Ga naar inhoud
GENEGEERD

Stress


Lone_Wolf

Aanbevolen berichten

In een echte SHTF situatie kunnen hele vervelende dingen gebeuren. Moord, verlies van vrienden of familie, problemen, ruzies enz enz

Dit brengt natuurlijk een hele berg stress met zich mee, die soms ook fataal kan uitpakken. Hoe zou je hier mee omgaan?

 

Iets in de zin van meditatie of EFT (trauma verwerking) zou heel goed kunnen helpen. Beter concentrie vermogen, meer energie, betere weerstand en gezondheid en ga zo maar door. Maakt soms een verschil van leven of dood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
In een echte SHTF situatie kunnen hele vervelende dingen gebeuren. Moord, verlies van vrienden of familie, problemen, ruzies enz enz

Dit brengt natuurlijk een hele berg stress met zich mee, die soms ook fataal kan uitpakken. Hoe zou je hier mee omgaan?

 

Iets in de zin van meditatie of EFT (trauma verwerking) zou heel goed kunnen helpen. Beter concentrie vermogen, meer energie, betere weerstand en gezondheid en ga zo maar door. Maakt soms een verschil van leven of dood.

 

zou jij rustig kunnen mediteren als net je vrienden en/of fam vermoord zijn?

ik niet namelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kalmeringsmiddelen (medicatie) voor mij als eerste keus.

Mocht de hell echt echt los barsten helpt adrenaline je de eerste tijd wel door.

 

Fysieke en mentale conditie zijn overigens ook hele belangrijke aspecten die eigenlijk altijd in orde moeten zijn, scheelt een slok op een borrel ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat stress een van de grootste killers zijn in een SHTF situatie maraboe in het gewone leven. Wat helpt om te ontspannen na een groot drama? Muziek, veel praten, sporten, yoga, medicijnen, een doel hebben, liefde, huisdier om maar een paar zaken te noemen. Interessant topic en zelf ook niet goed over nagedacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je niet weet hoe je reageert tot het moment daar zal zijn.

De reactie van een ieder om om te gaan met stress zal per persoon verschillend zijn.

Maar ik denk dat ik het grotendeels met der_obergefreiter eens ben....

Link naar reactie
Delen op andere sites

zeer zeker . om meerdere redenen zelfs, maar stressbestrijding is er 1 van .

en anders : http://www.nujij.nl/gezondheid/masturberen-is-goed-voor-u.20762439.lynkx

 

Ik combineer graag dingen :o

 

Maar serieus, de psychologische toestand van een mens is nogal bepalend voor zijn handelen. Jezelf mentaal gezond houden in moeilijke tijden, zou een serieuze preppers bezigheid moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
Ik combineer graag dingen :o

 

Maar serieus, de psychologische toestand van een mens is nogal bepalend voor zijn handelen. Jezelf mentaal gezond houden in moeilijke tijden, zou een serieuze preppers bezigheid moeten zijn.

yep, het probleem is alleen dat stresssituaties slecht te trainen zijn voor de normale jan jurk .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stress is iets wat tussen je oren zit, en is dus heel goed onder controle te houden " bij mij tenminste "

Daarbij lijkt het mij als je in een shtf situatie zit dat je jezelf geen angst gaat aanpraten, je moet gewoon rustig blijven rustig denken rustig doen.

Als je in een hogere staat van paraatheid bent, en jezelf onzin gaat aanpraten kan dit tot fouten leiden.

Dus gewoon een voorraad drank en groene specerijen aanleggen :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik lees hier stress tussen de oren en goed onder controle te houden...

dit weekend tijdens de feesten is mijn zoontje van 2 met zijn hoofd tegen een kast poot aangelopen, het bloed gutste er uit, op het moment zelf ben je in paniek maar als snel word je helder en zijn we naar de speod gegaan, 5 hechtingen, maar alles is ok met hem....

 

pas nadien komt de klop als ouder, tranen zijn gevloeid en het gedacht dat er ooit iets erger kan gebeuren zit in je hoofd...

 

geloof me, als er iets gebeurt met je eigen vlees en bloed, dan wil ik niet weten wat voor een persoon je bent als je dit zomaar onder controle krijgt

ik ben blijkbaar een persoon die dan volledig zal inzakken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je in een SHTF zeer zeker te maken gaat hebben met een grote stress factor. Je hebt natuurlijk geen idee wat erop je af komt.

Hoe goed je je zelf ook voorbereid op het komen van....., je kunt nu niet inschatten hoe je ergens op gaat reageren.

