Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat is je grootste angst?


Gast Bushmaster

Aanbevolen berichten

Angst voor de mensen die in de chaos beesten zullen worden.angst voor de ellende die zal ontstaan,ook voor de echte prepper.

Angst voor alles en iedereen die weet dat er wat te halen valt,angst over m'n eigen capaciteiten de ellende te weerstaan en te doen wat nodig is.

Kortom,angst voor de angst die dan komen zal.

 

Angst is een slechte raadgever @zwellever

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Angst is een slechte raadgever @zwellever

 

Het feit dat we prepper zijn geeft al aan dat die angst toch vrij reel is,anders was heel het prep gebeuren flauwekul.

Het gaat er om hoe die angst zoveel mogelijk om te zetten in het voorkomen van,en anticiperen op de te verwachten ellende;angst is dus soms een uitstekende raadgever,m'n beste...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bushmaster
Het feit dat we prepper zijn geeft al aan dat die angst toch vrij reel is,anders was heel het prep gebeuren flauwekul.

Het gaat er om hoe die angst zoveel mogelijk om te zetten in het voorkomen van,en anticiperen op de te verwachten ellende;angst is dus soms een uitstekende raadgever,m'n beste...

 

Correct, zolang je het je leven niet laat beheersen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak een onderscheid tussen angst en vrees:

 

Vrees is de beduchtheid voor de gevaren die je bekent zijn. Voorbereid zijn met kennis en vaardigheden om deze gevaren het hoofd te bieden verminderen de vrees.

Angst is het gevoel dat betrekking heeft op iets onbepaalds. Het onbekende, je eigen zwakke kanten, mogelijk ongerief of ontbering.

 

Vrees vrees ik niet.

Voor angst ben ik niet bang.

 

:) Wil niet zeggen dat ik nooit bang ben. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had pas een droom...............

 

Raakte iedereen kwijt, zelfs mijn dochter van 12, donker, regen, in een echte SHTF situatie (welke weet ik niet).

Werd achtervolgt in een stad (wij wonen redelijk plattelands, waarom ik dat droomde ???), kwam steeds hoger te zitten in een half ingestort gebouw, nat, kou, en radeloos.............

De angst om mijn dochter was immens, waar was ze, wat deden ze met haar............

De vreselijke onmacht die ik toen voelde, brrrrrrrr, geloof dat ik daar bang voor ben.

 

Als toch redelijk voorbereide prepper, was dat wel een eye-opener, als er echt iets gebeurd, mag je blij zijn, dat je in ieder geval samen met de jouwen bent, en niet alleen overblijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Utslag http://www.123test.nl/angst/ van @Heksenboot

 

Uitslag

De toplijst van je angstbronnen is:

 

1.De dood

2.Diep water

3.Het donker

4.Verlaten worden

5.Ongeluk van naasten

Tot nu toe hebben er 23763 mensen deze test gedaan. Hieronder vind je de top vijf van de angsten die door deze mensen als grootste angst werd bevonden.

 

Angst frequentie (%)

1. De dood 3470 (14.6%)

2. Ongeluk van naasten 2445 (10.29%)

3. Eenzaamheid 1606 (6.76%)

4. Agressie 1296 (5.45%)

5. Geldzorgen 1254 (5.28%)

 

Van de deelnemers waren er 3470 die ook "De dood" als grootste angst benoemden. Let wel, er zijn heel veel angsten voorgelegd, dus de kans dat er heel veel mensen net als jij dezelfde angst als grootste angst hebben benoemd is klein.

 

Tips en advies

1. Maak onderscheid tussen reële en irreële angsten

Veel angsten zijn irreëel. In theorie zou er heel veel kunnen gebeuren. Het vliegtuig waarin je vliegt kan neerstorten, je partner kan overspel plegen, je kan heel ernstig ziek worden etc. Als je deze angsten kritisch analyseert blijkt vaak dat je je heel erg druk maakt om dingen die heel misschien zouden kunnen gebeuren. Als je geconstateerd hebt dat dit kan gebeuren, betekent dat nog niet dat het gebeurt. Maak je met andere woorden niet druk om niks.

 

2. Reële angst is goed

Reële angst voorkomt dat je jezelf in gevaar brengt of het noodlot tart. Het is bijvoorbeeld helemaal niet laf om te weigeren met iemand mee te rijden die bijvoorbeeld te veel heeft gedronken.

 

3. Laat je niet leiden door angst

Totale controle is een illusie. Morgen kan je bedrijf failliet gaan of je partner iemand anders tegenkomen en het uitmaken. Door nu extra je best te doen voorkom je dat niet. Wees met andere woorden jezelf en probeer niet alles in de hand te houden. Dat is onmogelijk.

 

Deze test wordt mogelijk gemaakt door De Presentatiegroep.

