Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
Tom

Wordt uw GSM je dood, door kanker? (Koinonia Institute)

Recommended Posts

Er zijn in de afgelopen jaren steeds weer van deze berichten, nu lijkt het er toch op dat dit bewezen is, door de eerste rechtzaken waarin de fabrikanten van mobieltjes rechtzaken hebben verloren.

De eerste Amerikanen die een rechtszaak hadden aangespannen omdat ze kanker hadden gekregen door hun mobieltjes zijn reeds in het gelijk gesteld

Kankerpatiënten winnen rechtszaken

In de VS zijn onlangs twee mensen die een rechtszaak hadden aangespannen omdat ze een tumor hadden gekregen vanwege het vele gebruik van mobieltjes op hun werk in het gelijk gesteld. Inmiddels spannen ook andere mensen met onder andere hersentumoren rechtszaken aan. Volgens Carlo wordt de kans steeds groter dat de fabrikanten straks enorme schadevergoedingen moeten betalen als blijkt dat miljoenen mensen kanker hebben gekregen als gevolg van het gebruik van hun producten.

Enorme gevolgen voor samenleving

Waarschijnlijk zullen zelfs de grootse fabrikanten dergelijke schadevergoedingen niet overleven. Dat kan desastreuze gevolgen hebben voor de samenleving en wereldeconomie, die voor een groot deel gebaseerd is op deze technologie.

En dan is er nog een soort GSM verslaving; Nomofobie

een nieuwe aandoening die van toepassing is op mensen die in paniek raken als hun mobieltje het niet meer doet of geen bereik heeft, is in opmars. Uit een universitaire studie blijkt dat vooral jongeren zich geen raad meer weten zonder hun mobieltje. Het probleem is echter dat diverse onafhankelijke wetenschappelijke onderzoeken hebben aangetoond dat frequente blootstelling aan mobieltjes, andere draadloze apparatuur en slimme energiemeters schadelijke gevolgen voor de gezondheid kan hebben en zelfs kanker kan veroorzaken.

LEES VERDER OP XANDERNIEUWS

Die het van de onhafhankelijke nieuws site WND heeft vertaald, echter op de site van WND staat meer technische info, maar ik denk dat Xandernieuws meer voor de eenvoudige uitleg heeft gekozen voor de "Nederlandse markt"

Artikel is afkomstig van;

Steve Elwart, P.E., Ph.D., is the executive research analyst with the Koinonia Institute and a subject matter expert for the Department of Homeland Security. He can be contacted at steve.elwart@studycenter.com.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Right....

"Koinonia Institute is dedicated to training and equipping the serious Christian to sojourn in today’s world.

Explore the Word of God among an international Fellowship without borders — neither intellectual nor geographic."

Hun motto: Turning believers into Bereans

Ze geloven dus in meer sprookjes dan "GSM tumoren" alleen...

Vind je het heel erg wanneer ik zeg dat Xander net zo koekkoek is als die Koinonia Club?

Er zijn nu zo'n 6 miljard mobiele telefoons in omloop. We hadden er vast wel iets van gemerkt...

Grtn.,

JB

Deze post delen

En in de orginele tekst staan natuurlijk wel meer vermeldingen van onderzoeken, zoals deze;

In June 2011, the World Health Organization classified the EMF produced by the estimated 4.6 billion cell phones in the world as “possibly carcinogenic,” placing them in the same category as chloroform and lead.

The WHO also found prolonged cell phone radiation exposure is linked to brain tumors such as glioma, a type of malignant tumor that forms in the brain or spine.

En een ander deel uit de orginele tekst;

On Nov. 6, an Illinois man and his wife filed a cell phone radiation lawsuit against several mobile phone manufacturers after the man was diagnosed with a brain tumor in his left frontal lobe. The lawsuit filed in the Superior Court of the District of Columbia alleges that years of heavy mobile phone use and exposure to cell phone radiation caused the plaintiff’s brain tumor.

Ik denk dat het laatste woord er nog niet over gezegd is, maar om nu iedereen voor gek te verklaren dit aankaart is nogal kort door de bocht

Deze post delen

En in de orginele tekst staan natuurlijk wel meer vermeldingen van onderzoeken, zoals deze;

In June 2011, the World Health Organization classified the EMF produced by the estimated 4.6 billion cell phones in the world as “possibly carcinogenic,” placing them in the same category as chloroform and lead.

The WHO also found prolonged cell phone radiation exposure is linked to brain tumors such as glioma, a type of malignant tumor that forms in the brain or spine.

