van achteren waar enige ijskristallen of iets anders zat dat licht wel weerkaatste. Dus er zijn ook van die praktisch "onzichtbare" asteroiden waar we op moeten letten. Ik denk dat vanaf dat punt men nog voorzichtiger en aandachtiger de ruimte bestuderen in de hoop zo'n ding niet nog een keer over het hoofd te zien. Maar ja, zitten van die "watchers" voor het scherm en zien ineens een paar sterren verdwijnen van het scherm en even later verschijnen ze weer op het scherm, dan weet je al dat er iets groots voorbij is gekomen... :p

Want tja, mocht het zo gebeuren dat er nog zo'n asteroide komt en de aarde ditmaal wel zou bereiken, zouden wij, ons nietige mensjes direct denken aan een terroristische aanval en sturen gelijk al hun raketten naar al hun potentieële vijanden en huppakee: Oorlog, alleen maar om een verdwaald stukje ruimte-afval...

Ik bedoel maar... ;)

Link naar reactie

Aardscheerders, een mooie benaming.

2012 DA14, 45 meter in doorsnee, 140.000 ton, komend vanaf het zuiden wordt Antartica of de Zuidelijke Oceaan als meest waarschijnlijke inslagpunt gezien, mocht het al zover komen.

Citaat uit bovenstaande link: "NASA currently estimates that the likelihood of 2012 DA14 striking Earth anytime in the next several decades is 0.031 percent—a figure that will be refined after astronomers collect data on its close pass next February".

Zelf heb ik er niet zo'n hard hoofd in. We zullen wel zien. Tenslotte zijn we voorbereid.

Het is jammer, en eigenlijk een schande, dat er zoveel (negatieve) stemmingmakers op het Internet zijn.

Ach ja, mensen houden van griezelen.

Link naar reactie

...

Overigens, wist je dat niet bekend is of de omloop baan van de aarde (om de zon) wel "stabiel" is?

We weten wel dat de aarde in zijn huidige baan zal blijven voor de komende duizenden jaren, maar we kunnen niet met zekerheid zeggen dat de aarde altijd in deze baan zal blijven. Leuk hé? :)

De banen van hemellichaam zijn per definitie chaotisch. (Voorlopig...)

...

Astronomie geeft een mooi beeld over hoe relatief alles wel niet is. ;)

Link naar reactie

Aardscheerders, een mooie benaming.

2012 DA14, 45 meter in doorsnee, 140.000 ton, komend vanaf het zuiden wordt Antartica of de Zuidelijke Oceaan als meest waarschijnlijke inslagpunt gezien, mocht het al zover komen.

Citaat uit bovenstaande link: "NASA currently estimates that the likelihood of 2012 DA14 striking Earth anytime in the next several decades is 0.031 percent—a figure that will be refined after astronomers collect data on its close pass next February".

Zelf heb ik er niet zo'n hard hoofd in. We zullen wel zien. Tenslotte zijn we voorbereid.

Het is jammer, en eigenlijk een schande, dat er zoveel (negatieve) stemmingmakers op het Internet zijn.

Ach ja, mensen houden van griezelen.

Leuk gesproken maar ik ben niet op een tsunami opwekkende vliegend stuk steen/ijs berekend hoor :(

Greener

• Leuk 1
Link naar reactie

Kometen en asteroiden en meteorieten hebben de zon in de rug meestal....dus zie je ze pas als ze (te) dichtbij zijn. Bovendien gaan ze nogal rap, dus je moet de hemel zeer goed kennen en precies op het juiste moment naar het juiste stukje van het heelal zitten kijken om ze te ontdekken. Overigens lopen we statistisch gezien al 200.000 jaar achter op de te verwachten datum dat er een inslag had moeten plaatsvinden....elke dag dat er geen inslag is, komt de dag dat er wel een inslag is, dichterbij....

Link naar reactie

Gast Dick Berts
Kometen en asteroiden en meteorieten hebben de zon in de rug meestal....dus zie je ze pas als ze (te) dichtbij zijn. Bovendien gaan ze nogal rap, dus je moet de hemel zeer goed kennen en precies op het juiste moment naar het juiste stukje van het heelal zitten kijken om ze te ontdekken. Overigens lopen we statistisch gezien al 200.000 jaar achter op de te verwachten datum dat er een inslag had moeten plaatsvinden....elke dag dat er geen inslag is, komt de dag dat er wel een inslag is, dichterbij....

Ben ik te min? Ben ik te min om voor mij op de plusknop te drukken? Nee hoor KS :)

http://www.youtube.com/watch?v=UD-24X0EeIU

Link naar reactie

Ik lees geen enkele beredenatie hoe explosies in de ruimte met een asteroide te maken kan hebben die op weg is naar de aarde?

Ik hoor veel mooie verhalen, maar dit vind ik, wil er ook geen tijd in stoppen om zelf iets hierover uit te zoeken, wel een groot gehalte "broodje AAP".

sorrie,

Kans

Link naar reactie

Het zal allemaal wel mee vallen maar wat wel goed mogelijk is , is dat er heel wat satellieten kapot zullen gaan.

De baan van deze DA14 zal hoogstwaarschijnlijk rond dezelfde hoogte zijn als waar al onze satellieten rond vliegen.

Dus dat zal een kleine SHTF-je op kunnen leveren maar niet iets om je zorgen te maken denk ik.

Of het moet er een paar hele belangrijke satellieten zijn, ik kan er niet even snel een paar bedenken maar daar zijn vast wel iedeën over.

Link naar reactie

...

"Space is big. Really big. You just won't believe how vastly hugely mind-

bogglingly big it is. I mean, you may think it's a long way down the

road to the chemist, but that's just peanuts to space."

-- Douglas Adams, "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy"

Don't panic.

Als er een satelliet geraakt wordt, is dat een klein wonder.

Een gebeurtenis met een onwaarschijnlijkheidsfactor van 42 op tigbiljoenennogwat.

Maar goed, toch wint er nog wel eens iemand de loterij. Uit te sluiten is het niet.

Link naar reactie

Share

• Nieuwe aanmaken...