Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

niki uit zuid-limburg kan wel iemelen, maar wordfeuten en feesboeken vind ik niks aan. heb wel eens rummikub geprobeerd op een "ellipet" maar dat was ook niks voor mij, schelden tegen een apparaat is toch niet hetzelfde als in t echt ;)

ik vind het hele concept trouwens wel heel erg goed, maar inderdaad, het gebruiksgemak kan vele malen beter. ik heb inmiddels een portemonnee op mijn laptop, maar ik heb nog niet helemaal door hoe dat nu werkt. ik denk dat ik er morgen eens fatsoenlijk aan ga zitten. op het moment staat er niet gesynchroniseerd (dat is een groen balkje onderaan volgens mij aan het doen) en ik heb een adres aangemaakt.

ik moet nu nog gauw flesjes maken voor de weesjes. een van mijn schapen heeft zelfmoord gepleegd (zichzelf opgehangen, stom beest) dus de twee lammetjes moet ik nu met de fles gaan voeren. nogal een onderneming, zeker omdat ik al 7 andere flessenlammeren had (die "gewoon" geweigerd werden bij de geboorte) die twee nieuwe zijn nu wel echt heel erg zielig, die zijn continu de mama aan het zoeken. ik hoop maar dat ze snel aan mij als nieuwe mama wennen....

Nou je computer is eerst een flinke tijd bezig met het downloaden van de blockchain database dus je hebt genoeg tijd voor je beestjes. Bij mij duurde het 4 dagen voordat het gesynchroniseerd was. ;)

Ik heb in de opties ingesteld staan dat het programma altijd automatisch opgestart wordt na de start van Windows. Want als je een paar dagen niet heb ingelogd duurt het uren voordat de laatste transactie binnen is en pas na synchronisatie kan je bitcointjes verzenden en ontvangen. Het programma kan gewoon op de achtergrond actief blijven terwijl je computer en kijkt af en toe of er nieuwe transacties zijn en update die.

Nou schijn je de database ook te kunnen synchroniseren van http://www.blockchain.info waardoor het sneller zou gaan maar daar heb ik geen ervaring mee. Ondanks de nadelen van het hebben van die grote database op mijn PC vind ik dat toch veiliger. Want als je je bij een site registreert dan loop je risico dat die gehackt wordt. Liever heb ik alles in eigen beheer. :)

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Trouwens als je eenmaal geld in je wallet hebt beveilig die met een wachtwoordzin (passphrase) die je makkelijk kan onthouden maar geen citaat is uit een boek, film oid. Liefst een zin die onzinnig lijkt en bestaat uit een aantal woorden die niet met elkaar in verband liggen.

En maak daarna en backup van je wallet. Dit is erg belangrijk, ben je je wallet en/of wachtwoordzin kwijt dan kun je niet meer bij je centjes.

Het is te vergelijken met het verlies van je portemonnee, als dat gebeurt ben je meestal je poen kwijt. En op online bankieren moet je ook met een code inloggen anders zou het wel erg makkelijk zijn voor de hackers.

Deze post delen

@TyrionLannister

heel erg bedankt voor alle info, die synchronisatie was heel erg snel klaar. nog geen 2 uurtjes geloof ik. ik heb nu een eigen portemonnee. net zo leeg als mijn echte :D

ik kan je helaas geen reputatie geven, dus dan maar zo: heel erg bedankt voor de uitleg ;)

Deze post delen

@TyrionLannister

heel erg bedankt voor alle info, die synchronisatie was heel erg snel klaar. nog geen 2 uurtjes geloof ik. ik heb nu een eigen portemonnee. net zo leeg als mijn echte :D

ik kan je helaas geen reputatie geven, dus dan maar zo: heel erg bedankt voor de uitleg ;)

Twee uur da's wel snel. Had je eerst de torrent gedowload of heb je een hele snelle verbinding soms?

Als je je bitcoinadres hieronder plakt dan doet @Mr. Gold vast wel een duit in het zakkie. ;)

Deze post delen

Ja dat dacht ik al.

PS. Als je bitcons gaat kopen dan moet je wel eerst het programma met de geactualiseerde database (de blockchain) op je computer hebben staan. En aangezien die al 16 gigabyte groot is duurt dat een paar dagen voordat die gedownload is.

Het Bitcoinprogramma is hier te downloaden voor verschillende besturingssystemen: http://bitcoin.org/en/download

:)

Het is m.i. echt beter om Multibit te gebruiken. Ik doe dit al meer dan een jaar. met Bitcoin QT help je ook mee om de Bitchain in stand te houden maar dat is absoluut niet nodig.

