Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bunkers te koop


vdwalle

Aanbevolen berichten

Geinig zo'n bunker, maar een huisje in Zweden lijkt me wat leuker. Is een gaaf land en de mensen zijn er aardig.

 

leuke mensen daar, dat hoor ik vaker, maar wel koud, ik ga liever richting mediterraanse oorden in het kader van minder hout sprokkel acties per dag

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

In Nederland.

 

Hij is ongeveer 2.000 m2 groot en heeft 80 grote en kleine ruimtes verdeeld over twee verdiepingen.

Een grote centrale hal, een aantal volledig afgezonderde woongedeeltes, keukens, luchtfilters en noodstroomgenerators.

 

Wat voor bunker heb jij Bunkerprepper?

 

KM5 bunker toevallig? omdat je over 2 verdiepingen praat, ook wel TC,s genoemd.

Anders ben ik heel benieuwd

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De gene waar ik nu mee bezig ben kan ik kopen voor 130.000,- euro. Ben er met 1 bezig maar dat is een heel complex (voor meer dan 2 miljoen euro) en eentje voor bijna 5 ton. Die laatste is al weer verkocht ook (aan een prepper!) als het gaat lukken hem over te nemen. Laatste twee zijn ook niet in Nederland.

 

Cheers

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ondergrondse is het mogelijk om een richt prijs te geven van uw bunker die je wil kopen . Niet dat ik ga opbieden tegen u maar om een idee te hebben wat het kan kosten . 2000m2 is niet niets .

 

Over het algemeen krijg ik bunkers tussen de 1.000 en 2.000 aangeboden voor prijzen tussen de 100.000,- en 600.000.

De bunkers die groter zijn kosten vaak meteen meer dan een miljoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zit daar dan ook een woonbestemming op zon bunker? of mag je er alleen recreeren?

 

uhhhh permanent wonen in een bunker lijkt me niet he.

je heb helemaal niks geen adres (en dat heb je toch wle nodig in nederland), je hebt geen internet geen tv geen ontvangst met telefoon het is verdomde koud moet ik nog doorgaan of snap je hem al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bunkers ombouwen zoals de link laat zien is heel wat anders en dankzij de ramen en/of op een penthouse bouwen op het dak heb je mij inziens als prepper weinig aan, tenzij je je ramen zeer dik maakt of een zwaar metalen plaat ervoor kan maken. En dan nog bieden bunkers voornamelijk veel stralingsbescherming onder de grond. De bunkers in duitsland die nu worden omgebouwd zijn veel al boven de grond en bieden alleen bescherming op basis van een dikke beton laag. Er zit zeer waarschijnlijk geen luchtbehandelingsinstallatie in en gasdicht is het ook al niet meer want je maakt er een woning van.

 

Die in arnhem zijn rond (fliegerhorst) Delen aan de koningsweg is KKN kamp koningsweg noord en ZP zeven provinciën. Beide terreinen zijn bovengrondse vertrekken waarvan de boerderijen bestemd voor manschappen dikke muren hebben van circa 60 cm of iets meer. Dit bied een basis bescherming maar verwacht niet dat deze enige vorm van gasdichtheid hebben tegen strijdgassen of wat voor een abc of nbc overleven kunnen. En leuke bom mits je de stalen luiken dicht heb, overleven die huisjes wel meer veel meer dan dat verwachtte ze er toen ook al niet van. En je ramen liggen er nog steeds uit! De boerderij dorpen die rond vliegveld Delen liggen aan de voormalig duitse rolbaan en zijn in de heimatsschutz stijl ontworpen om te misleiden alsof het een boerderij-dorp is. Dit zijn voormalig vliegtuig hangaars waarvan enkele ooit verwarmd werden voor de startklare vliegtuigen. Deze bieden bescherming maar voornamelijk tegen weersinvloeden. Hier dus nog minder verwachting tegen wat voor een explosies.

 

De koude-oorlog hangaars die nu bewoonbaar worden gemaakt oa in duitsland hebben een meerwaarde van een dikke muur en als je geluk hebt een dikke isolerende grondlaag. Bomvrij waren ze al niet hebben geen luchtbehandeling, bezaten nog net elektra voor verlichting en verwarming maar meer echt niet.

 

Wil je een bunker om echt van alles te kunnen overleven of om minimaal je kansen hierop te vergroten dan heb je een gasdicht en tegen straling beschermd bunker dat minimaal 3 meter onder de grond zit met minimaal 60 tot 1 meter dik beton, geen ramen dus, diesel aggregaten voor verwarming en stroomvoorziening, water etc etc. met luchtsluizen, luchtbehandeling en meerzijdige filters, drukafsluiters, blastdoors etc.

