Ga naar inhoud
GENEGEERD

Jij bent klaar, maar is de rest dat ook? (speciaal voor ouders)


Gast Riesie

Aanbevolen berichten

Stel dat er een meteoriet inslaat, een EMP alles plat legt en er nergens meer electra is te genereren (elke transistor fikt af), er een derde wereldoorlog uitbreekt of de halve wereld overstroomt? Dus je moet weg, en niets werkt...niets.

En stel dat jij het overleefd, en ook je kinderen. Hoe ga je verder vanuit niets? Weet jij wat er buiten eetbaar is, je preps brengen je maar zover.

Waar ga je slapen? Wat als jij, de hoofd-familie-prepper je arm of been breekt. Wie maakt de schoenen, wie lapt jou op, of heb je alles in je rugzak? Kun je een fazant vangen-schoonmaken, of sleep je 20 kilo vlees mee.

Heb je wel eens langdurig rondgetrokken, schuilend voor de meute, geen ruggensteun, geen prep-groep in zicht, bang voor de militia, opgejaagd als een hond, levend op je noodvoer, met je kinderen.

De vraag is: zijn je kids ook klaar voor........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb ook nog nooit een haas of kip geslacht , maar als de situatie er na is zou ik het doen. Tegen mijn kinderen zou ik zeggen wat moet dat moet en zeker geen zielig praatje houden dan worden het slachtoffers inplaats van overlevers. Ik bereid mijn zoon klein voor doormiddel van blikken samen op data te zetten, hier zeg ik bij Zo!! Die hebben we binnen als er niks meer in de winkel ligt. Idem met de stroom ik laat hem alles zien hoe je vuur kan maken als er geen fornuis is. En ik denk bij een echt noodgeval komt er zoveel adrenaline vrij dat je automatisch probeert te overleven en er zeker geen tijd overblijft voor zieligheid, dat zal pas komen als de eerste klappen voorbij zijn maar ja je hebt de eerste klappen overleeft dus zielig zijn ik weet niet je bereikt er niks mee de situatie blijft zoals die is ook met emmer vol tranen ( hij is 9 en helpt me wel maar hij vind het allemaal maar raar) maar ik zeg dan op mijn beurt raar of niet wij hebben iets als het mis gaat dus maak je geen zorgen voor morgen en geniet zolang het kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog nooit een haas of kip geslacht , maar als de situatie er na is zou ik het doen. Tegen mijn kinderen zou ik zeggen wat moet dat moet en zeker geen zielig praatje houden dan worden het slachtoffers inplaats van overlevers. Ik bereid mijn zoon klein voor doormiddel van blikken samen op data te zetten, hier zeg ik bij Zo!! Die hebben we binnen als er niks meer in de winkel ligt. Idem met de stroom ik laat hem alles zien hoe je vuur kan maken als er geen fornuis is. En ik denk bij een echt noodgeval komt er zoveel adrenaline vrij dat je automatisch probeert te overleven en er zeker geen tijd overblijft voor zieligheid, dat zal pas komen als de eerste klappen voorbij zijn maar ja je hebt de eerste klappen overleeft dus zielig zijn ik weet niet je bereikt er niks mee de situatie blijft zoals die is ook met emmer vol tranen ( hij is 9 en helpt me wel maar hij vind het allemaal maar raar) maar ik zeg dan op mijn beurt raar of niet wij hebben iets als het mis gaat dus maak je geen zorgen voor morgen en geniet zolang het kan

 

Ik probeer die van mij ook altijd spelenderwijs mee te nemen, niets moet alles mag. En op die manier merk ik dat hun bewustzijn groeit.

Ik vergeet echter nooit dat een kind ook altijd kind moet kunnen zijn. Daarmee bedoel ik te zeggen, opgroeien in relatieve onschuld.

Mocht het zo zijn dat morgen de shit los gaat, in wat voor scenario dan ook. Dan wordt het wel in een keer snel opgroeien, maar ook dat weten ze, en daar praten we ook wel eens over.

Bangmakerij vind ik nergens voor nodig, maar een bepaalde discipline verwacht ik altijd.

Messen worden in hun schede opgeborgen. Vuur wordt altijd bewaakt, overtollig lawaai is nergens voor nodig. Spullen opruimen en regels mbt voedsel en water. Persoonlijke hygiëne is prio. En dat begrijpen ze volledig, en doen ze eigenlijk zonder te vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja super is dat echt goed bezig!!!!.En discipline is zeker belangrijk. Ik heb mijn zoon van 9 op 2 vechtsporten gedaan taekwondo en hapkido.

