Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welk vervoermiddel bij een Bug out?


Cyberbeer

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

een goede oude transport fiets met voordrager kan je wel 50kg aan spullen mee nemen. als je hem zelf maakt van een oude fiets kost het je nog geen 50euro.

ik kies voor een fiets omdat ik vanplan ben om te bug innen tot dat ik niet anders kan brandstof voor mijn voertuig zal er dus niet overblijven. en een fiets rijd altijd. een voertuig zal ook de aandacht trekken van mensen en voor al die wannebee hillbillies die dikke 4x4 van jullie gaat juist niets op de berm kunnen rijden want mensen die daar de wagen niet voor hebben zullen dit uit wanhoop ook doen resultaat sta je daar eve goed stil. met de fiets geraak je over 90% van al de obstakels dat je tegen komt. ook vele gemakelijker om kamp op te slagen en niet gespot te worden. heel het gezin hun fiets is in tip top condietie en is persoenlijk verbeterd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja een fiets is wel handig, alleen vroeger had ik een fiets die als je niet trapte ook geruisloos was.. maar tegenwoordig heb ik alleen maar fietsen gehad die ratelend tikken als je niet trapt. hinderlijk.

 

zeker als je gewoon rustig wilt fietsen zonder dat geratel. volgens mij fietsen met terugtrap rem ratelen niet, maar dat weet ik niet zeker

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor wie wat zwaars wil maar geen zwaar budget heeft:

https://www.troostwijkauctions.com/nl/vrachtwagens/02-17404-554/

 

Houd deze veilingsite in de gaten mensen vanuit het leger depo in Thorn,

Er word heel veel ex amerikaans leger matriaal verkocht, onder andere water dichte boxen kleding van alles maar ook grote 6 wiel aangedreven trucks en pick ups verkocht.

betere kwaliteit vind je niet!

 

groeten

Schippertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook me fiets geprepareerd dat ik veel kan meenemen, misschien goeie tip: een fietskar! ik ga in de zomer wel eens met de hond weg en dat gaat die in de kar.

Maar in het geval van nood kan ik er veel in kwijt en zo veel zwaarder fiets het niet als je éénmaal op gang ben:).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gewoon de eerste de beste auto pakken, ik zie regelmatig automobilisten ff iets doen buiten hun auto (krantje halen) met sleutels erin motor draaiende houden. Instappen, stukkie rijden. Naar je huis toe en dan je spullen inladen.

 

maar dat zal in geval van S wel veranderen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn keuze: een mooie lichtfiets met hulpmotortje. En dan bedoel ik zo een volle banaan, en natuurlijk een zonnepaneel er op om de accu voor de motor bij te vullen. En de begrenzer van de motor af (in NL mag het motortje tot 15km per uur ofzo helpen, maar zonder die berenzer gaat ie 40pm p/u). Past overal mooi tussendoor en gaat snoeihard, ook als je accu leeg is kan je met relatief weinig kracht snel grote afstanden afleggen. En voldoende ruimte om er een flinke rugzak in te proppen, alhoewel je het gewicht natuurlijk wel zo veel mogelijk moet beperken. Afdakje tegen de regen / vulkanische as, etc, gps'je voor me neus (mag ook nog wel aan die accu)

 

Iets in deze richting.

 

Helaas kost de volledig uitgeruste versie die ik dan het liefste zou hebben over de 10.000 euro. En voor mij is dat een beetje over de grens voor een fiets. Daarnaast ben je al levensmoe als je uberhoubt aan het verkeer deelneemt hier in Bangkok, in zo een laag liggend ding waar ze hier totaal niet aan gewend zijn ben ik binnen een week zekerweten plat gereden. Anders had ik intussen wel een (goedkoper) model gekocht. Wie weet over een paar jaar zit ik vast weer in een ander werelddeel...

 

Met een auto denk ik dat je al snel verstrikt zal raken in allerlei files en checkpoints en andere vervelende dingen. Daarom lijkt een smal voertuig mij een must. Als het dan ook nog eens zonder benzine alsnog 40+ km p/u kan dan is het helemaal mooi.

 

Daarna lijkt een offroad brommertje (tsja, 250cc noem ik brommer)me ook een fijne optie. Paardrijden kan ik ook nog wel een beetje, maar dat kost door de tijd heen nog meer dan bovengenoemde ligfiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon de eerste de beste auto pakken, ik zie regelmatig automobilisten ff iets doen buiten hun auto (krantje halen) met sleutels erin motor draaiende houden. Instappen, stukkie rijden. Naar je huis toe en dan je spullen inladen.