Multibit is de eerste keer een paar uurtjes bezig, maar daarna is het meteen klaar bij de volgende start.

multibit.org

In het kort:

-Installeer Multibit op de locale computer

-Zet de wallet (portemonnaie) in een Dropbox folder. Dan kan je er altijd bij.

-Maak eerst een Truecrypt container op Dropbox. 1MB is groot genoeg.

-Maak wel een stevig wachtwoord eventueel met keyfiles.

-Vergeet niet te "dismounten" na gebruik.

Dagelijks gebruik:

-Open de truecrypt container met je password

-Open Multibit. die vindt, als het goed is de laatst geopende Wallet, ook al staat die in de container.

Eerst Multibit opstarten is niet slim, want die kan dan uiteraard de Wallet niet vinden want in de TrueCrypt container

Maar....

-Pasword Truecrypt weg = centjes weg.

-Maak een backup van de lege wallet. Die kan je later altijd opnieuw laten updaten.

let op: een lege Wallet is even veel waard als een volle. Dus goed opbergen!

-Maak van het begin af aan adressen voor naar wie je verzend en ontvangt dan vind je ze makkelijk terug bij je transacties.

Huib

1BVsKF12MTQAy5jM5CLy9jUhGBdtrQxv5h

Deze post delen

Het is m.i. echt beter om Multibit te gebruiken. Ik doe dit al meer dan een jaar. met Bitcoin QT help je ook mee om de Bitchain in stand te houden maar dat is absoluut niet nodig.

Multibit is de eerste keer een paar uurtjes bezig, maar daarna is het meteen klaar bij de volgende start.

Hoe houdt Multibit de transacties bij als die niet synchroniseert?

En kun je de wallet van Bitcoin QT gebruiken of moet je een nieuwe wallet maken en daar dan bitcoins naar overmaken?

Deze post delen

15FNWQMeVpRY1E6vnBeZeoip1pSGtGk1EM

dit is mijn adres :D

donaties zijn welkom ;)

en dat multibit stukje ga ik niet eens lezen, zit hier nog mee in de knoop ;)

Deze post delen

Gister een beetje gekocht, aangezien ik een paar tientjes in een achterzak vond, met 142$/BTC en staat nu op 149$/BTC. De transactiekosten heb ik nu al terug, met die stijging.

En met SatoshiDice50% van 0,0105BTC, 0,0195BTC gemaakt. Dat is +0,009BTC erbij.

Zo gaat het lekker. Laat het nu maar hard oplopen. :p

Ik dacht maar zo, als ik dat geld nu al niet miste, dan maakt het ook niet uit als ik het verlies. ps, koers is naar 153USD/BTC :p

Deze post delen

donaties zijn welkom ;)

Zo Niki ook wat bitcointjes in dr portemonnee. Nu een paar duppies waard maar straks kun je wellicht nog een paar varkens er voor kopen. ;)

Deze post delen

Zo Niki ook wat bitcointjes in dr portemonnee. Nu een paar duppies waard maar straks kun je wellicht nog een paar varkens er voor kopen. ;)

whoa!

Dankjewel!! Dat is erg lief!

Hihihihi nu moet ik eigenlijk straks in het najaar de schapen verkopen voor bitcoins... die boeren worden gek :D

schaap kopen? 1 bitcoin aub.

Deze post delen

donaties zijn welkom ;)

Zo en met mijn bijdrage kan je over 3 jaar een hele boerderij kopen :)

Deze post delen

Hihi...

Giften welkom op: 12vPy1fH91Jigdy8skihYLGRthaLHp86Xp

Jij kan nu over 5 jaar een eigen BOL aankopen met mijn gift jobs.

Deze post delen

Zo en met mijn bijdrage kan je over 3 jaar een hele boerderij kopen :)

hihihi laten we het hopen!!

heel erg bedankt!!

Deze post delen

Hoe houdt Multibit de transacties bij als die niet synchroniseert?

En kun je de wallet van Bitcoin QT gebruiken of moet je een nieuwe wallet maken en daar dan bitcoins naar overmaken?

Niet, maar als je Multibit opstart gaat die meteen aan de slag.

Gaat allemaal erg snel.

Nee, je moet een nieuwe wallet aanmaken.

Ik adviseer een "speelwallet" om mee te oefenen en dan de "echte" aanmaken.

Het is natuurlijk een fluitje van een cent om Coins van QT naar Multibit over te maken.

Ikzelf begin iedere serieuze transactie met een proeftransactie van, laten we zeggen, 0.0001 coin.