Ik vermoed dat je de eerste tijd daar gaat op de flinke dosis adrenaline, maar wannneer het besef komt van wat jou of je geliefden is overkomen dat je een flinke opdonder gaat krijgen. En dit kan voor één ieder anders uitpakken.

De ene doet er alles aan om te overleven, de ander gaat met bij de pakken neerzitten, weer ander grijpt naar de fles en verzuipt zijn angst/verdriet.

Daarnaast kan iemand ook doordraaien en alleen nog maar uit zijn op wraak en ga zo maar door.

 

Ik word er op dit moment zeer verdrietig van als ik mezelf bedenk dat ik mijn geliefde kwijt raak in een SHTF maar hoe ik de draad daarna weer ga oppakken en of ik die draad ga oppakken is ook voor mij nu een raadsel.

Wat ik wel weet is dat je je daar niet op kan voorbereiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik lees hier stress tussen de oren en goed onder controle te houden...

dit weekend tijdens de feesten is mijn zoontje van 2 met zijn hoofd tegen een kast poot aangelopen, het bloed gutste er uit, op het moment zelf ben je in paniek maar als snel word je helder en zijn we naar de speod gegaan, 5 hechtingen, maar alles is ok met hem....

 

pas nadien komt de klop als ouder, tranen zijn gevloeid en het gedacht dat er ooit iets erger kan gebeuren zit in je hoofd...

 

geloof me, als er iets gebeurt met je eigen vlees en bloed, dan wil ik niet weten wat voor een persoon je bent als je dit zomaar onder controle krijgt

ik ben blijkbaar een persoon die dan volledig zal inzakken

 

 

Maar de tactiek is dan om rustig te blijven ;) vergeet niet dat met haast of stress een ongeluk veel sneller gebeurd is.

Voorbeeld als jong jochie ben ik een keer in een zware spijker gevallen met me hand, het resultaat ik had een 9 mm gat van de spijker dwars door me hand.

Gelukkig had ik geen bot of ader geraakt, maar het bloede wel als een gek. Het enige nadeel was dat ik niet zo snel bij huis was.

Dus vinger maar op het gat gehouden en dacht ik ga rennen, toen bedacht ik wacht als ik ga rennen dan gaat het bloed sneller pompen.

Uiteindelijk maar naar huis gelopen was toch nog 5 minuten, maar als ik gerend had dan was ik waarschijnlijk veel meer bloed verloren.

Desondanks toch bijna nokkie gegaan thuis :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen heeft wel eens een stress situatie meegemaakt. Herinner jezelf hoe je reageerde.

Dat geeft een goede indicatie over hoe je zult reageren.

 

Mocht je meemaken dat je geliefde(n), familie, vrienden, kennissen iets overkomt, is het toch zaak de boel weer op te pakken en door te gaan.

Gevoel op nul, verstand op scherp. Leid jezelf af, en richt je op wat er te doen is. En dat is in zo'n situatie een hoop.

Botweg gezegd, van begraven tot en met voor jezelf zorgen.

Bedenk dat degene(n) die je verloren hebt niet zouden willen dat ook jij er aan onderdoor gaat.

 

In het geval van je eigen kinderen, ja, dat lijkt me het ergste wat er kan gebeuren.

Ik kan me goed voorstellen dat het maar weinigen zal lukken om door te gaan.

 

Ik gooi de link er weer even in.

Hier meer info over stress factoren in een overlevings-situatie.

En hoe ermee om te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg interessant onderwerp, wat voor iedereen weer een andere betekenis heeft.

 

Persoonlijk heb ik niet zoveel met het woord "stress". In mijn situatie is externe "stress" vaak een situatie(of een gecreeërde situatie), die derden of bekenden mij willen opleggen/confronteren of laten oplossen. Zo'n situatie wordt vaak gezien als een probleem, die moet worden opgelost(indien mogelijk). Het is dus aan mij(keus) of ik de situatie(het probleem) intern toelaat, op basis van mijn eigenbelang of die van een ander(uit sociaal opzicht). Door objectief naar de situatie(probleem) te kijken en oplossingsgericht te handelen, voorkom ik dus stress. Bij sommige situaties(problemen) moet ik wel de kennis/vaardigheden of competenties/mogelijkheden bezitten om deze te kunnen oplossen. Soms kun je niet anders dan de dingen accepteren zoals zij zijn.

 

Hieronder een artikel wat ik tegenkwam.

 

'STRESS' BESTAAT NIET

http://www.menscentraal.nl/tekst_Jan_Bommerez.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...