 

De beste manier om problemen te krijgen... Doe dit met mijn wagen en kijk 'es hoe ver je geraakt... Mensen met zulk een mentaliteit verdienen niet om geholpen te worden als ze problemen hebben, want ze zijn er zelf de oorzaak van.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon de eerste de beste auto pakken, ik zie regelmatig automobilisten ff iets doen buiten hun auto (krantje halen) met sleutels erin motor draaiende houden. Instappen, stukkie rijden. Naar je huis toe en dan je spullen inladen.

 

Het is voor u te hopen dat het niet mijn auto is op het moment dat ik mijn jacht materiaal aan het laden ben .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Even voor de duidelijkheid, loop maar eens een week rond door je woonplaats en kijk om je heen hoe vaak dit gebeurt. Auto neerzetten, apnaar de bakker, geld pinnen, noem het maar op en dan zie hoe onvoorzichtig men is wat betreft iemands heilige koe. @wodan. Dat bedoel ik, aan de ene kant is hun mentaliteit dat als naar hun wagen kijkt worden ze aggresief en aan de andere kant geven ze niks om hun auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet omdat men een auto met draaiende motor laat staan, dat men er niets om geeft, maar ik begrijp je punt wel hoor.

 

Maar simpelweg, van andermans gerief blijf je af, punt. Nood breekt wet natuurlijk, maar dan nog zijn er gradaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mercedes werkt aan een nieuwe Unimog: http://www.nu.nl/auto/3390144/unimog-2014-in-sneeuw.html

 

1 keertje in zo'n ding gezeten, bij een terrein demo en de Unimog kon alle terrein beulen aan, maar dat met anderhalve ton lading in de bak.

 

Jammer genoeg komt er wel een super geavanceerde euro 6 norm diesel in, vast lastiger te repareren dan die oude, super simpele blokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mercedes werkt aan een nieuwe Unimog: http://www.nu.nl/auto/3390144/unimog-2014-in-sneeuw.html

 

1 keertje in zo'n ding gezeten, bij een terrein demo en de Unimog kon alle terrein beulen aan, maar dat met anderhalve ton lading in de bak.

 

Jammer genoeg komt er wel een super geavanceerde euro 6 norm diesel in, vast lastiger te repareren dan die oude, super simpele blokken.

 

Zo'n oude leger truck komt anders ook heel ver hoor, zowiezo denk ik niet dat u van plan bent om door de weilanden heen te rijden als u uw bugout wil doen zolang er een weg is waar u op kunt rijden.

 

http://motors.shop.ebay.com/Military-Vehicles-/80765/i.html

http://autoline-eu.nl/s/trucks-militaire-vrachtauto--c1tk2214.html

http://www.mortarinvestments.eu/

http://www.russianmilitary.co.uk/

http://www.tanksforsale.co.uk/Tanks_Trucks_Jeeps_for_sale_page.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar hoever wil je komen. en wanneer denk je dat je ver genoeg zit. zou et ook niet een algemeen europees probleem worden dat de boel naar de kloten loopt? dan heb je dr niks aan om met een bloedgang de grens over te blazen. een boot zie ik nog als de meest ideale optie. gewoon een dealtje maken met een binnenvaart schipper. zoiets zal ook niet van het een op het andere moment komen en wel een aanloop krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik een Ssangyong Kyron 4x4 (nu al 6 jaar), kostprijs toen: dik 24.000 euro (opties inbegrepen) Een trekhaak en aanhangwagen (samen dik 1.500 euro) niet inbegrepen, exclusief All terrain banden (nog eens 700 euro).

Ik ben over alles dik tevreden behalve over de Ssangyong! Gigantisch veel problemen mee! Elektronisch een grote ramp, mechanisch niet veel beter, steeds van het ene --dure--probleem in het andere... Tot hier toe, buiten de normale onderhoudsbeurten en normale slijtagekosten, dik 3.500 euro aan herstellingen, sensors die kapot gaan of foute melding geven, voorverwarming diesel stuk, egr klep stuk, alarm die afgaat tijdens het rijden.. Altijd wel iets met die Koreaanse rotzooi!

Zeker AF TE RADEN voor wie er van uit gaat dat hij een auto koopt die voor alles geschikt is.. Ruw terrein is ook af te raden!

Preppers: Koop NOOIT een Ssangyong!! Het is gewoon rotzooi!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...