Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welk vervoermiddel bij een Bug out?


Cyberbeer

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Blijkbaar nu dus wel want ze worden gebruik bij operatie Jade Helm. Overigens zijn die op de wiki andere jltv's dan die ik bedoel.

 

Zou best zo'n bak willen als BOV :cool:

 

Als ik dan toch met een super opvallend voertuig moet gaan, dan blijft deze favoriet bij mij:

 

 

:p

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Misschien is het al eens geschreven, zal best wel, maar legervoertuigen lijken mij juist geen goede bugout voertuigen ...... ze slobberen een giga hoeveelheid brandstof weg .... en als leger kan je dat wel behapstukken .... maar zelf privé wordt dat lastig.

Moest met m'n eigen auto met caravan al 3x tanken voordat ik was waar ik moest zijn afgelopen vakantie (en dan ging ik al weg met een volle tank) en das met 1:7 ..... die legervoertuigen slobberen soms 1:4 of hebben een nog groter drankprobleem. Die brandstof moet je wel ergens vandaan zien te halen of bij je moeten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1:4 lijkt veel, maar als jou eind bestemming 3 x volle tank is, dan kom je onderweg een hoop shit tegen lijkt mij (in een SHTF situatie) In dat geval lijkt me een militaire veel slurper een ideale BOV, omdat je ook veel brandstof, water, eten en personen mee kan nemen!! Misschien hier en daar wat bepanzeren :rolleyes: Opsec is het in iedergeval niet.

 

Misschien een klein militair panzer 4x4tje, de Panhard VBL !?

 

[ATTACH=CONFIG]20091[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]20092[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]20093[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

The proof is in eating te pudding

 

 

ik heb al meerdere malen benzine van meer dan 24 maanden oud gebruikt, en nooit negatieve effecten gehad! Nattrulijk altijd schudden voor gebruik.

Disclaimer: er worden tegenwoordig zulke fijngevoelige apparaten gemaakt dat die wellicht wel last van oude benzine kunnen hebben, maar come onnnnnnnnnn. we zijn toch preppers.

aanvullend, wat is een boodje?

 

De huidige benzine kan binnen 2 weken verouderen. De benzine verdikt dan en de gom die ontstaat kan benzineleidingen verstoppen en andere problemen veroorzaken, vooral bij kleinere motoren. Denk aan grasmaaier, kettingzagen e.d. Er zijn tal van tricks e.d. maar een tip van een reparatiewerkplaats: duurdere benzine zoals Vpower e.d. en toevoegingen als fuel fit zorgen ervoor dat benzine veel langer mee gaat. Mijn kettingzaag had te lang stil gestaan (nooit iets voor 8 maanden uitlenen) en alles was verstopt geraakt door de benzine.

 

En ik zie als die gave autos langskomen maar ik blijf telkens aan een serie denken waar ik de naam van vergeten ben. Een mooie hybride auto. Die maken geen geluid dus je kan mooi naar iemand toerijden en dan van dichtbij schieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een klein militair panzer 4x4tje.....

Haha ik dacht meteen aan deze:

 

my_little_tank.jpg.a308b1cb3c8d091b7bf2aa8128056b98.jpg

 

De huidige benzine kan binnen 2 weken verouderen. De benzine verdikt dan en de gom die ontstaat kan benzineleidingen verstoppen en andere problemen veroorzaken, vooral bij kleinere motoren.

Das een beetje overdreven .... in een luchtdichte jerrycan is huidige benzine (BP in dit geval) zéker een jaar houdbaar .....maar ze hebben liever dat je het eerder op maakt :p

 

Ik heb een aantal motorfietsen en het komt regelmatig voor dat er een langere tijd stil staat .... half jaar ofzo .... nooit last gehad van vergomde niet startende motoren (wel het benzine kraantje dicht zetten)

Zelfde met m'n kettingzaag, gebruik die alleen in September/Oktober en elk jaar start ie weer binnen 3 x trekken .... maar daar zit wel Aspen in ipv gewone benzine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde met m'n kettingzaag, gebruik die alleen in September/Oktober en elk jaar start ie weer binnen 3 x trekken .... maar daar zit wel Aspen in ipv gewone benzine

 

Aspen is niet te vergelijken met gewone benzine. Het is enorm duur maar zelfs na een aantal jaar (hoorde verhalen van 10 jaar ongebruikte kettingzagen) geeft het absoluut geen problemen.

