Ga naar inhoud
GENEGEERD

Story of Stuff

Dreutel
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik vond het een interessante film:

http://www.storyofstuff.org/movies-all/story-of-stuff/

Bedankt voor je attentie hierop, schitterende uitleg van onze consumptie maatschappij.

Ikzelf moet nog zoveel leren en veranderen hierin, maar wakker was ik al een beetje, gelukkig !

Na de laatste nieuwigheidjes: thee-machine, audiospray ben ik er helemaal klaar mee, belachelijk allemaal.

Momenteel ben ik er opstandig in, ik overweeg serieus bv. mijn koffiezetapparaat (als die t weer begeeft) niet meer te vervangen, ik ga t weer opschenken, keteltje water.......enz.

Audiospray ???????? ben ik een machine ??????? Oren drogen met de punt van je handdoek ja, na het douchen, is wel goed genoeg hoor, voor mij dan.

Theezetmachine ????????? Hmmmmmmmm, wat gaan we nog meer krijgen voor onzin ?

Als je op die manier naar reclame gaat kijken, ziet alles er ineens anders uit, en ja, soms zelfs belachelijk !

Net zoiets als de magnetron, was zo handig, iedereen wilde er een, ik toen natuurlijk ook.

Ben eens aan t rondvragen wie er wat mee doet...........eigenlijk helemaal niet zoveel, beetje opwarmen enz.

Kwam er vorige week achter, dat mijn kinderen opbakken in de pan, van een prakje veel lekkerder vinden.

Tosti uit de pan, idemdito, veel lekkerder dan van t tosti-ijzer...........

Heeft er nog iemand hier leuke voorbeelden van ?

Ik hoor ze graag ! :)

Link naar reactie

Bedankt voor je attentie hierop, schitterende uitleg van onze consumptie maatschappij.

Ikzelf moet nog zoveel leren en veranderen hierin, maar wakker was ik al een beetje, gelukkig !

Na de laatste nieuwigheidjes: thee-machine, audiospray ben ik er helemaal klaar mee, belachelijk allemaal.

Momenteel ben ik er opstandig in, ik overweeg serieus bv. mijn koffiezetapparaat (als die t weer begeeft) niet meer te vervangen, ik ga t weer opschenken, keteltje water.......enz.

Audiospray ???????? ben ik een machine ??????? Oren drogen met de punt van je handdoek ja, na het douchen, is wel goed genoeg hoor, voor mij dan.

Theezetmachine ????????? Hmmmmmmmm, wat gaan we nog meer krijgen voor onzin ?

Als je op die manier naar reclame gaat kijken, ziet alles er ineens anders uit, en ja, soms zelfs belachelijk !

Net zoiets als de magnetron, was zo handig, iedereen wilde er een, ik toen natuurlijk ook.

Ben eens aan t rondvragen wie er wat mee doet...........eigenlijk helemaal niet zoveel, beetje opwarmen enz.

Kwam er vorige week achter, dat mijn kinderen opbakken in de pan, van een prakje veel lekkerder vinden.

Tosti uit de pan, idemdito, veel lekkerder dan van t tosti-ijzer...........

Huh, reclames? Kijken jullie nog TV dan? :p

Leuke post, ik heb toevallig afgelopen week de magnetron+senseo+koffiezetapparaat+waterkoker opgeborgen. 3 apparaten in m'n keuken gebruiken nu nog stroom: lamp, koelkast met vriesvak, 15 liter warmwater boiler. Die laatste vreet in de ecostand alleen tijdens het verwarmen (na gebruik warm water) stroom (2200 Watt).

Link naar reactie

Huh, reclames? Kijken jullie nog TV dan? :p

Leuke post, ik heb toevallig afgelopen week de magnetron+senseo+koffiezetapparaat+waterkoker opgeborgen. 3 apparaten in m'n keuken gebruiken nu nog stroom: lamp, koelkast met vriesvak, 15 liter warmwater boiler. Die laatste vreet in de ecostand alleen tijdens het verwarmen (na gebruik warm water) stroom (2200 Watt).

Tegenwoordig ook veel reclames op de jijbuis hoor, en dan niet als grappig filmpje, maar vooraf verplicht te kijken.

Bij mij overigens alleen lamp en kiel-vrieskast.

Link naar reactie

Gast Heksenboot
Tegenwoordig ook veel reclames op de jijbuis hoor, en dan niet als grappig filmpje, maar vooraf verplicht te kijken.

Bij mij overigens alleen lamp en kiel-vrieskast.

Geen last van:

Adblock voor Chrome en Firefox.

En geen tv idd :)

Link naar reactie

Gast Heksenboot

Veel rare snij-machines.

Aan een paar goede messen heb je genoeg.

Hoofdzakelijk 1 goed koksmes, daar kan je alles mee.

Alles mijden waar een stekker aanzit. Zuiniger, creatiever en handige prep.

Voorbeelden genoeg, daar zijn al wat draadjes over ook.

Leuk filmpje idd, @Dreutel, welbekend.

De comments vind ik ook altijd fantastisch: beh, wat een linkse onzin :D

Net als napalm-bombardementen filmpjes: huh, dat moeten ze nou in Afghanistan doen :(

Tragikomisch.

Link naar reactie

Er is ook een "Story of broke" , "story of cosmetics", "bottled water", "electronics", "cap and trade" en "citizens unite".

Voor hulp bij reparatie van spullen ipv weggooien kun je terecht bij een repair café bij jou in de buurt http://www.repaircafe.nl.

Over de bankencrisis; ik zag deze docu "Het brein van de bankier" deze week, interessant. http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2012-2013/Joris.html

Tegenlicht heeft wel vaker erg goede docu's.

Over voedselspeculanten bijvoorbeeld http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2011-2012/speculeren-met-voedsel-en-land/de-voedselspeculant.html maar er is nog veel meer.

Deze docu vond ik ook indrukwekkend, deze gaat over de Indiase landbouw, het hoge zelfmoord percentage onder de boeren daar door Monsanto, die de boeren in grote schulden steekt door hun zaden. In India is men daarom een eigen zadenbank/ educatiecentrum begonnen, voor behoud en als oplossing op termijn http://www.ohmnet.nl/tv/web-of-life-1/

Link naar reactie

Altijd grappig om veel onzin te zien in 1 documentaire. Ja, er zijn veel misstanden in veel landen in de wereld. Als meer landen kapitalisme en vrijheid hadden als basis en niet de corrupte overheden van nu dan zouden vele problemen die we kennen binnen een aantal decennia volledig zijn opgelost. De overheid is 9 van de 10 keer de veroorzaker van deze misstanden niet de bedrijven. Centraal geplande economieën geven altijd de verkeerde prikkels aan de verkeerde mensen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...