En een ander deel uit de orginele tekst;

On Nov. 6, an Illinois man and his wife filed a cell phone radiation lawsuit against several mobile phone manufacturers after the man was diagnosed with a brain tumor in his left frontal lobe. The lawsuit filed in the Superior Court of the District of Columbia alleges that years of heavy mobile phone use and exposure to cell phone radiation caused the plaintiff’s brain tumor.

Ik denk dat het laatste woord er nog niet over gezegd is, maar om nu iedereen voor gek te verklaren dit aankaart is nogal kort door de bocht

Frontal lobe...hield hij zijn telefoon tegen zijn voorhoofd tijdens het bellen? Apart...heel apart...

Deze post delen

De Frontal lobe of de temporale kwabben (Latijn: lobi temporales, enkelvoud: lobus temporalis) of slaapkwabben zijn een deel van de hersenen. Ze behoren tot het telencephalon en zijn gelegen aan beide zijkanten, ongeveer boven de oren. De temporale kwabben bevatten onder andere de hippocampi en de amygdala

Dus als je de telefoon iets naar voren houdt wordt de zijkant van de frontal lobe al bestraalt

Deze post delen

Ach ja, deze GSM discussie lijkt sterk op een verkeerslicht he, de ene maand is het wel schadelijk, de volgende maand toch weer niet. Het lijkt me in ieder geval hoe dan ook niet gezond om de hele dag met dat ding aan je oor te lopen, het inpluggen van een headset of koptelefoon is wel het minste wat je kunt doen. Dan natuurlijk wel op tafel leggen, niet naast je voorplantingsorganen in een broekzak stoppen.

Dat er straling / radiogolven uit zo'n ding komen staat gelukkig wel vast, wat de gevolgen zijn wordt men het helaas niet over eens, maar de uitslag van zo'n onderzoek hangt natuurlijk nooit af van de hoofdsponsor. Neem gewoon het zekere voor het onzekere zolang er geen duidelijkheid is. Ditzelfde gaat trouwens ook op voor bijvoorbeeld het draadloos internet in je woning.

Deze post delen

@Tom

Luister, er zijn 6 miljard (das best veul!) GSM toestellen op de wereld.

Er zijn momenteel ruim 7 miljard mensen op deze aardkloot (ook veul!).

Dat er een aantal mensen zijn die een hersentumor hebben en die DENKEN dat het komt van een GSM, lijkt me niet zo'n statistisch wonder.

Denk je niet dat het feit dat er 7 miljard mensen zijn en er ruim 6 miljard GSM's in omloop zijn, en dat de mensen om je heen niet niet bij bosjes neervallen als gevolg van een hersentumor, enigszins die lulkoek moet ontkrachten? Je hebt meer kans op een RSI duim door het SMS' en dan op een hersentumor van je iPhone.

En het feit dat " Steve Elwart, P.E., Ph.D." de " executive research analyst with the Koinonia Institute" is zegt mij he-le-maal niets. Ik kan ook elke lulkoek die ik maar wil op een visitekaartje drukken.

We bellen!

JB

Deze post delen

Als complottheorist zou je moeten weten dat er genoeg onderzoekers om maar een beetje faam te krijgen of weer wat

onderzoeksgeld nodig hebben, hun onderzoek vervalsen.

Toen ik een onderzoek las dat gewone melk slecht voor je was, lag ik in een deuk. Ben opgevoed met melk, zeker een liter of 2

per dag zo in het maagje. Heb nog nooit een botje gebroken. Een keer loeihard tegen een bal aangetrapt terwijl die vast lag,

hele voet bont en blauw en klein scheurtje in teen, maar niet gebroken.

Heb zoveel kale plekken op mijn kop van gaten toen ik jong en ondeugend was dat bij welke kapper ik kwam er altijd

opmerkingen werden gemaakt goh meneer u heeft wel erg veel kale plekken op uw hoofd..

Dus dat melk het calcium uit je lichaam zou halen en je botten broos zou maken, laat me niet lachen zeg..

En zo lach ik om alle onderzoeken..natuurlijk teveel is altijd schadelijk..of ik heb gewoon goede genen..

Normaal gebruik van alles en gezonde voeding kan alles aan..

Deze post delen

Als complottheorist zou je moeten weten dat er genoeg onderzoekers om maar een beetje faam te krijgen of weer wat

onderzoeksgeld nodig hebben, hun onderzoek vervalsen.

Toen ik een onderzoek las dat gewone melk slecht voor je was, lag ik in een deuk. Ben opgevoed met melk, zeker een liter of 2

per dag zo in het maagje. Heb nog nooit een botje gebroken. Een keer loeihard tegen een bal aangetrapt terwijl die vast lag,

hele voet bont en blauw en klein scheurtje in teen, maar niet gebroken.