 

En ook koude oorlogsbunkers die nbc proof zijn kunnen geen direct-hit doorstaan. Maar ze zitten vooral onder de grond met veel apparatuur en veel bescherming tegen van alles en nog wat en hebben ook geen enkele woon en recreatie bestemming, maar dat spreekt voor zich lijkt me. Laat staan een adres ;-) Daarover woz, ozb, rioolheffing, afvalstoffenheffing wil je ook niet betalen als je er eigenlijk zeer weinig tot geen gebruik van maakt heh ;-)

Je prept niet om te kamperen maar een shtf...en die zit je het liefst lekker rustig onder de grond uit maar wel met veel gemakken voorzien uiteraard ;-)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

zit daar dan ook een woonbestemming op zon bunker? of mag je er alleen recreeren?

 

In de meeste mag je gewoon wonen (en werken).

Hebben ook allemaal gewoon stroom, gewoon een adres en internet is ook zo aangelegd als dat er nog niet is.

Dit zijn bunkers uit de koude oorlog voornamelijk.

Zijn goed water dicht, goed te verwarmen en voorzien van de meest essentiële zaken.

 

Het is een kwestie van vooraf even bij de gemeente informeren (dat doe ik altijd vooraf).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, je hebt gelijk, als je de optie en het geld over hebt is en / en beter.

 

maar zon omgebouwde bunker met kogelvrij glas enz, is ook wel gaaf om er tegelijk in te wonen. een soort perfecte Bug in lijkt mij

 

Ik heb nog nooit een bunker met glas gezien... Je bedoeld oude 2e wereldoorlog bunkers die open en vochtig zijn, om die om te bouwen? Dat is geen doen en onbetaalbaar. Kun je beter een wat nieuwere kopen (na 1960 gebouwd).

 

Greets!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast Bunkerprepper

Bij het betreffende artikel staat een foutieve foto afgedrukt.

Dit is de goede foto:http://nl.kapaza.be/antwerpen/mobiele-en-of-vaste-schuilkelder-71142002.htm

Verkijk je niet op de kosten van plaatsing en inrichting...

 

Enne... als je dan toch iets met een atoomschuilkelder wilt kopen én voor een deel zelfvoorzienend wilt zijn, dan liever zoiets gezocht: http://nl.kapaza.be/antwerpen/huis-7-kamers-42179-m2-in-balen-73280317.htm

 

Mocht je wat minder te besteden hebben (net als ik :) dan bestaan er nog steeds leuke huizen met een schuilkelder in de achtertuinnof op een naastgelegen perceel zoals http://nl.kapaza.be/vlaams-brabant/charmant-huis-met-ideaal-klein-huisje-achteraan-71264307.htm

 

Veel huizen beschikken over schuilkelders. Je moet er alleen even de weg weten en je ogen open houden...

 

Bunkerprepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verkoop hem niet eh, kwam het tegen tijdens het lezen van de krant en vond het wel interessant om hier ff te vermelden. :confused:

 

Die post van mij was niet naar jou toe gericht maar op de link.. De link doet het natuurlijk niet op mijn iPad...

Zie hier voor verdere uitleg...:p;) http://preppers.nl/forum/threads/5687-Belgische-sites?highlight=Belgische+sites

 

Mvg Dakhaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vliegtuigbunkers, en tankbunkers zijn zeer dik van boven uitgevoerd. Bodem ligt over het algemeen een standaard 12 of 15 mm vloer, welke voldoende draagkracht heeft.

 

Daarbij een mind-fucker, hoe stook je die homp beton warm? En het zijn opslagbunkers zonder met het grootste deel geen ventilatie, wat inhoud geen dakdoorvoeringen.

Iemand hier in de aannemerij met een goed stel beton-diamant kokerboren van ...een meter of wat?

En in een SHTF, rijd je even er naar toe? En eenmaal binnen, waar ga je naartoe?

Of ga je een complete NBC uitrusting installeren, heb ik in diverse controlekamers op fabrieken gedaan, trust me.

Zwitserse kwaliteit luchtzuivering met NBC en HEPA filtratie, niet betaalbaar

 

Een ondergrondse betonnen kelder warm stoken is zonder aanpassingen niet echt efficiënt. Je moet ten eerste de betonmassa opwarmen en daarnaast ook nog eens de omliggende grond, welke (afhankelijk van de vochtigheid) in meer of mindere mate warmte absorbeert. Als je een kelder warm wil stoken dan isoleer je normaal gesproken een kelder aan de binnenzijde, middels een voorzetwand.

 

Deze voorzetwand kan bestaan uit houten regels met daartussen isolatie materiaal, afgedekt met bv. vochtbestendige gipsplaten of beton(multi)plex. Als isolatie materiaal kun je bv kiezen voor Floormate of Roofmate, deze nemen bijna geen vocht op en kunnen niet gaan rotten. De gemiddelde temperatuur van mijn kelder (ca 1 m onder de grond) is vrij constant en ligt zomer en winter rond de 11 gr. Je kunt jezelf hier dus goed op kleden. Per se stoken is dus geen noodzaak. Zie voor meer info eventueel ook: http://www.schuilkelder.com/index.php/bouwkundige-zaken-rondom-een-schuilkelder-panicroom-stormkelder-atoombunker-atoomkelder/warmte-isolatie-van-een-schuilkelder-panicroom-stormkelder-atoombunker-atoomkelder.html.

