Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe herken ik zilver?

Nonkel Jones
 Share

Recommended Posts

Ik heb misschien wel honderd theelepeltjes - of meer - die ooit van mijn moeder waren. Een deel ervan moet van zilver zijn. Hoe weet ik nou wat van zilver is, wat verzilverd is en wat van een niet-edelmetaal is?

Liever geen tip dat ik naar de stempeltjes en zilvermerken moet kijken, daarvan zie ik door de bomen het bos niet meer.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dat is best lastig, ik weet geen bruikbaar antwoord.

Naar een expert gaan?

Ik ga er dan vanuit dat ik die stempels niet zou vertrouwen, dat is toch je eerste houvast.

Bij zilveren munten van een ounch, wordt ik handiger, afmetingen en gewicht moeten dan kloppen.

Dus een betrouwbare munt is je referentie, daar moet je dan wel weer op vertrouwen.....

Ik zou nu ook redelijk op de kleur afgaan bij nieuwe munten, die niet verkleurt enz. zijn.

Daarna bv gesmolten zilver, lepeltjes, munten die een zilverlegering zijn, enz, heb ik geen praktijk ervaring...

Grt

Kans

Link naar reactie

Al deze methodes gaan er toch vanuit dat je geen fraude mag verwachten dus bv geen kern van whatever met een millimeter zilver erom.

En juist dat of bv omgesmolten zilver zou je denk graag op echthied of bv zilvergehalte willen controleren.

Hmmm laat ik zeggen dat ik de vraag zo breed maak, mischien is ries wel met die antwoorden geholpen, maar dan zijn de stempels toch veel makkelijker?

Grt

Kans

Link naar reactie

je pakt een blanco A4 papier legt dat op een vlakke ondergrond (tafel)

en haalt bij twijfel van de munt/lepel of een ander voorwerp met een beweging overheen je moet zeg maar een soort dikke doffe streep zien als het zilver is.

probeer maar is met een zilvere munt of iets anders van zilver.

het is een goedkope en zekere manier

Link naar reactie

misschien een stom idee, zou je niet naar een plaatselijke juwelier kunnen gaan, zon opa en oma winkel, die zitten nu niet breed, misschien dat hun voor een paar tientjes alles voor je willen bekijken?

hun hebben de kennis, het materiaal en vaak ook de wil iemand ook echt te willen helpen

Link naar reactie

Ten eerste echt zilveren bestek is ontzettend makkelijk te buigen. Als een klein kind het kan buigen is het zilver, zo niet dan is het silver plated. In het ergste geval is het staal, maar het verschil zie je vrij gemakkelijk. Ga maar eens naar een bestekwinkel waar ze echt zilveren bestek verkopen en neem je huis tuin en keuken bestek van staal mee om het verschil te zien.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...