 

Het probleem met de opslag van benzine is dat het vaak in de benzinetank zit, en die bevat bijna altijd lucht waardoor de benzine als het ware bederft. Tevens zijn mototfietsen vaak wat minder gevoelig dan de kleinere, goedkopere kettingzagen met de inimini onderdeeltjes en goedkope leidingen en geen benzinekraantje.

 

De tank helemaal aftoppen of helemaal leegmaken is het beste, maar bij een machine die langere tijd niet heeft gedraaid kan je beter een klein bodempje benzine in de tank hebben bij het starten. Weet niet precies waarom maar schijnt een veel voorkomend 'probleem' te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vol verwondering deze topic gelezen...veel ONZIN gelezen over VEEL te dure trucks en dergelijke, totaal niet realistisch (mits je vies veel poen hebt), ook wel leuke en logische dingen gelezen hier hoor.

 

Lees dingen over mensen die helemaal naar Frankrijk willen en zo.....

 

Als de bom barst, de euro in elkaar dondert, de oorlog rond Rusland los barst door de elite NWO homo's die de wereld totaal verzieken, waar denk je dan heen te gaan met auto voor je veiligheid.

 

allereerst gaat brandstof schaars worden, vrij rondrijden zal er ook wel niet meer in zitten na een tijd lijkt mij, plus de invasie van vluchtelingen naar eurabia gaat nog erger worden...en frankrijk heeft de meeste koppensnellers van eurabia al binnen de grenzen... en de NO GO area's zijn daar al talrijk en HARD groeiende..dat is daarmee een van de onveiligste landen aan het worden in oorlogstijd voor de niet moslim. (iets om aan te denken als je die kant op wil)(uitspraken van imaams en enkele top gekke extreme moslims zijn dat hun Ottomaanse rijk in 2020 weer een feit is...dus er staat ons nog meer ellende te wachten...)

 

wie veilig wil blijven voorlopig ...kan beter naar Argentinië of Canada vluchten....daar zullen de NEP Oranjes ook heen smiezen als het hier heet wordt onder hun parasiterende elite voetjes.

 

vervoer, in den beginne van de ellende kan gemotoriseerd nog, daarna enkel motor, scooter, brommer, quads maar dat zal door brandstof schaarste steeds minder worden......fiets, uiteindelijk waarschijnlijk ALLEEN nog brandstof loze voertuigen die met spierkracht gaan of dmv wind, of zonnen energie.

 

laten we hopen dat het tij nog keert......al geloof ik niet dat dit zal gebeuren, ik persoonlijk vrees dat we nog maar kort hebben voor dat de pleuris uitbreekt max 2 jaar nog...maar vrees zelfs korter ivm de onrust Rusland versus NWO amerika en de voorspellingen dat de Euro om gaat lazeren medio september dit jaar volgens vele vrijsprekers en geleerden die niet naar de pijpen van de elite dansen en WEL de waarheid vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vol verwondering deze topic gelezen...veel ONZIN gelezen over VEEL te dure trucks en dergelijke, totaal niet realistisch (mits je vies veel poen hebt), ook wel leuke en logische dingen gelezen hier hoor.....

 

Sterke eerste post !

Veel onzin gelezen zal misschien nog wel meer komen.

En hoe kom ik zonder vies veel geld in Argentinië of Canada, als de bom barst ?

Inderdaad niet dus. Goeie tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vies veel geld heb je niet nodig om naar Canada te geraken of Argentinië nu het nog kan, met 7 duizend kan je een start maken daar, heeft me neef ook gedaan dit jaar (canada)..... als de bom barst is het al te laat en ONBETAALBAAR.

 

als ik nu de keuze had...ging ik er ook heen, maar helaas is met het ten onder gaan van mijn bedrijf....ook een financieel vacuüm ontstaan, gelukkig kreeg ik via belasting nog 2xxx terug en dat is allemaal in de prep gestoken ondertussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vies veel geld heb je niet nodig om naar Canada te geraken of Argentinië nu het nog kan, met 7 duizend kan je een start maken daar, heeft me neef ook gedaan dit jaar (canada)..... als de bom barst is het al te laat en ONBETAALBAAR.