Heb zoveel kale plekken op mijn kop van gaten toen ik jong en ondeugend was dat bij welke kapper ik kwam er altijd

opmerkingen werden gemaakt goh meneer u heeft wel erg veel kale plekken op uw hoofd..

Dus dat melk het calcium uit je lichaam zou halen en je botten broos zou maken, laat me niet lachen zeg..

En zo lach ik om alle onderzoeken..natuurlijk teveel is altijd schadelijk..of ik heb gewoon goede genen..

Normaal gebruik van alles en gezonde voeding kan alles aan..

Deze post delen

Right....

"Koinonia Institute is dedicated to training and equipping the serious Christian to sojourn in today’s world.

Explore the Word of God among an international Fellowship without borders — neither intellectual nor geographic."

Hun motto: Turning believers into Bereans

Ze geloven dus in meer sprookjes dan "GSM tumoren" alleen...

Vind je het heel erg wanneer ik zeg dat Xander net zo koekkoek is als die Koinonia Club?

Er zijn nu zo'n 6 miljard mobiele telefoons in omloop. We hadden er vast wel iets van gemerkt...

Grtn.,

JB

Heb beide artikelen even doorgescrolled en wat ik eruit haal: Steve Elwart heeft een artikel geschreven over gsm's met allerlei feitjes. Zowel Xander, als WND als deze Steve zijn dus niet erg interessant. Het gaan om de bronnen die Steve gebruikt. Ik heb geen zin om die door te lezen, mijn mobiel ligt het grootste deel v/d dag een halve meter verder op dus ik ben veilig either way.

Edit: @Tom kies aub je topic titels wat zorgvuldiger. Dat instituut beweerd helemaal niets.

Deze post delen

Had niet zo veel reacties verwacht, maar toch er weer effe ingedoken en er zijn meer bronnen;

Het Hooggerechtshof in Italië vindt het bewezen dat een tumor in het hoofd van een zakenman werd veroorzaakt door veelvuldig gebruik van een mobiele telefoon. Het hof hield een eerdere uitspraak van een lagere rechtbank (in Brescia) in stand. De meeste wetenschappers vinden dat een verband tussen mobiele telefonie en kanker niet of niet voldoende is bewezen, maar volgens deze rechtbank is er toch voldoende bewijs, zo meldt Reuters. (HIER) En dat is nogal wat.. Als een juridisch orgaan zich baseert op wetenschappelijk onderzoek, terwijl wetenschappers er nog niet van ‘overtuigd’ zijn..!

LEES MEER OP DE LINK

Wist jij dat mobiele telefoons al sinds 2010 verboden zijn op alle scholen in Frankrijk? Niet omdat ze storend zouden zijn, maar om gezondheidsredenen..!

Wist jij dat de Raad van Europa al in 2011 een advies aan alle lidstaten heeft gegeven, om het gebruik van mobiele telefoons en Wi-Fi in scholen te verbieden..?

Deze post delen

Ik zit me ineens wel af te vragen waarom ik in hemelsnaam dagelijks op wifi zit, terwijl het ook gewoon aan het draadje kan, scheelt weer wat straling.

En eigenlijk ben ik blij dat het bij de jeugd 'uit is' om te bellen, ze zitten vrijwel altijd op Whatsapp Messenger of Facebook via mobiel en daarbij hebben ze hun mobieltje in hun hand. Daarmee valt er een grote groep af. Ook moeders met een mobieltje bellen nauwelijks, ik gebruik hem alleen voor pech onderweg en om bereikbaar te zijn, wordt vrijwel alleen door mijn dochter(s) geSMS-st. Zakenlui bellen het meeste volgens mij en voeren ook langere gesprekken. Ik denk dat het vooral om het laatste gaat. (opwarming door straling, als in magnetron).

Deze post delen

De Frontal lobe of de temporale kwabben (Latijn: lobi temporales, enkelvoud: lobus temporalis) of slaapkwabben zijn een deel van de hersenen. Ze behoren tot het telencephalon en zijn gelegen aan beide zijkanten, ongeveer boven de oren. De temporale kwabben bevatten onder andere de hippocampi en de amygdala

Dus als je de telefoon iets naar voren houdt wordt de zijkant van de frontal lobe al bestraalt

Je verwart het één en ander....frontale lobus en temporale lobus zitten naast elkaar, net als bijvoorbeeld je keuken en je huiskamer. Frontaal is het stuk boven je ogen, temporaal is het stuk boven je oren en iets naar voren. Aangezien niemand de telefoon tegen zijn slaap houdt en al helemaal niet tegen zijn voorhoofd, is het maar een raar verhaal.

