Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Spannend!, nog 7 dagen en we zijn 1 jaar verder

Het staat nu ongeveer op 200 euro, dus ik zit redelijk in de buurt van mijn voorspelling :)

Tis huilen met de pet op sinds het mtgox probleempje opdook en de btc aan een vrije val begon. Gelukkig had ik het grootste deel van mijn muntjes op tijd ge-cashed voor een mooi bedrag.

Ik heb ook zo'n vermoeden dat de btc niet erg veel meer zal stijgen. Het nieuwtje is eraf en velen zijn afgehaakt na alle negatieve berichtgeving. Alleen de echt die-hards blijven zweren bij de btc.........

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Bitcoin xchanges spelen in op de sitiuatie in griekenland

voorbeeld, bicurex.com een poolse xchange heeft 3 maanden geen kosten voor griekse klanten.

Meerdere bronnen melden grote vraag om informatie van griekse potentiele klanten. Beetje jammer alleen dat de grieken geen geld meer het land uit kunnen krijgen.

Die zijn te laat begonnen met voorbereiden.

In de MS media wordt net gedaan of het moeilijk is je aan te melden bij een xchange en te gaan handelen dat is grote BS. Een ID digitaal opsturen 2 dagen wachten, geld overmaken en je kan aan de gang. Of nog simpeler bij onze eigen NL xchange clevercoin.nl geld er op plempen via een ideal transactie.

Bitcoin en vooral litecoin doen het goed vandaag. Ben alleen bang dat de grote klap voorwaards als bij de ellende van cyprus er niet meer in zit

Deze post delen

Tis huilen met de pet op sinds het mtgox probleempje opdook en de btc aan een vrije val begon. Gelukkig had ik het grootste deel van mijn muntjes op tijd ge-cashed voor een mooi bedrag.

Ik heb ook zo'n vermoeden dat de btc niet erg veel meer zal stijgen. Het nieuwtje is eraf en velen zijn afgehaakt na alle negatieve berichtgeving. Alleen de echt die-hards blijven zweren bij de btc.........

Bitcoin zal pas echt interessant worden als een overheid of andere grote instantie er mee aan de slag gaat. Nu blijft het een beetje in dat 'hacker' wereldje rond zweven zonder echt van de grond te komen. Geen standaarden, iedereen kan en mag een exchange opzetten met alle gevolgen van dien.

IBM looking at adopting bitcoin technology for major currencies

http://www.reuters.com/article/2015/03/12/us-bitcoin-ibm-idUSKBN0M82KB20150312

Deze post delen

Er is belangstelling voor de technologie, de blockchain, maar niet voor bitcoin zelf, zover ik kan vinden...

Deze post delen

Voormalig baas van bitcoinbeurs Mt. Gox. Mark Karpeles is in Japan gearresteerd. Hij zou in 2013 hebben ingebroken in het computersysteem van de beurs, voor zijn eigen voordeel.

Mt. Gox was het grootste handelsplatform voor de digitale valuta. Toen de beurs in 2014 ter ziele ging, zouden door een veiligheidsprobleem met software grote hoeveelheden bitcoins vermoedelijk zijn gestolen door hackers. De bitcoins hadden een waarde van omgerekend enkele honderden miljoenen euro's.

http://www.nu.nl/internet/4099043/baas-bitcoinbeurs-gearresteerd-fraude.html

Deze post delen

Bitcoin wordt in VS gereguleerd als grondstof

De bitcoin is een officiële commodity in de Verenigde Staten. De digitale munt moet dan ook op die manier worden gereguleerd, en bedrijven die er in handelen moeten op die manier worden geregistreerd. De markt voor bitcoins kan daarmee worden vergeleken met grondstofmarkten zoals bijvoorbeeld olie en goud. In Australië werd een soortgelijk oordeel vorig jaar al geveld.

http://www.nu.nl/internet/4128458/bitcoin-wordt-in-vs-gereguleerd-als-grondstof.html

Deze post delen

Een interessante docu over bitcoins op VPRO Tegenlicht:

http://www.npo.nl/vpro-tegenlicht/01-11-2015/VPWON_1232890

Interessant was het zeker. Overtuigend vond ik het niet, in die zin dat ik dacht: Ja, Bitcoin, daar zit wat in, dat is de toekomst.

Het is vrijwel vrij van kosten, het gaat direct van gebruiker naar gebruiker, daar zit geen bank tussen. Maar het is volledig virtueel, het heeft tot nog toe volledig het patroon gevolgd van bubbles, zoals de tulpenbollen in de 17de eeuw en dotcom bubble. De koers blijft fluctueren, het minen of delven is alleen nog voorbehouden aan grote spelers met honderden computers op een rij.

Maar het virtuele aspect blijft voor mij wel de zwakke schakel.

De moeite van het bekijken waard.

• Leuk 1

Deze post delen

Interessant was het zeker. Overtuigend vond ik het niet, in die zin dat ik dacht: Ja, Bitcoin, daar zit wat in, dat is de toekomst.

Het is vrijwel vrij van kosten, het gaat direct van gebruiker naar gebruiker, daar zit geen bank tussen. Maar het is volledig virtueel, het heeft tot nog toe volledig het patroon gevolgd van bubbles, zoals de tulpenbollen in de 17de eeuw en dotcom bubble. De koers blijft fluctueren, het minen of delven is alleen nog voorbehouden aan grote spelers met honderden computers op een rij.

Maar het virtuele aspect blijft voor mij wel de zwakke schakel.

De moeite van het bekijken waard.

Het geld wat op jouw bank geparkeerd staat is ook virtueel.

Ik dat dat het belangrijkste vertrouwen is, voor welke valuta dan ook.

Geld is gebaseerd op vertrouwen, geloven dat het doet wat het moet doen.

Deze post delen

De koers is trouwens omhoog aan het schieten, iemand enig idee waardoor dat komt?

Zou dit alleen te wijten zijn aan de vrijstelling van BTW?

Deze post delen

Het geld wat op jouw bank geparkeerd staat is ook virtueel.

Jaaaaaa, maar ik kan het (nu nog) ook van de bank halen en cash in huis bewaren. Kijk, op het moment dat al het cash wordt afgeschaft, maakt het niet meer uit of je euro's, dollars of bitcoins op je rekening hebt staan. Maar zover is het nog niet.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...