 

als ik nu de keuze had...ging ik er ook heen, maar helaas is met het ten onder gaan van mijn bedrijf....ook een financieel vacuüm ontstaan, gelukkig kreeg ik via belasting nog 2xxx terug en dat is allemaal in de prep gestoken ondertussen.

Ah, mooi, ook lid van de vereniging van stuurlui aan wal dus.

Juist omdat iedereen niet in de mogelijkheid is, zijn er de dromen die hier getoond worden. Prik die dromen nou niet door joh, dat is zo sneu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie het niet als stuurlui aan wal, het is gewoon pech als je die financiële middelen niet hebt om een veiliger heenkomen te zoeken....ik heb het niet dus richt me op overleven hier

 

dromen zijn bedrog, kun je maar beter niet mee bezig zijn...want deste harder klapt de realiteit in je gezicht als het zo ver is....is mijn mening, wat een ander daar van denkt of vind of mee om gaat moet ie zelf weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.telegraaf.nl/buitenland/12343271/___Diesel_veroorzaakt_kanker___.html

Uitlaatgassen van diesel kunnen longkanker veroorzaken, terwijl er volgens de experts mogelijk ook een verhoogd risico op blaaskanker is.

 

Ach welja.... Heel "plotseling"....

 

En nou gaat onze almachtige overheid natuurlijk een ontmoedigingsbeleid opstarten dmv prijsverhogingen... Voor ons welzijn uiteraard.

 

 

Scooters vervuilen meer dan vrachtauto's.

http://www.kymco-tourclub-nederland.nl/smf/index.php?topic=10813.0

http://www.volkskrant.nl/wetenschap/tweetaktscooter-nog-grotere-vervuiler-dan-gedacht~a3654566/

https://anjaprins.wordpress.com/2011/05/22/vervuiling-door-brommers-en-scooters/

Universiteit Utrecht blijkt dat brommers en scooters meer ultrafijnstof uitstoten dan vrachtwagens en 2 x zoveel als een gemiddelde auto. De uitstoot van brommers is heel gemeen; ze bestaat vooral uit ultrafijnstof die diep doordringt in de longen. De brommer-uitstoot is vele malen gevaarlijker dan die van de gemiddelde vrachtauto(!) In twaalf middelgrote steden maten de onderzoekers de uitstoot die fietsers en automobilisten te verwerken kregen. De fietser krijgt de ultrafijne stof niet alleen binnen als hij wordt gepasseerd door een brommer, maar ook als hij naast een dergelijk voertuig staat te wachten bij een verkeerslicht. Dan kan de concentratie in de lucht tien keer zo groot worden.

De conclusie van een onderzoek van de Universiteit Utrecht in samenwerking met de Fietsersbond is tamelijk schokkend; de bromfiets is een kanon van ultrafijnstof….en lawaai

 

Wat wil men daar aan doen?????????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een niet zo complexe oudere diesel loopt ok best op oudere diesel of iets van olie.

Diesel blijft daarbij veeeeeel langer goed dan benzine omdat t niet vergomd. Ok een pufje rook, een slechte klap maar echt vergaan doet diesel niet.

.

 

De olie kan van allerlei aard zijn, sla, koolzaad, zelfs frituurvet maar die moet geloof ik voor verwarmt en verdunt worden maar dat weet ik niet zeker, vaak worden dat de verstuivers vervangen om dat mogelijk te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

traktor vereist ook een rijbewijs ;)

 

Je mag voor de wet een voertuig laten afstellen dat hij niet harder kan dan veertig kilometer dan mag je het voertuig rijden met een bromfiets rijbewijs, dat geeft dan veel mogelijkheden.

Het schijnt ook nog heel simpele ingreep te zijn, wel moet het dan gekeurd worden door de RWD, ook vervalt dan de APK keuringen, en motorrijtuigen belastingen.

Het is voor de Tv geweest zelfs een Jeep was zodanig afgesteld, het zou dan gaan dat je maar een paar versnellingen kunt gebruiken en het gaspedaal beperkt kunt in drukken, dat is wat ik er van heb begrepen.

 

Nederland een land vol verrassingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf zit ik in de randstad omgeven van water en bruggen

daar een overstroming ook een niet te onderschatten iets is,heb ik maar definitief gekozen voor een vaartuig,het ligt permanent klaar en men kan veel meer spullen in een keer meenemen.