 

:)

Men zeg dat je je angst moet confronteren, das wel lastig als meeste mensen De Dood op nummer 1 hebben staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook die van mij, alle andere "crap" kan ik prima behappen. Maar m'n kids, damn ik zou ter plekke grijs worden.

 

Geen grapje, ik ben deels grijs geworden in 1 dag, dus het is zeker geen fabeltje de verhalen die je hoort..

 

Ik heb de angst om dierbaren te verliezen al los gelaten, het is niet iets waar ik wat aan kan doen mocht het gebeuren..

Ik zal alles doen ze bij me te hebben, maar omstandigheden en pech etc kan je niet veel mee.

Wat mijn grootste probleem en dus eigenlijk prep angst is, waar laat je alles????

 

Ben druk bezig meer ruimte te maken voor alle boodschappen en zaken..gaat erg goed moet ik zeggen...

de grote 2.5 meter lange kledingkast kan nog tot het plafond lichte spullen op, dus de ruimte is er nog.

Maar ik ben nog niet klaar, kost redelijk veel tijd. Angst is dus dat SHTF plaats vindt nog voordat ik een lekker

gevoel krijg dat ik de basis klaar heb. Ook al heb van alles wel minstens een half jaar luxe te eten...

Heeft iedereen dat? Denk je nu een half jaar, dan heb je dat denk je een jaar, dan 2 jaar etc..

 

Wat is trouwens een comfortabele periode, 1 jaar?? 2 jaar?? Ik zie de dichtsbijzijnde SHTF als economische crisis

of een overstroming/gasramp/lekkage waarbij je genoodzaakt bent bovengronds binnen te blijven..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen grapje, ik ben deels grijs geworden in 1 dag, dus het is zeker geen fabeltje de verhalen die je hoort..

 

Ik heb de angst om dierbaren te verliezen al los gelaten, het is niet iets waar ik wat aan kan doen mocht het gebeuren..

Ik zal alles doen ze bij me te hebben, maar omstandigheden en pech etc kan je niet veel mee.

Wat mijn grootste probleem en dus eigenlijk prep angst is, waar laat je alles????

 

Ben druk bezig meer ruimte te maken voor alle boodschappen en zaken..gaat erg goed moet ik zeggen...

de grote 2.5 meter lange kledingkast kan nog tot het plafond lichte spullen op, dus de ruimte is er nog.

Maar ik ben nog niet klaar, kost redelijk veel tijd. Angst is dus dat SHTF plaats vindt nog voordat ik een lekker

gevoel krijg dat ik de basis klaar heb. Ook al heb van alles wel minstens een half jaar luxe te eten...

Heeft iedereen dat? Denk je nu een half jaar, dan heb je dat denk je een jaar, dan 2 jaar etc..

 

Wat is trouwens een comfortabele periode, 1 jaar?? 2 jaar?? Ik zie de dichtsbijzijnde SHTF als economische crisis

of een overstroming/gasramp/lekkage waarbij je genoodzaakt bent bovengronds binnen te blijven..

 

er bestaan geen comfortabele periodes tijdens welke vorm van wtshtf situaties dan ook.

 

ik had dat eerst ook die angst leg je er bij neer dan heb je niet zo druk op je schouders

Link naar reactie
Delen op andere sites

er bestaan geen comfortabele periodes tijdens welke vorm van wtshtf situaties dan ook.

 

Het enige wat we kunnen is "proberen" is te anticiperen waar we naar toe willen. Daarbij is een tijdsplanning geen reëel gebeuren, SHTF kan morgen voor de deur staan.

En als je dan pas gaat denken dat je nog even naar de plus of liddl kunt rennen voor je rijst of melkpoeder...no go, no way.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb totaal geen angsten, heb dierbaren verloren ( niet alleen aan de dood ), dus ik weet hoe dat gaat. Ik zet me snel over iets heen, blijf nooit teveel in een moment hangen. Het enige waar ik bang voor zou zijn, is in een ongeluk terecht komen waarbij ik voor het leven verlamd zal zijn. Vanaf de nek dus, dan hoeft het van mij niet meer. Of over zo'n 80 jaar, als ik tegen de 100 ben, wegkwijnen in een muf-ruikend bejaardentehuis waar ik overal hulp nodig bij heb. Verder heb ik geen angsten, niet voor de dood ( gek he?), niet voor het donker, niet voor diep water of wat anderen van mij denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt raar maar de enige angsten die ik heb zijn spinnen (arachnofobie) en oud of verlamd worden, en dat zijn eigenlijk de enige dingen waar ik echt bang voor ben.

Als ik vandaag dood zou gaan dan zou ik mij er bij neer kunnen leggen, omdat ik weet dat ik een best wel een leuk leven heb gehad.

