Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Cyberbeer

België

Recommended Posts

No problem.

Het lijkt mij niet dat wat gesteld wordt over het geweld tegen Islam ook zal gaan gebeuren. Als ik de reacties over het algemeen zo zie dan hebben de gebeurtenissen in Parijs juist geleid tot toenadering, ook vanuit gematigd Islamitische kant. Maar misschien dat ik iets heb gemist...

vivere, aut mori

Dat is de wens van IS, maar dat kan ze net zo goed in de kont bijten. Ik postte eerder dit: http://preppers.nl/forum/threads/11834-Aanvallen-in-Frankrijk?p=397322#post397322

Gematigde moslims in mijn wijk zijn woest over de aanslagen.

Nu zit ik net als iedereen hier voornamelijk achter m'n toetsenbord en dan is het lastig om a.d.h.v. alle berichten een goed beeld te vormen. 't Is maar wat en waar je kijkt en er zijn meer berichten dan je als mens kunt bijhouden. Ik heb net als jij het gevoel dat de kans op toenadering eerder vergroot dan verkleind is. Ook heeft IS nu een grens overschreden waardoor het voor de Westerse coalitie veel makkelijker wordt hard in te grijpen in Syrië zelf. Op dat vlak moet je de Fransen niet onderschatten, noch qua mogelijkheden alsmede vasthoudendheid. Ze zijn in het diepst van hun natie gekrenkt en dat zal IS gaan merken. Grootste obstakel zijn nu de Russen, die hebben hun eigen agenda daar, maar wellicht wordt het compromis gesloten dat Assad mag blijven zitten, iig totdat IS is uitgeroeid.

Deze post delen

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Dat is de wens van IS, maar dat kan ze net zo goed in de kont bijten. Ik postte eerder dit: http://preppers.nl/forum/threads/11834-Aanvallen-in-Frankrijk?p=397322#post397322

Gematigde moslims in mijn wijk zijn woest over de aanslagen.

Nu zit ik net als iedereen hier voornamelijk achter m'n toetsenbord en dan is het lastig om a.d.h.v. alle berichten een goed beeld te vormen. 't Is maar wat en waar je kijkt en er zijn meer berichten dan je als mens kunt bijhouden. Ik heb net als jij het gevoel dat de kans op toenadering eerder vergroot dan verkleind is. Ook heeft IS nu een grens overschreden waardoor het voor de Westerse coalitie veel makkelijker wordt hard in te grijpen in Syrië zelf. Op dat vlak moet je de Fransen niet onderschatten, noch qua mogelijkheden alsmede vasthoudendheid. Ze zijn in het diepst van hun natie gekrenkt en dat zal IS gaan merken. Grootste obstakel zijn nu de Russen, die hebben hun eigen agenda daar, maar wellicht wordt het compromis gesloten dat Assad mag blijven zitten, iig totdat IS is uitgeroeid.

Je mag er zeker van zijn dat het Légion in stelling wordt gebracht.

Deze post delen

Gast idefix

hoe kan je er vanaf komen ? is dat een probleem als ze allemaal naar dat kalifaat vertrekken?

makkelijker bestaat niet ....

Deze post delen

hoe kan je er vanaf komen ? is dat een probleem als ze allemaal naar dat kalifaat vertrekken?

makkelijker bestaat niet ....

tis pas een probleem als ze terug komen.

Deze post delen

Ondertussen worden zo goed als alle manschappen van Leopoldsburg naar Brussel gestuurd.

tis daar paniek alom.

Ze weten duidelijk veel meer dan dat ze vertellen..

Deze post delen

Ze weten duidelijk meer...

Het is eigenlijk heel simpel uit te leggen. Wat doen ze? Invallen en huizen controleren, zoektocht naar die ene malloot, deden ze gisteren, zullen ze vandaag doen, en morgen weer.

Met afgezette straten, met pers op afstand houden, met arrestatieteams, met sluipschutters op de daken.

Veiligheidsniveau 3 blijft tot Abderslam is gepakt.

Deze post delen

Ik vind het wel naar dat men zich nu op deze ene persoon focust. Natuurlijk moet hij gepakt worden alleen... ja laat ik het met LOTR omschrijven:

Het oogt focust zich of op frodo en sam, of op de groep voor de poort.

Word er door de focus op deze ene terrorist niet veel uit het oog verloren?

Deze post delen

Ze weten duidelijk meer...

Het is eigenlijk heel simpel uit te leggen. Wat doen ze? Invallen en huizen controleren, zoektocht naar die ene malloot, deden ze gisteren, zullen ze vandaag doen, en morgen weer.

Met afgezette straten, met pers op afstand houden, met arrestatieteams, met sluipschutters op de daken.

Veiligheidsniveau 3 blijft tot Abderslam is gepakt.

Die gezochte terrorist zal echt niet meer in Molenbeke zitten. Volgens mij willen ze gewoon die wijk (100,000 inwoners) binnenste buiten keren.

Deze post delen

Ondertussen worden zo goed als alle manschappen van Leopoldsburg naar Brussel gestuurd.

tis daar paniek alom.

Ze weten duidelijk veel meer dan dat ze vertellen..

Dat hoop ik ook.

Zou toch wel weer lastig uit te leggen zijn als preppers.nl beter op de hoogte was...

Deze post delen

Word er door de focus op deze ene terrorist niet veel uit het oog verloren?

Wat denk je zelf ? Stel ze weten wie en wat. Dan kan je "ze" meteen oppakken.

Maar dan hebben ze nog niets gedaan en kom je verder niets te weten.

Dan gebeurd er wat en dan kom je in actie. Dan volg je het spoor terug om uit te vinden hoe en wie en wat er achter zat. In de hoop nog wat te vinden.