Dan kan je zien of het lukken gaat.

---

https://blockchain.info/

Hier kan je checken hoe het met je transactie gaat. Maak een kopie van je zend- of ontvangadres en plak het rechts onderin in het lege veld.

Leuk, soms nodig helaas, maar ook leerzaam.

---

Bij deze club kan je ook een cloud wallet maken voor betalingen aan vrienden etc, onderweg.

(Bovenaan, rechts, Portemonnee, of GB=Wallet)

En nu komt het. Android, Iphone en Ipad hebben van die club een lokale portemonnee versie.

Doe natuurljk nooit een grote hoeveelheid coins in de cloudwallet want als iemand de Iphone jat dan kan die het leeghalen.

Hieronder de Android versie met uitleg.

http://goo.gl/JRbQx

Leuk allemaal hoor!

Deze post delen

Trouwens als je eenmaal geld in je wallet hebt beveilig die met een wachtwoordzin (passphrase) die je makkelijk kan onthouden maar geen citaat is uit een boek, film oid. Liefst een zin die onzinnig lijkt en bestaat uit een aantal woorden die niet met elkaar in verband liggen.

En maak daarna en backup van je wallet. Dit is erg belangrijk, ben je je wallet en/of wachtwoordzin kwijt dan kun je niet meer bij je centjes.

Het is te vergelijken met het verlies van je portemonnee, als dat gebeurt ben je meestal je poen kwijt. En op online bankieren moet je ook met een code inloggen anders zou het wel erg makkelijk zijn voor de hackers.

Helemaal mee eens.

"Konijntjeveelrareboekenleesd" is als wachtwoord veel moeilijker te kraken dan "33%$^ff@!2@#*8"

Overigens heeft Multibit (nog) geen eigen versleuteling en moet dus Truecrypt erbij gehaald worden.

Is wel een nadeel. TrueCrypt heeft toch wel een kleine leerdrempel.

Ik verwacht zware aanvallen op de .wlt documenten van Multibit dus laat TrueCrypt container zo kort mogelijk gemount.

Deze post delen

Pfff. Ik heb al aardig wat verspeeld met satoshidice. Niet meer doen techie. Foei!

Ik heb ook wel wat terug gekregen hoor.. maar nu mooi laten staan. :)

(even voor mezelf als geheugensteuntje, aangezien er tegen lag niet te tellen is)

Deze post delen

Ik heb een wallet aangemaakt en ga ook eens onderzoeken hoe het zit met de volgende cryptocoins (LTC is hiervan de bekendste. nu ~4$ p stuk).

Gaan die stijgen of gaan ze helemaal kapot.... dat is de vraag.

Het kan een vlucht zijn voor mensen die de bitcoins straks niet willen / kunnen betalen. Het kan ook misgaan...

@MR_Gold als je aanbod nog staat... 1JnDLetqT4PxJbY9KgLuALBdbkM8EVg41Z

Multibit heeft een minimale transactie fee van 0.0001 BTC, dat is nu zo'n 1,5 Eurocent.

BitCoin-QT heeft dit niet. Dus als je met kleine hoeveelheden wilt 'spelen' dan is het mogelijk toch wijs de zwaardere volledige bitcoin-qt te installeren.

Deze post delen

@MR_Gold als je aanbod nog staat... 1JnDLetqT4PxJbY9KgLuALBdbkM8EVg41Z

.

Zo jij kan over 10 jaar het begrotingstekort van Italie wegwerken hiermee :)

Deze post delen

Zo jij kan over 10 jaar het begrotingstekort van Italie wegwerken hiermee :)

in dit tempo wel, van 18.5 cent al naar 20 cent :)

Deze post delen

Multibit heeft een minimale transactie fee van 0.0001 BTC, dat is nu zo'n 1,5 Eurocent.

BitCoin-QT heeft dit niet. Dus als je met kleine hoeveelheden wilt 'spelen' dan is het mogelijk toch wijs de zwaardere volledige bitcoin-qt te installeren.

Is inderdaad niet te wijzigen, maar is het niet zo dat, als je geen vergoeding geeft, je transacties langer in de Blockchain blijven hangen?

Deze post delen

Is inderdaad niet te wijzigen, maar is het niet zo dat, als je geen vergoeding geeft, je transacties langer in de Blockchain blijven hangen?

Misschien iets.

Ik heb er nog nooit voor betaald. Al mijn transacties (niet zo heel veel) waren altijd snel genoeg. Maar ik kijk dan ook niet op een uurtje meer of minder.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...