Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welk vervoermiddel bij een Bug out?


Cyberbeer

Aanbevolen berichten

Zie een erg geinig karretje wat kan dienen als BOV namelijk een UTV een soort kleine jeepje maar dan zuiniger kan ongeveer 40 km en volgens mij is het een soort tractor wat betreft de eisen van rijbewijs.

Ze zijn erg zuing en je kunt er allerlei karren, sneeuwschuivers e.d. bijkopen. Ze heten dus UTV en zijn volgens de berichten erg populair aan het worden, ze zijn niet goedkoop ik zag zo rond de 7000 tot 9000 euro, maar dat kost een motorfiets ook al gauw en praat me niet van een oude legerjeep aan de praat houden en dan de brandstof. Zal eens zien of ze hier te koop zijn, alvast een filmpje van wat ze kunnen.

 

 

Ze zijn eigenlijk voor een country omgeving en niet zo zeer voor een lange rit, al zal dat netzoiets zijn als met een tractor. alleen de UTV is stuk zuiniger.

En wat wel weer een groot pluspunt is, je kunt ze goed verstoppen in een kleine garage of zoiets. Met een grote kar erachter kun je toch aardig uit de voeten.

 

Maar de QUAD is ook niet zo'n slechte keuze ze zijn wat meer ingeburgerd en ook de groten kun je met z'n 2 open allen dan achter elkaar

Zie een site met info over de Quad als auto, als bromfiets of als tractor.

http://www.quadwinkel.nl/wetgeving

 

Maar gezien de prijzen houd ik het i.v.m. mijn beperkt budget voorlopig bij een kleine Suzuki Vitara model begin 1992 tot 98 prijzen tussen de 1000 en 2000 euro, en ook gewoon te gebruiken als boodschappen-auto wat met een grote oldtimer jeep niet zo makkelijk zal gaan.

Maar de UTV zal ik nog wel even moeten wachten tot ze 2e hands worden aangeboden.

 

Groet, Tom

 

Groot gelijk Tom om op zoek te gaan naar n kleine 4x4....Ik zou je alleen toch aanraden om ipv n Vitara op zoek te gaan naar die nog goedkopere Suzuki Samurai..Deze zijn in t terrein n stuk beter en betrouwbaarder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

een samurai is in het terein na mijn bescheiden mening beter dan elke andere 4x4.. aanschaf prijs is erg laag, onderdelen zijn goedkoop, ze zijn bijna niet kapot te krijgen.

 

en een oude leger wagen zoals een daf y126 is gewoon geil voor elke petrolhead maar onderdelen zijn een bitch en het is gewoon een bejaarde man op anabolen.. dus gaat er wat kapot dan is er een kleine kans dat je onderdelen zult vinden, en ze zijn duur.

 

en voor de mensen die op de motorfiets willen ga is opzoek naar een harley davidson mt350/500 voor 1800 euro staan ze te koop bij lindorf.. het zijn goede fietsen gebruikt en gerenoveerd door het britse leger.

 

nog een edit.. er schoot me nog wat te binnen, en dit ben ik hier nog niet tegen gekomen.. een unimog als bov, ik heb er verder geen ervaring mee maar ik vind ze geweldig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een samurai is in het terein na mijn bescheiden mening beter dan elke andere 4x4.. aanschaf prijs is erg laag, onderdelen zijn goedkoop, ze zijn bijna niet kapot te krijgen.

 

en een oude leger wagen zoals een daf y126 is gewoon geil voor elke petrolhead maar onderdelen zijn een bitch en het is gewoon een bejaarde man op anabolen.. dus gaat er wat kapot dan is er een kleine kans dat je onderdelen zult vinden, en ze zijn duur.

 

en voor de mensen die op de motorfiets willen ga is opzoek naar een harley davidson mt350/500 voor 1800 euro staan ze te koop bij lindorf.. het zijn goede fietsen gebruikt en gerenoveerd door het britse leger.

 

nog een edit.. er schoot me nog wat te binnen, en dit ben ik hier nog niet tegen gekomen.. een unimog als bov, ik heb er verder geen ervaring mee maar ik vind ze geweldig.

N unimog is super n kennis heeftr eentje als 4x4 camper omgebouwd...Dat ding komt werkelijk overal doorheen ..t is echt alleen niet harder dan 80 en ga je n bergje op hoop ik dat achter je rijdend verkeer ff de tijd heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is het verbruik van dat ding dan?, ik zit er aan de denken om er 1 aan te schaffen, de jeep gaat er uit... deze heeft gisteren behoorlijk wat schade opgelopen en ik wil toch over op een lt of transporter, aangezien ik voor mezelf wil beginnen en dan meer ruimte in de auto nodig heb.