 

Saferoom

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ondergrondse is het mogelijk om een richt prijs te geven van uw bunker die je wil kopen . Niet dat ik ga opbieden tegen u maar om een idee te hebben wat het kan kosten . 2000m2 is niet niets .

 

Waarom zou je een bunker kopen? Dit is alleen van belang als je verwacht doelwit te zijn van een rechtstreekse aanval. Meestal heb je genoeg aan een ondergrondse prefab kelder (is standaard waterdicht en is 1 geheel). Ondergronds ben je al snel voldoende beschermd, tenzij je heel vlak bij een "direct hit" zit. Prefab kelders in het formaat van een standaard garage (ca 3 x 6m) zijn er al voor minder dan € 5000,-. Moet je nog wel even een gaatje graven :-). Zie bv. ook: http://www.schuilkelder.com/index.php/veiligheidsconstructies-bouwen-voor-een-schuilkelder-panicroom-stormkelder-atoombunker-atoomkelder/prefab-kooi-constructies-bouwen-voor-een-schuilkelder-panicroom-stormkelder-atoombunker-atoomkelder-tegen-een-lage-prijs.html

Saferoom

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een oude mail met @Riesie, had hij het ook wel eens over bunkers.

Deze mail plaats ik met uitdrukkelijke toestemming:

 

Met een bouwvergunning, een gemeente die je kunt overtuigen, de grond om het te plaatsen. En het geld om het te bekostigen, is/zijn er diverse mogelijkheden.

Pre-fab kelder is prima in te richten, echter long-term (langere tijd) is een no-go. http://haprekon.nl/prefab-kelderbouw/

Binnen een week sta je gillend buiten je bunker omdat je gek wordt van de kleine ruimte, en de personen die op dezelfde vierkante meter leven als jij.

Regel in bunkers is ook, hoe groter, hoe duurder. En beton is goedkoop, maar de bekisting, de uitvoeringen, het waterdicht plaatsen van wanden, sealen van wanden en daken....kost bakken geld.

Hier wat ideeën voor de liefhebber. Beide links hebben ook een kantoor in België en Nederland. Kwestie van even doorzoeken. Maar schrik niet van de prijzen.

Komt wel bij kijken, dat deze shelters/bunkers voor een jaar voorraad hebben, NBC filtratie, eigen stroomvoorziening...dus eigenlijk dat waar je van droomt als Prepper die under-the-grid wilt gaan bunkeren.

 

http://www.bomb-shelter.net/index.php met kantoor in België

http://www.variosafe.com/ Vario maakt een van de meest degelijke mogelijkheden, met de optie om de buitenwereld toch nog te blijven controleren.

Camera systemen gaan in geval van een EMP-EMC tegen de vlakte.

 

Mocht dit alles te gek zijn, dan toch even serieus kijken naar rijksoverheidsgebouwen. Vele hebben stand-alone stoomvoorziening (lees: Generator) en vaak verzwaarde kelders met gasdichte deuren.

 

Nooit stoppen als Prepper/survivalist/bushcrafter om je fantasie te gebruiken. De oplossing hoeft niet altijd de duurste/moeilijkste te zijn.

Soms is de oplossing er al, het is aan jou om hem te vinden.

 

Er zijn tegenwoordig al prefab kelders van 5 m x 12 m. Deze kun je volledig naar eigen idee indelen. Ze zijn niet heel goedkoop maar ook weer niet onbetaalbaar (ca € 25 K, incl transport en plaatsen). Een wat kleinere, maar nog steeds redelijk groot bv. 3m60 x 7m80 heb je al voor zo'n € 7.500,-. Ook dit is zodanig groot dat je meerdere vertrekken kunt creeren. Voor meer info, zie bv.: http://www.vandenbergbetonkelders.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

ik zou ervoor tekenen zo,n bunker ; ja je moet niet claustrofobisch zijn .....maar lijkt mij geweldig om een bunker helamaal naar mijn eigen stijl in te richten veel grijs en groen tinten,

camonetten aan het plafond jimmy hendrix posters aan de muur oude lp,s en 45 toeren slingeraar........generator en straalkachel kweekruimte voor de nodige kruiden etc ....

en de post die haal je gewoon op uit een postbus en als er een shtf komt dan is de post ook niet intresant meer .......oude zonnekamp met een 1000 watt voeding en een flinke atenne takkie takkie tot aan australie breakie breakie hallooo you fock the kock in het kolenhok toe...?yes me heb de roetroebeldesoet toe yessss.......

 

maar helaas zo,n bunker kan ik niet betalen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...