Hij is nu 9 met 6 ging hij op vechtsport Hier leert hij doorzetten, dicipline zelfverdediging, respect en belangrijk incasseren verder is hij nog niet zo`n scout maar dat komt wel.

HIj vind het wel geinig wat z`n moeder prept en vuur maken ja dat vind hij toch echt wel te gek. In de zomer gaan we zeker veel oefenen in het bos en op de camping.

Oefening hier thuis sja daar moet je met het hele gezin voor kiezen mijn partner is geen prepper vandaar hahaha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De stelling die ik aanneem @Kans is deze: Jij bent klaar, (want dat hoor ik op dit forum veel) maar ik zie ook dat het gezinnen zijn, ouders met kids.

Ik zeg niet IK ben klaar.

Zal ik ook nooit zijn, maar ik ben wel al heel lang "bijna" klaar.

De vraag is dan ook: zijn je kids ook klaar.

 

Waarmee ik mensen aan het denken zet, dat ze voor zichzelf wel weten wat ze willen en hoe. Maar besef jezelf dat kinderen dat heel anders zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kind op scouting doen, daar leren ze veel over vuur maken, hakken, veiligheid, knopen, samenwerken, koken, tenten opzetten enzovoort

 

Mijn idee helemaal, maar niet voor iedereen hier betaalbaar.

Daarbij ligt bij mij het bos haast naast mijn huis, en met 13 en 9 vinden ze het zalig om mee te gaan, en zijn gelukkig heel fanatiek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn idee helemaal, maar niet voor iedereen hier betaalbaar.

Daarbij ligt bij mij het bos haast naast mijn huis, en met 13 en 9 vinden ze het zalig om mee te gaan, en zijn gelukkig heel fanatiek.

 

Scouting is een van de goedkoopste clubjes waar je kind op kan zitten (helemaal in verhouding tot dure sporten als hockey en tennis). Wij hadden ook regelingen voor ouders die kampen en contributie niet helemaal konden betalen.

 

Het is natuurlijk ook heerlijk als je het je kinderen zelf kan leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kind op scouting doen, daar leren ze veel over vuur maken, hakken, veiligheid, knopen, samenwerken, koken, tenten opzetten enzovoort

 

wat zou ik graag die van mij daarop zetten,alleen de scouting bij ons is heel slecht.

Er wordt daar nauwelijks iets geleerd en het is meer spelen en de ouders die overal mee bemoeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dat met mijn kleintjes ook dat ze wat moeten leren om een knoopje te leggen en een vuurtje te maken, strikje leggen ed. ik wil dat doen aan de hand van het sas boek samen met mn zwager die ook kleintjes heeft. hij heeft in het leger gedient dus weet er ook wat meer van als ik. maar van het sas boek kunnen ze al veel leren door mee te experimenteren. tkost niks als een beetje vrije tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat zou ik graag die van mij daarop zetten,alleen de scouting bij ons is heel slecht.

Er wordt daar nauwelijks iets geleerd en het is meer spelen en de ouders die overal mee bemoeien.

 

De meeste gemeentes hebben meerdere scouting groepen, misschien even kijken of er een andere groep is die wel meer gericht is op vaardigheden? En misschien de waterscouts?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik leest hier de vraag kan je een fazant vangen en schoonmaken .

En ook . Ik heb nog nooit een haas of een kip geslacht .

Fazanten en kippen schoonmaken is ongeveer het zelfde alleen plukt een fazant wat moeilijker . Het best doe je dit met warm water 62 /63 graden warmer heb je de kans dat het vel scheurt .

Hazen worden niet geslacht enkel schoongemaakt .

Dat je een haas levend tepakken krijgt is zeer klein , op 35 jaar jager heb ik nog maar 1 volwassen haas te pakken gekregen en een paar jongen .

Bij konijnen ligt de percentage veel hoger om dat er ook tamme konijnen zijn en wilde konijnen worden ook gevangen met netten en in inloop kooitjes

Het dier doden door middel van een mes (zoals bij varkens of kippen boerderij dieren ) spreekt men over slachten .

Ik denk dat er veel membres zijn die nog nooit een dier geslacht hebben of schoongemaakt .

Met de goedkeuring van@jager en@ heksenboot wil ik in mei op de chelter camping wel een demo geven .

Grt Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste gemeentes hebben meerdere scouting groepen, misschien even kijken of er een andere groep is die wel meer gericht is op vaardigheden? En misschien de waterscouts?

 

Toevallig dat ik vanochtend aan een moeder heb gevraagd waar haar kind op zat.

Die zit dus ook een dorp verderop erop omdat ze die bij ons in het dorp niks vindt.

Nu ga ik een keertje mee met hun en kijken wat mijn zoontjhe ervan vindt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...