 

dus zou ik een mog als bov willen... pff dat word hem zo ook niet.. net is op marktplaats gekeken maar die krengen kosten nog een flinke stuiver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Een jeep cherokee en een Mercedes Unimog zijn geweldige dingen....alleen het verbruik is dodelijk. De kans dat je echt de 4x4 nodig hebt is heel gering. beide vervoermiddelen vallen ook nogal op. Ik had vroeger een Mercedes en een kameraad een cherokee. We hebben allebei vorig jaar de grote bakken eruit gegooid en een klein onopvallend autootje gekocht.Mijn kameraad was het eerste in dat besluit. Ik heb altijd wat tegen die koektrommeltjes gehad maar er ging een wereld voor mij open. Best lachen..net of je in een cart rijdt. Ik heb met het autootje gekeerd op een zeebrapad. Hij paste precies tussen de paaltjes. Beide autoś zijn licht en onopvallend. Door het geringe gewicht en de vooraandrijving zijn ze toch verrassend goed in het terrein. De kosten zijn minimaal. Dat had ik echt jaren eerder moeten doen. € 30 per maand verzekering en belasting. ze zijn zuinig in gebruik en de techniek is simpel. ik ben van plan mijn BOV met de tijd aan te passen op mijn specifieke wensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal binnenkort eens kijken of ik mijn Transit kan voorzien van een manuele brandstoftoevoer als alteratief voor de huidige (die sluit als de sleutel eruit is). Dat zou betekenen dat deze zelfs zonder werkende accu en dynamo aan geduwd kan worden (of iig blijft lopen als hij een keer loopt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een tip.

ALS je auto op benzine rijd, is er houdbare, 20 jaar noproblem, benzine te Koop. Zoek maar eens op Aspen let op wel de vier takt kopen..

Helaas rij ik nog diesels heb nog geen houdbare variant gevonden bio diesel mischien?

Ps hij kost niet eens zoveel meer als bij de pomp en voor die houdbaarheid mag toch wel wat tegenoverstaan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal binnenkort eens kijken of ik mijn Transit kan voorzien van een manuele brandstoftoevoer als alteratief voor de huidige (die sluit als de sleutel eruit is). Dat zou betekenen dat deze zelfs zonder werkende accu en dynamo aan geduwd kan worden (of iig blijft lopen als hij een keer loopt)

Ik hoop voor je dat je er daarmee bent,maar vermoed van niet,bv;

-heb je een mechanische brandstof toevoer pomp?

-turbo heeft een electronische regelklep tegenwoordig

-toevallig ook nog een electronisch motor management systeem ? =forget it

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop voor je dat je er daarmee bent,maar vermoed van niet,bv;

-heb je een mechanische brandstof toevoer pomp?

-turbo heeft een electronische regelklep tegenwoordig

-toevallig ook nog een electronisch motor management systeem ? =forget it

 

 

- Ja bosch pomp aangedreven door dist.riem

- Geen turbo

- Geen ECU

 

:D Het kan, ik heb de details al van een Transit forum in UK. Ik moet ervoor zorgen dat de pin op de stop solenoid wat korter word zodat deze de brandstof niet meer kan afsluiten. Dan, als hij loopt, gaat hij nooit meer af :)

 

Om m aan te krijgen moet ik diesel, zuurstof en compressie hebben. Don't we all love the simple old stuff :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een tip.

ALS je auto op benzine rijd, is er houdbare, 20 jaar noproblem, benzine te Koop. Zoek maar eens op Aspen let op wel de vier takt kopen..

Helaas rij ik nog diesels heb nog geen houdbare variant gevonden bio diesel mischien?

Ps hij kost niet eens zoveel meer als bij de pomp en voor die houdbaarheid mag toch wel wat tegenoverstaan ?

 

 

Een niet zo complexe oudere diesel loopt ok best op oudere diesel of iets van olie.

Diesel blijft daarbij veeeeeel langer goed dan benzine omdat t niet vergomd. Ok een pufje rook, een slechte klap maar echt vergaan doet diesel niet.

 

Simpele scheepsdiesels starten soms na 20 jaar stilstaan nog op de oude diesel die nog in de tank zit.

Sla een hoopje brandstoffilters in en je bent al een heel eind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben nog steeds een voorstander van een simpele sterke fiets met een fiets kar erachter.

 

je moet er een strijdwagen van maken,:p

 

met van die zwaarden die ronddraaien bij alle wielen, ook speren en handboog en pijlkokers en strijdzwaard is aan te bevelen.:D

inplaats van BEN HUR ben je dan PREP HUR.;)

hebben de mythbusters nog eens gedaan met een auto ook, was ook best wreed om te zien.:cool:

 

nee het is maar gekheid, ik zit zelf ook te azen op een fietskar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een rijbewijs hebt is een eenvoudige Jeep toch het beste zoals de Suzuki's erg betrouwbaar uit amikaanse tests.