Tis allemaal een kwestie van timing. Ben je te vroeg dan heb je de kopstukken niet. Ben je te laat, dan ben je te laat.

Een aanslag op tijd voorkomen is dan best een uitdaging.

En ik verwacht niet dat "men" nu achterover gaat leunen.

Iemand al het antwoord gevonden op: waarom Frankrijk, waarom België ?

Deze post delen

Bomalarm op Rooseveltplaats

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2527266/2015/11/17/Bomalarm-op-Rooseveltplaats.dhtml

Op de Rooseveltplaats in Antwerpen is een bomalarm van kracht. Reden is een verdacht pakket dat gevonden werd nabij het Atheneum. De politie heeft een veiligheidsperimeter ingesteld langs de kant van de school. DOVO is intussen ter plaatse.

Deze post delen

Tja, @Diamantje, ISIS heeft iedereen gewoon de oorlog verklaard. Zou me niet verbazen dat ze na A (Parijs), ook B (welke andere stad dan ook) gaan zeggen. Het is imho niet de vraag óf, maar wanéér er iets gebeurd dat het daglicht niet kan verdragen.

Deze post delen

Iedereen ziet nu ook veel sneller spoken. En er moet maar één gestoorde geest het "grappig" vinden om ergens een (lege) koffer achter te laten. Maar de kans blijft natuurlijk wel groot dat er op een dag wel een koffer vol explosieven achter gelaten wordt. Kijk maar naar Hannover, daar is het een ambulance.

Deze post delen

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151121_01982668

De Brusselse overheden willen zoveel mogelijk grote bijeenkomsten vermijden nu het niveau van de terreurdreiging is verhoogd. Ze willen winkelcentra sluiten en raden aan om markten en sportwedstrijden af te blazen, zei Brussels minister-president Rudi Vervoort na een bijeenkomst met de Brusselse burgemeesters. Tegelijkertijd raden van burgemeesters van Brussel en Elsene alle winkeliers aan om hun zaak zaterdag te sluiten.

http://www.demorgen.be/binnenland/terreuralarm-in-brussel-wat-we-nu-al-weten-b160c2a9/

Vannacht werd beslist om het dreigingsniveau voor het Brussels gewest te verhogen naar vier, het hoogst mogelijke niveau.

De verhoging van het dreigingsniveau voor het hoofdstedelijk gewest komt er na een nieuwe evaluatie van het antiterreurorgaan OCAD. Voor de rest van België blijft niveau 3 van kracht.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151121_01982653

Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag heeft het reisadvies naar België aangepast. De veiligheidsdreiging in het gewest Brussel is op het hoogste niveau. Het ministerie roept mensen daarom op plaatsen te vermijden waar veel mensen komen en altijd instructies van de autoriteiten op te volgen.

http://www.politico.eu/article/belgium-failed-state-security-services-molenbeek-terrorism/

Belgium is a failed state

Deze post delen

In België wordt gezocht naar circa tien terroristen die met zware wapens, waaronder kalasjnikovs en bomvesten, aanslagen willen plegen zoals in Parijs.

Dat heeft de Belgische minister van Buitenlandse Zaken Didier Reynders gezegd in een interview met de Amerikaanse nieuwszender ABC.

Volgens Reynders zijn metro's en scholen geen doelwit, maar vooral winkels en winkelcentra.

Het interview met Reynders moet nog worden uitgezonden, maar er zijn al delen uit het gesprek naar buiten komen.

http://www.nu.nl/buitenland/4171540/tien-gewapende-jihadisten-willen-aanslagen-plegen-in-belgie.html

Deze post delen

In België wordt gezocht naar circa tien terroristen die met zware wapens, waaronder kalasjnikovs en bomvesten, aanslagen willen plegen zoals in Parijs.

Dat heeft de Belgische minister van Buitenlandse Zaken Didier Reynders gezegd in een interview met de Amerikaanse nieuwszender ABC.

Volgens Reynders zijn metro's en scholen geen doelwit, maar vooral winkels en winkelcentra.

Het interview met Reynders moet nog worden uitgezonden, maar er zijn al delen uit het gesprek naar buiten komen.

http://www.nu.nl/buitenland/4171540/tien-gewapende-jihadisten-willen-aanslagen-plegen-in-belgie.html

en is blijkbaar volledig uit de context gerukt door de Amerikanen...

http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/article/detail/2536033/2015/11/25/We-zoeken-10-jihadisten-met-zware-wapens-Amerikaans-interview-Reynders-loopt-mis.dhtml

Deze post delen

http://www.gva.be/cnt/dmf20151204_02004723/defensie-koopt-108-snelle-flexibele-voertuigen-voor-special-forces

Defensie mag 108 snellereactievoertuigen, 38 modulaire beschermingskits en 60 demonteerbare ringaffuiten met rookpotwerpers aankopen, gekoppeld aan een overeenkomst voor technische assistentie. Daarvoor gaf de ministerraad op 4 december zijn goedkeuring, na een voorstel van Defensieminister Vandeput (N-VA).

Deze post delen

http://www.gva.be/cnt/dmf20151204_02004723/defensie-koopt-108-snelle-flexibele-voertuigen-voor-special-forces

Defensie mag 108 snellereactievoertuigen, 38 modulaire beschermingskits en 60 demonteerbare ringaffuiten met rookpotwerpers aankopen, gekoppeld aan een overeenkomst voor technische assistentie. Daarvoor gaf de ministerraad op 4 december zijn goedkeuring, na een voorstel van Defensieminister Vandeput (N-VA).

Ziet er goed uit! Wat zijn modulaire beschermingskits precies?

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...