Deze post delen

Gast oliestel

mensen, ik raad jullie aan om echt deze uitzending te bekijken!!

zeker als je kinderen hebt welke jou telefoon gebruiken, of zelfs zelf een hebben!

http://www.uitzending.net/gemist/114539/Nederland-1/Zembla.html

echt kijken, het is een uitzending van zembla over straling

beschrijving van de site:

ZIEK VAN JE MOBIELTJE

Actuele documentaire. Afl.: Ziek van je mobieltje. Houdt hem niet tegen je oor, draag hem niet in je binnenzak en leg hem niet vlak naast je op het nachtkastje: de mobiele telefoon. Want de straling die ons mobieltje uitzendt is mogelijk kankerverwekkend, zegt de Wereldgezondheidsorganisatie die vorig jaar onderzoek deed naar gezondheidsrisico's en mobiel bellen. Het wereldwijd toenemen van hersen- en oortumoren brengt de WHO in verband met langdurig bellen. Vooral kinderen lopen risico, omdat telefoonstraling dieper het kinderbrein binnendringt dan bij volwassenen. Om kinderen te beschermen hebben landen als Frankrijk en Oostenrijk mobiel bellen op scholen verboden. In Nederland is het opvallend stil. Aandacht voor de onderschatte gevaren van de mobiele telefoon.

Deze post delen

Tja ze willen in mijn achtertuin een 35 meter hoge anenne bouwen, bezwaar maken op gezondheidsredenen kan niet, je hebt geen poot om op te staan ze schieten gewoon als paddestoelen uit de grond, maarja iedereen wil ook graag goed bereik he.

Ik weet niet of het zo is, maar ook niet of het niet gevaarlijk is. Maar het doet mij denken aan roken en sigaretten eerst iedereen aan de verslaving helpen en dan blijkt jaren later dat het zeer schadelijk is voor de gezondheid. De bedrijven in kwestie wisten het natuurlijk metteen al, maar bleven maar ontkennen. Totdat de eerste rechtzaken en wetenschappelijke bewijzen kwamen.

Het argument dat iedereen er een heeft en dat het daarom wel veilig moet zijn gaat dus niet helemaal op naar mijn idee.

Deze post delen

Tja ze willen in mijn achtertuin een 35 meter hoge anenne bouwen, bezwaar maken op gezondheidsredenen kan niet, je hebt geen poot om op te staan ze schieten gewoon als paddestoelen uit de grond, maarja iedereen wil ook graag goed bereik he.

Ik weet niet of het zo is, maar ook niet of het niet gevaarlijk is. Maar het doet mij denken aan roken en sigaretten eerst iedereen aan de verslaving helpen en dan blijkt jaren later dat het zeer schadelijk is voor de gezondheid. De bedrijven in kwestie wisten het natuurlijk metteen al, maar bleven maar ontkennen. Totdat de eerste rechtzaken en wetenschappelijke bewijzen kwamen.

Het argument dat iedereen er een heeft en dat het daarom wel veilig moet zijn gaat dus niet helemaal op naar mijn idee.

Kijk, ik ben wel weer zo'n hypocriete lulhannes die absoluut geen zendmast in de tuin of in de buurt wil, en ook ga ik niet onder een tros elektriciteitskabels wonen... Maar ik roep hier wel met mijn grote mond dat @Tom ongelijk heeft... Mmmmm... Tijd voor zelfreflectie...

Deze post delen

Rr

Kijk, ik ben wel weer zo'n hypocriete lulhannes die absoluut geen zendmast in de tuin of in de buurt wil, en ook ga ik niet onder een tros elektriciteitskabels wonen... Maar ik roep hier wel met mijn grote mond dat @Tom ongelijk heeft... Mmmmm... Tijd voor zelfreflectie...

Kudo voor je goede reactie, top als je durft na te denken.

Deze post delen

Dan nu deel 2 wat uitgebreid ingaat over de elektro magnetische velden onder andere door GSM 's

(Dit wil niet zeggen dat ik hier volledig achtersta, maar meer info over de achtergronden, misschien gedeeltelijk complot-theorie misschien 100% waar).

LEES VERDER OP DE LINK

Deze post delen

Ik zit me ineens wel af te vragen waarom ik in hemelsnaam dagelijks op wifi zit, terwijl het ook gewoon aan het draadje kan, scheelt weer wat straling.

M'n desktop pc zit met een draadje aan het internet, m'n laptop/smartphone echter via wifi. Maar ook al zet ik m'n wifi uit, die telefoon 'straling' blijft nog gewoon het huis binnenkomen.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...