Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Cyberbeer

België

Recommended Posts

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Hollanders helpen de Belgen wel uit de financiële crisis.

http://www.nu.nl/economie/3731943/prijzen-belgische-supermarkten-lager-albert-heijn.html

Dat klopt wellicht voor afgewerkte producten. Als je vooral basisvoeding koopt : melk, bloem, pasta, ... dat soort dingen ben je beter af met Colruyt, bovendien is er ook de 'extra-korting-kaart' voor trouwe klanten waarbij je tot ongeveer 10% korting krijgt op je bestellingen.

Deze post delen

Waarom heeft niemand ooit pindasaus\satésaus geïntroduceerd bij de Belgen?

Het is niet geen onderdeel van het nationaal snackgerecht :-)

en we vinden het raar dat mensen een boterham opeten met behulp van mes en vork. :rolleyes:

Deze post delen

Waarom heeft niemand ooit pindasaus\satésaus geïntroduceerd bij de Belgen?

Omdat de Vlamingen culinair een paar trappen hoger op de ladder van de ontwikkeling staan ? Kijk anders eens naar het aantal sterrenrestaurants in onze streken. En als dat je niet overtuigt, ik ken genoeg Nederlanders die naar Vlaanderen komen om ook eens lekker te eten.

Deze post delen

Yep, of Vlaamse ingrediënten/producten willen die in Nederland niet te krijgen zijn.

Zo is bv cassonade niet te koop in Nederland, een soort basterdsuiker maar anders van samenstelling, gemengd met melasse ipv met suikerstroop.

Tja...ik zal toch eens weer naar Belgie moeten.

Deze post delen

Omdat de Vlamingen culinair een paar trappen hoger op de ladder van de ontwikkeling staan ? Kijk anders eens naar het aantal sterrenrestaurants in onze streken. En als dat je niet overtuigt, ik ken genoeg Nederlanders die naar Vlaanderen komen om ook eens lekker te eten.

Geen sterrenrestaurants voor mij, maar gewoon frietjes met Belgische stoverij of een Bicky Burger bij hut frietkot.

Betoging draait uit op rellen

Naar schatting 40.000 mensen uit heel Europa hebben vanmiddag betoogd in Brussel.

http://nieuws.vtm.be/binnenland/86442-betoging-draait-uit-op-rellen

Deze post delen

Yep, of Vlaamse ingrediënten/producten willen die in Nederland niet te krijgen zijn.

Zo is bv cassonade niet te koop in Nederland, een soort basterdsuiker maar anders van samenstelling, gemengd met melasse ipv met suikerstroop.

Tja...ik zal toch eens weer naar Belgie moeten.

Kan je gelijk even tanken, roltabak inslaan en een paar biertjes van het merk 'Omer' inslaan. Je zal me nog dankbaar zijn voor die laatste tip. Dat is de champagne onder de bieren.

Deze post delen

Omer...die ga ik opschrijven zodat ik het niet vergeet.

Kost een ietsje meer maar is zijn geld dubbel en dik waard. Omer is een familiaal gebrouwen biertje uit mijn streek dat gerust de concurrentie met duvel aankan. Je drinkt overigens geen Omer, je savoureert het. http://www.omer.be/nl/het-bier

Deze post delen

Ah, Omer wordt wel in Nederland verkocht, gelukkig...in hetzelfde lokale winkeltje waar ik Texels Skuumkoppe koop. Dat is handig.

• Leuk 1

Deze post delen

In Holland geven top chefs hun sterren massaal op, omdat ze gewoon lekker willen koken zonder al die poespas. Misschien lopen wij dus stiekem voor.:p

Deze post delen

Geen sterrenrestaurants voor mij, maar gewoon frietjes met Belgische stoverij of een Bicky Burger bij hut frietkot.

Mee eens, ik kijk uit naar de lekkere friet en stoofvlees van chefkok @Geert op de SC.;) Voor mij geen pikkepoeliepap gerechten van de organen van één of ander dier. Gewoon een eerlijke hap van verse producten vind ik helemaal goed.