De Honda's met 4 wiel drive zijn ook erg goed en door het relatief lage gewicht en kleine motor kun je dze ook dagelijks gebruiken met een klein aanhangertje kun je een aardig uit de voeten, ben bezig om een sirvival trailer te maken niet zo mooi als deze

maar wel goede ideen uit halen.

 

Als je geen rijbewijs hebt is denk ik een mini traktor een goed alternatief je kunt eenn soort aanhanger inrichten zoals de huifkarren met traktor die je kunt huren voor trektochten zoek maar op traktor met huifkar, een paard is wel erg kwetsbaar onderweg en voor een hongerige menigte een lopende slagerij. En een tractor is uiteraard goed voor slecht terrein.

 

traktor vereist ook een rijbewijs ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

snel een bug out en zo licht mogelijk, het verschilt per omstandigheden. Ik neem een fiets en zo snel mogelijk de kortste snelste veiligste weg.

 

Of anders een compact volgeladen auto.

 

Zelf zit ik in de randstad omgeven van water en bruggen

daar een overstroming ook een niet te onderschatten iets is,heb ik maar definitief gekozen voor een vaartuig,het ligt permanent klaar en men kan veel meer spullen in een keer meenemen.

Als men over de weg gaat.en iedereen is on the run,dan begrijp je ook dat dat erg chaotish is en een vehoogd risico om in een opstopping terecht te komen of gewoon vast te lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Mirtos,

 

Als de primaire zeeweringen het begeven bij een super storm, dan wordt het erg moeilijk om een boot drijvende te houden tussen al het wrakhout dat er op in beukt. Kijk eens op het Actueel Hoogtebestand Nederland hoe hoog jouw huis ligt, door hier je postcode in te toetsen. http://www.ahn.nl/postcodetool Bij deze NAP hoogte moet je ongeveer anderhalve meter optellen. Een stormvloed kan wel een meter of 5 boven NAP komen, maar dat krijg je -ook bij een serie dijkdoorbraken- nooit voor je kiezen. Het duurt namelijk even, voordat de badkuip Randstad vol is gelopen. Tegen die tijd is de springvloed al weer voorbij. De meeste huizen blijven wel staan. Ga dus eens na, of je niet gewoon thuis kunt overleven. Dat is meestal veel veiliger dan een boot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mirtos,

 

Als de primaire zeeweringen het begeven bij een super storm, dan wordt het erg moeilijk om een boot drijvende te houden tussen al het wrakhout dat er op in beukt. Kijk eens op het Actueel Hoogtebestand Nederland hoe hoog jouw huis ligt, door hier je postcode in te toetsen. http://www.ahn.nl/postcodetool Bij deze NAP hoogte moet je ongeveer anderhalve meter optellen. Een stormvloed kan wel een meter of 5 boven NAP komen, maar dat krijg je -ook bij een serie dijkdoorbraken- nooit voor je kiezen. Het duurt namelijk even, voordat de badkuip Randstad vol is gelopen. Tegen die tijd is de springvloed al weer voorbij. De meeste huizen blijven wel staan. Ga dus eens na, of je niet gewoon thuis kunt overleven. Dat is meestal veel veiliger dan een boot.

 

Daar is inderdaad reeds rekening mee gehouden.

Zelf woon ik op -0.90 NAP,als daar water in komt, dan gaat het niet meer weg en dat is een aardig groot gebied.

Dit houd ook in dat alle voorzieningen ermee ophouden zoals electra watervoorziening communicatie en de belangrijkste de riolen

misschien zeg je wel riolen met een vraagteken erbij,.... wel ja want niet alleen wrakhout komt bovendrijven maar de ganse inhoud van het rioleringstelsel.

Bij warme weersomstandigheden word dat snel een hele grote infectiehaard.

Daarom heb ik gekozen voor de boot,daar alle voorzieningen er zijn, wat ik anders zal moeten missen als ik thuis blijf.

Drie jaar geleden hadden we een storing van het drinkwaternet,en dat in het weekend

de storing heeft de ganse dag geduurd tot laat in de avond

toevallig had ik drie volle 10 liter jerrycans water staan. Deze waren niet opgeslagen vanwege een preppers voorbereiding, maar om mee te nemen aan boord.

Het was alsof de buren het roken of wisten, in no time was er reeds tien liter vertrokken richting rechtstreekse buren.

en dat was een miniem voorvalletje als voorbeeld.

mijn inziens is het niet de bedoeling om de ganse gemeente zelf te voorzien van het noodzakelijke, maar dat je in de eerste instatnie je zelfreddend kan voorzien.

Bij zo een calamiteit is gelijk hier alles over de weg onbereikbaar dus ook de aanvoer van noodhulp

Op de crisis kaart is te zien ,dat het gebied rottedam bijna blank staat tot aan de moerdijkbruggen en verder en dat alleen al in zuidelijke richting.

Hier stop ik er even mee,hopelijk begrijp je mijn boot motivering.

In ieder geval vriendelijke groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...