Me naaste verliezen is ook al voor gekomen, dus daar ga je uiteindelijk minder waarde aanhechten. ( hoe hard het ook klinkt )

De eenzaamheid is helaas ook iets wat bij mij voor komt, yes het hele leven is niet bij iedereen rozengeur en maneschijn.

Maar het na geslacht van de familie heeft nog wel eens de neiging, om de 90 te passeren maar dat was niet de bedoeling om als kasplantje weg te kwijnen in een kamertje.

Maar des al niet te min vermaak ik mij prima voor zover, maar ben ik wel aan iets nieuws toe op het moment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn grootste angst is dat ik het leven wat ik nu leef kwijt kan raken.

Ik heb nu alles wat mij gelukkig maakt.

Zoals een lieve vriend die er altijd voor mij is, een mooi en gezellig huis waar ik in woon en een mooie baan op de neurologie als verpleegkundige, lieve dierbaren om mij heen en ga zo maar door.

Maar wat als ik dit alles kwijt zou raken? Dat is mijn grootste angst!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik vandaag dood zou gaan dan zou ik mij er bij neer kunnen leggen, omdat ik weet dat ik een best wel een leuk leven heb gehad.

Me naaste verliezen is ook al voor gekomen, dus daar ga je uiteindelijk minder waarde aanhechten. ( hoe hard het ook klinkt )

Ik heb zelf een net iets te goed leven gehad, dit sijpelt ook door in eerdere posts van mijn persoonlijke SHTF, beetje teveel van het goede

en hence is de hele pyramide ingestort. Kan wel 1 ding zeggen, als ik morgen dood ga, geen enkel probleem en niet bang voor mijn eigen dood.

Ik heb alles al gedaan in mijn leven, zaken die de meeste mensen als fantastisch zouden omscrhijven,

iets wat de meeste mensen niet doen en wegkwijnend in hun sterfebd zeggen "ik had nog zoveel willen doen". Tja, niet erg slim he..

 

Bij mij gaat het nu juist de omgekeerde kant op, van teveel drukte naar zaligmakende rust, geen behoefte meer aan stappen, 1000 vrienden hebben,

het is allemaal een illusie. Vooral als het dan eens slecht gaat, dan blijft er van die droomwereld niks over en de vrienden die je dacht te hebben,

daar blijft een handvol van over, de rest blijkt alleen maar uitvreter uitschot te zijn.

 

Naarmate je ouder wordt, gaan verplichtingen en routine meer een rol spelen, de minimale zaken, de tijd die overblijft spendeer ik aan nuttige dingen nu,

zoals de geest voeden in plaats van je lichaam en verslavingen als vrouwen, drank en lol maken..alhoewel het duiveltje nog flink de kop kan opsteken..:rolleyes:

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak een onderscheid tussen angst en vrees:

 

Vrees is de beduchtheid voor de gevaren die je bekent zijn. Voorbereid zijn met kennis en vaardigheden om deze gevaren het hoofd te bieden verminderen de vrees.

Angst is het gevoel dat betrekking heeft op iets onbepaalds. Het onbekende, je eigen zwakke kanten, mogelijk ongerief of ontbering.

 

Vrees vrees ik niet.

Voor angst ben ik niet bang.

 

:) Wil niet zeggen dat ik nooit bang ben. ;)

Ik was opzoek naar iemand die dat verschil zou aankaarten. En gelijk heb je. Misschien dat je eigen onzekerheid die iedereen heeft, ja ook die stoere binken, meer valt onder vrees dan angst. Vrees kan je namelijk overwinnen door voorbereiding etc. Angst is iets waar je op het moment zelf mee geconfronteerd wordt. Heb ik dat juist ? Of zijn er nog nuances?

Groetjes Chin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is het verschil:

Vrees heb je voor iets wat niet zeker is en nog moet komen (ik vrees dat zo de emmer overloopt, of de aardappels aanbranden)

Angst heb je voor gebeurtenissen en/of dingen die echt zijn of zijn geweest (een vroegere confrontatie met bijna-dood, ongeval etc). Angst is de natuurlijke reactie van je lichaam en geest op dreigend gevaar.

Wat bij veel mensen resulteert in vluchtgedrag.

Kort door de bocht, Bij vrees moet het nog komen. Bij angst is het er al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is het verschil:

Vrees heb je voor iets wat niet zeker is en nog moet komen (ik vrees dat zo de emmer overloopt, of de aardappels aanbranden)

Angst heb je voor gebeurtenissen en/of dingen die echt zijn of zijn geweest (een vroegere confrontatie met bijna-dood, ongeval etc). Angst is de natuurlijke reactie van je lichaam en geest op dreigend gevaar.

Wat bij veel mensen resulteert in vluchtgedrag.

Kort door de bocht, Bij vrees moet het nog komen. Bij angst is het er al.

Maar als er angst geweest is wordt het vrees voor herhaling. Hebben we het nu juist?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...