Deze post delen

Er zijn geen Belgen, alleen Vlamingen, Walen of Brusselaars. Om te antwoorden op je vraag : De meerderheid van de Vlamingen kiest voor de afschaffing van het koningshuis, een feodale constructie een democratische rechtsstaat onwaardig. Daar komt nog bij dat het koningshuis het vertikt de taal van het volk (dat hen royaal voorziet van dotaties) te spreken. De politiek houden de gammele constructie nog even aan maar het enige wat ze daarmee realiseren is dat het volk in mei massaal zal kiezen voor partijen die staan voor een republiek.

In Wallonie is er wel nog enig draagvlak, maar daar heeft alles wat Vlaanderen geld kost een draagvlak.

Even wat cijfers :

Meerderheid wil Filip de Autist niet op de troon

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid914450/meerderheid-belgen-wil-filip-nog-niet-op-de-troon.aspx

Eis voor troonafstand Albert de Alkoofatleet

http://www.standaard.be/cnt/dmf20130129_073

Vlaanderen kiest niet voor koning.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Splitsing_van_Belgi%C3%AB

Te veel geld voor het koningshuis

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid845483/1-op-de-3-belgen-wil-koningshuis-niet-meer-betalen.aspx

NVA (28.2% kiezers) en Vlaams Belang (12.8% kiezers) staan voor een republiek. Op bepaalde punten kiest ook CD&V(17.6% kiezers) voor minder bemoeienis door het koningshuis en minstens een herziening ervan.

Deze post delen

Er zijn geen Belgen, alleen Vlamingen, Walen of Brusselaars. Om te antwoorden op je vraag : De meerderheid van de Vlamingen kiest voor de afschaffing van het koningshuis, een feodale constructie een democratische rechtsstaat onwaardig. Daar komt nog bij dat het koningshuis het vertikt de taal van het volk (dat hen royaal voorziet van dotaties) te spreken. De politiek houden de gammele constructie nog even aan maar het enige wat ze daarmee realiseren is dat het volk in mei massaal zal kiezen voor partijen die staan voor een republiek.

In Wallonie is er wel nog enig draagvlak, maar daar heeft alles wat Vlaanderen geld kost een draagvlak.

Even wat cijfers :

Meerderheid wil Filip de Autist niet op de troon

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid914450/meerderheid-belgen-wil-filip-nog-niet-op-de-troon.aspx

Eis voor troonafstand Albert de Alkoofatleet

http://www.standaard.be/cnt/dmf20130129_073

Vlaanderen kiest niet voor koning.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Splitsing_van_Belgi%C3%AB

Te veel geld voor het koningshuis

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid845483/1-op-de-3-belgen-wil-koningshuis-niet-meer-betalen.aspx

NVA (28.2% kiezers) en Vlaams Belang (12.8% kiezers) staan voor een republiek. Op bepaalde punten kiest ook CD&V(17.6% kiezers) voor minder bemoeienis door het koningshuis en minstens een herziening ervan.

Maar hoe zou je een koningshuis kunnen afschaffen dan (zonder geweld natuurlijk)? Want volgens mij moet je dan de hele grondwet en al aanpassen en de koning zal er nooit voor tekenen.

Deze post delen

Maar hoe zou je een koningshuis kunnen afschaffen dan (zonder geweld natuurlijk)? Want volgens mij moet je dan de hele grondwet en al aanpassen en de koning zal er nooit voor tekenen.

Daar zouden ze maar eens werk moeten van maken .

Geert

Deze post delen

Daar zijn mijn inziens een paar manieren voor. De eenvoudigste is een splitsing van Vlaanderen in een onafhankelijke republiek. In dat geval blijft de koning gewoon in Brussel zitten. Eventueel sturen we iedereen die zich niet wenst te integreren. Om nog een beetje ruimdenkend te blijven kunnen we Brussel uitroepen als de onafhankelijke palestijnse staat, met koning aan het hoofd en al.

