Ga naar inhoud
GENEGEERD

Stromend water tijdens SHTF


Nonkel Jones

Aanbevolen berichten

Voor wie er iets aan heeft.

 

Ik heb vandaag zitten prutsen aan mijn originele US-Army watercan van onverwoestbaar plastic. Aangezien die dingen nogal duur zijn, zie bijvoorbeeld http://www.ebay.com/itm/5-Gallon-US-Army-Surplus-Water-Can-Desert-Tan-/261100332366?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3ccacae54e , twijfelde ik lang. Maar ik heb er nu toch een kraantje op gemonteerd, afkomstig van een kampeerwinkel.

 

hx7u39.jpg

 

Niet dat het nou zo’n geniale vinding is, maar als ik hem op zijn smalle kant leg, heb ik dus tijdens een SHTF stromend water, en wat meer is: ik hoef niet te klungelen met die loeizware can – inhoud 21.5 liter - zodat er minder water gemorst wordt. En water kan weleens kostbaar zijn.

 

28hh7gn.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Je weet toch wel dat de Nederlandse landmacht water jerrycan gemaakt worden door Scepter Canada. Een van de leveranciers van de Amerikaanse versie.

Ze zij vrijwel identiek, behalve dat de land naam anders is bedrukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er nog wel een stuk of tien betaalbare willen hebben, en enkel als ze alleen maar voor water gebruikt zijn. Iemand een idee of ze ergens te koop zijn?[/QUOT

 

Een goede dumpzaak heeft ze wel. Als ze daarvoor uit het leger zijn, zijn ze alleen voor water gebruikt. (tenminste de versie die bedoeld is voor water en waar 'water' op de zijkant staat). Andere vloeistoffen worden in andere typen jerrycans vervoert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het zwakke punt. Die dop zit vast met een stevige ring en zonder deze bevestiging kapot te maken zit dus ook het kraantje vast aan de can. Maar goed: vanuit een andere can naar deze can overhevelen is natuurlijk een fluitje van een cent.

 

Overigens pretendeer ik zeker niet het ei van Columbus te hebben uitgevonden, maar wellicht dat ik er iemand mee op een idee kan brengen.Gemak dient de mens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...