Als men over de weg gaat.en iedereen is on the run,dan begrijp je ook dat dat erg chaotisch is en een verhoogd risico om in een opstopping terecht te komen of gewoon vast te lopen.

 

Een lage boot als die wel worden gemaakt voor de rondvaart is ook praktisch je kan dan onder veel bruggen door, je word minder gezien, als je de grote hoeveelheid glas gaat versterken met een (speciale folie (Zoek het nog wel op**)) dan is het ook nog behoorlijk in braak werend.

Tevens heb je ook nog een kas waar je eventueel je groenten/fruit in kunt verbouwen, en liefs die met weinig vocht toe kunnen .;)

Trouwens condenswater is goed te gebruiken als drinkwater eerst filteren dan opslaan in de drinkwater voorziening.

De planten kun je waarschijnlijk ook wel bewateren mee het water waar je op vaart, al het nog niet door een ramp vervuild is, dan maar een water verdampschuitje er achter aan, je kunt het niet zo gek bedenken of er is wel weer een oplossing voor.

 

http://www.ifoha-folie.com/nl/veiligheid/security-film-a1-anti-inbraak-film/a1-veiligheid-folie-300u-premium-1201010.html?force_sid=938329071b53a6b5487e6225a185e1aa

U bent hier: HOME / VEILIGHEID / SECURITY FILM A1, ANTI INBRAAK FILM

SECURITY FILM A1, ANTI INBRAAK FILM

Anti-inbraakfolie A1 biedt een doeltreffende bescherming tegen geworpen voorwerpen en inbraak bij glazen oppervlakken in ramen en deuren. Nagenoeg ieder glazen oppervlak kan van een veiligheidsinbraakfolie worden voorzien, waardoor de persoonlijke veiligheid wordt verhoogd. De indringer slaagt er niet in, met weinig tijd en kracht het raam stuk te maken - meervoudig inslaan met een voorwerp op dezelfde plek veroorzaakt lawaai en hiervoor is tijd nodig. De doorzichtige anti-inbraakfolie A1 is erkend door het Verband der Sachversicherer (Duitse vereniging van verzekeraars) (weerstandsklasse A1 conform DIN 52 290 alsook P2A conform EN 356). Wij raden u ten strengste aan, de folie met de trekker met kleine greep (art.nr. SC0608-6) aan te brengen.

A1-veiligheid folie 300µ, PREMIUM

 

 

 

1201010

A1-veiligheid folie 300µ, PREMIUM

vanaf 37,60 € / m²

incl. BTW, ex verzendkosten.

123-518%

Doorbraakremmende folie, A1 met 300µ dikte (opgebouwd uit 2 lagen, beschermt voor ongewenst binnen dringen). Te monteren op de stoot afgewende kant. Montage zowel voor binnen en buiten. Door de transparans van de kleur en de lijm en de krasbestendige oppervlakte, bied deze folie een onopvallende en zekere bescherming voor inbraken. Tevens reduceert de folie de UV-.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mirtos,

 

Als de primaire zeeweringen het begeven bij een super storm, dan wordt het erg moeilijk om een boot drijvende te houden tussen al het wrakhout dat er op in beukt. Kijk eens op het Actueel Hoogtebestand Nederland hoe hoog jouw huis ligt, door hier je postcode in te toetsen. http://www.ahn.nl/postcodetool Bij deze NAP hoogte moet je ongeveer anderhalve meter optellen. Een stormvloed kan wel een meter of 5 boven NAP komen, maar dat krijg je -ook bij een serie dijkdoorbraken- nooit voor je kiezen. Het duurt namelijk even, voordat de badkuip Randstad vol is gelopen. Tegen die tijd is de springvloed al weer voorbij. De meeste huizen blijven wel staan. Ga dus eens na, of je niet gewoon thuis kunt overleven. Dat is meestal veel veiliger dan een boot.

 

Met alle respect,

Ja je zou natuurlijk een huis ook als vervoermiddel kunnen zien:rolleyes:, want daar gaat het even over.

Welk vervoermiddel kan je dan beter gebruiken onder de omstandigheden die je nu schetst.

 

Een ijsbreker kan tegen een redelijk stootje, je kan het ook nog verbouwen tot een fort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...