Een andere mogelijkheid bestaat er in de koning gewoon te laten bestaan maar alle vergoedingen op te schorten. De kans is groot dat hij er vanzelf mee ophoudt en eieren voor zijn geld kiest. Als ik me niet vergis is regel één van de grondwet : "Alle Belgen zijn gelijk voor de wet." Wel dat geldt mijn inziens ook voor de koning. Dus voortaan mag hij het wat mij betreft doen met een gewoon salaris van pakweg 1500€ netto per maand, een gewoon pensioentje, gewone ziekteverzekering, geen speciale gunsten of maatregelen. Belgie is overigens het enige land ter wereld dat 2 koningen en drie koninginnen onderhoudt. En dat in tijden van crisis. Daarnaast betalen we ook nog voor de rest van de familie terwijl de leden van het Nederlandse koningshuis gewoon werken voor hun salaris, op de koning na.

Nog een andere mogelijkheid is inderdaad een grondwetswijziging waarbij de koning verplicht wordt tot troonsafstand. Dat moest al lang gebeurd zijn op grond van minachting voor het volk. Je kan geen volk of land vertegenwoordigen waar je geen respect voor hebt, waarvan je de taal niet spreekt en waar je geen voeling mee hebt.

Redenen genoeg ? Als er niets gebeurt staat er volgens mij de eerst komende jaren een flinke opstand aan te komen. De meerderheid van de Vlamingen pikt dit echt niet meer langer. De koning preekt in zijn kersttoespraak over besparen en offers brengen en als zijn dotatie ook maar een ietsje wordt gekort roept hij alle hens aan dek. Weet je overigens dat koning Albert zijn dotatie opdoet in Italie ? Die fucker gunt het Belgie nog niet eens. (excuus voor het ontbreken van het deelteken, er hapert iets aan mijn toetsenbord.)

Deze post delen

Weet je overigens dat koning Albert zijn dotatie opdoet in Italie ? Die fucker gunt het Belgie nog niet eens.
Het begrip "dotatie opdoen" is mij niet bekend. Kan je dat uitleggen.

Ik heb wel even zelf gezocht. Volgens taaladvies is het 'een schenking doen aan'...maar dan snap ik de zin nog niet.

Deze post delen

Het begrip "dotatie opdoen" is mij niet bekend. Kan je dat uitleggen.

Ik heb wel even zelf gezocht. Volgens taaladvies is het 'een schenking doen aan'...maar dan snap ik de zin nog niet.

De dotatie is de vergoeding die de koning jaarlijks ontvangt uit handen van de overheid. Die toelage -zo je wil- komt uit belastinggeld. Hij spendeert zijn 'inkomen' waar geen tegenprestatie tegenover staat in Italie. Zelfs niet in Belgie.

Deze post delen

Thanks voor de uitleg Iewieke.

Tsss, niet eens vrijwilligerswerk, zoals in Nederland behorend bij een uitkering zo'n beetje verplicht is.

Deze post delen

De dokwerkers van de Antwerpse haven.... van de wet major moeten ze met hun fikken afblijven natuurlijk, anders is het bonje. Dat weet iedereen hier.

Spijtig dat ze niet een paar veertigvoeters over de brusselse ring gezet hebben. Die mannen hebben daar alle middelen voor.

Bwa, wat nu nog niet is gebeurd, kan in de toekomst nog komen.:rolleyes:

Trouwens een hintje, die schermen van de oproerpolitie worden gemaakt van polycarbonaat.

Een zeer slagvaste kunststof, wordt echter breekbaar als glas als je ze besproeid met propyleencarbonaat (helaas niet zo makkelijk aan te geraken) of aceton (veel makkelijker aan te raken). Eerst wat aceton erover, en dan de basebalbat ertegen :o

En wat Lewieke beschrijft : volledig mee akkoord :)

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...